Tartışma 21 Aralık 2013 C Sınıfı Sınavı Itiraz Edilecek Iptal Edilmesi Gereken Sorular

Konu, 'İş Güvenliği Uzmanlığı Sınav Tartışmaları' kısmında Kaan SAKA tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. ufuk sağlık

    ufuk sağlık TÜİSAG Üyesi



    upload_2013-12-23_22-3-38.png



     
  2. caniko

    caniko TÜİSAG Üyesi



    9 Eylül 2009 ÇARŞAMBA

    Resmî Gazete

    Sayı : 27344

    YÖNETMELİK (en son çıkan ve yürürlülükteki yönetmelik)

    Karar Sayısı : 2009/15316



     
  3. feritaltundal

    feritaltundal TÜİSAG Üyesi

    Benim merak ettiğim sadece başvuruda bulunanların sorularındamı değişiklik yapıyorlar yoksa iptal edilen sorular herkes için değişiyormu..

     
  4. ömer sülünhat

    ömer sülünhat TÜİSAG Üyesi

    75 i bulduk bütün tartişmali sorularida yanliş kabul ederek cok mutluyum herkesede hayirli olsun arkadaslar... burdan tuisag yönetimindekui arkadaslara sonsuz tesekkuler yayinladiklari hap bilgiler ve sorular olmasaydi çok zorlanacaktik sonsuz minnet duyuyorum emegi olan arkadaslara



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. murat erdoğdu

    murat erdoğdu TÜİSAG Üyesi

    kardeş herkes itiraz ederse daha etkili olacağı kanaatindeyim arkadaşlarda o şekilde düşünüyor zannedersem..

     
  6. alpaslan közig

    alpaslan közig TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar şaka gibi ama 69 da kalıyorum bencede site yöneticili olan soru yanlış gibi yada hangi sorular net iptal olur yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler...



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. sahinuc

    sahinuc TÜİSAG Üyesi

    itirazdan sonra soru iptal edilirse herkes için o soru iptal olmuş olur yani 1 puan alırız. ancak bunun içinde başkaları itiraz eder deyip beklemeyelim gücümüzün yettiğince itiraz edilebilecek sorulara itiraz edelim...

     
  8. famesss

    famesss TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar şunu bi inceleyin , neresi değişmeli bi bakın söyleyin , sizde hazırlayın diğer sorularla ilgili

     

    Ekli Dosyalar:

  9. armander

    armander TÜİSAG Üyesi

    ayrıca topraklamanın hiç olmadığı mekanlarda bile kaçak akım rölesi görev yapıyor

     
  10. BERKANKY

    BERKANKY TÜİSAG Üyesi

    bence iptal edilecek sorular:

    1. benzidin sorusu.
    2. ts1800 sorusu.
    3. 100 dB sorusu.
    4. belki saim bey ilk sorusu.

     
  11. evrenertosun

    evrenertosun TÜİSAG Üyesi

    Herkes için.

     
  12. s_kurt

    s_kurt TÜİSAG Üyesi

    ya arkadaş senin gerçek amacın ne önemli olan o

     
    evrenertosun bu yazıya teşekkür etti.
  13. umit38

    umit38 TÜİSAG Üyesi

    demir yangınları d sınıfı kuru kimyevi tozla söndürülmesi gerekmez mi ? kesinlikle iptal edilmeli adamlarcvp olarak köpük demiş yaw....

     
    Samet34 bu yazıya teşekkür etti.
  14. umit38

    umit38 TÜİSAG Üyesi

    demir yangınları d sınıfı kuru kimyevi tozla söndürülmesi gerekmez mi ? kesinlikle iptal edilmeli adamlarcvp olarak köpük demiş yaw....

     
    iyildiz bu yazıya teşekkür etti.
  15. s_kurt

    s_kurt TÜİSAG Üyesi

    anlaşılan kimse şu işi üstlenemeyek ve burada boş bir şekilde kalacak bu durum
    birisi metin hazırlasın ben yarın hemen itiraz edeyim. ben anlamıyorum itiraz gerekçeleri tam anlamıyla yazmak gerekiyor.

     
  16. murat erdoğdu

    murat erdoğdu TÜİSAG Üyesi

    kardeşim ben derleyelim toparlıyalım şu yanlışları dayanağı ile sonra heresle paylaşayım herkes itirazını yapsın istiyorum..

     
  17. ahmeterhan86

    ahmeterhan86 TÜİSAG Üyesi

    5 itiraz 50 lira böle saçma bişey var mı yaaa sen yanlış sorudan bile nemalan pes artık.

     
  18. famesss

    famesss TÜİSAG Üyesi

    metal sorusuna nasıl iti raz edicez ,
    cevap c olmalı mı diycez?
    yoksa yonetmelikte aktif yazıyo , soruda reaktif yazıyo diye soru iptalimi isticez???

     
  19. umit38

    umit38 TÜİSAG Üyesi

    cevap kısmına D yazmışın C olması gerekmez mi

     
  20. Mehmet Deniz

    Mehmet Deniz TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar, Herkese iyi akşamlar ve umarım bu sınavdan başarıyı yakalamışsınızdır.

    A Kitapçığı 20.Soru İptali gerekebilir: Kanıtlar ve Yasal dayanaklar şunlardır.

    1-risk değerlendirme Yönetmeliği Madde 6 (aşağıda) : içerikte asla 6331 kapsamındaki işyerleri ayrıştırılmamıştır.Hatta ekipte hekim, uzman dahildir."Zorunluluk" kelimesi geçmemekte ; asgari gereklerden asla sözedilmemektedir.

    2-6331 ilgili yönetmelik der ki : risk değerlendirmesini işveren yapar veya yaptırır, yani yetkin ve kendi meslek disiplinine uygun bir alansa yapabilir; ancaak soruda demek ki işveren (sayın yönetici) bu konuda yetkin değil ki bir OSGB den iş güvenliği uzmanı ile anlaşır.Yani değerlendirme ekibinin içindedir; soruda bu kısım ozellıkle anılmaktadır.Soru : nasıl oluyor da risk değerlendirmede katkıda ve uzmanlığı kullanan kimse " zorunluluk " kapsamı dışındadır; yani sondan başa gelirsek ; diyelimki bu işyerinde bir olumsuzluk oldu ve risk değerlendirmesinde bu hususlar gerektiği gibi değerlenmesse yönetici yasal yollara başvuruda bulunsa ; efendim benım biz ekıbız ancak bu konuda su hızmetı aldık bu konuyu arkadaş değerlendirdi dese yaşanan olumsuzluğu mahkeme kime fatura edecektir " sorumluluk ilkesine aykırıdır".Yani banka veznesi parayı sayacak imza atmayacak , siz teslim alacaksınız eksikse bu konuda tamamen sızn sorumluluğunuz olacak. Kesinlikle bu soru doğası gereği,yasa gereği ,yanıtları tam değildir.Olması gereken ekip uyelerı aşağıda zikredilmiştir (Bkz Kanun maddesi) hatta ve hatta Uzman yanında hekım bile olması gereklidir.

    Risk değerlendirmesi ekibi
    MADDE 6 –
    (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir. Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.
    a) İşveren veya işveren vekili.
    b) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
    c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.
    ç) İşyerindeki destek elemanları.
    d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar.
    (2) İşveren, ihtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere işyeri dışındaki kişi ve kuruluşlardan hizmet alabilir.
    (3) Risk değerlendirmesi çalışmalarının koordinasyonu işveren veya işveren tarafından ekip içinden görevlendirilen bir kişi tarafından da sağlanabilir.
    (4) İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilerin görevlerini yerine getirmeleri amacıyla araç, gereç, mekân ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılar, görevlerini yürütmeleri sebebiyle hak ve yetkilerini kısıtlayamaz.
    (5) Risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişiler işveren tarafından sağlanan bilgi ve belgeleri korur ve gizli tutar.

     
    turkuazturk bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica