Bu Sorulara Kaynaklar Farklı Cevaplar Vermiş!! Sizce Cevap Nedir ????

Konu, 'Soru Bankaları' kısmında Kübra Şentürk tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi



    SORU : Aşağıdakilerden hangisi iş kazası sınıfında değildir?

    a) Sigortasız çalıştırılan işçinin işyerinde kaza geçirmesi
    b) İşçinin işyerinde intihar etmesi
    c) İşyerinde kule vincin devrilmesi
    d)İşveren tarafından sağlanan servis aracı ile işçilerin topluca götürülüp getirilmeleri sırasında meydana gelen kaza sonucu işçinin yaralanması



     


  2. SGK kanununa göre iş kazası tanımlamasında " sigortalı çalışan işçi " diye bahseder. Yani sigortalı değilse işçi sayılmaz. İşçi olmayınca da iş kazası olmaz :)

    doğru cevap A şıkkı ve kesin :)



     
  3. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    Mustafa bey öncelikle sorularda yardımcı olduğunuz için saolun :) Bizim kendi grubumuzda çelişkide kalan soruları veya kaynaklarda farklı cevapları olan sorular burada paylaşıyorum. Bu soruda da arkadaşlar arasında çok farklı bakış açısı geldi ... Ben soruyu ilk okuduğumda cevabı a diye düşündüm , sizin yaptığınız açıklamaya bağlı olarak.. Bazı arkaaşlar cevabın c olduğunu savundular , şıkta sadece kule vincin devrilmesi diyor , oysa iş kazası olması için işçinin bedenen yada ruhen zarar gördüğünün belirtilmiş olması gerekir ... bu durumda c de cevap oluyor... intihar olayının ise işyerinde olması koşulu ile iş kazaı olduğu konusunda çoğu arkadaş hem fikir ...

     
  4. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    SORU : Acil durum aydınlatmasının normal aydınlatmanın kesilmesi halinde en az kaç dakika süreyle sağlanması şarttır ?

    A)60 B)50 C)35 D)20 ( fikri olan var mı ? )



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    SORU : İşletmelerde, iskelede çalışılırken aşağıdakilerden hangisinin yapılması gerekmez?

    a) Çalışanların emniyet kemeri takma zorunluluğu olmalıdır
    b) Yürüme platformları çalışanı taşıyacak şekilde olmalıdır
    c) Çalışma platformu çift korkuluklu olmalıdır
    d) Çalışma platform genişliği mevzuatlarda belirtilmiş boyutlarda ve tüm başlıklar tapalı olmalıdır

    ( sizce ?)

     
    Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  6. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    * Tüm kurum ve kuruluşlarda HER 20 PERSONELE - 1 İLKYARDIMCI
    * Ağır ve Tehlikeli işlerin yapıldığı işyerlerinde HER 10 PERSONELE - 1 İLKYARDIMCI
    bulunması zorunludur... şeklinde biliyordum yalnız bazı arkadaşlar
    ilk yardım eğitimi aldırma zorunluluğu her 10 personelde 1 adet ilk yardım egitimli personel şeklinde söylüyor..

    BU KONUDA FİKRİ OLAN ARKADAŞLAR VARSA PAYLAŞABİLİR Mİ




    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. iş kazası tanımına tekrar bakmanızı önerecem, ben de birazdan bütün tanımlara bakacağım :)

     
    Kubra.sn bu yazıya teşekkür etti.
  8. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    SORU : iş makinalarının çalışma meyili en fazla ne olmalıdır ?

    a)15 derece b) 25 derece c)30 derece d)35 derece ( SİZCE?)

     
  9. deniss9999

    deniss9999 TÜİSAG Üyesi

    60 dk

     
  10. deniss9999

    deniss9999 TÜİSAG Üyesi



     
  11. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    iyide platfrm üstündeki çalışanı tartmayacak mı ? !

     
  12. tüm tanımlamalara baktım. Vardığım sonuç doğru gibi görünüyor. Her ifadede "sigortalı" tanımı kullanılmış. Görülen bir davada da aynen bu yönde karar verilmiş. Ancak Vincin devrilmesinde personele zarar gelip gelmediğini bilmememiz konusu benim de kafamı karıştırdı, içinden çıkamadım :) dolayısıyla kesinlikle tabirimi geri almak durumundayım.
    Ancak benim önüme bu soru gelecek olsa (oluşturduğunuz tereddüte rağmen :) yine A şıkkını işaretlerdim. Kule vincinin çok yüksek olması münasebetiyle muhakkak ordan birinin başına bir iş geleceği düşüncesinden hareketle..

     
    Kubra.sn bu yazıya teşekkür etti.
  13. tüm şıkları çok rahat geçiyorum da çalışma korkuluklarının çift olması mevzusunu bir türlü anlayamadım ve de hayal edemedim. Bu soru önüme gelse herhalde c şıkkını işaretlerdim. Zaten bana göre korkuluklarda önemli olan çapraz bağlantılar, çift korkuluk ne yani..

     
  14. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    Böyle bir soru gelme olasılığı yüksek ama muhtemelen iptal olur :) :) bende tereddüt ettim , ama sigorta konusunda açıklamanız sayesinde şimdi daha eminim ...

     
    Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  15. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    Bazı arkadaşlar B şıkkında çok takıldı , ben hiç çift korkuluk tabiri ile karşılaşmadım...

     
  16. bağımsız değerlendirelim isterseniz :)
    Yürüme platformu çalışanı taşıyacak şekilde olmalı diyor.
    Soru neydi: Aşağıdakilerden hangisinin olması gerekmez.
    O halde sağlama yapalım.
    Yürüme platformu çalışanı taşıyacak şekilde olmaz/olmamalı/olmayabilir ;)

     
    Kubra.sn bu yazıya teşekkür etti.
  17. Egemen Mühürcüoğlu

    Egemen Mühürcüoğlu TÜİSAG Üyesi

    Mustafa ben olayı biraz farklı algıladım.
    Sigortasız işçi yaşadığı olay "kazalanma" değil de nedir.
    Bahsi geçen tanımı ve mevzuattaki maddeyi çok iyi biliyorum "Çalışanın sigortalı olması" diye geçiyor.
    Kaza olayı SGK'ye iletildikten sonra zaten, Çalışan Sigortalı Kabul edilmiyor mu?
    Durum şöyle oluyor bence Vincin devrilmesi olayı bir kaza değil VAKA(olay) olmuyor mu? lütfen bizi çelişki içine düşürmeyin.

     
    Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  18. Egemen bey,
    Sizi çelişkiye düşürmek gibi bir çaba içerisinde olmam asla mümkün olamaz. Burası bir forum sitesi ve burada herkes fikrini uygun bir şekilde açıklayabilir. Sizce cevap ne olmalı sorusuna kendimce cevap vermeye çalıştım. Zaten, bu soru önüme gelseydi ben böyle cevaplardım dedim.
    Kaldı ki soru bana göre yanlış ve çelişkiye düşürücü zaten. SGK kaydı olmayan bir işçiyi neden SGK ya iletmeliyim ki? Vincin devrilmesi olayı ise kesinlikle kazadır. Ancak soruda "iş kazası" denmektedir. Ayrıca iş kazası da bir vaka dır.
    Çelişki konusunda; siz rahat etmek istiyorsanız ben de bu rahatınızı bozduysam eğer, kesinlikle haklısınız. Bunun için de özür dilerim. Ama inanın sebebi tek ben değilim :)
    Saygı ve sevgilerimle

     
  19. Egemen Mühürcüoğlu

    Egemen Mühürcüoğlu TÜİSAG Üyesi

    Beni yanlış anlamayın. ama ölümlü bir iş kazasını yada uzuv kayıplı bir kazayı nasıl SGK öğrenmesin ki... Zaten kanun bunun peşini bırakmaz ki kaldı ki olayı kimse bilmiyorsa ise orda "kaza olmamış" demektir örtbas edilmiş demektir... Zaten SGK'ya ileten işveren olmuyor Olay yerine gelen güvenlik güçleri olmuyor mu?
    Soru zaten baştan beri saçma bizde burda hatalı soru için kendimizi yorduk... Siz Sınavda "sigortasız işçi" şıkkını işaretlersiniz bende "vincin devrilmesini" ama ikimizinki doğru kabul edilir çünki soruyu Bombalamışlar...

     
    Kubra.sn ve Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  20. Egemen Mühürcüoğlu

    Egemen Mühürcüoğlu TÜİSAG Üyesi

    Her "İş Kazası" bir "Vaka"dır bunu ben kabul ediyorum zaten, fakat Her "Vaka" bir "iş kazası" mıdır?!?!

    Teşekkürler İyi Çalışmalar!

     
    Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica