Haber Çalışma Hayatı Fıtık Ediyor

Konu, 'Diğer İş Sağlığı Ve Güvenliği Haberleri' kısmında Gamze tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Gamze

    Gamze TÜİSAG Yönetim Yardımcısı Yönetim Yardımcısı



    Çalışma hayatı fıtık ediyor
    Modern yaşamın getirdiği olumsuzluklardan biri olan fiziksel aktivitelerden ve egzersizden yoksun yaşam biçimi, boyun fıtığı oluşumunu tetikliyor. Peki boyun ağrılarından, boyun fıtığından kurtulmak ve korunmak mümkün mü? İşte cevabı...

    fft2mm4197657.jpg
    Uzm. Dr. İlker Solmaz “Gün boyu bilgisayar ekranına doğru eğilerek çalışma sonucu ortaya çıkan boyun ağrılarına gereken özen gösterilmediği takdirde fıtığa ve sonrasında ise sinirlerin baskı altında kalmasına bağlı olarak bacaklarda güçsüzlük, idrar kaçırma gibi rahatsızlıklar ortaya çıkabilmektedir” dedi.

    Boyun ağrılarında erken teşhisin önemine de değinen Solmaz, doğal tedavi yöntemi proloterapi hakkında da bilgiler vererek boyun ağrılarına ve boyun fıtığına karşı önleyici tavsiyelerde bulundu.

    KALICI TEDAVİ MÜMKÜN

    fft31_mf4197699.Jpeg


    Günümüzde etrafımızdaki her üç kişiden birinin boyun ağrısı şikâyeti yaşadığını, yanlış duruş şekli ve egzersizden yoksun yaşamın buna neden olduğunu belirten Türkiye Proloterapi ve Ağrı Merkezi Klinik Direktörü Uzman Doktor İlker Solmaz “Boyun fıtığı rahatsızlığının başlangıç döneminde boyun ve sırt ağrısı ön plandadır. Boyun ağrıları eklemlerin, omurların arasında yer alan disklerin ve omurga çevresindeki kas ile bağların bozulması sonucu gelişerek fıtığa ve kemiklerin birbirine sürtmesi sonucu da kireçlenmeye neden olur. Vücudun kendi kendini iyileştirme mekanizmasını devreye sokan doğal bir tedavi yöntemi olan proloterapi ile boyun bölgesindeki hasarlı dokuya enjekte edilen şeker içerikli solüsyon ile bağların iyileşmesi sağlanarak omurga üzerindeki bası kalkar ve hasta sağlıklı günlerine ameliyat olmadan dönebilmektedir” diyerekkalıcı tedavinin mümkün olduğunu söyledi.

    EĞER AĞRI TEDAVİ EDİLMEZSE...

    Boyun kaslarını kuvvetlendirmenin ve fizik tedavi uygulamalarının ağrıların azalmasında geçici tedaviler olduğunu söyleyen Uzm. Dr. İlker Solmaz “Ağrılar ilerledikçe fıtığa, fıtığın da sinirlere baskı yapması sonucunda kollardan parmaklara kadar uzanan ağrı ve uyuşmalar meydana gelir. Sonrasında sinirin baskı altında kalmasına bağlı olarak kuvvet azalması başlar ve tedavi edilmeyen bölgeye bağlı olarak bacaklarda güçsüzlük, idrar kaçırma gibi rahatsızlıklara neden olur” açıklamasında bulunarak vücudumuzun sesi olan ağrıları dikkate alıp, erken teşhis ile tedavi olmanın son derece önemli olduğunun altını çizdi.

    FITIK OLUŞMADAN YOK EDİLEBİLİR

    Solmaz ayrıca “Fıtığı oluşmadan önlemek proloterapi ile mümkün. Koruyucu ve önleyici proloterapi uygulamaları ile fıtığın sinyalini veren ağrılı dokulara yapılan şekerli su uygulaması ile erken dönemde tedavi gerçekleştirebiliyoruz" açıklamasında bulundu.

    Dr. İlker Solmaz, hastalıkla ilgili kesin teşhisi “Muayene, spinal termografi ve gerekirse MR incelemesi ile koyabiliyoruz “ dedi.

    YÜZDE YÜZE YAKIN İYİLEŞME

    Doğal bir tedavi yönetimi olan proloterapinin etkinliğini ise “Proloterapi tedavisi ağrıyı geçici olarak dindirmekten öte ağrıya neden olan hasar görmüş dokuların tamir edilmesini sağladığı için yüze yüze varan bir iyileşme imkanı sunmaktadır”diyerek açıklayan Uzm. Dr. İlker Solmaz tedavinin, hastadan hastaya değişmekle beraber en az 4-6 seans uygulandığını sözlerine ekleyerek alınması gereken önlemler konusunda tavsiyelerde bulundu.

    TELEFON AHİZESİNİ OMUZ VE BOYUN ARASINA SIKIŞTIRMAYIN

    Bu önerilere dikkat!

    1. Masa başında çalışıyorsanız,kol destekli bir sandalyede, omuzlarınız geride ve ayaklarınız yere değecek şekilde oturun.

    2. Sırtınıza ve belinize arkadan destek verin. Ensenize de bir yastık ile destek sağlayın.

    3. Sandalyeden öne doğru kayarak kalkın.

    4. Uzun süre bilgisayar kullanmak, kitap ve gazete okumak, televizyon seyretmekten sakının. Masada otururken kısa aralar verip ayağa kalkın.

    5. Yüksekten bir şey alacaksanız, merdiven kullanarak o yüksekliğe yakın olmaya çalışın.

    6. Ani ve sert hareketlerden kaçının.

    7. Özellikle iş yaparken rahat ve sıkmayan kıyafetler giyin.

    8. Kısa yürüme ve gerinme egzersizleri yapın.

    9. Çok sayıda veya kalın yastıkla yatmayın, televizyon izlerken kanepenin koluna başınızı dayayıp uyuya kalmayın.

    10. Telefonun ahizesini omuz ile boynuzun arasına sıkıştırarak konuşmayın.

    11. Omurga sağlığınız için yüzmeyi de ihmal etmeyin.


    Kaynak: http://www.posta.com.tr/saglik/gene...isma-hayati-fitik-ediyor.htm?ArticleID=215313



     
    uzmancan bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica