ACİL DURUMLARA HAZIRLIK PROSEDÜRÜ

Konu, 'OHSAS 18001 İş Sağ. ve Güv. Yönetim Sis. Hakkında' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    ACİL DURUMLARA HAZIRLIK PROSEDÜRÜ

    1.0 AMAÇ : Bu prosedürün amacı; .............................' ta "İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi" Standardına göre acil hal durumlarında yapılması gereken faaliyetlerin neler olduğunu ve sorumlulukları ifade etmektir.

    2.0 KAPSAM : Bu prosedür; .............................' ta ve tüm ilgili taraflarda uygulanan acil durum hazırlıklarının kapsamında yapılacak faaliyetlerde kullanılır.

    3.0 SORUMLULUKLAR: Acil hallerin belirlenmesi Kalite ve İSG Yönetim Temsilcisi'nin, Kalite ve İSG Yöneticisinin ve Şantiye Şeflerinin sorumluluğundadır. Kalite ve İSG Yönetim Temsilcisi bu durumlarda diğer bölüm sorumlularının da görüşlerini dikkate alarak acil hal durumlarını belirler ve acil hal kapsamına alır.


    4.0 UYGULAMA :

    4.5 Acil Durum Hazırlığı ve Bu Hallerde Yapılması Gerekenler:

    Acil hallerde Merkez Ofiste Kalite ve İSG Yönetim Temsilcisi, Şantiyede ise Kalite ve İSG Yöneticisi veya Şantiye Şefi "Acil Durum Amiri" olarak çağrılır. Acil hal durumunda bu kişilere ulaşılamadığı durumlarda veya göreve başlamasına kadar geçen sürede "Acil Durum Amir"inin yapması gereken işler "Acil Durum Talimatı"nda (T 009) belirtilmiştir.

    "Acil Durum Talimatı"nda (T 009)açıklanan, Söndürme Ekibi, Kurtarma Ekibi, Koruma Ekibi, İlk Yardım Ekibi ve Doğal Afetler vukuu bulduğunda Görevli Personelin oluşturulmasından Kalite ve İSG Yönetim Temsilcisi, Kalite ve İSG Yöneticisi ve Şantiye Şefi sorumludur. Bu birimleri ilgili eğitimleri almış ve tatbikatlarına katılmış kişilerden oluştururlar. İlgili ekiplerin görevleri "Acil Durum Talimatı"nda açıklanmıştır.

    Acil hal durumlarında, tüm personel iç ve dış haberleşmeden sorumludur. Bu gibi hallerde en kısa sürede ilk müdahale yapılabilecek resmi kurum ve kuruluşların telefon numaraları önemli noktalarda herkesin kolayca ulaşabileceği yerlerde bulunur. Bu numaralar "Acil Durum Talimatı"nda (T 009)” belirtilmiştir.

    Tüm personele olası acil hal durumları için firma içi eğitimler, konuyla ilgili personel tarafından, dış eğitimler ise ilgili görülen kuruluş veya branşında uzman kişiler tarafından verilir. Eğitimlerle birlikte yılda en az bir kez acil haller için tatbikatlar yapılır.

    Bu tatbikatlardan amaç, tüm personelin acil hal durumlarında yapılacak işlerin neler olduğunu kavramasını sağlamak ve olası kargaşa hallerinin ortadan kaldırılmasıdır. Çalışanların acil durumlar karşısında nasıl bir tepki verdiği gözlenmelidir. Çalışanların verdiği tepkilere göre eğitimlerin yeterliliği değerlendirilir. Tespit edilen eksiklikler için acil durum eğitim planları, yeniden düzenlenir.

    Ayrıca Kalite ve İSG Yönetim Temsilcisi ve Şantiye Şefi tarafından personele acil haller için habersiz uygulama / tatbikatlar yaptırılabilir.


    Yapılan tatbikatlar, uygulamaya katılan personelin dosyasına plansız eğitim olarak işlenir. Yapılan tatbikatlar sonunda uygulamaya katılan personel için eğitime katılım formu düzenlenir veya yapılan tatbikatlar fotoğraf veya kamera çekimi olarak kayıt altına alınır.

    Merkez Ofiste ve Şantiyelerde meydana gelebilecek yangın vb. durumlar için önemli noktalarda yangın söndürme tüpleri daima kullanıma hazır olarak ve kolay ulaşılabilecek noktalarda bulundurulur.

    Yangın söndürme tüplerinin periyodik kontrollerinin yaptırılması Kalite ve İSG Yönetim Temsilcisi tarafından yapılır. "Yangın tüplerinin nasıl kullanılacağı ve yangın için alınacak önlemler Yangın Güvenlik Talimatı’nda (T 010) belirtilmiştir.



    5.0 İLGİLİ DOKÜMANLAR VE REFERANSLAR:


    OHSAS 18001:2007 Sistem Şartı Madde 4.4.7

    (T 009) Acil Durum Talimatı
    (T 010) Yangın Güvenlik Talimatı



     

    Ekli Dosyalar:

    iyiuzman, Ceyhun Sönmez, Volcano ve 3 kişi daha buna teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica