Soru : Asansör Boşluğuna Nasıl Önlem Alabilirim?

murkiv5555

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
204
Tepki puanı
236
tekerli arabalarla devamlı yukardanda aşağıdanda yükleme yapılıyor...o yüzden kapı yada kafes mümkün görünmüyor.. daha pratik bişey lazım...ikaz levhaları var... projesi varmı bilmiyorum, önceden onun yerinde vinç varmış... bu düzene geçilmiş..

maden kuyularındaki gibi kafes sistemi uygulanabilir taban noktasına yukarı çıktıktan sonra asansör
nurdan abla maden kuyularındaki gibi kafes sistemi uygulanır maden kuyu asansörlerinde de aşağıdan ve yukarıdan yükleme yapılıyor kafes sistemi var asansör yukarıya çıktığında aşağıdaki kapı kapanıyor,aşağıya indiğinde yukarıdaki kapı kendiliğinden kapanıyor bu sistem çok güzel sistem yani aşağıdaki ve yukarıdaki karakol başları kafes sistemi ile korunuyor.maden kuyusu asansörüne benziyor sadece anladığım kadarıyla burada uzaktan kumanda tertibatı var benim bahsettiğim kuyu asansörü vinç ile çalışıyor.
 

Nurdan DAHİ

Banned
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
618
Tepki puanı
508
Meslek
Uzman (C)
murat bu dediğin sistem işimi görürmü bilmiyorum. neden dersen yükleme yukarda sağdan yapılıyorsa aşağıda soldan indiriliyor. anlatabildim mi bilmiyorum... aynı cephe değil yani... metrodaki sistem gibi düşün iki taraftada kapı var durak hangi taraftaysa o kısmın kapısı açılıyor ya öyle işte ... bi yerden biniyorsun diğer taraftan iniyorsun, aynı yönden değil yani... iyice karıştırdım galiba :D
 

Nurdan DAHİ

Banned
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
618
Tepki puanı
508
Meslek
Uzman (C)
bahsettiğin sistemin görseli varsa, bana yollarmısın.. tam olarak nasıl bi sistem anlayamadım...
 

safetypro

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
6 Tem 2012
Mesajlar
65
Tepki puanı
65
nurdan hanım benimde resimlerden gördüğüm kadarıyla alınması gereken önlemleri paylaşayım, zaten arkadaşlar özetlemiş tekrar olmuş olmaz umarım
1.Yük asansörünün alt ve üst kapılarına muhakkak tel kafes koymalısınız zincirle önlem aldığınızı sanırsınız ama risk gerçekten çok büyüktür burada amaç hareketli kısımlarla temas riskini ortadan kaldırmaktır.Ayrıca bu tel kafeslere emniyet switchi koymalısınız ki asansör durmadan işçi müdahale edip kafesi açarsa sistem dursun.
2.Asansör mekanizması değilde vinç şeklindeyse yine kaldırma testini periyodik olarak yaptırmayı unutmayın.
3.Kaldırma ekipmanlarında maksiumum kaldırılabilecek yük miktarını gösterir bir işareti mutlaka asansörün görünür bir yerine koyun ve işçileri bu konuda bilgilendirin.
4.Bu tür asansörlerde kumanda paneli mutlaka kabin dışında olmalı.
 

korkmazyasin

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
57
Tepki puanı
124
Nurdan hanım öncelikle bu "icadı" yetkili kurum/kişilere fenni muayenesini yaptırın onlar zaten eksiklik olarak neler yapılması gerektiğini yazılı olarak bildireceklerdir. ama kafes sistemi, acil stop butonu, uyarı levhaları(kapasite, insan binemez, yetkili değilsen kullanma v.s.) ve yük testi zorunlu olarak yapılmalıdır. Bu tür cihazların fenni muayenesini yapan biri olarak söylüyorum çok tehlikeliler ve işçiler bunları kolaylık olsun diye kullanıyor daha da tehlikeli hal alıyor. Umarım sorunu çözersiniz. kolay gelsin
 

alix

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
249
Tepki puanı
158
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (A)
Böyle bir iş yerine nasıl insaat ve yapı ruhsatını, işletme belgesini gecici faaliyet belgesini nasıl verdiler anlam veriyorum. Resimde goruldugu uzere o kadar hatalar silsilesi mevcut ki. Her katta bir asansör kaısı olmalı onun harıcınde koruma muhafaza set koyma uygun degıldır.
 

Nurdan DAHİ

Banned
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
618
Tepki puanı
508
Meslek
Uzman (C)
Böyle bir iş yerine nasıl insaat ve yapı ruhsatını, işletme belgesini gecici faaliyet belgesini nasıl verdiler anlam veriyorum. Resimde goruldugu uzere o kadar hatalar silsilesi mevcut ki. Her katta bir asansör kaısı olmalı onun harıcınde koruma muhafaza set koyma uygun degıldır.
Bunu daha yeni yaptırdılar diye biliyorum.... hatalar tabi,ki var bu resmi buraya koyma amacımda bu hataları ortadan kaldırmak istememdir.. sizlerinde fikirleriyle sorunu çözmeyi umuyorum...değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim...
 

volkan seven

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
66
Tepki puanı
23
murkiv 5555 arkadaşımızın belirttiği sistem pratik ve hoş. Asansör hangi yöne açılırsa açılsın. Elektronik kapı sistemleriyle çözülebilir ama bunun yapılmadan önce tasarlanmış olması iyi olurdu. Firmalarla bir görüşün tahminim yaparlar. Zor yok çünkü, teknoloji gelişti ;)
 

Nurdan DAHİ

Banned
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
618
Tepki puanı
508
Meslek
Uzman (C)
murkiv 5555 arkadaşımızın belirttiği sistem pratik ve hoş. Asansör hangi yöne açılırsa açılsın. Elektronik kapı sistemleriyle çözülebilir ama bunun yapılmadan önce tasarlanmış olması iyi olurdu. Firmalarla bir görüşün tahminim yaparlar. Zor yok çünkü, teknoloji gelişti ;)
bir görsel yokmu bu sistemle alakalı nasıl anlatacağım ben bunu bilmiyorum...
 

volkan seven

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
66
Tepki puanı
23
bunu dediğim firmalara bir sorun nurdan hnm. birz araştırme gerekiyo. Yukarı çıktığında alt kapı, aşağı indiğinde üst kapı otm olrk kapanacak. Yerinde görmeleri lazım
 

akyol muhammet

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
32
Tepki puanı
10
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Öncelikle asansör aşağıdayken yukarıda açılmayan otomatik kapı- yukarıdaykende aşağıda açılmayan otomatik kapı istiyorlar.
 

onuryas

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
25 May 2012
Mesajlar
43
Tepki puanı
55
tehlike kaynaklarımıza baktığımızda;
  1. Yük asansör kabini yukarıda iken, kabinin aşağıya düşme tehlikesi var. Tabi kabin aşağıya düşerse öncelikle içinde birileri olmamalı ve düştüğü yerin altında birileri bulunmamalı. Bu olumsuz şartlar gerçekleşirse sonuç ölümlü kaza olabilir. Bu nedenle risk kabul edilemezdir. Yani yük asansör kabinine insan bilişleri engellenecek. Yükün indirilmesi işleri yapılırken de olası kabin düşmesi tehlikesine karşı da asansör alt izdüşümü ve etrafı mutlak suretle sağlam malzemelerle kapatılmalı.
  2. Yük asansörü kabininin aşağıya hareket ettirme butonuna basılsa bile üst açıklık korkuluğu kapatılmadan çalışamaz şekilde otomasyon sistem kurulmalıdır. Hiçbir şekilde çalışanın insiyatifine bırakılmamalıdır.
  3. çalışma şartları ihtiyacına binaen tasarım ve imalatı yapılmış olsa dahi mutlaka makina mühendisi tarafından uygunluk projesi hazırlanmalı ve tüm güvenlik aksanları ( halatlar, frenler, otomotik sistemler, emniyet anahtarları, tambur vs) 3 aylık periyotlarla kontrol ettirilerek raporları tanzim ettirilmelidir.
  4. Emniyet katsayıları dikkate alınarak yük kaldırma kapasitesi belirlenmeli ve bu limit belirgin bir şekilde kabine asılmalıdır. Ayrıca yük asansörü belirlenen limitlerin üzerinde yüklendiğinde asansör sesli, ışıklı uyarı ikazı vermeli ve çalıştırılmak istense de sistem buna izin vermeyecek şekilde otomasyon yapılmalıdır.
  5. Yük asansörü kullanma talimatı hazırlanmalı ve bu asansörü kullanacak olanlara mutlaka "yük asansörünü emniyetli kullanmaya ilişkin iş güvenliği kural ve talimatları eğitimi" verilmelidir. Eğitim belgesi düzenlenmemiş olan kişilerin yük asansörünü kullanmaları yasaklanmalı ve gerekli durumlarda kurallara uymayanlara disiplinsizlik tutanağı tanzim edilmelidir.
  6. Ayrıca, sizin çalışma bölgenizde (şehir) görev yapan deneyimli iş güvenliği uzmanı arkadaşlarımızla beraber ilgili yerin mahal denetimi yapılmasında ve yerinde bir takım çözüm önerileri sunmakta ve alternatif yöntemler bulmakta fayda olacağı kanaatindeyim.
selam, saygı ve sevgilerimle.
 

akyol muhammet

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
32
Tepki puanı
10
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Ben mekanik olarak çözeğim gibi görünüor yani kapılar raylı sistem motor aşağıdan yukarı çıkarken aşağıdaki kapıyı makara yardımıyla kapatacak aşağı inerkende tersi olacak
 

Tülin Atik

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman Adayı (C)
Nurdan Hanım bu bir asansör mü yoksa vinç tertibatının asansörleştirilmiş hali mi? Yani hız regülatörü tamponu fren tertibatı vs. var mı yoksa bir motor bir kasnağa halatı sarıp geri bırakmalı bir sistem mi?Hangisi olursa olsun alınacak önlemleri söyliyim;
1. Alt kattaki kapı yeri dahil 2 yere de kapı veya daha ekonomik olan kafes parmaklık tip birer koruma elemanı takılmalı. Bu kapılar açıldığı anda kesiciler veya gerekli tertibatla motor anında durmalı , ara katda olsa bile..alt kapı ve üst kapı açıkken çalıştırılamamalı.
2.Bu her neyse :) üzerine max yük miktarı asılmalı.
3.Yasal olarak gerekli ama çoğu kişi yaptırmıyor,içinde fotosel olmalı...bu sayede hareket eden bişey olursa çalışmamalı...insan binmesinden korumak için.
4.Motorun döndürdüğü kaynaklar halat boyu kalınlığına göre kasnağın kenarında çıkıntı olmalı...

Bu 4 madde her ne olursa olsun zorunlu olan durumlar...
Asansör ise daha 4-5 madde daha var. Vinçten bozma veya vinç tip ise yine 1-2 madde daha düşünülebilir. Hidrolik olmaya göre de birkaç şey söylenebilir.. Kısa vadede siz bu 4 ünü yapın denetimden geçer ve güvenliğin %90 ı sağlanmış olur..
 

Tülin Atik

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman Adayı (C)
Nurdan Hanım bu bir asansör mü yoksa vinç tertibatının asansörleştirilmiş hali mi? Yani hız regülatörü tamponu fren tertibatı vs. var mı yoksa bir motor bir kasnağa halatı sarıp geri bırakmalı bir sistem mi?Hangisi olursa olsun alınacak önlemleri söyliyim;
1. Alt kattaki kapı yeri dahil 2 yere de kapı veya daha ekonomik olan kafes parmaklık tip birer koruma elemanı takılmalı. Bu kapılar açıldığı anda kesiciler veya gerekli tertibatla motor anında durmalı , ara katda olsa bile..alt kapı ve üst kapı açıkken çalıştırılamamalı.
2.Bu her neyse :) üzerine max yük miktarı asılmalı.
3.Yasal olarak gerekli ama çoğu kişi yaptırmıyor,içinde fotosel olmalı...bu sayede hareket eden bişey olursa çalışmamalı...insan binmesinden korumak için.
4.Motorun döndürdüğü kaynaklar halat boyu kalınlığına göre kasnağın kenarında çıkıntı olmalı...

Bu 4 madde her ne olursa olsun zorunlu olan durumlar...
Asansör ise daha 4-5 madde daha var. Vinçten bozma veya vinç tip ise yine 1-2 madde daha düşünülebilir. Hidrolik olmaya göre de birkaç şey söylenebilir.. Kısa vadede siz bu 4 ünü yapın denetimden geçer ve güvenliğin %90 ı sağlanmış olur..
 

Tülin Atik

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman Adayı (C)
Mehmet Bey,

kasnağın kenarında çıkıntı olmalı derken neyi kastediyorsunuz? açıklayabilir misiniz?
 

igu konya

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
99
Tepki puanı
186
Meslek
Uzman (C)
Mehmet Bey,

kasnağın kenarında çıkıntı olmalı derken neyi kastediyorsunuz? açıklayabilir misiniz?

Merhabalar;
Galiba beni kastettiniz, ismim Mahmut =) , memnun oldum Tülin Hanım...
Döner aksamlı taşıyıcılarda toplanan halatın silindirden çıkmamasını sağlayacak koruyucular istenir. Halat atma pimi, mandalı, kapağı gibi adlarla anılır. Mantık halatın tamburun-silindirin üzerinde kalmasını sağlamak.
tambur.jpg
şekildeki gibi ya kapak tipli sac ile bir çıkıntı olur yada silindir düzdür ama iki tarafında da halat atmayı önleyen koruyucular vardır. bu durum ağırlık altındaki civatalarda da uygulanır.
İyi çalışmalar, kazasız günler...
 

Kasil

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman (C)
Çalıştığım şantiyede alimak boşluklarına düşmeyi engellemek için yaylı kapı sistemi var. Örnek olarak görseller ekledim. Çok net olmasalar da biraz fikir sahibi olursunuz. Kapıların kapalı ve açık halleri görülüyor. Kapıların önüne yük koyulmadığı sürece kendiliğinden kapanıyor.
 

Ekli dosyalar

  • 29042013801.jpg
    29042013801.jpg
    230.4 KB · Görüntüleme: 50
  • IMG_0182.JPG
    IMG_0182.JPG
    489.8 KB · Görüntüleme: 58
  • 29032013542.jpg
    29032013542.jpg
    54.8 KB · Görüntüleme: 51

Ersin

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Şub 2012
Mesajlar
364
Tepki puanı
356
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
yük asansörlerindeki dışına konabilecek fens telli kapılar switch li olmalı yani örneğin asansör kabini üst katta durması gereken noktada durduğunda switch kapının açılmasının sağlamalı
 

Deniz Derya

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
24
Meslek
Uzman Adayı (C)
merhaba arkadaşlar. konu hakkında bir çok arkadaşım elinden geldiğince düşüncekerini yazmış. yazılan her cümlede doğruluk payı var ama asansör imalat, montaj, servis firmasında çalışan proje sorumlusu olarak sizlere söyeleceğim şudur: Bu konu başlığında yazılan her tedbir alınsa dahi bu 'asansör' dediğiniz şey bir asansör olmayacaktır. burada gördüğümüz asansör standardını taşımadığı gibi makyaj ile asansör kisvesine de girmeyecektir.

peki bu durumda ne yapılabilir? öncelikle yapılması gereken, bunu yapan firmayı bulup hesabını sormaktır. firma bunu hangi standarda göre yapmış? asansör standardına göre yaptım diyorsa (buna ihtimal vermiyorum) : o zaman o asansörü tescil ettirsin, işletme ruhsatını alsın, size teslim etsin.

adım gibi eminim ki montajı yapan firma bu söylediklerimi yapamayacaktır. neden yapamaz? çünkü yaptığı iş uyduruk bir iş, onuda ekle, bunu da ekle böyle yapılan iş adam olmaz. şimdi şunu düşünmek lazım: burada tek suçlu o işi yapan firma mı? hayır!.. diğer suçlu kim? diğer suçlu o işi ona yaptıran o işyerinin sorumlusu kimse o!...
o iş yapılacağı zaman en ucuz teklifi veren firmaya işi veren kimse o kişi suçludur. ne bekliyorsunuz? o asansör dediğiniz şeyin altında birisinin ölmesini mi bekliyorsunuz?
bir işi ucuza yaptırayım, işimi görsün diyen zihniyet ve o işi uyduruk bir şekilde yapan zihniyet hesap vermelidir.
siz firma olarak bize gelseniz bunu asansör sıfatına sok deseniz cevabımız hayır olacaktır. siz bize en başında gelseniz ve buraya bu işi bu şartlarda bu fiyata yap deseniz cevabımız yine hayır olacaktır. düzgün ve yaptığı işin ciddiyetini bilen hiç bir firma böyle bir işe girmez!..
şahsi düşüncem, hiç bir firmanın bu şekilde uyduruk iş yapmaya hakkı yoktur ve bu piyasada olmayı hak etmiyorlar. madem bunu yapmışlar buyursunlar yaptıklarını adam etsinler......
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.