Soru Gürültü Ölçüm Sonucu

Konu, 'Çalışma Ortamı ve Düzeni' kısmında sibeliw tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. sibeliw

    sibeliw TÜİSAG Üyesi



    arkadaşlar çağrı merkezinde yapılan gürültü ölçüm sonuçları 90 dB üzeri çıkmış. bunu önlemek için karşıt etken olarak müzik düşünülmüş. bu mümkün müdür? neler yapılabilir?



     
  2. savasci

    savasci TÜİSAG Üyesi



    Hayır düşürmez artırabilir aksine :) en iyisi kulaklık kullanmak



     
    Noberi bu yazıya teşekkür etti.
  3. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    gürültü için duvarlara özel sesi emen yalıtımlar yaptırılabilir

     
  4. mühendis85

    mühendis85 TÜİSAG Üyesi

    Kulak koruyucu kullanılması gereken bir ortamda, çalışanlar kulaklıkla müzik dinliyor. Buna ne dersiniz ? Kulaklıkla saatlerce müzik dinlemek de işitme kaybına yol açmaz mı ?



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. sibeliw

    sibeliw TÜİSAG Üyesi

    duvar yalıtımı ya da tavan yalıtımı bana uygun olabilir gibi geldi. bunun haricinde saydam cam yada plastik malzemeden yapılmış yüksekliği de biraz fazla olan paravan sistemi kullanılabilir diye düşünmekteyim. tabiki bunların hepsi maliyet :) bir de çift perde sistemi diye birşey var duydunuz mu bilmiyorum. sesi bir nebze olsun izole ettiği söylenmekte.. denenebilir...

     
  6. savasci

    savasci TÜİSAG Üyesi

    Duyduk uygulanan bir yöntem :))



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Call centerdaki bayanların aralarında dedikodu veya tartışma yapmasını engelleyin otomatikman önlem almış olursunuz başka önleme gerek kalmaz :) Bayan üyelerimiz kızacak ama yapcak bişey yok en etkili çözüm bu bence :)

     
    odasdemir bu yazıya teşekkür etti.
  8. tugceklc

    tugceklc TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar Merhaba,

    Gürültü maruziyet düzeti80-85 arası olan çalışma bölgelerinde örn:83 db çıktığında kulak koryucu kullanım zorunluluğu mu var yoksa kulak koruyucu bulundurma zorunluluğu mu var? Bu konuya net bir sonuç bağlayamıyorum yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

     
  9. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    Ölçüm sonucuna göre 80-85 dB arası çıkmışsa sadece bulundurursun. Ama ben rahatsız oluyorum diyen çalışan çıkarsa verebilirsin. 85 dB üstündeyse çalışanlar kullanmak zorundadır.

     
    darkcircle ve tugceklc bu yazıya teşekkür etti.
  10. huso055

    huso055 TÜİSAG Üyesi

    bence kişileri ses izolasyonu bölmeler e almak mantıklı gibi. tabii bu seferde termal konfor söz konusu belki 5 li grupalar halinde odalara payşalaştırılabilir.bu seferde iklimleindeimre sorunu olacaktır nacizane önerim !!
    .çağrı merkezinde zaten herkezde kulalık var.

     
  11. Atika

    Atika TÜİSAG Üyesi

    Şunda bir çelişki yokmu ? Tüzükte (resmi gazete 14765 md-22) max gürültü derecesi 95dB olabilir ancak bu taktirde KKD kullanılır der. Oysaki Yönetmelikte (resmi gazete 28721 md-5) 87dB aşamaz der. Gelde çık işin içinden.

     
  12. Atika

    Atika TÜİSAG Üyesi

    Şunda bir çelişki yokmu ? Tüzükte (resmi gazete 14765 md-22) max gürültü derecesi 95dB olabilir ancak bu taktirde KKD kullanılır der. Oysaki Yönetmelikte (resmi gazete 28721 md-5) 87dB aşamaz der. Gelde çık işin içinden.

     
  13. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar iş müfettişleri tüzüğü geçersiz sayıyorlar. 2 işletmem farklı iş müfettişlerince denetlendi. her iki ekipte aynı şeyi söylediler. En basit örneği ile kaldırma araçlarının periyodik muayenesini yılda bir istiyorlar.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :

  1. çağrı merkezi gürültü ölçümü nedir

Yandex.Metrica