Bilgilendirme Biçerdöver Kullanımında Güvenlik Kuralları

Konu, 'Ziraat Mühendisleri İçin Gerekli Bilgiler' kısmında Nurdan DAHİ tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Nurdan DAHİ

    Nurdan DAHİ Banned



    Biçerdöver Kullanımında Güvenlik Kuralları
    Genel kurallara ek olarak biçerdöverlerle ilgili aşağıdaki güvenlik önlemleri de alınmalıdır (Anonim, 1998).
    1. Biçerdöveri kullanım sırasında, sürücü tarla sınırı eğimli olan yerlerde bu sınıra emniyetli bir mesafeden yaklaşmalıdır. Biçerdöver ağırlık merkezinin toprak kesilme düzlemi açısı içerisinde bulunması tehlikeli durumlara yol açar.
    2. Çit ve benzeri yerlerin yakınında dönüş yaparken, makinenin dönüş çapı dikkate alınmalı ve bunun için normal dönüş amacıyla bırakılan mesafeye ek olarak en az ¼ oranında daha fazla mesafe bırakılmalıdır.
    3. Biçerdöver çok büyük bir araç olduğu için geriye dönüşleri sınırlıdır. Bu nedenle geri gidiş ve dönüş manevralarından önce makine civarında hiç kimsenin bulunmadığından emin olunmalıdır. Motor çalışmasından önce klakson çalınmalıdır.
    4. Hasat sırasında meydana gelebilecek tıkanmalarda arızayı gidermek için girişimde bulunmadan önce mutlaka biçerdöver stop edilerek, kontak anahtarı alınmalıdır.
    5. Hasat sırasında, ıslak, çamurlu veya çok otlu alana rastlanırsa burası hasat edilmemeli, kuru, biçerdöver stabilizesini bozmayacak tarla kısmından hasada devam edilmelidir.
    6. Sap, saman ve toz gibi maddeler motorun soğuma etkinliğini azaltıp yangına neden olabileceği için buradan uzaklaştırılmalıdır.
    7. Eğimli yerlerdeki hasatta ani yön ve hız değişikliklerinden kaçınılmalı, düşük hızlarda bile fren veya keskin dönüş yapılmamalıdır. Bu biçerdöver ağırlık merkezinin yüksekte olması nedeniyle tehlikelidir. Yer uygun ise yokuş yukarı dönüşlerde geniş bir kavisle dönülmelidir. Dönüş sırasında dümenleme tekerleklerinin kontrolden çıkarak biçerdöverin kaymasına ve devrilmesine neden olunabilir.
    8. Hasat sırasında özellikle mısır tarlasında yürüyen kişileri görmek zordur. Bu nedenle daima ileri bakılmalı ve dikkatli olunmalıdır.
    9. Yavaşlama için ani frenleme yapılırsa tabla yukarıda olduğunda arka ask yukarı kalkıp tehlike yaratabilir.
    10. Bakım ve temizleme işleri çalışan makinede yapılmamalıdır.
    11. Zaman, zaman tekerlek bijonları, elekler, sarsaklar, bıçak hareket tertibatı kontrol edilmeli ve sıkı olmaları sağlanmalıdır.
    12. Makine terk edileceği zaman motor stop edilerek, el freni çekilmeli ve kontak anahtarı alınmalıdır.
    13. Motor durdurulmadan yakıt ikmali yapılmamalı ve kapalı iken biçerdöver çalıştırılmamalıdır.
    14. Karayolunda tabla sökülerek, tabla taşıyıcısına yüklenerek çekilmeli, çünkü tabla geniş ve ağır olduğundan hem trafiği engeller hem de yokuş aşağı frenleme sırasında biçerdöverin ön tekerlekleri üzerinde amuda kalkmasına neden olabilir.

    Biçerdöverleri nakliye için hazırlarken önce, ürün deposunu boşaltmamız gerekiyor. Boşaltma elavatörü de taşıma durumuna getirilir. Biçme ünitesini çıkartıp arkada tarım arabası üzerinde taşımakta trafik emniyeti açısından fayda var. Biçerdöverlerde, traktör gibi kolayca devrilebilir. Bu nedenle engebeli arazilerde yavaş kullanılmalıdır.

    15. Biçerdöver sorumlu sürücü tarafından kullanılmalı, kendi sürücüsünden başkasının kullanmasına izin verilmemelidir.
    16. Biçerdöverde meydana gelen tıkanma, engelleme, zorlama vb. herhangi bir durumda hareket iletimini otomatik olarak kesen kavrama ve benzeri ayırıcı düzenler bulunmalıdır.
    17. Hareket iletimini sağlayan düz kayış, V kayışı ve zincirlerin gerginliği her işe çıkışta kontrol edilmelidir.
    18. Biçerdöver dane boşaltma sistemi çalışırken dane deposuna herhangi bir nedenle girilmemelidir.
    19. Ayar, tamir, bakım ve temizlik sırasında hareket iletimi kesilmeli, gerekiyorsa biçerdöver motoru tamamen durdurulmalıdır.
    20. Biçerdöver motoru, radyatörü, egzoz borusu, susturucusu vb. ünitelerinde biriken toz, sap, saman gibi birikinti her iş molasında temizlenmelidir.
    21. Biçerdöver motoru üzerine dökülen yakıt ve yağlar anında temizlenmelidir.
    22. Motor sıcakken yakıt ikmali yapılmamalıdır.
    23. Olası yangınlara karşı susturucu ve egzoz bağlantıları günde en az bir defa kontrol edilmelidir.
    24. Yangın tehlikesini azaltmak için, sabit olarak çalıştırılan makinelerin yanında su ve yangın söndürme cihazları bulundurmalıyız.
    Biçerdöver üzerinde birisi sürücü yerinde, diğeri davlumbazın arka sağ tarafında olmak üzere iki adet en az 15 kg’lık yangın söndürme cihazı, bir kazma kürek ve
    10 – 15 m2 branda bezi bulundurulmalıdır.
    25. Biçerdöver elektrik donanımı düzenli aralıklarla kontrol edilmeli, yalıtımı bozulmuş olan kablolar tamir edilmeli veya değiştirilmelidir.
    26. Biçerdöver üzerinde birisi sürücü yerinde, diğeri davlumbazın arka sağ tarafında olmak üzere iki adet en az 15kg’ lık yangın söndürme cihazı, bir kazma, kürek ve 10 – 15 m2 branda bezi bulundurulmalıdır.
    27. Biçerdöver çalıştırılan tarlada, yangına karşı bir önlem olarak yanan toprak kısmını işleyerek yalıtmak üzere bir traktör ve pulluk hazır bulundurulmalıdır.
    28. Hangarda veya açık alanda bir arada bulunan biçerdöverle diğer tarım alet ve makineleri bir yangın halinde hızla uzaklaştırılabilecek şekilde park edilmelidir.
    29. Biçerdöver karayolları üzerinde seyrederken trafik yasası ve ilgili yönetmelik doğrultusunda hareket edilmelidir.
    30. Seyir sırasında görünmeyi sağlayacak; dönüş, fren ve park lambaları ile gece görmeyi sağlayan farların sağlam ve çalışır durumda olmaları sağlanmalıdır.
    31. Dönüş, fren ve park lambaları bir prizle tabla taşıyıcısına bağlanmalı, tabla taşıyıcısı lambaları da çalışır durumda olmalıdır.





     
    hhj, rs_6 ve Kaan SAKA bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :

  1. bicerdover anahtari yeniden cikarmi

Yandex.Metrica