Belediye Temizlik Işlerinde Iş Güvenliği

Konu, 'İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında' kısmında MUSTAFA TAHA tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. MUSTAFA TAHA

    MUSTAFA TAHA TÜİSAG Üyesi



    Belediye temizlik işlerinde iş güvenliği ile ilgili çalışma yapan kimse var mıdır? Çöp kamyonları, şehir temizliği v.b. hakkında bilgi arıyorum



     
    aysunk86 bu yazıya teşekkür etti.
  2. Gökmen TAK

    Gökmen TAK TÜİSAG Üyesi



    Mustafa Bey,

    Merhaba, ben yaklaşık 1 yıldır çöp toplama ve nakli hizmetinde Çevre Mühendisi olarak çalışmaktayım. Ayrıca iş güvenliği uzmanıyım ancak çalıştığım yerde uzmanlık yapmıyorum. KKD kullanımı, uyarı levhaları, reflektörler, gece çalışmalarında uyarıcı ikaz edici giysiler, araçlar üzerindeki ekipmanlar, aydınlatma tertibatı, şoförlerin ve özellikle kamyon arkasında çalışan işçilerin davranışları ve en önemlisi araç bakımlarının üzerinde hassasiyetle durulması gerekiyor. Daha sonra alt açılımlarını yapmalısınız. İyi çalışmalar.



     
    aysunk86, Onur Gül ve kdzereğli bu yazıya teşekkür etti.
  3. graveguard

    graveguard TÜİSAG Üyesi

    Mustafa Bey
    Bununla ilgili faydalanabileceğimiz belgeler var mı sizde? Örneğin İş güvenliği talimatnamesi ya da risk analizler gibi. bir de hangi eğitimleri verdiniz?

     
  4. bermal

    bermal TÜİSAG Üyesi

    benim de bu alanla ilgili dökümana ihtiyacım var.elinde döküman olan varsa paylasabilir mi



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. cevremine

    cevremine TÜİSAG Üyesi

    Benimde acil ihtiyacım var arkadaşlar...

     
  6. isgbüşra

    isgbüşra TÜİSAG Üyesi

    Benimde bu konuyla ilgili dökümana çok ihtiyacım var



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. okyanusum

    okyanusum TÜİSAG Üyesi

    Benimde dökümana ihtiyacım var arkadaşlar..

     
  8. isg ismail

    isg ismail TÜİSAG Üyesi

    Konuyla ilgili çalışma yapan varsa paylaşabilir mi

     
  9. cetintatar

    cetintatar TÜİSAG Üyesi

    konuyla ilgili kimse bir çalışma yapmamış anlaşılan :(

     
  10. bermal

    bermal TÜİSAG Üyesi

    arkadaslar konuyla ilgili elinde döküman olan paylaşabilir mi ?

     
  11. aysunk86

    aysunk86 TÜİSAG Üyesi

    mustafa bey bende belediye temizlik işleriyle ilgili döküman arıyorum acaba ulaşabildiniz mi paylaşabilir misiniz

     
  12. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Bir kişi de ben taslak olarak şöyle bir doküman hazırladım yorumlar mısınız dememiş :)

     
    aysunk86 ve uzmannn bu yazıya teşekkür etti.
  13. rauf

    rauf TÜİSAG Üyesi

    Çöp araçlarında arkada çöp toplayan işçinin ayakta durduğu basamak yüksekliği en fazla kaç cm olmalıdır.

     
  14. Hakan Arslan

    Hakan Arslan TÜİSAG Üyesi

    Bu konu hakkında herhangi bir bilgiye ulaştınız mı?

     
  15. rauf

    rauf TÜİSAG Üyesi

    Personeller hep inip çıkmada zorluk yaşıyor ve yükseklik hakkında hiçbir yönetmelik bulamadım işverene söylediğinde ya da yazılı olarak sunduğunda mevzuattan bahsediyor.Bu yükseklik konusunu ne şekilde halledebileceğiz?

     
  16. takomania

    takomania TÜİSAG Üyesi

    Ben de bu konu ile ilgili çalışıyorum. 5x5 matris kullandım bu konuda kinney yöntemi daha mı uygun olur acaba? Mesleki eğitimler konusunda çalışması olan var mı? ben bikaç yerle görüşme yaptım bakanlıkla yazıştım... Bu konu ile ilgili istanbul daki arkadaşlarla toplantı öneriyorum?

     
  17. mehtamer

    mehtamer TÜİSAG Üyesi

    Belediye temizlik işlerinde iş güvenliği ile ilgili çalışma yapan kimse var mıdır? Çöp kamyonları, şehir temizliği v.b. hakkında bilgi arıyorum

     
  18. rauf

    rauf TÜİSAG Üyesi

    Çalışmalarda alınabilecek önlemler ;
    Çöp toplama işçisi iş yerinden ayrılmadan önce çelik burunlu ayakkabı, eldiven, gözlük, toz maskesi ve reflektörlü yeleği teslim aldığına dair imza alınır
    Şöforden ise alkol kontrolü ve araç ekipmanlarının düzenli çalışıp çalışmadağına dair çek listeleri doldurulur eğer araçta bir aksaklık olması durumunda araç göreve çıkarılmaz. Araçta mutlaka arkada çalışan işçileri görmesi için kamera olmalıdır. Basamaklarda hız kesici sviçler olmalı ve basamakta personel olduğunda 30 km den fazla hız yapmamalı ve geri vitese taktığında araç stoplamalıdır. Araç gün içinde gps ile hız takibi yapıklı hız limitleri aşıp aşmadığı denetlenmelidir.

    En önemli kural ise araçların aldıkları yükler araçların taşıma kapasitesinden fazla mı az mı sürekli olarak takibi yapılıp şöförler uyarılmalı, src, psikoteknik.........................

     
    ay_iz ve Osman Utku Can AKKAYA bu yazıya teşekkür etti.
  19. Hüseyin Gökoğlan

    Hüseyin Gökoğlan TÜİSAG Üyesi

    Ohooo matrisler filan , hocam bence biraz basit düşünelim gece ve gündüz çöp kamyonu şoför ve arka da calışan işçileri gözlemleyelim , arac titreşim maruziyet suresinden tutunda aracin , arkadaki basamak ve tutma kisminin ergonomisine kadar hatta gurultu seviyesi ve calisanin kkd lerinin neler ve maruz kalinabilecek hangi risklere karsi dayanikliligi vs. Konularini goz onunde bulundurarak sonuclara ulaşalım , armut piş ağzıma düş olmasın.

     
  20. Hüseyin Gökoğlan

    Hüseyin Gökoğlan TÜİSAG Üyesi

    Selamlar , aracın arka basamaklarinda hiz kesme sivici disinda , personelin varligini algilayan bir svictemevcutmu ? Arkada calisan işçilerin yerlerinde olup olmadiklarinin tespiti tamamen şoförün algısınamı bırakılıyor?

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica