24.12.2011 Iş Güvenliği Sınavı Sonrası Düşünceleriniz ?

Konu, 'İş Güvenliği Uzmanlığı Sınav Tartışmaları' kısmında Kaan SAKA tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

?

24.12.2011 tarihli iş güvenliği uzmanlığı sınav sorularını nasıl buluyorsunuz ?

  1. Sınav sorularının hazırlanışı başarılı.

    3,5%
  2. Sınav sorularının hazırlanışı başarısız.

    96,1%
  3. Önceki sınavlarla aynı nitelikte.

    0,4%
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. dj_shark

    dj_shark TÜİSAG Üyesi



    Dostum sence o iptal ettikleri 2-3 soru neden kebap sorular ? bence % 90 ının işine yarayan cevap sayısı maksimum 5 tir bana kalırsa kebap soruları tek harf hatasından dolayı iptal ediyolar... Resmen siz belge almayın biz bu pastayı piyasadaki adamlarımızla (isimleri lazım değil eğitim kurumlarından bahsediyorum) götürelim PİYASA DÜŞMESİN... Düşerse bize pastada dilim kalmaz... ben bu düşüncedeyim



     
  2. Hüseyin KORKMAZ

    Hüseyin KORKMAZ TÜİSAG Üyesi



    çalışma bakanlıının sitesine girilmiyor.



     
  3. Hakan COŞKUN

    Hakan COŞKUN TÜİSAG Üyesi

    evet siteye girilmiyor arkadaşlar..benim şahsi düşüncem en çok yanlış yapılan soruları belirlediler..onları iptal ettiler..ergonomikte karpal..bişe sendromu bariz doğru olması lazım..efektif ısı..neden iptal edilir anlamıyorum..bence insanların tepkilerini azaltmak için böyle yanlış yapılan soruları iptal ettiklerini düşünüyorum..

     
  4. Hüseyin KORKMAZ

    Hüseyin KORKMAZ TÜİSAG Üyesi

    ArkadaŞlar bu konuyu sadece burda deĞİl medyayada taŞimak lazim. Hangİ programa maİl attiysam ses soluk Çikmadi bu sınav sadece bİzİm İÇİn mİ Önemlİ anlamadim :(



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. err

    err TÜİSAG Üyesi

    bu 63 barajı ne iş anlamadım ya cidden var mı böyle birşey ?

     
  6. dekatria

    dekatria TÜİSAG Üyesi

    63 barajı diye bir şey yok aslında...iptal olan 7 soru herkesin doğru sayıldığı için bu sorular haricinde 63 doğru yaptığınız zaman otomatik olarak 70 puan almış oluyorsunuz olay bu.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Yuri

    Yuri TÜİSAG Üyesi

    Sevgili arkadaşlar;

    Bu sınavdan başarılı olanların belge almaları da meçhul bir durumda şu an. Sağolsun TMMOB'un açtığı dava sonucu Danıştay'ın yönetmeliğin yürütmeyi durdurma kararı var. Herkes pastadan pay istiyor ve o pastanın sermayesi de bizler oluyoruz her zamanki gibi

    Belge harç ücretleri iptal edilmiş(İyi bir gelişme gibi görünse de bakanlık bundan dolayı belge vermeyebilir)
    Özel eğitim kurumlarından alınan eğitimlerin geçerliliğine ilişkin maddenin yürütmesi durdurulmuş.

    Şu an sınavı geçemeyen çoğunluk var. Geçen azınlığın belge alıp alamayacağı meçhul. Alsa da geçerli olup olmayacağı da...

    Nasıl bir sistemdeyiz aklım almıyor artık...

     
  8. nocturne

    nocturne TÜİSAG Üyesi

    Sistem tam bir çıkmaza girdi, aynı yerde dönüp duruyor.

    Tmmob'un açtığı davanın sonucunun açıklanması ve itirazlı sorulara yapılan bu kadar mantıktan uzak açıklamanın aynı tarihe gelmesi iş güvenliği adaylarının zihnini ciddi anlamda yormakta.

    Belki de birçok kişi ilgili kurumlara "tüm iyi dileklerini"(!!!) dileyip bu karmaşa içinde hukuk mücadelesi vermekten vazgeçecek.

    Çünkü sınav uygulamasına itiraz etsen bu sefer eğitimin geçerliliği tam bir soru işareti.
    Hangi biriyle uğraşalım arkadaşlar.
    Birileri bu işten para kazanıyor ve umursamazca ukalaca mevkilerinden keyif alıyorlar.
    Biz emeğimize mi üzülelim, alın terimizle kazandığımız ve yanma ihtimali olan ödediğimiz eğitim ücretlerine mi üzülelim, inandığımız ve seveceğimiz bir işi meslek görüp kendi hayatımıza dair ve çalışma hayatına iş güvenliği alanında katabileceklerimizle ilgili kurduğumuz hayallere mi?

    Şunu anladım, iş güvenliğinin "etik" yönünü kavramaktan uzak yöneticiler ile bu ülkede iş güvenliğinin adı sadece mahkemelerde ve sürekli iptal olan yönetmeliklerde geçer.

    Çok sinirliyim, ülkem adına da üzülüyorum, bu kadar çivisi çıkmış şekilde, rezillik içinde yapılamaz bu işler.
    Yazıklar olsun.
    _____________________

    Evet... toparlanmak ta lazım... Aptal yerine konmayı kabul etmek biz mühendislere yakışmaz.

     
  9. mağdurum

    mağdurum TÜİSAG Üyesi

    sizin anlayacağınız şu anda kazananda belli,kaybedende alınan puanlarda,sadece 20 ocakta açıklanacak,adamlar kazanan yüzdeliği düşürmek için herkesin doğru yaptığını iptal etmişler

     
  10. mağdurum

    mağdurum TÜİSAG Üyesi

    bakınız;
    termometre ---sıcaklık
    kalorimetre---ısı
    manometre-----basınç

    zaten bunu herkes biliyor,higrometreyi herkes işaretlemiştir mantıken bu doğru zaten,kalkıp iptal etsen ne olur etmesen ne olur,herkes yapmış

     
  11. mağdurum

    mağdurum TÜİSAG Üyesi

    efektif ısı bizim sorularımızda vardı zaten ozaman eğitim kurumlarımız bize hatalı soru veriyo,onlara da güven kalmadı o zaman

     
  12. Huseyin_Turkoglu

    Huseyin_Turkoglu TÜİSAG Üyesi

    bu konuda ben de size katılıyorum, ama seçmece bi iptal yöntemi uygulamışlar. nasıl bişey bilmiyorum ama kaan beyin de deiği gibi olma ihtimali yok değil.
    ben kaldım sınavdan. çan eğrisi gibi bişey uygularlar mı acaba? bi umut :D

     
  13. Yuri

    Yuri TÜİSAG Üyesi

    Kime güven kaldı ki...

     
  14. mağdurum

    mağdurum TÜİSAG Üyesi

    lütfen şuna bakın ya (kırmızı---yangınla mücadele) ekipmanı demiş soru iptal olmuş

    hemen bi başka soru
    elektrik yangınları mavi demiş

    çelişkiye bakın,
    mevzuatta olan kırmızıyı iptal ediyor
    mevzuatta olmayan başka ülkenin mevzuatını kabul ediyor
    yani o kadar dışarıya bağımlıyız

     
  15. Huseyin_Turkoglu

    Huseyin_Turkoglu TÜİSAG Üyesi

    ben bu soruların ikisini de doğru yaptım(iptal olunca doğru oldu) mavi yuvarlağı da bi oyunda görmüştüm elektrik tehlikesi vardı, mavi yuvarlak simge vardı, onu işaretledim :D
    ama sonuç ne oldu kaldım :D :D gülüyorum ama mutlu değilim, sinirden gülüyorum...

     
  16. mağdurum

    mağdurum TÜİSAG Üyesi

    ben daha bunlar açıklanmadan önce iptal falan 5 diyodum geçmez diyodum,,baksanıza benim yararıma 0(sıfır) etki yaptı,,sizin yararınıza da en fazla 4 olur geçmez,kimse yoktur ki bu soruların 9 unuda yanlış yapsın,66 alan belki 70 olur,69 alan kalabilir,

     
  17. nocturne

    nocturne TÜİSAG Üyesi

    bana +3 katkı yaptı. kaldım.

     
  18. telahdab

    telahdab TÜİSAG Üyesi

    Bende +3 etkisi yaptı 69'dayım.....yani C sınıfı uzman sayılmam..bilgim yetersiz...ama o gün kafama farklı esseydi de...1 tane soru farklı yapsaydım resmi olarak uzman olurdum...adalet bu mu?

     
  19. gepp

    gepp TÜİSAG Üyesi

    Herkese günaydın.
    İptal edilen sorular bana da çok yaramadı. ya 1 eksikle kalıyorum ya da tam sınırda alıp geçiyorum. Bakalım...
    Dün işten çıktığım için (birçok akadaşın da sonuçlar açıklanınca bir şey yazamamasını buna bağlıyorum) siteye giremedim.
    sınav açıklandıktan sonra epey yorum yapılmış higrometre sorusunun iptalinin nedenlerini soranlar olmuş. Ben o sorunun iptal edilmesi gerektiğini itirazlarda yer alması gerektiğini yazdım durdum. Bilmiyorum kaç kişi itiraz etti ama eğer sen doğru yaptığın sorunun yanlış sorulduğunu biliyorsan ve buna itiraz etmiyorsan sınavı geçtiği için susup köşesine çekilmekle suçladığın adamdan farkın yoktur benim için. Kendi yanlışlarını düzeltme peşinde koşmak yerine doğru da olsa soruya-sınava itiraz etmiyorsan itirazın kedini kurtarmak içindir.
    sınav iptal olmasın, o kadar masraf, o kadar zaman kaybı diyenler de vardı bu başlığın altında. Bakalım iptal edilen-şıkkı değiştirilen sorulardan sonra o çomak kendi kovanı için de tehlike oluşturmaya başladıysa hala bana masraftan, zamandan bahsedebilecek mi?
    Ben bakanlığa ait eğitim kurmunda iş hukuku dersini veren aynı zamanda üniversitede de iş hukuku dersleri veren ve ayrıca mahkemelerde bilirkişi olarak görev yapan bir tanıdığımla konuştuğumda soruların iptalinin çok fazla olmayacağını mahkeme açılırsa onun sonucunda birçok sorunun iptal olacağını söylediğini daha önce yazmıştım.
    Bugün kedisiyle tekrar konuşacağım eğer çalışma yaşına dava açılırsa kesin değişeceği gibi bir bilgi alırsam dava açmaya niyetliyim.
    Ankara'da avukatlık yapan arkadaşım da var ondan da tavsiye alıp(dava sonuçlanma süresi, dava masrafı, kazanma olasılığı) davayla ilgilenmesini isteyeceğim.
    Eğer itiraz edeceğiniz sorular kanun - kararname niteliğinde yazılı olarak bulunuyor ise buyrun itiraz edilmesini istediğiniz soruları ve nedenlerini yazın. Ama itiraz edilecek her farklı konuya farklı bilirkişi atanacağını her bilirkişi ücretinin de masraflara ekstra gireceğini göz önünde bulundurun. Bence böyle olmalıydıyla, bu soru bana göre yanlışla itiraz yapılmaz. Ben mühendis olmadığım için teknik konulara ait pek fazla bilgim yok. Benim var ve eminim diyorsanız buyrun...

     
  20. Helen

    Helen TÜİSAG Üyesi

    Bakanlığın hangi mantıkla bu soruları iptal edebildiğini anlamak mümkün değil. düşünüyorum düşünüyorum bi mantık kuramıyorum. Özellikle efektif ısı sorusuna. Higometre yazım yanlışıydı. iptal edilebilir ama efektif ısı eğitim kurumunun sorularında vardı. Yanlış mı öğretildi yani. İptal edilen soruların kimseye fayda sağladığını düşünmüyorum. resmen bakın 9 soru iptal yada şık değişimi deyip işin içinden sıyrılmak istemişler. acaba itiraz edilen diğer sorular için de mantıklı açıklama gönderilecek mi? merak ediyorum.....

     
Yüklüyor...
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica