Soru Faal Isgu Arkadaşlar, Iş Yerlerinizde Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda Sağlığa Dikkat Ediyormusunuz?

Konu, 'İş Güvenliği Uzmanlığına Giriş' kısmında Ali Üstün tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi



    Merhaba Arkadaşlar,
    İş sağlığı ve güvenliği Uzmanı olarak çalıştığınız yerlerde bilgisayar yada diz üstü bilgisayar kullanan çalışanlar için, klavye, mouse ve ekran için uygun şartların sağlanması için çalışıyormu çok merak ediyorum?
    Zira ne zamandır pek çok yere gittim. İş güvenliği uzmanımız var deniyor, ama şöyle bir etrafa baktığımda hiç bir önlemin alınmadığını görüyorum?
    Hatta özel bir hastahaneye gittim bugün, acil çıkış kapılarını gösterir levhalar bile yoktu? yangın tüpü neredeyse göğüs hizama yerleştirilmişti ve bilgisayar ekranları sabit standlıydı. Klavyeler keza öyle, mouse padler uygun değil. Nasıl isgu çalıştırıyorlar anlamadım?
    yoksa gerçekten birileri para alıp sonra hiç birşeye karışmadan hayatına devam mı ediyor yada iş verenler korkup iş güvenliği uzmanımız var diyerek yalan mı söylüyor merak ediyorum?
    Açıkça söylemek gerekirse ben bu tip iş yerlerini tespit edip bakanlığa bildirmeyi planlıyorum. Çünkü isgu çalıştırdıklarını düşünmüyorum.
    Ama ezbere çalışan arkadaşlar varsa da geçmiş olsun, çok üzgünüm onlar için...



     
  2. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi



    faal iş güvenliği arkadaşlarım, meslektaşlarım, yok mu çalıştığınız yerlerde sabit standlı monitör, bilekliksiz mouse, ergonomik olmayan klavye?
    yoksa hepsi yönetmeliğe uygun mu? :alkış:



     
  3. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi

    dün 20 kişilik bir çağrı merkezine gittim.. durum içler acısı.. çalışanlar bile nolur bize birşey yapmayın diyorlar.. isgu olduğumu söyleyince müfettiş sanıyorlar.. değilim, ben sizden yanayım diyorum anlamıyorlar..
    ne olacak bu memleketin hali? kimse kendine iylik yapmaya çalıştığımızın farkında değil..

     
    ebru ebru bu yazıya teşekkür etti.
  4. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi

    Gün içerisinde en az 2-3 defa satış yapmak için çağrı merkezleri tarafından aranıyorum. bildiğim şu an 80-90 bin çağrı merkezi çalışanı var. kimbilir kaç şirket. birinde arkadaşım bim müdürü. gereğini yaptınız mı diye sordum, yoo, burası türkiye birşey olmaz dedi.:şaşırma:



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi

    çalışan arkadaşlar bu foruma uğramıyor galiba :düşünceli:

     
  6. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi

    geçen hafta iki çağrı merkezini gezdim.. igu hak götüre.. var gelecek dediler. bazı şeyler kuralına uymuş. bazı şeyler uymuyor.. mesela ekranlı çalışmalarda isg. monitörler hak götüre. keza klavyeler, mouse pad ler..
    müfettişler bir çağrı merkezine uğruyor, çılgınlar gibi ceza kesiyor, başka çağrı merkezlerinin yanından bile geçmiyor... işte adalet böyle sağlanıyor..:hayır:



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Hakan Alboğa

    Hakan Alboğa TÜİSAG Üyesi

    Ali bey maalesef bu konuda bırakın işverenleri çalışan arkadaşlar bile sizin söylediğiniz gibi davranıyor, yani nasıl alışmışlarsa o düzenin bozulmasını istemiyorlar, önemsemiyorlar, basit görüyorlar,,Bu konuda birşeyler yapmak isteyen uzmana da ''okumuş biraz yönetmelik falan, e işide bu ya şimdi almış gazı yapıyo işte bişeyler, geçer iki üç güne '' gözüyle bakıyorlar,, kimisi de evde oyun oynayan çocuğu mutlu olsun diye ona ayak uyduran baba gibi yalandan geçiştiriyor uzmanı, velhasıl bu kültür ile büyüyen çocuklar büyüdüğünde ancak tam olarak uygulanacak İSG, he bir de yapılmasını istediğimiz bir şeyi önce tam anlamıyla bizim yapmamız gerek yoksa bir tesiri olmaz söylediklerimizin...

     
  8. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi

    aynen katılıyorum size.. geçen burada bir igu arkadaş patron ypamıyor yaptıramayız diyor..
    halbuki günümüzün vebası bence boyun fıtığı.. bilekteki ağrılar vs. .vs..
    gerçek meelek hastalığı.. bende bile var 2000 senesinden beri.. özelllikle mouse u sol elimle kullandığım için sol bileğim bitmiş durumda..

     
  9. Otomasyoncu

    Otomasyoncu TÜİSAG Üyesi

    Ekranlı araçlar da iş güvenliği yönetmeliğine uyan şirket bulmak zor . Yönetmelik de hatalı maddeler var ve açık değil. Ayıca eğitimler çok eksik. Evet bileklikli mouse,klavye şart ki bunlarda gerçekten çok uygun . Ama iş verenler kuruş hesabı yapınca alınmıyor. Çağrı merkezlerinde bu iş için kullanılan masalar bile uygun değil. Ortamlar yeteri kadar geniş ve havadar değil. Gürültü ölçümleri ve kontrolleri yok. Radyasyon dan koruma yok.
    Ne zamanki bakanlık bu işi adam akıllı ele alır o zaman düzelir. Bakın daha devlette zorunlu hale gelmedi. Memurların büyük coğunluğu bu tehlikelerle karşı karşıya ve biz 2016 kadar bekleyeceğiz

     
  10. Ali Üstün

    Ali Üstün TÜİSAG Üyesi

    ben bir firmayı 170 e bildirdim. ancak işkur müfettişleri kimliğimi gizlediğim için işlem yapmadı.. bu ne demek biliyormusunuz? ben yönetmeliğe uyulmuyor, insan sağlığı tehlikede diyorum, kimliğin gizli işlem yapmayız diyorlar..
    söyleyecek bişi yok.. ben igu işinden hem soğudum, hemde pes edip uzaklaştım.. denetim olmadığı gibi denetim yapılmasını istediğimizde saçma sapan sebepten işlem yapılmıyor.. ne yazık ki bizim insanımızın değeri yok..

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica