BİNEK ARAÇLARIN SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ (ATÖLYE) İÇİN YARDIM

Konu, 'İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında' kısmında kadir oran tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. kadir oran

    kadir oran TÜİSAG Üyesi



    merhaba,

    13 mayıs 2012 sınavına girip kazananlardanım. ancak bu konu ile ilgili hiçbir tecrübem yok ve patron kanunun çıktığını duyunca bir an önce bir ön inceleme formları hazırlayarak işe başlamamı istedi.

    ancak dediğim gibi nereden ve nasıl başlayacağımı tam olarak bilemiyorum. benim çalıştığım yer bir otomotiv şirketler topluluğunun servis departmanı. şimdi benden bu servisleri gezip formlar oluşturmamı istiyorlar.

    ne tür formlar kullanabilirim çalıştığım bölümle ilgili?
    şirketin ofis katlarının da ön inceleme formlarını hazırlamam gerekiyor mu? gerekiyorsa nasıl?

    kısacası ilk yapmam gerekenler neler?

    lütfen bana yardım edin...

    çok teşekkür ederi şimdiden



     
  2. Tolga_34

    Tolga_34 TÜİSAG Üyesi



    Kıymetli Arkadaşım, önce, lütfen yazma tarzımdan dolayı yanlış anlama , anlarsan da haber ver :)

    1) Panik Yapma !Sen bir İSG uzmanısın. Sen panik yaparsan herkes yapar! buna emin ol.

    2) İş Planı yap (ÇASGEM Ders konularınızı biliyorum, en azından oradaki konulardan İSG Yönetim Sistemi ile ilgili olanları tekrardan bir gözden geçir. Yapılması gerekenleri bir liste yap. Bol müsvette kağıt ve kurşun kalem ile.
    Bana sorarsan :
    + Genel risk analizi yapacağım, mevcut çalışma ortamı ve çalışmalarda tespit ettiğim emniyetsiz davranışları öncelikle yazacağım. Örnek, boya atelyesi/Boya Odasının havalandırması yetersiz/ - Motor Bakım Atelyesi/Yerler yağlı/ vb.
    + Atelye Şefleri ile bire bir görüşüp, genel hatları ile yaptıkları işin akışlarını not alacağım
    + İdari işler şefi ile görüşüp, çay ocağı, müşteri bekleme salonu, işletmenin temizlik, tamir ve bakım faaliyetleri, ilk yardım vb. konularda neler yapıyor, onları listeleyeceğim.
    + Personel/Muhasebe şefi ile görüşüp, 4857 sayılı yasa gereğince çalışanlar ve taşeron hizmet alımlarında taşeron çalışanlarına yapılan işlemler nelerdir, bunları listeleyeceğim. gibi gibi.

    3. Topladığın tüm bu bilgiler doğrultusunda, Ön İnceleme Formlarından biraz çoğalt, al eline, sonra 2 nci maddede belirttiğim süreç akışını tekrardan ama bu sefer formları müsvette kulan, boşlukları makul ve ikna edici şekilde doldurmaya başla.

    4. İSG yani İşçi Sağlığı ve Güvenliği konusu bir konsept.
    Bu konseptin içi sizin nereye nasıl baktığınıza göre değişir. Benim çalıştığım sistemde buna hazard perception yani tehlike algılaması deniyor. Dolayısı ile büro personelinden tutun, çalıştığınız yere arabasını bırakmak için, işletme sınırlarından içeri giren bana kadar :) (yani 3 ncü kişiler olayı) kimler ne tür tehlikeli durumlara maruz kalabilirler bunu düşünün.
    Örnek vermek gerekir ise, işletmenizde bir araç-yaya ayrımı (yani vehicle-pedestrain access-egress) uygulaması yoksa, giren-çıkan araç yolları sarı ve fosforlu boyalar ile aydınlatılmamış ise, kör dönüşlerde (ki bahsettiğiniz işletmelerin -zemin katları da vardır) aynalar konulmamış ve yeteri kadar aydınlatılmamış ise, müşteriniz olarak ben orada tehlikeli bir durum ile karşılaşabilir ve hatta ölebilirim bile.

    Ya da büro katlarında yerler, masaların altı kablolar ve aşırı yüklenmiş 3'lü, 6'lı prizler ile dolu ise; temizlik personeli parlak kaygan zeminleri ıslak paspas yapıp, sonra kuru paspas atmayı geçe bırakmış ya da meşhur "ıslak zemin" levhasını koymamış ise, yeni bir araç satmanın heyecanı ve zevki içindeki satış elemanı masasından kalkıp, satış şefinin yanına giderken, kabloya takılabilir, ıslak zeminde kayabilir.
    Veya cam kenarısına konulmuş bilgisayar monitörlerine bakan çalışanların göz yorgunlukları, baş ağrılarına ve hatta migreni olanların bunu artırmasına, göz yorgunluklarının konsantrasyon bozukluklarına neden olmasına kadar bir çok tehlike tespit edebilirsiniz.

    Yine bir örnek, motor atelyesinde sağolsun çalışkan kardeşlerimiz büyük bir şevk ile çalışmaya başladıklarında kendilerinden geçip, liftte olmayan, sadece araç hidrolik krikosu ile kaldırılmış araçların altına girebiliyorlar. (Merak etmemize gerek yok aslında, zaten onlar yıllardır bu işi yaptıkları için, onlara bir şey olmaz, hem krikonun ucunda tahta takoz bile var, kaymaz bu) Ya da şanzıman açtıklarında her taraf hidrolik yağı, motor açtıklarında motor yağı oluyor. Tamamen hem çalışanın kimsayal tehlikeye maruz kalması, hem de çevresel kirlenmeye yol açan bir davranış. (Kardeşim, talaş dökün üzerine, endüstriyel üstübü ile sil yavrum şurayı. Ahmet abi! bu benim işim değil, akşam iş bitiminde gelenler temizlesin abi )

    Yine bir örnek, bu tip işletmelerde araç yıkama üniteleri vardır. Yani burası taşerona yıllık kiralanır ve işletmeye gelir gelir. Ama siz ana firma olarak orada çalışan taşerondan da sorumlusunuz. Peki araç yıkamada kullanılan endüstriyel Araç Yıkama Tabancasından (Water Jet) kaç bar basınç ile su çıktığını biliyormusunuz? ve bunun korunmasız insan vucuduna yapacağı hasarları biliyormusunuz?
    Ama ön inceleme yapıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki, adamların ayağında çelik uçlu cizme yok, üzerlerinde ne önlük, ne de su geçirimsiz iş kıyafeti var, gözlük ya da yüz siperliği hak getire.

    Sonuç olarak, sahada yani işletmenizin sınırları dahilinde genel bir tehlike analizi (Hazard Analysis) yapın. Yani durum tespiti notlarınızı alın önce. Sonrası tüm atelye şefleri ve idari şefler ile sempati ve empati kavramlarının maksimum kullanıldığı görüşmeleri yapın.

    Gerisi gelir, Allah kolaylık versin



     
    Nurdan DAHİ bu yazıya teşekkür etti.
  3. kadir oran

    kadir oran TÜİSAG Üyesi

    walla çokkk teşekkür ederim ya bana kuvvet verdiniz resmen. bu arada ben de mekanik atölye şefiyim aynı zamanda bizim firmada. şimdi bu saydığınız örnekleri okudukça gerçekten de dikkat etmediğim şeyler varmış. siz bunları bir çırpıda gözümün önüne serdiniz çok teşekkür ederim tekrardan.

    ancak örneklemelere her zaman açığım haberiniz olsun:):):)

    teşekkürler tekrardan

    yani sonuç olarak hazıra alışmış bir millet olarak bununda hazırı olduğunu düşünüyor insan ancak bu İSG apayrı bir konu tamamen kişiye özgü değerlendirmeler yapmak gerekiyor anladığım kadarıyla. ama dediğim gibi ne kadar çok örnek olursa benim için iyi olur tabi....


    tekrar teşekkür etmek istiyorum ama fazla kaçacak yaw:):)

    iyi akşamlar

     
    Tolga_34 bu yazıya teşekkür etti.
  4. Tolga_34

    Tolga_34 TÜİSAG Üyesi

    Mekanik atölye bu işin bel kemiği, tüm işin döndüğü yer. İyi ki daha fazla yazmamışım :) :)


    Sevgili dostum, işin sahibi sizsiniz :) Ben sizin kadar çalıştığınız ortamı bilemem ;)

    Hazıra alışmışlık demeyelim de, İSG konusu Türkiye ve Türkler için yepyeni bir kavram. Mühendislik fakültelerinde bile bununla ilgili ayrı bir dal bölüm yok, ders olarak ta sanırım son sınıfta on saatlik bir eğitim var. ISG denilince bu zamana kadar herkesin aklına, İş Kanunu ve İşçi İşlemleri (Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel İlişkiler) gelirdi hep.

    Ancak sizin de dediğiniz gibi apayrı bir konu ama kişiye özgü değil, çalışma ortamındaki tehlikelere özgü değerlendirmelerin yapılması gerekiyor. Daha önce dediğim gibi, sizin nereye nasıl baktığınıza ve ne gördüğünüze dayalı bir olay.


    Size basit iki örnekleme daha :) :)
    1) Tüm binadaki kırık, sarkmış prizler; ekipman diplerinden açılmış ya da fiş uçlarından açılmış kablolar
    2) Yangın sisteminiz, YSC'lerin işlevselliği ve yeterliliği



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. İsmail TÜRKER

    İsmail TÜRKER TÜİSAG Üyesi


    Tolga bey gerekli bilgileri çok güzel özetlemişsiniz elinize sağlık .
    Forumdaki açılan konulara da göz atmanızda fayda var.

    http://www.isgfrm.com/threads/İş-gü...maya-yeni-başlayacaklar-İçin-tavsiyeler.1453/

    http://www.isgfrm.com/forums/acemi-İş-güvenlikçiler.241/

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica