Bireysel Çalışmada Gerekli Olanlar

Konu, 'Acemi İş Güvenlikçiler' kısmında yalçın kaan türkmenoğlu tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş



  1. Evet arkadaşlar bireysel olarak çalışmayı düşünüyorum fakat aklımda bazı sorular var ve bulamadım cevaplarını bilen arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim, hepimizde bilgilenmiş oluruz ve birbirimize destek olmuş oluruz böylelikle;

    1) Bireysel olarak çalışmada sigortalı olduğumuzda fatura kesmeye gerek yok bildiğim kadarıyla. Eğer fatura kesmiyorsak bu işin vergisi nasıl olacak vergi verecek miyiz?
    2) Bireysel olarak çalışmada iş güvenliği uzmanı odası açma gibi bir zorunluluğumuz var mı acaba?
    3) Eğitim verebilmem için yapmam gereken özel birşey var mı ne kadar sigortalı görünmem lazım onun için?



     
    Mustafa BERKYER bu yazıya teşekkür etti.
  2. imsiyat

    imsiyat TÜİSAG Üyesi



    dostum hepsinin cevapları forumda var gene de ,

    1 - sigortali olacağın için faturaya gerek yok .
    2- hayır
    3- sadece sigortalı görünmen yeterli



     
    Mustafa BERKYER ve uzman bu yazıya teşekkür etti.
  3. peki vergisi nasıl olacak bu işin bir bilginiz var mı acaba sayın @imsiyat

     
  4. REFİKABEYAZADAM

    REFİKABEYAZADAM TÜİSAG Üyesi

    Bir yerde sigortalı çalışırken vergin nasıl ödeniyor? İşyeri tarafından yatırılan kısmı zamanlı sigorta üzerinden vergin ödeniyor.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. ercnmmrlk

    ercnmmrlk TÜİSAG Üyesi

    10dan az çalışanı olanaz tehlikeli iş yerinde sadece risk analizi acl durum eylem planı ve eğitim veriyoruz peki sonrasında ne yapacağız hani 3-5 ay yada 1 yıl sözleşme yapanlar o aylar içinde ne yapıyor denetim mi?

     
  6. Aksoykz

    Aksoykz TÜİSAG Üyesi

    Merhaba arkadaşlar; bende yeni uzmanım ve benden Hac malzemeleri vb. eşyaların satıldığı küçük bir işletme için hizmet istediler. fakat daha önce 2013 yılının ilk aylarında risk analizi yapılmış. Eğer tekrar yapmam gerekiyor ise nasıl bir yol izlemem gerekiyor?



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. ayfer

    ayfer TÜİSAG Üyesi

    bahsettiğiniz yer muhtemelen az tehlikeli sınıfta yer alıyor.
    risk analizi yapıldıktan sonra yapılan işte ya da işyerinde herhangi bir değişiklik olmamış ise risk değerlendirmesinin revizyon tarihi 6 yılda birdir.
    Bilginize,
    İyi çalışmalar.

     
    Aksoykz bu yazıya teşekkür etti.
  8. muratdurmus

    muratdurmus TÜİSAG Üyesi

    Az tehlikeli yerler için risk analizi 6 yılda bir yapılır. Fakat bulunulan yerde ciddi değişiklikler yapılmışsa mekan içinde risk analizi tekrarlanılır.

     
    Aksoykz bu yazıya teşekkür etti.
  9. muratdurmus

    muratdurmus TÜİSAG Üyesi

    Bildiğim kadarıyla 10 dan az çalışanı olan ve az tehlikeli yerler için dediğiniz gibi risk analizi, acil durum eylem planı ve eğitimlerinden sonra bir şey yapmanıza gerek kalmıyor. Bir daha ki yıl için kontroller yapılır herhangi bir değişiklik yok ise eğitimler tekrarlanabilir.

     
  10. ercnmmrlk

    ercnmmrlk TÜİSAG Üyesi

    yani ben sadece bunları yapacağım sure zarfı için sözleşme yapmalıyım değil mi sonrasında her ay denetime gitmeme gerek var mı

     
  11. muratdurmus

    muratdurmus TÜİSAG Üyesi

    Şimdi şöyle anlatayım,
    Sen firmaya risk analizi, acil durum eylem planı ve eğitimlerini verdikten sonra işin biter. Firma yok sen bize sürekli olarak hizmet ver derse ona göre sözleşmeni yapar ve devam edersin. Çalışan sayısına göre hesaplarsın ve isgkatip ten sisteme girişini yaparsın. Bir de şu var az tehlikeli işyerlerine zorunluluk 2016 da başlıyor.

     
  12. ercnmmrlk

    ercnmmrlk TÜİSAG Üyesi

    işte hani o sen bize sürekli hizmet ver olayı var ya onda ne yapıyoruz her ay denetim değil mi

     
  13. halil dinke

    halil dinke TÜİSAG Üyesi

    mrblar ben bir firma ile anlastım tehlikeli sınıf sözlesmemi yaptım iş yeri hekimide var firmanın, r,sk analizini, acil durum planını, çalışanların özlük dosyalarını firmaya teslim ettim tedbir ve öneri defterinin bulunmasını da istedim aylık 1 saat sözlesme yaptım ve her ay 1 saat iş yerine gidip tedbir ve öneri defterine gerekeni yazıp imzalayacagımıda biliyorum. ben yaptıgım risk anlizi acıl durum planı ve özlük dosyallarını isg hizmeti adlı dosya adı altında iş verene teslim ettim bu dosyayı baska bi yere göndermem gerekiyor mu yada eksik kalan bişey var mı?

     
  14. uzman

    uzman TÜİSAG Üyesi

    sadece risk analizini incele eklemeler yapabilirsin.
    bu şekilde hizmet olur mu ayda 1 saat gidip tedbir defterine yazıp imzalamak

     
  15. Sevindik

    Sevindik TÜİSAG Üyesi

    Bir sorun yoksa tedbir defterine imza atmaya gerek yok. Personele eğitim verilecek. Aylık kontroller yapılacak.

     
  16. ercnmmrlk

    ercnmmrlk TÜİSAG Üyesi

    bu aylık kontroller az tehlikeli yerler için de geçerli mi? şu an isg uzmanı zorunluluğu olmadığı için her ay gidip çalışamayacağım sonuçta.bir de az tehlikeli 10 dan az çalışanı olan yerler için tespit öneri defteri gerekli mi? çünkü işyeri hekimi ve isg uzman zorunluluğu yok henüz

     
  17. muratdurmus

    muratdurmus TÜİSAG Üyesi

    Uzman yoksa defterin gereği de kalmaz sonuçta kim yazacak kim imzalayacak. Diye düşünüyorum.

     
  18. muratdurmus

    muratdurmus TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşım öncelikle anlaşmaya yapman ve başlaman güzel hayırlı uğurlu olsun. Ama bence buraya hizmet veriyorsan sistemi kurman senin için avantajlı olur. Herhangi bir denetlemeden sorunsuz geçebilir. Yaptığın risk analizi ile birlikte gerekli formları ve talimatları da teslim etmen gerekiyor. Ayrıca herhangi bir denetlemede neler istendiği forum da var bakarsan gerekli önerileri de yapabilirsin diye düşünüyorum.

     
  19. halil dinke

    halil dinke TÜİSAG Üyesi

    gerekli form ve talimat dediğinizi daha acık bi şekilde belirtebilir misiniz? tesekkur ederım cvabınız için..

     
  20. halil dinke

    halil dinke TÜİSAG Üyesi

    iş yerınde calısan sayısı 4 ve 1 saatlık sözlesmem var günün günde calısma saati 11 saat enfazla 11 saat orda oalyım isterseniz.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica