Toolbox Aracinizi Ve Sürüşünüzü Kişa Hazirlayin Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'Trafik Yönetimi ve Kontrolü' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    ARACINIZI VE SÜRÜŞÜNÜZÜ KIŞA HAZIRLAYIN
    Kışa hazırlığınızın etkili olduğundan emin olmak için düzenli kontrollerinizi yapın. ​

    Radyatörlerinizdeki antifrizi ve silecek sularını kontrol edin. Akü şarjını ve sıvı seviyesini kontrol edin. Egzoz sistemini kontrol edin. Silecekleri, farları, buz önleyicileri, frenleri, lastik hava basıncını ve lastik diş derinliğini kontrol edin. Kış aylarında yolculuğunuzun güvenliğini tehlikeye atabilecek her şeyi kontrol edin. ​

    Aracınızdaki alet kutusunda 2 veya 3 tane temiz bez ve bir spatula olmasına önem verin. ​

    Kışa hazırlık için sürüş davranışlarımızı değiştirmek durumunda kalabiliriz. ​

    Kış için yeni sürüş tekniklerini tekrar ayarlayın ve benimseyin. Geçtiğimiz yazın düzgün, kuru yol şartları geride kaldı ve yağmur, kar, buzla tehlikeli hale gelen asfaltla başa çıkacaksak farklı bir yaklaşıma ihtiyacımız var. ​

    Her şeyden önce şunu unutmayın ki, kaygan yollarla beraber trafik daha yavaş akacak, bu yüzden normalde yola ayırdığınız vakitten daha fazla vakti yola ayırın. ​

    Kaygan zemin yüzünden, önünüzde bir şey olması ihtimaline karşı tetikte olun, takip mesafesini artırın. Durmak için daha fazla mesafeniz olmalı - ekstra bir hava yastığı. Eğer öndeki araç yavaşlarsa, asfaltın kuru yerinde frene basar ve aniden durursa ve siz ıslak zemin üzerindeyseniz başınız belada demektir. ​

    Kışın; görmek ve görülebilmek özellikle önemlidir. Donuk, bulutlu günler görüş açısını azaltır, böyle durumlarda kısa huzmeli farlarla yolunuza devam edin. Diğer sürücüler loş ortamda aracınızın dış hattından ziyade farlarınızı görürler. ​

    Uzman sürücüler, buz ve karda arabalarını hareket ettirmek için gaza aniden yüklenmektense yavaş yavaş gaz vermenin daha etkili olduğunu tespit etmişlerdir. Ayrıca, ıslak asfaltın kuru asfalta göre daha yavaş hızla geçilmesi gerektiğinde de görüş birliğine varmışlardır. Frenleriniz ne kadar iyi olursa olsun, eğer lastikleriniz asfaltı kavrayamazsa yüksek hızı kontrol edemezsiniz. Kış şartlarında yolda acil duruş yapmak için çok sayıda nafile deneme bunun ispatıdır. ​

    Dönüşlerde lastiklerinizin kaymaması için dönüşe girmeden önce yavaşlamalı ve dönüşe başladıktan sonra hafifçe gaza basmalısınız. ​

    Kara, buza aldırmadan yola çıkmanız gerekliyse, kuvvetlendirilmiş lastik zincirleri sürtünme kuvvetini artırmak, güvenli şekilde durabilmek ve kaymayı önlemek için en iyi sigortanızdır. ​

    Kaygan yollarda sürmeniz gerektiğinde ‘’düşüncenizi kışa hazırlamayı’’ deneyin. ​

    WINTERIZING
    Check regularly to be sure winterizing is effective.​
    Check the anti‑freeze in radiators and windshield washers. Check battery charge and fluid level. Check the exhaust system. Check wipers, and lights, and defrosters, and brakes, tire pressure and tire treads. Check everything that might affect the safety of your trip during the winter months.​
    Check the tool box in your vehicle to see that it contains the winter emergency equipment recommended by the National Safety Council; two or three clean rags, and scraper.​
    Driving attitudes might need changing to prepare for winter.​
    Readjust and adopt new driving patterns for winter. The smooth, dry road surfaces of last summer are gone, and a different approach is needed if motor vehicles of any kind are to be guided over pavements made treacherous by ice, snow and rain.​
    First of all, keep in mind the certainty that traffic is going to be slowed by slippery roads, so get an earlier start, allowing more time than usual for a given trip.​
    Because of the treacherous footing, be prepared for an out if something happens up ahead, increase following distance. You must have more room for stopping—an extra space cushion. If the lead vehicle slows down, hits a dry patch of pavement and slows too suddenly for you to stop on slick pavement, you're in trouble.​
    Seeing, and being seen is especially important in winter. Dull, cloudy days, will cut down visibility, so drive with low‑beam headlights on. Other drivers are likely to see your lights more readily than the outline of your vehicle against the gloom.​
    Expert drivers have found they can get their vehicles moving much better with a slow start on ice and snow then they can by tromping on the gas. They know, too, that slick pavements demand lower speeds than normal. No matter how good your brakes are, you can't control high speed if the tires don't grip the pavement. Many a futile attempt to make an emergency stop on winter roads has proven this.​
    Skidding on curves can be avoided by slowing down beforehand, then accelerating lightly after you start to make the curve.​
    If you must go through, regardless of snow and icy roads, reinforced tire chains are the best insurance to provide traction, aid in stopping and to avoid skidding.​
    Try to "winterize" your thinking when you must drive on slippery roads.​

    KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/
    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/



     

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica