Fabrika Personeli Hakkında Bir Soru??

Konu, 'Güncel Tartışma Konuları' kısmında çağatayözcan tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. çağatayözcan

    çağatayözcan TÜİSAG Üyesi



    arkadaşlar ikileme düştüğüm bir husus var; bizim işletmemizde bir işçi var ve bu kişi aynı zamanda fabrikanın servis şoförlüğünü de yapıyor.acaba bir sıkıntı doğurur mu bu durum.bilgisi olan arkadaşlar varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.



     
  2. murat2242

    murat2242 TÜİSAG Üyesi



    Uygun sınıfta ehliyet, src2 ve psikoteknik belgesi var ise bir sıkıntı olacağını sanmıyorum bizde de böle çalışan arkadaşlar var.Servis şoförü gece çalıştığı için sabah yorgun oluyor ona yardım ediyorlar.



     
    dilekaltinok ve Aytuğ bu yazıya teşekkür etti.
  3. fatihzkn

    fatihzkn TÜİSAG Üyesi

    Yapacağı işin tanımında varsa sıkıntı olmaz.Tabi ki uygun koşulları da olacak.Murat beyin bahsettiği

     
    Aytuğ bu yazıya teşekkür etti.
  4. ATURAN

    ATURAN TÜİSAG Üyesi

    Çağatay bey ayrıca çalışanın çalışma saatlerini kontrol etmelisiniz. İş yerinde yaptığı işin süresi haricinde servis şoförlüğünü de yaptığı için günlük, haftalık, yıllık çalışma süreleri üstünde fazla çalışma sürelerine uyulması gerekiyor...
    Servis şoförü olarak çalıştığı süreler fazla mesai olarak geçiyor ise yıllık 270 saati geçemez gibi...
    .



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    dilekaltinok ve Aytuğ bu yazıya teşekkür etti.
  5. Avukat

    Avukat TÜİSAG Üyesi

    İşyeri, işyerine bağlı yerler, eklentiler ve araçlar ile oluşturulan iş organizasyonu kapsamında bir bütündür. işveren tarafından verilecek emir ve talimatlara işçiler uymak zorundadır. bu açıdan bakılıdığında işçi emrir ve talimatları yerine getirmelidir. Aslında sözünü ettiğiniz olayın ve iş sözleşmesinin de incelenmesi gerekmektedir. somut olayı daha ayrıntılı belirtirseniz ve işçinin rıza gösterip göstermediğini belirtirseniz daha ayrıntılı cevap verebilirim

     
  6. çağatayözcan

    çağatayözcan TÜİSAG Üyesi

    Şimdi olayın detayı şöyle ;bu işçi gündüz bizim iscimiz akşam 5 de ise personel servlslerini taşıma işini verdiğimiz firmada şoförlük yapıyor ama soforken sigortası yok bizde var sadece.hemde orda sigortalı olabiliyor mu onu biliyorum.
    Alt işveren yönetmeliği 4.madde c bendine göre alt isverende calianlar başka bir işte calisamaz diyor.
    Şimdi sorum bu kişi hem bizim iscimiz iken hem de servis işlerini verdigimiz firmanın şoförü olabilir mi.olası bir kaza bizi bağlar mi.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. ATURAN

    ATURAN TÜİSAG Üyesi

    Anladığım kadarıyla işçi sizin iş yerinizde tam zamanlı işini yaptıktan sonra bu süreler dışında ek iş yapıyor...
    Bu durumda başka bir iş yerinde çalışmasına engel yoktur. Ancak sizin iş yerinin servis hizmetini veren şirkette de çalışmasını SGK ya bildirmesi ve primlerinin yatırılmasını sağlaması gerekir. Ayrıca servis şoförü olarak çalışabilmesi için yukarıda yazılı şartları sağlaması gerekiyor.

     
  8. gökhan Timur

    gökhan Timur TÜİSAG Üyesi

    Üstadım,bildiğim kadarıyla 4857 de bağlayıcı bir hüküm yok,ancak kendi iş sözleşmesinde de bağlayıcı bir hüküm yoksa ( ki anladığım kadarıyla farklı 2 işte çalışıyor dolayısıyla rekabet yasağı gibi bir durum söz konusu değil) çalışabilir görüşünüze katılıyorum.Ancak şöyle bir farzı misal yaparsak;
    Bu arkadaş vardiyadan çıkıp ta servis kullandığında ve yorgun olduğu için bir kaza yaptığında sürecin işleme şekli kafa karıştırıcı hale geliyor.Yani Kalıcı bir sakatlık yaşadığında ne olur?SGK sını yapmayan işveren kesinlikle sıkıntıya girer fakat iş göremezlik,rapor,v.s gibi ödenekler vardiyalı çalıştığı işyeri üzerinden mi yürür?Açıkcası karışık bir durum

     
  9. GÜLGÜN

    GÜLGÜN TÜİSAG Üyesi

    Olası bir kaza durumunda SGK lı işçilerin durumu iş kazası olarak değerlendirilecektir. Bu durumda da iş güvenliği tedbirleri aşamasında işyeri de sıkıntıya düşer
    SGK yapılmadan şöför çalıştıran işveren de problem yaşar
    Bence her iki taraf için de sakıncalı bir durum.
    ÖNCE GÜVENLİK!
    TRAFİKTE KAZA GELİYORUM DEMEZ!
    GÜVENLİKTE KAZA GELİYORUM DER!

     
    dilekaltinok, Reşat DEMİRBAŞ, ATURAN ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  10. çağatayözcan

    çağatayözcan TÜİSAG Üyesi

    şimdi arkadaşlar labirent gibi bir konu ama,bir mali müşavir abimizle konuştum o da der ki;sabah işe gelirken 07:00 ile 08:00 ve iş çıkışı 17:00 ile 18:00 arası yani servisi yaparken sigortalı gösterebiliriz dedi.ama alt işverenlik olarak nasıl bir sonuç doğuracağını o da bilmiyor...

     
  11. Avukat

    Avukat TÜİSAG Üyesi

    öncelikle tekrar ediyorum geçerli bir altişveren durumunun varlığını düşünerek cevap veriyorum.. şayet altişverenlik yasaya uygun değilse zaten asıl işveren sorumlu olacaktır.

    mali müşaviriniz gösterebileceğini söylese de bu durum sadece teoride kalır. sizin işçiniz işyerinde tam zamanlı çalışıyor. bunun dinlenme sürelerini ayırıp sigorta yapmıyorum diyemezsiniz. ücretinide ödemek zorundasınız, sigortasını da yatırmak zorundasınız. Sgk bildirimle iş yaptığı için sölediğiniz şekilde sigortalığı yaptırılabilir.Fakat kanuna aykırı olur.
    Asıl işverenin işçisinin altişveren yanında da çalışması söz konusu olamaz. muvazalı altişverenlik gerekçesiyle yine asılişveren sorumlu olur.
    işçi, işveren bana hem bu işi hemde bu işi yapmamı söyledi aksi takdirde işten çıkarılacaktım dediği zaman birde elden aldığı paraları inkar edip almadım söylerse yapacağınız hiçbişey kalmaz. sölediğim gibi bu şekilde bir çözüm bulamazsınız. iş kanununda ek iş diye bir kavram yok. ya dava açmamasını bekleyeceksiniz yada çalıştırmyacaksınız.

     
    dilekaltinok ve gökhan Timur bu yazıya teşekkür etti.
  12. çağatayözcan

    çağatayözcan TÜİSAG Üyesi

    anladım avukat bey çok teşekkür ederim durumla ilgilenip yorumlarınızdan dolayı , olay aydınlatıldı gibi gerekenleri yapıp gerekli yerlere tebligatımızı yapacağız.

     
  13. ATURAN

    ATURAN TÜİSAG Üyesi

    sn avukat asıl mesleğinizi bilmiyorum ama sanırım bu adı kendinize daha uygun bulduğunuz için kullanıyorsunuz...:)

    Bu durum işçinin asıl işveren için çalıştığı süreler içinde alt işverence çalıştırılması durumu değildir. Çalışan, asıl işveren için tam zamanlı olarak çalıştıktan sonra farklı bir işte çalışmaktadır ( kanunda ek iş denmez ama biz onun ek iş yaptığını biliyoruz değil mi? :) ) Esasen servis hizmetinin yapılması sırasında gerçekleşecek bir iş kazasında asıl iş veren de servis taşımacılığı yapan şirket ile beraber müteselsilen sorumludur. Ayrıca asıl iş verenin kendi işinde tam zamanlı çalışan bir işçisine farklı bir iş yerinde bu süreler dışında çalışma veya çalışmama şartı koyamaz...

    Çalışan tam zamanlı olarak çalıştığı yerde de olsa, farklı bir iş yerinde de olsa ( asıl işini yaptığı süreler dışında ) yaptığı iş süresince bağlı olduğu şirketler tarafından sigorta bildirimi SGK ya yapılmış ise iş kazası olarak değerlendirilir. Çalışan tam zamanlı olarak çalıştığı iş yerinde iş kazası geçirirse sorumlu bu şirket olacaktır. Ancak çalıştığı şirketlerin birbirleriyle olan illiyet bağı nedeniyle serviste çalıştığı süre içinde iş kazası olması durumunda her iki şirkette bu durumda sorumlu olacaktır...

     
  14. Avukat

    Avukat TÜİSAG Üyesi

    Asıl işverenin işçisi altişvereninde işçisi olursa altişverenlik ilişkisinin muvazalı olması gündeme gelir. bence altişverenlik ilişkisi geçersiz olur. altişverenlik geçersiz olursa mütesel sorumlulukta ortadan kalkar sadace asılişveren sorumlu olur. eğer altişverenin işçisi olarak değilde başka bir işyerinde çalışırsa sölediğiniz gibi..
    iş sözleşmesine aykırı şartlar koyulabilir. bu şartlar geçerlidir. koyulmasa dahi başka bir işyerinde çalışmaya tarafların rızası yoksa haklı nedenle fesih hakkı doğurur.
    işkazasınında sgk lı olup olmadığı önemsizdir. işyerinde ve işyerisayılan yerlerde olması işkazası için yeterlidir. sigortalı olmasa dahi sgk ödemeyi yapar. işçiye yapılan tüm ödemeleri ve sigortalılığı bildirmemekten kaynaklanan tüm cezaları paşa paşa sizden alır.
    altişverenin herhangibir işçisi açısından düşünürsek sölediğiniz doğru. işçiyi korumak adına kanun birlikte sorumlu olacaklarını söylemiştir.

     
  15. gökhan Timur

    gökhan Timur TÜİSAG Üyesi

    Avukat ve ATURAN Üstatlarım;
    Anladığım kadarıyla İş Sözleşmesinin geçerli olmasına sebep olan şey durumun herhangi bir kanunla çelişmemesi,Çalışan kişi hem asıl işverenin yanında tam zamanlı olarak çalışıyor ve alt işverenin de şöförlüğünü yapıyor değilmi?
    Bu durumda toplu halde götürülüp getirilmelerinde geçirilen kaza her halükarda asıl işvereni bağlar ,yanlız bu kişinin şöförlük yapabilmek için gerekli belgelere sahip olması ve olmaması durumu etkilermi?
    Yani işin kısası her halükarda asıl işveren sorumlu,alt işverenin sorumluluğu da şöförün yeterliliğine bağlı olmaz mı?bu kişinin yeterliliği varsa alt işveren sorumlu değil gibi bir anlamda sözkonusu....?
    Haydaaa iş gene karıştı :)

     
  16. Avukat

    Avukat TÜİSAG Üyesi

    iş kazalarında işverenin hiçbir kusuru olmasa kusursuzluğunu ispatlasa dahi yargıtay kararlarına göre hakkaniyet gereği sorumlu tutulaBİLİR. Atlişveren ilişkisinin geçerli olduğu durumlarda birlikte sorumluluk geçerlidir. ehliyetinin olmadığı durumunda yine asılişveren ve altişveren işçiye karşı sorumlu olacaktır. Fakat kendi iç ilişkilerinde özen yükümlülüğüne aykırı davranmaktan veya istihdam edenin sorumluluğundan asıl işveren altişverene rücu edebileceğini düşünüyorm. dediğim gibi işçiye karşı bu durumu ileri sürüp sorumluluktan kurtulamaz.

     
    gökhan Timur bu yazıya teşekkür etti.
  17. ATURAN

    ATURAN TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar sanırım herkesin kafasını yeterince karıştırmayı başardık...:)
    yavaş - yavaş, sindire - sindire konuları işlersek herkes için daha iyi olacak...
    çok fazla örnekleme ve farz etmeler kafa karıştırıyor...

     
  18. oezguel

    oezguel TÜİSAG Üyesi

    iş veren sorumluluğu servis aracına bindiği andan itibaren başlıyor.
    çalışan da zaten, iş yeri tarafından tam zamanlı sigortalanmış.
    Allah korusun servis esnasında bir trafik kazası olursa, direkt iş kazası sayılacak ve zaten sigortalı olduğu için iş verenin yasal bir kusuru olmuyor diye düşünüyorum.

    yani bence sorun yok.
    ama yine de yolcu taşımacılığı için gerekli src eğitimlerini bu şoför arkadaşa aldırmanız yerinde olur.

     
  19. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    5510 SGK kanunu ve iş yasası sizin gibi düşünmüyor. işveren her durumda kusurludur. olası bir kaza durumunda iş kazası niteliği kazanır. Belgeleri tam da olsa bu vasıfta bir şoförü ben olsam gün içinde onu çok yormayacak ve araç kullanırken yorgunluk belirtisi vermeyecek bir iş verirdim. dikkat ederseniz işverenler artık servis olayına mümkün olduğu kadar girmiyor. bunun yerine işçiye yol parası vermeyi tercih ediyor..

     
  20. EAL

    EAL TÜİSAG Üyesi

    Herkese Merhaba,

    Fabrika servislerinde her yolcunun emniyet kemeri takma zorunluluğu konusunu araştırıyorum. Fabrika servislerinde emniyet kemeri takma konusu ile ilgili herhangi bir yasal doküman(yönetmelik, mevzuat, vs.) varsa tavsiyelerinizi rica ederim

    Teşekkürler
    İyi Çalışmalar

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica