Şirketimizde yapmış olduğumuz Acil Durum Tatbikatı ile ilgili dökümanları paylaşıyorum, şirkete özel olduğu için bazı kısımlarında yazan bize özel bölüm isimlerini ve telefon numaralarını çıkardım umarım faydalı olur.
Genel olarak bakıldığında emek harcandığı görülebiliyor. Eleştirisel değil yapıcı olsun diyedir söyleyeceklerim. Şemanız çok karışık ve bazı detayları anlamak için uzunca bakmak gerekiyor. Mesela neden bu kadar çok ambulans var ve ambulanslar neden her yerdeler. Olayın başlangıcı ile birlikte oluşmuş bir olay göremedim örneğin yangın gibi, dökülen-saçılan malzemeler gibi, haberleşme ve basın yayın kimin kontrolünde anlaşılamıyor, kriz masasının yönetimi kimde göremedim. Vardiyaya gelen işçiler neden basın yayın ekibin önünden geçerek toplanma bölgesine gidiyorlar. O bölgeye gidecekler ise bir yönlendirme ya da bildirim almaları gerekmez miydi diye düşünürüm. Son olarak da bütün sevk ve idarenin kriz yönetiminde olması ve buradan talimat almadan hiç bir şekilde ilerleme yapılmaması gerekliliğini de öneririm.
Uygulama planı sadece excell formatında bir dosya olarak görünüyor. Bu dosyayı ilk açan kişinin neye bakacağı nereden başlayacağı belirgin değil. Bence sıra numarası vererek, bölgeler numaralandırılmalı, olaya başlangıç ve bitiş saatleri konulmalıydı. Ayrıca emir komuta kimde olacağı açıkça belirlenmeli idi.
Rapor kısmı genel olarak olumlu. Burada diyeceğim ekiplerin kullandıkları kişisel teçhizatlardan bahsedilmemiş. Genel tahliyenin ne kadar sürdüğü anlaşılmıyor. Toplanma bölgesindeki sayımları göremedim, sayım sonucu eksik personelin olup olmadığı belli değil. Kişilerin kullandıkları Kişisel Koruyucu Donanımlar var mı var ise neler bahsedilmemiş.
Söyleyeceklerim bunlar, amacım yapıcı olmaktır.
Saygılar.