Şirket Personelinin Servis Araçları İle Taşınması Risk Analizi

dilekaltinok

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
212
Tepki puanı
715
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
deniz hanım merhaba ben sitede ılk defa onlıne durumdayım.anlaşılan o ki siz derya biz damlaymışız.bütün yazışmaları taradım tarafınızdan paylaşılan tüm dökümanları incelemek üzere indirdim.sizden ricam yarın bir süpermarkete risk analizi düzenlemem gerek varsa elinizde örnek bir çalışma paylaşırsanız sevinirim mehmetarslan@ilkposta.com şimdiden teşekkür ederim

Aman Mehmet Bey estağfurullah, deniz- derya-damladan ziyade araştıran, merak eden ve gerçekten bu mesleği seven diyebiliriz :) çok teşekkür ederim .. Risk analizi olarak maalesef henüz araştıramadım ama elimde supermarketlerle ilgili kaynak bulunmamakta :(
Kolaylıklar dilerim
 

ediko

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
253
Tepki puanı
239
Meslek
Uzman (C)
Merhaba bende ekleyebileceğiniz bir iki madde söylemek isterim.
Öncelikle araçta hız ve konum kontrolü için kesinlikle Araç takip sistemi(ATS) olmalı. Bu kontrol sonucu hız limitleri dışına çıkılamayacaktır.
Ayrıca servisin rotası belirlenmeli ve belirlenen rota hem şoför hem de servise binecek herkese dağıtılarak bilgilendirmesi yapılmalı. Servisten sorumlu kişiye bilgilendirme yapılıp onay alınmadan kesinlikle rota dışına kesinlikle çıkılmamalı.
 

Hakiki Bilgi

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
42
Tepki puanı
19
Meslek
Uzman Adayı (C)
Arkadaşlar bir sorum olaca,şirkette personelin taşımasının dışardan hizmet alınarak yapılması durumunda,şirket personelin taşınması sırasında oluşabilecek kaza(allah korusun) da sorumlu kim olur?gerekli önlemleri almak hizmet sağlayan kurumun mu görevidir?Benim r.değerlendirmesinde servis kısımını bu durumda eklemem gerekirmi?
 

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
Arkadaşlar bir sorum olaca,şirkette personelin taşımasının dışardan hizmet alınarak yapılması durumunda,şirket personelin taşınması sırasında oluşabilecek kaza(allah korusun) da sorumlu kim olur?gerekli önlemleri almak hizmet sağlayan kurumun mu görevidir?Benim r.değerlendirmesinde servis kısımını bu durumda eklemem gerekirmi?


5 dakika önce aklıma geldi.foruma bakayım dediim, konu ve aynı soruyla karşılaştım.

taşıma işi firmadan satın alınıyorsa risk analizi yapılabilirmi.yani yükümlülüğümüzde mi.
bizim yükümlülüğümüzde değil ise firmadan talep edip almalımıyız.
 

SS001

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
45
Tepki puanı
34
Meslek
İşyeri Hekimi
Elinize sağlık çok güzel bir risk analizi olmuş.
Eksik demeyelim, :) ilave edilebilecek bir iki husus yazmak istedim.

Sürücünün Sağlık Yeterliliği/Durumu ( periyodik sağlık kontrollerini yaptırmış olması)
Araç kullanırken alkolü olmaması, konsantrasyon bozukluklarına neden olabilecek ilaç kullanmıyor olması,
Araç içinde yolcular ile birlikte eşya taşınmaması (özellikle sabitlenmemiş eşyalar, ani fren durumunda yolculara zarar verebilir)
Araç park usulleri (Trafiği engellemeyecek şekilde yol üzeri parklar, iş yeri otopark sahasına giriş-çıkış usulleri)
Aktif yollarda yolcu indirme/bindirme emniyet usulleri
Araç geri park ikaz sistemi (Araç Donanım Eksikliği bölümüne yazılabilir)

Şoförün sağlık durumu çok önemli. Şirketimiz 200-300 kişilik filo ile çalışıyor. Filo şoförlerinin muayeneleri sırasında tüm vücudunun jilet izleriyle kaplı olduğu, uyuşturucu ve alkol bağımlısı şoförler bile gördüm. Üstelik 10 gün önce kaza yapmış alkollü araç kullanmaktan. İşvereni filo sahibi işe devam ettiriyor. Direkt çalışamaz da diyemiyorsun. Dersen işten atılıyor, peşine düşüyor, al başına belayı. Yönetimle el ele verip heyet raporudur, psikiyatridir işten uzaklaştırıyorsun. Böyle birinin uyduruk (kendi yazmaya çalışmış) psikiyatri raporu getirmeye çalıştığını da gördüm. "hasta söz verdi, bir daha yapmayacak" gibi abuk subuk bişeyler vardı. Her sabah alkol muayenesinden geçirilmeli şoförler. Şartnameye konmalı bu. Şoförler ve şantiyede konaklayan işçiler arasında alkol tüketimi çok yaygınmış.
 

Doruk Yavaş

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman Adayı (C)
Ellerinize sağlık. Güzel bir çalışma olmuş. Ben de bir şey ekliyeyim. Şöförlerin en büyük derdi stres. Sürekli yolcularla şurada indirdin burada indirdin kavgası yaşıyorlar. Bu konuda tüm şöförlerin stres kontrolü eğitimi alması gerekir diye düşünüyorum.
 

İsmail HAN

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
30 Haz 2013
Mesajlar
23
Tepki puanı
10
Meslek
Uzman (C)
Eksik olduğunu düşündüğünüz noktaları paylaşırsanız sevinirim.
Konu hakkında doküman arayışı içerisindeydim. Soru işaretlerimi yanıtladı. Teşekkür ederim...
 

ozan dural1

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
15 Kas 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Meslek
Uzman (C)
merhaba. sayfada çok güzel paylaşımlar olmuş hepinize teşekkürler.Neşe hanım acaba rica etsem risk analizinin en son güncellenmiş halini paylaşabilir misiniz ?
 

uzmancan

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
2 Eki 2013
Mesajlar
231
Tepki puanı
215
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Arkadaşlar bir sorum olaca,şirkette personelin taşımasının dışardan hizmet alınarak yapılması durumunda,şirket personelin taşınması sırasında oluşabilecek kaza(allah korusun) da sorumlu kim olur?gerekli önlemleri almak hizmet sağlayan kurumun mu görevidir?Benim r.değerlendirmesinde servis kısımını bu durumda eklemem gerekirmi?

ÖNERİ ve CEVAP:

--Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası - mutlaka olmalı,
Aracın mülkiyetine sahip olan tarafından yüklenilmiş sorumluluktur...

Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası
Genel Şartlar
external.gif
Tramer Genel Şartlar
external.gif

Nasıl sigorta yaptıracaksınız?
Genel Müdürlük, bölge ve şube müdürlükleri ya da yurt çapında yaygın acentelerimize başvurmanız yeterli.
Bu sigorta, şehirlerarası ve uluslararası yolcu taşımacılığı kapsamında seyahat eden yolcuları, sürücüleri ve yardımcılarını, taşımacılık hizmetinin başlangıcından bitimine kadar geçen seyahat süresi içinde, duraklamalar da dahil olmak üzere, maruz kalacakları her türlü kazaların neticelerine karşı aşağıdaki şartlar çerçevesinde teminat altına alır.
Poliçede kayıtlı taşımacının, 10/07/2003 tarih ve 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanununa istinaden verilen taşımacı yetki belgesine sahip olması; yolcu taşımacılığının zorunlu haller hariç, bu kanun hükümleri çerçevesinde yapılması ve taşımanın yapıldığı aracın poliçede kayıtlı olması zorunludur.
Teminat Türleri
Ölüm Teminatı
Bu sigorta ile teminat altına alınan bir kaza, sigortalının kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde ölümüne yol açtığı takdirde, teminatın tamamı, sigortalının yardımından mahrum kalan hak sahiplerine ödenir.
Sakatlık Teminatı
Bu sigorta ile teminat altına alınan bir kaza, sigortalının kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde sakatlığına yol açtığı takdirde, tıbbi tedavinin sona ermesi ve sakatlığın kesin olarak tespiti sonucunda, sakatlık tazminatı genel şartlarda belirtilen oranlar dahilinde kendisine ödenir.
Tedavi Giderleri Teminatı
Sigortacı, sigorta poliçesinin kapsamına giren bir kaza nedeniyle, kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde ödenmiş doktor ücreti ile hastane ve diğer sağlık kurumlarında ayakta ve yatakta yapılan tedavilere ilişkin giderleri, nakil ücretlerini poliçede tedavi giderleri teminatı için belirlenen meblağa kadar öder.

Teminat Türlerinin Birleşmesi
Bir kaza, ölüm ve sakatlık tazminatına aynı zamanda hak kazandırmaz. Ancak, sakatlık tazminatı almış bulunan sigortalı, kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde ve bu kaza neticesinde vefat ettiği takdirde hak sahiplerine, varsa sigortalıya ödenmiş bulunan sakatlık tazminatı ile ölüm tazminatı arasındaki fark ödenir. Tedavi masrafları, ölüm veya sakatlık tazminatından indirilmez.
......
İyi çalışmalar dilerim.
 

uzmancan

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
2 Eki 2013
Mesajlar
231
Tepki puanı
215
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Şoförün sağlık durumu çok önemli. Şirketimiz 200-300 kişilik filo ile çalışıyor. Filo şoförlerinin muayeneleri sırasında tüm vücudunun jilet izleriyle kaplı olduğu, uyuşturucu ve alkol bağımlısı şoförler bile gördüm. Üstelik 10 gün önce kaza yapmış alkollü araç kullanmaktan. İşvereni filo sahibi işe devam ettiriyor. Direkt çalışamaz da diyemiyorsun. Dersen işten atılıyor, peşine düşüyor, al başına belayı. Yönetimle el ele verip heyet raporudur, psikiyatridir işten uzaklaştırıyorsun. Böyle birinin uyduruk (kendi yazmaya çalışmış) psikiyatri raporu getirmeye çalıştığını da gördüm. "hasta söz verdi, bir daha yapmayacak" gibi abuk subuk bişeyler vardı. Her sabah alkol muayenesinden geçirilmeli şoförler. Şartnameye konmalı bu. Şoförler ve şantiyede konaklayan işçiler arasında alkol tüketimi çok yaygınmış.

Öneri ve CEVAP:

"
4925 Sayılı Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 36.maddesinin d) bendine göre :
Sürücülerin Bedeni ve psikoteknik açıdan sağlıklı olduklarını gösteren bir sağlık raporunu yetkili sağlık kuruluşlarından her beş yılda bir almaları, zorunludur.
Bu yönetmeliğe istinaden, Bakanlıktan yetki alarak Psikoteknik Merkezleri kurulmuştur.
Psikoteknik merkezlerinde, sürücülerin daha güvenli araç kullanmalarını sağlamak için,
Psikoteknik testine giren sürücülere ; dikkat,algı,hafıza,zihin,göz-el-ayak koordinasyonu gibi yeteneklerinin, risk alma,saldırganlık,sorumluluk gibi alışkanlıkları ve sürücünün kişilik özelliklerinin ölçülmesiyle,sürücülük yetkinliğinin düzeyi hakkında bir sonuca varılan bilgisayar tabanlı değerlendirme testi uygulanmaktadır, bu uygulunan teste Psikoteknik Testi ve bu testin sonucuna da alınan belgeye de PSİKOTEKNİK RAPORU denilmektedir."

Şartname veya sözleşmelere bu mevzuattan alıntı yapılabilir.
İyi çalışmalar
.
 

A.Naz

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
51
Tepki puanı
14
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Merhaba, biz servisler için dışarıdan hizmet alıyoruz ve alt taşeronlarımız için 6 ayda bir denetim belgeleri oluşturuyoruz. Şu an servisler için hazırlıyorum. Takıldığım bir nokta oldu, servis bakımları yetkili servisten mi yapılmalı yoksa, firmanın kendi tamirhanesinde yapılan uygun olacak mıdır? Bir de bakım periyotları ne olmalı? 6 ayda 1, 10.000, 5.000? Mevcut bilgiler de çok yardımcı oldu.
 

ozan dural1

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
15 Kas 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Meslek
Uzman (C)
Merhaba, biz servisler için dışarıdan hizmet alıyoruz ve alt taşeronlarımız için 6 ayda bir denetim belgeleri oluşturuyoruz. Şu an servisler için hazırlıyorum. Takıldığım bir nokta oldu, servis bakımları yetkili servisten mi yapılmalı yoksa, firmanın kendi tamirhanesinde yapılan uygun olacak mıdır? Bir de bakım periyotları ne olmalı? 6 ayda 1, 10.000, 5.000? Mevcut bilgiler de çok yardımcı oldu.
taşeron çalışmalarıyla ilgili olarak sorumluluğun sizde olduğunu düşünmüyorum. taşeron firmalar kendi risk analizlerini kendileri oluşturmalıdırlar.zira siz onların müşterilerisiniz. Bakımlarla ilgili olarak,, yetki belgesi bulunan kişi veya servisler olarak değerlendirebilirsiniz. bu durumda yetkili personeliniz mevcut ise yapacakları bakımlar geçerli olacaktır kanaatindeyim. 10.000 km üst limit olmak üzere en az 6 ayda bir bakım ve kontrollerin yapılması, bu bakım kontrollerin defter tutularak kayıt altında alınması faydalı olacaktır.
 

İş Sağlığı ve Güvenliği

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
19 May 2013
Mesajlar
307
Tepki puanı
196
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Servis araçları için ;
- Araç güzergahının belirlenmesi ve araç içinde asılı olması gerekmektedir.
- Servis kullanan çalışanların isim listesinin araçta asılı olması gerekmektedir.
- Servis içinde " servis aracı kullanma talimatı " asılı olmalıdır.( servis çalışanları dışında araçta yabancı personel taşınmaması vb. kurallar yazılı olmalıdır.)
- servis aracında trafik setinin tam olması sağlanmalıdır. Tam değilse sefere çıkmasına izin verilmemelidir.
bunları da ekleyebiliriz.
 

erkanbey

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
1 Haz 2013
Mesajlar
10
Tepki puanı
16
Meslek
Uzman (C)
Öncelikle yaptığınız çalışma çok güzel teşekkür ederim.

Yolcu taşımacılığı yapan servislerde
1- src belgesi
2-ferdi kaza koltuk sigortası
3-d3 belgesi
4-firma logosu ve taşımacılık yaptığını belirten levha
5-lastik et kalınlığı
6-yangın tüpü
7- servis belgeleri ile ilgili dosya hazırlanması
bu 7 ana başlık aslında sorumluluğunuzu en aza indirecek maddelerdir. bunun üzerine eklediğiniz herşey işi daha da güzelleştirir.
 

Murat ÇAYCI

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
1
Tepki puanı
1
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Bu yapılmış olan risk analizi ÇSGB nin sitesinde olan bir örnek. Bu tarz bir şeyin sahiplenilmesi, hiç etik değil...
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.