Anket Araç Kullanırken Emniyet Kemeri Kullanıyor Musunuz?

Konu, 'İş Güvenliği İle İlgili Anketler' kısmında serkancaner tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

?

Araç Kullanırken Emniyet Kemeri Takıyor musunuz?

Anketin kapanma tarihi 4 Haziran 2014.
  1. Evet

    oy sayısı 47
    95,9%
  2. Hayır

    oy sayısı 2
    4,1%
  1. serkancaner

    serkancaner TÜİSAG Üyesi



    Güvenlik nereden başlıyor?Evden arabadan?Herkes araba kullanıyor?Şantiyede en basiti baret takmanın zorunlu olduğunu nedenleriyle anlatan isg uzmanı arabasında emniyet kemeri takmıyor. Peki ya biz?



     
  2. Seylan Aygün

    Seylan Aygün TÜİSAG Üyesi



    arabaya biner binmez daha kontağı bile çevirmeden yaptığım ilk şey emniyet kemerimi takmak :)



     
    Fatih ÖZKAN, Emre DEDE ve Cem AKBULAK bu yazıya teşekkür etti.
  3. Nurdan DAHİ

    Nurdan DAHİ Banned

    :alkış:
    :alkış::alkış::alkış:

     
  4. Cem AKBULAK

    Cem AKBULAK TÜİSAG Üyesi

    elbette kullanıyorum...bence olmazsa olmaz bir aktif güvenlik sistemi...;)



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    Fatih ÖZKAN bu yazıya teşekkür etti.
  5. serkancaner

    serkancaner TÜİSAG Üyesi

    Ya yanınızdaki takıyor mu?Ya arkada oturanlar?

     
  6. okko

    okko TÜİSAG Üyesi

    Ben ve yanımda oturan daima takar emniyet kemerinide maalesef arka koltukta kemer kullanım kültürünü ülkemizde yerleştiremedik.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    ediko bu yazıya teşekkür etti.
  7. Seylan Aygün

    Seylan Aygün TÜİSAG Üyesi

    yanımdakine de her zaman taktırırım..ama arkada oturanlar takmıyor, ben de unutuyorum söylemeyi hep açıkçası:k_karışık:

     
    ediko bu yazıya teşekkür etti.
  8. izmir

    izmir Guest

    Önde her zaman, 5 dakikalık mesafeye gitsem de takarım. Çocuk olupta arka koltukta seyahat etmeye başlayınca çok ilginçtir o alışkanlık yer etmiş sanırım, el alışkanlığı emniyet kemerimi bağlıyorum.........

    Bundan birkaç sene önce de acı bir hatıradır ancak araçta 3 kişi seyahat eden bir tanıdığım Muğlaya giderken kaza geçirdi. Önde emniyet kemerleri takılı olanlar bu kazadan ufak tefek sıyrıklarla kurtuldular, ancak arka koltukta oturan emniyet kemeri bağlı olmayan kişiyi kaybettik......
    O yüzden arkadaşlar emniyet kemersiz yola çıkmayın, aracın neresinde oturduğunuzun hiçbir önemi yok.... Emniyet kemeri sizi hayata bağlar ...

     
    Fatih ÖZKAN, Esat ÜN ve Seylan Aygün bu yazıya teşekkür etti.
  9. mustafa kemal şimşek

    mustafa kemal şimşek TÜİSAG Üyesi

    ben emniyet kemeri takmıyorum.dünya standartlarındada hala bu konuda net bir karara varılmadı.hala tartışma konusu. ayrıca başımdan geçen bir kazadan bahsetmek istiyorum. magandanın biri ben 120 km hızla giderken önüme atladı.frene basıyordum ve lastiklerim cıyak cıyak ötüyordu.iki şeritli yolda sağ tarafımda kamyon vardı. ve arada kaldım.önüme çıkan magandaya çarpmak üzrereydim.emniyet kemerimi açtığım gibi koltuğumu geri yatırıp kendimi arkaya attım. bunu yapmam gerçekten 3-5 saniye içinde gerçekleşti.ve öndeki arabaya patladım. eğer kemerimi açmaya ve anlattıklaırmı yapmaya vaktim yetmese ve ben o kadar soğuk kanlı davranamasam bugün ayaklarım yoktu. bu yüzden bir daha o kemeri takmıycam. emin olun benim gibi daha çok insanın bu tür anıları var. ama tabiki kazanın boyutuda bu noktada önemli.devrilen takla atan bir arabada kemer sizi kurtarabilir yada öldürebilir. arkadan size çarpmalarda boyun bel vs gibi kırıkları önleyebilir. ama bence emniyet kemeri emniyetli değildir. emniyet kemerinden medet umulacağına daha sağlam araçlar yapılmalı ve trafik daha yoğun bir şekilde kontrol altına alınmalı. yalnız bunu yavaş gitmekle kimse yorumlamasın. çünkü 80 i geçme ama 2 saat trafikte kal diyen bir istanbul trafik kuralınıda onaylamıyorum. ne zamanki ulaşım belli standartlara ulaşır o zaman bu konuda daha iyi önemler alınabilinir. bu arada kazadan sonra yanan araçlarda emniyet kemerinin açılmaması sıkışması nedeniyle ölen insan sayılarınıda ciddiye almak gerekir. saygılarımla.

     
  10. MEZUN

    MEZUN TÜİSAG Üyesi

    BENDE ŞEHİR İÇİNDE MOBESELERE YAKALANIP PARA CEZASI YEMEMEK İÇİN TAKIYORUM. :)

     
    İsmailDEMİR bu yazıya teşekkür etti.
  11. ErolD

    ErolD TÜİSAG Üyesi

    EMNİYET KEMERİ TAKMANIN FAYDALARI
    Saatte 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğu, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin 50 kilometreden düşük bir hızda yol alırken yaralandığı yapışan çalışmalar sonucunda tespit edilmiştir.
    Doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini, çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayıp, çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek, koltuktan fırlamayı engelleyerek, hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek koruyor.
    Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini yüzde 45, kamyo-netlerde yüzde 60 oranında azaltıyor. Ölümlü kazalarda emniyet kemeri kullananların yüzde 24.8′ i hiç zarar görmeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran yüzde 6.3′ te kalıyor.
    Yapılan araştırmalara göre, emniyet kemeri kullanımı, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaların üçte ikisini, ön koltuktaki ölümlerin yüzde 6′ sını önlüyor. Bütün ağır yaralanmalarda ise arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini yüzde 50 oranında azaltıyor.
    KISA YOLCULUKLARDA EMNİYET KEMERİNİN ÖNEMİ
    Birçok sürücü, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hiçbir işe yaramadığını düşünüyor, ancak emniyet kemeri kullanımını en çok gerektiren aslında kısa mesafeler oluyor. Çünkü ölümlü trafik kazalarının yüzde 80′ i sürücülerin evlerine 30-35 kilometre uzakta ve saatte 55-60 kilometre hızın altında gerçekleşiyor.
    Ayrıca kazalardaki ölümlerin yüzde 35′ i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor.
    Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 kilometre hızla çarpıldığında bile ağır yaralanma riski çok fazla oluyor.
    Araştırmalar, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin, 50 kilometreden daha düşük bir hızda yol alırken yaralandığını, 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın, 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğunu ortaya koydu.
    ÇARPMANIN ETKİSİ TONLARLA İFADE EDİLİYOR
    Bazı sürücüler düşük hızdaki çarpmalarda araç içinde sıkıca tutunup etkiyi düşüreceğine inanıyor. Bunu yapmak için öncelikle saniyenin dilimlerini kullanabilmesi ve çok güçlü kol kaslarına sahip olması gerekiyor.
    Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce çok fazla dayanıyor. Ancak bir duvara 50 kilometre hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşuyor ve buna engel olmak için 75 kilogram güç gerekiyor. Kollar bunu engelleyemiyor, ancak 2,5-3 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan emniyet kemeri, kol ve bacakların parçalanmasını önleyebiliyor.
    Yapılan araştırmalar, kaza anında en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor. Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riski 25 kat daha fazla oluyor. Araçtan fırlayan kişi, yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine düşmüyor. Fırlama ile kişi aracın ön camına, kaldırıma, başka bir araca çarpabiliyor.
    ARAŞTIRMALARA GÖRE ARACIN SAATTE 80 KİLOMETRE HIZLA DUVARA ÇARPMA ANINDA GERÇEKLEŞENLER SIRASIYLA SÖYLE SIRALANMAKTADIR:
    Çarpmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular emniyet kemeriyle bağlı değillerse 80 kilometre süratle araç içinde harekete devam ederler.
    -30 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 santimetre öne doğru fırlar.
    -44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
    -50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde, kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet etki eder.
    -68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
    -92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarı fırlar.
    -100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.
    -110 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de sert bir darbe alır.
    -150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur. Cam, çelik, plastik parçaları yere düşer.
    -200 milisaniyeden daha kısa süre içerisinde her şey biter.

     
    BAŞAK ÜNVER, Fatih ÖZKAN ve İsmailDEMİR bu yazıya teşekkür etti.
  12. ErolD

    ErolD TÜİSAG Üyesi

    Türkiye'de Emniyet Kemeri Mevzuatı:

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunumuz'un 78. maddesi ile belirli sürücülerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında koruyucu tertibat kullanmaları zorunlu hale getirilmiştir. Konu ile ilgili düzenlemeler yönetmelikte belirtilmiştir. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde yapılan 25.06.1998 tarihli değişiklik ile 2. fıkrasının b, c ve d bendinde değişiklikler yapılmıştır. Bunlar:

    (b) bendi: "Otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazı taşıtlarında sürücüsü ile ön ve arka koltuklarda, minibüslerde ise sürücüsü ile yanında oturan yolcuların; kamyon, kamyonet ve çekicilerde sürücü ve sürücü yanındaki koltuklarda; şehirlerarası otobüslerde (sınıf III) arka koltuklar hariç olmak üzere, sürücüsü dahil en ön ve önünde boşluk olan arka koltuklarda, önünde boşluk olan kapı önü koltuklarında; iki katlı şehirlerarası otobüslerde merdiven önü, en ön ve önünde boşluk olan en arka koltuklarda, masa etrafında buluna koltuklardan aracın gidiş yönüne doğru olanlarda oturan yolcular için emniyet kemeri, bulundurulması ve kullanılması mecburidir."

    (c) bendi: "Bu yönetmelik hükümlerine göre 1995 yılı itibari ile ülkemizde imali yapılan veya yurtdışından ithaline izin verilen araçların arka koltuklarında emniyet kemeri bulundurulması ve kullandırılması mecburidir. Bunların dışında kalan ve halen trafikte kullanılmakta olan diğer taşıt sahipleri isteğe bağlı olarak 1 sayılı Cetvel'de yer alan "Emniyet Kemeri"ni numunesine uygun olarak taktırabilirler. Minibüslerin arka koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri ile ilgili hükümler 01.08.1998 tarihinden sonra üretilen araçlarda uygulanır. Bu araçlar yerleşim yeri içinde sürülürken gerekli görülenler için emniyet kemeri kullanma mecburiyeti İçişleri Bakanlığı'nca çıkarılacak genelgeler doğrultusunda aranmayabilir."

    (d) bendi: "(b) bendinde sayılan taşıtlarda sürücü yanındaki ön koltukta on (10) yaşından küçük çocukların taşınması yasaktır."


     
    Fatih ÖZKAN bu yazıya teşekkür etti.
  13. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi

    Yaklaşık 4 yıl önce trafikte bir kaza yaşadım. Bu tecrübeyi sizinle paylaşayım.

    İş için Balıkesir ve İzmir'e gitmiştik. Ankara'ya dönüş yolunda, Sivrihisar'ı geçtikten sonra yolun ortasındaki hendekten bir köpek aniden arabanın önüme çıktı. Sol şeritten gidiyordum. Kollarımı gererek direksiyonu sağlamca tuttum ve frene bastım. (Bu tür durumlarda direksiyonu kırmanın ve manevra yapmanın doğru olmadığını duymuştum, okumuştum. Ona uygun davrandım.)

    Sol ön köşeden, fara denk gelen yerden köpeğe çarptım. Yanımda oturan arkadaşım ve arka sağ koltukta oturan arkadaşımın da emniyet kemerleri takılıydı. Sağ taraftaki hava yastıkları ve perdeleri açıldı. Benim kollarım gergin olduğu için emniyet kemerine yük binmediğinden olsa gerek hava yastığı açılmadı. (Bana bu durum mantıklı geliyor ama o zaman sigorta şirketi ile Ford arasında bu konuda ihtilaf yaşandı, sanırım masrafları Ford'tan aldılar.)

    Yavaşlayarak arabayı yolun sağına çektim ve durdum. Sonuçta kazayı ucuz atlattık. Aracı çekici ile Ankara'ya gönderdik. Biz de iş yerinden gelen diğer bir arkadaşımızla Ankara'ya döndük. (Köpek bizim kadar şanslı değildi, maalesef)

    Yanımda oturan ve arka koltukta oturan arkadaşlarımın emniyet kemerleri takılı olmasa kazanın şiddeti çok daha farklı olabilirdi. Sonuçta ben köpeği gördüm ve direksiyonu sıkıca tutarak ve kollarımla kendimi geriye iterek bir miktar kendimi sağlama almıştım. (Yakınımızda, sağımızda, arkamızda başka bir aracın olmayışı da büyük şanstı!)

    Tahminen 350.000 km civarında araba kullanmışlığım vardır. 100 km hızı geçmemeye çalışırım. Ve sık sık mola veririm. Kendimi yola kaptırmam. Kısa sürede bir yere ulaşmaya çalışmam. Kendimi buna göre planlarım. Gerekirse erken yola çıkarım veya geç eve dönmeyi göze alırım.

    O güne bakınca;
    *Sivrihisar'da mola vermem gerekirken, mola vermedim. (Her seferinde burada durur kahve içerdim.)
    *Kendimce uyduğum hız limitinin üzerine çıktım.
    *Bir an önce Ankara'ya ulaşma isteğine kapıldım.

    Genel davranışımın dışına çıktığımı görüyorum. Bunda tek başıma olmamamın da etkisi oldu.

    Yola köpek çıkması ile yaşanan kazaları yaşayanlar söylerdi, ben fazla önemsemezdim. Yaşayınca insan daha iyi anlıyor. Ne olacağı belli olmaz. Özellikle şehirler arası yollarda çok dikkatli olun.

    Emniyet kemeri takmamayı anlayamıyorum. Bu kişi okumuş yazmış birisi ise, fizik kurallarını biliyorsa, hele hele iş güvenliği uzmanıysa...

    Kazasız ve sağlıklı günler dilerim. Saygılarımla.

     
    EROL41 bu yazıya teşekkür etti.
  14. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi

    Geçmiş olsun. Büyük bir kaza geçirmişsiniz. Yine de çıkaracağınız sonuç emniyet kemeri takmamak mı olmalı? Bunu bilemiyorum.

    Tekrar geçmiş olsun.

     
  15. Onur Gül

    Onur Gül TÜİSAG Üyesi

    Kontağı çevirmeden önce takarım.Kontak kapanınca da çıkarırım.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica