Bu Tünelci Arkadaşlar Neyi Yanlış Yapıyorlar

Konu, 'Hataları Bul (Pratik yapma alanı)' kısmında MehmetZengin tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. MehmetZengin

    MehmetZengin TÜİSAG Üyesi



    Arkadaşlar bu fotoğraftaki hatalar çok bariz belli. Eklememdeki amacımı daha sonra belirteceğim. Öncelikle yorumlarınızı bekliyorum.



     

    Ekli Dosyalar:

    Seylan Aygün ve Kaan SAKA bu yazıya teşekkür etti.
  2. okko

    okko TÜİSAG Üyesi



    Söyleyecek laf bulamıyorum.



     
  3. ISG-isg

    ISG-isg ISGfrm Çalışma Birimi

    herşey belli zaten, bu tip fotoğrafların bizlere katma değer kattığını düşünmüyorum açıkçası bu tip durumlarla hepimiz zaten karşılaşıyoruz ,işyerimle alakalı şu anda size 1000 tane fotoğraf koyabilir üstünde haftalarca yorumlar yazabiliriz. bunu bir cevap hakkı olarak düşünmemenizi rica ederim iyi çalışmalar

     
  4. MehmetZengin

    MehmetZengin TÜİSAG Üyesi

    Sayın karaçaylı bizler sizin kadar tecrübeli değiliz demekki. Eğer yardımcı olursanız sevinirim. Bu tür fotolar karşısında ne yapmalıyız acaba? orada çalışan kişilere talimat mı imzalatmak gerek?



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. MehmetZengin

    MehmetZengin TÜİSAG Üyesi

    Evet arkadaşlar ilginizi çekmediğini görüyorum ve sizleri anlıyorum. Neden bu fotoğrafı ekledim hemen yazayım. Özellikle inşaat sektöründe işe aldığımız personele bu tip çalışmaları yapmamaları gerektiği konusunda eğitim tutanakları, talimatlar vs imzalatırız veya sözlü olarak muhakkak iletiriz. Bu fotoğrafı gören kişilerin şu soruyu da sormalarını beklerdim; Mehmet bey iyi diyorsunuz da adamlara sepetli makina mı verdiler de adamlar orda çalışmadı? evet arkadaşlar böyle bir durumda ne yapabiliriz? tartışma konusu olarak bunu sormak isterim. İşveren ve vekiline kaç tane uzman bu kişiler böyle çalışmayacak sepetli taşıyıcı olacak diye talimat imzalattı? İmzalatmayan yok demiyorum sayıyı merak ediyorum. Oysa biz uzmanlar kolay olanı seçiyoruz ve işçileri talimatlara boğuyoruz. Alın size KDV. Nasıl çözülecek bu gidiş sizce? Hangimiz taşın altına elimizi koyabilicez, hangi OSGB işverenine bu talimatı imzalatabilecek? Merak etmekteyim. Daha isg yolunun başında birisi olarak yanıt bekliyorum. İşverenine talimat imzalatan kaç uzman var ve nasıl bir yol izlediniz bunu başarmak için? Anlatırsanız ben ve benim gibi kişiler de aydınlanacaktır. Şimdiden teşekkür ederim.

     
    SEWTAP, deniz ankut, Cem AKBULAK ve 4 kişi daha buna teşekkür etti.
  6. Kaan SAKA

    Kaan SAKA TÜİSAG Yönetici Admin

    Mehmet bey merhaba,
    Bu bölüm zaten pratik alanı. Buraya tecrübeli arkadaşlarımızı tecrübesiz arkadaşlarımızın cevaplarına ilave yapması ve yanlışları varsa düzeltmeleri için bekliyoruz.
    Genel kullanımı tecrübesiz ve tecrübe edinmek isteyen arkadaşlarımız içindir. Bu konuda taner beye katılmıyorum.
    Sektöre yeni başlayan arkadaşlarımız bilgi ve deneyime susamış şekilde başlıyorlar. Bundan dolayı fotoğraf için teşekkür eder devamınıda bekleriz.
    İyi çalışmalar.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    izmir ve Seylan Aygün bu yazıya teşekkür etti.
  7. Emre DEDE

    Emre DEDE TÜİSAG Üyesi

    Mehmet bey yanılmıyorsam konunuzu ben onayladım yanılıyor isem affola şu zamana kadar sizinle bazı konular üzerinde konuştum tartıştık ve paylaşımlarda bulunduk ki sizin paylaşımlarınız bana yarar ve fayda sağladı her ne olursa olsun paylaşımlarınızı desteklemekteyim ellerinize emeğinize sağlık.
    Kaan beyin dediği gibi burası pratik yapabileceğimiz bir alan.

     
    deniz ankut ve izmir bu yazıya teşekkür etti.
  8. Emre DEDE

    Emre DEDE TÜİSAG Üyesi

    yüksekte çalışma ile alakalı baret ve göremediğim ayakkabı hariç tüm kuralların ihlali söz konusu
    bunun yanı sıra tasarımı dışında kullanılan bir iş makinesi mevcut
    operatörün baret kullanmadığını
    sol taraftan bir kablo geliyor sıkıntı çıkarabilir
    tünel girişi için yapılan demir sistemin yeterli şekilde sabitlendiği konusunda da şüphelerim var
    iş makinesinin arkasından ve kepçesinden sarkan parçalarda sorun teşkil edebilir...

     
  9. ISG-isg

    ISG-isg ISGfrm Çalışma Birimi

    Kimseye herhangi bir konuda birşeyi kabullendirmeye çalışmıyorum, sadece fikrimi söyledim arkadaşlar herkesin fikrine de ayrıca saygılıyım. Ben çok bariz durumlardan bahsettim (baretsiz işçi gibi mesela bu da bariz bir durumdur katma değeri yoktur ) takdir sizin teşekkürler...

     
  10. izmir

    izmir Guest

    Taner bey,

    Anladığım kadarı ile sektörde uzunca bir süredir çalışıyorsunuz. Görmüş olduğunuz riskler, tehlikeler bu fotografta anlatılandan çok daha büyük olabilir. Ancak sektöre yeni başlayacak arkadaşlarımız için bunlar alfebenin "a-b-c" si...... O yüzden bence her katkıya , paylaşıma ihtiyacımız var...
    Mehmet Zengin bey uzunca bir süredir sitemizde paylaşımlar bulunuyor. Açıkçası paylaşımda bulunan arkadaşları da kırmamak, ellerindekileri paylaşmaktan alıkoymamak gerekir diye düşünüyorum....

    Bilgi paylaştıkça büyür.....

    iyi çalışmalar,

     
  11. ISG-isg

    ISG-isg ISGfrm Çalışma Birimi

    herkese saygım sonsuz iyi çalışmalar

     
  12. arkadaslar çözümden daha çok yorum yapıp sorun yaratma peşindeler belli kii...
    ve mehmet zengin kardeşim..bir uzmanın sahada çalışacak bir işçi için uygulayacagı prosedurleri zaten hemen hemen yazmıssın.. ve bildigin bir uygulamanın tavsiyelerini birilerinden bekliyosun,,beklerkende ben bakın boyle yapıyorum diye cakas atmaya caslıyosun..uygulaman gusel ama takdiri bırak biz sana yapalım..
    işe gelince:
    bu adamların ve iş makınasının ordaki görev tanımı nedir ne iş yapıyorlar..??
    yapacağı işe gore risk analizi yapılabilr.. yoksa burdan ben cok seyde cıkartırım maksat sayfalarca yazmaksa..
    2- bu adamların palet içerisinde işi ne _? neden 3 kişi ?
    adamlarda KKD ler eksik mi eksik ?
    operator bizim koyun muhtarı mı kim?
    koyun muhtarının belgesi var mı ?
    iş makınasının kabını nı kim çalmış ?
    Palet yukarda iken operator amcam sağa selam veriyo mu evet ?
    Bu adamların emnıyet kemeri varmı yoksa uçan memeliler mi ?
    kaynak makn. sol kösede duruyoo..kaynakcı desem gozluk yok kimsede ?
    Patlatma yapılacak bir tunel girişimi ?_
    şaft girift agzına yapılan kafess =??
    kaynak sağlam mı?
    çelik mi demir mi alaşım mı ? mukavemet nasıl ??
    kaynak maknasının kablosunda koruma yok mu yok ?
    ve su icinden gecen kablonun ufacık bir deformesi olumle burun buruna getirirmi getirir ?
    ''
    ''
    '' bu adamlar kim ? ne iş yapıyorlar ? burası neresi ?

    ŞİMDİİ İŞ GUVENLİĞİ elbette bu saydıklarımdan ibaret değil...birde bunun hiyerarşi kısmı var...

    proje koordinatörunden......sahadaki işçiye kadar herkesin bamtelinden 250 gr yutacaksın...
    ilişkilerde elinden geldiğincee yukardan aşagıya soguk kanlılıgın artacak..
    cok uzun meslee brifinglik bir konu bu .. uzatmak ta ısmtemıyorumm..

    birlik olsak bir olsak dik olsak ( biz uzmanlar ) işveren değilde biz işvereni seçsek ...
    iştee ozaman Cahit Sıtkı TARANCI nın ''' Memleket isterim ''' dizelerini yaşarız yaşatırız daa

    SAYGILARLAA ....

     
    yolcu_nagihan61, ugur2552, nestai ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  13. MehmetZengin

    MehmetZengin TÜİSAG Üyesi

    Herkese yorumlarından dolayı teşekkür ederim ...

     
  14. Cem AKBULAK

    Cem AKBULAK TÜİSAG Üyesi

    mehmetçim...böyle paylaşımlarından bizi mahrum etme lütfen...pratik yapma alanına katkıların büyük...emeğine sağlık dostum...
    teşekkürler....yeni şantiyende de kazasız günler dilerim...;)

     
    MehmetZengin bu yazıya teşekkür etti.
  15. MehmetZengin

    MehmetZengin TÜİSAG Üyesi

    Cem bey elbette paylaşıma devam edeceğiz. 10 yıldır jeoloji mühendisiyim. Hiç bir olumsuzluk beni yıldırmadı. Allahtan bu formda olumsuz şeyler olmuyor. Taner beyin ne demek istediğini de anlamaktayım. Ben kızmadım zaten. Alınmadım da. durmak yok yola devam. küçük küçük taşlar atıcaz ama bu denizde dalga da yapıcaz eminim. Herkese söyleyeceğim şudur. PAYLAŞIMA DEVAM.

     
    seramikci ve Cem AKBULAK bu yazıya teşekkür etti.
  16. Eren

    Eren TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar merhaba,
    Ben tünel şantiyesinde görev yapmaktayım galiba bu konu ile ilgili tam olarak yorum yapabilirim.

    1- Tünel şantiyelerinde çökme ve parça düşmelerine karşı işçileri sabitlemek çok yanlıştır.Çünkü kaçma şansı yerine bu tür risklerde çalışanları zincirlemiş gibi oluyorsunuz.
    2-İş makinesi kullanan operatör baret kullanmadığı gibi iş makinasının üzerinde koruyucu kısım bulunmamaktadır.
    3-Dikkat ettiyseniz operatör kovasını tamamiyle aynaya yaklaştırmıştır.Yani çalışanın düşme sansı yoktur.
    4-Tünel çalışmalarında vinç , manlift vb güvenli kaldırma makinaları hiçbir işe yarayamaz çünkü ayna bölgesine tam erişemezler veya tünel üst yarı kazısında vinç bom açamaz.Bu yüzden bütün tünel şantiyelerinde kepçe ile personel kaldırılır, kova tamamiyle aynaya yaslaır ve işçinin düşmesi engellenir. İş makinaları kovasında işçi varken hareket ettirilmez sadece aşşağıya yukarıya kova hareketi yaptırılır.
    5- Kullanılan iksalar yere sabitlenir. Üst kısmında tünel kemerleşme payı bırakılır belki size sabitlenmemiş gibi gelebilir.

    Kısaca belirtmek istedim.

     
    ugur2552, deryayran ve ediko bu yazıya teşekkür etti.
  17. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar Selam,

    Bende daha önce böyle bir tünelde yaşanan makine kepçesinden düşmeli ölümlü iş kazasında kaza araştırması yaptım. Yukarıda Eren arkadaşımızın söylediklerine aynen katılıyorum. ancak kepçe ile personel kaldırılması sakıncalı bir durum ama anlattığı gibi diğer kaldırma ekipmanları çok iş yapamaz tünellerde. Fakat makine kovalarının önüne kurt ağzı şeklinde kepçe kısmına sabitlenen korkuluk sistemi yapılabiliyor. Böylece tam güvenli olmasa da işçiyi bir yere bağlamadan çalıştırabiliyorsunuz. Aynı zamanda herhangi bir düşme veya denge kaybı durumunda korkuluk işçinin düşmesini engelleyebiliyor. Belki sadece bizim yaptığımız bir uygulamaydı veya herhangi bir standardı yok ama işçilerin bile severek kullandığı bir sistem oldu.

    Sistemin resmini şuan bilgisayarımda bulamadım, bulduğumda sizlerle paylaşacağım.

     
  18. denizdeniz

    denizdeniz TÜİSAG Üyesi

    herşekilde yanlış olan bir durum var ;tartışmlara baktığımda ana sorun iş güvenliği ,iş akış prosesinin bir parçasımı yoksa göz boyamaya yönelik bir yaklaşımmı olduğa karar vermek;merlo ile çalışması lazım gelen bir durum ama işverinin yeterli ekipmanı yoksa?sözleme ve ihale sürecinde işveren veya taşeron ekipmanı ile sınanmıyacaksa en düşük teklif verene verme alışkanlığı bitmeyecekse bnece bu tartışmada bitmez,sonuçta gördüğüm isg iş proglamlamsında sadece kkd kullanımıyla sınırlandırılıyor oysa isg'nin proje ,satın alma ,ihale,teklif ,yürütme gibi süreçlerden gelip toplu koruma önlmeleriyle bütünsel yaklaşımla ele alınması lazım ,bne size hergün bundan 10 kat daha tehlikeyle dolu iş yapıyoruz desem yalan olmaz ,Size acı dolu bir söz söyliyim ölümlü iş kazasından sonra yetkili amir tarafından söylenen söz;ali gder ahmet gelir ahmet gider veli gelir ama bu iş biter . herhalde başka söze gerek yok

     
  19. halil can

    halil can TÜİSAG Üyesi

    Merhaba arkadaşlar , öncelikle herkese yorumları için teşekkür ediyorum , bende Hes barajında devirasyon tünelinde çalışan bir iş güvenlikçi olarak aynı sorun başımda :) kurtağzı sistemini merak ettim doğrusu , ediko paylaşırsan sevinirim :) bende yakında resim paylaşacağım ...

     
  20. Eren

    Eren TÜİSAG Üyesi

    Gerçekten sistemi bende merak ettim uyarlayabilirsem çok faydalı olacağına inanıyorum. Resimleri bulursanız erenaydin14@hotmail.com adresine bir örnek atabilirseniz çok faydalı olacağına inanıyorum.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica