Güvenlik Firmalarında Isg Uzmanı Çalışması Hakkında

Konu, 'İş Güvenliği Uzmanlığı Hakkında' kısmında Yurtseven tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Yurtseven

    Yurtseven TÜİSAG Üyesi



    Bir güvenlik firması çatısı altında 2 farklı firma var. Birinin çalışan sayısı 200, diğerinin 50kişi. 200 olan yere tam zamanlı, diğerine yarı zamanlı uzman almak istiyorlar. Aklıma takılanlar ;
    1, Kişi sayısı az olduğu için ben her 2 firmaya birden bakamaz mıyım ? Sonuçta tam zamanlı Çalıştığımda saatlerim tamamlanmamış olucak.
    2, Yarı zamanlı uzman eğitim veremediğinden tam zamanlı uzman çalıştırcaklarını söyledıler. Böyle bişey var mı ?
    Temel sorun bu kadar az calısanı olan bı yer benı nasıl tam zamanlı gösterecek, Diğer kalan saatlerımı kullanamaz mıyım ?
    Bu konuda bilgisi olan var mı? Cevaplara göre firmaya dönüş yapıcam. Acil yardımcı olursanız sevinirim



     
  2. hülya özayvaz

    hülya özayvaz TÜİSAG Üyesi



    bende bir güvenlik şirketiyle anlaştım ilk olarak işe nerden başlıcamı neler yapmam gerektiği hakkıında kafam çok karışık



     
  3. Berkay Hasan Yalçın

    Berkay Hasan Yalçın TÜİSAG Üyesi

    Kim yonlendirmisse enteresan sallamislar. Özellikle 2. Madde baya zihin açicı olmuş:)

     
    Mustafa ULUSOY bu yazıya teşekkür etti.
  4. Sayın Yurtseven,
    1-Her iki firmaya da bakabilirsiniz. Ancak bu mümkün olan, sanırım bir de firmanın talebi var.
    2-Yarı zamanlı tabiri yerine "kısmi zamanlı" tabirini kullanmak sanırım daha doğru olabilir. Kısmi zamanlı görevlendirilen uzman veya hekim eğitim veremez diye bir şey KESİNLİKLE yoktur. Eğitimler ile ilgili yönetmelikte esaslar belirlenmiş olup, uzman veya hekim görev süreleri ile ilgili belirtilen herhangi bir ifade asla yoktur. Bu durumu da firmanın kötü niyetine değil de bilgi eksikliğine bağlamak istiyorum.
    Ayrıca çok önemli bir konuya da vurgu yapmak isterim ki; görev yaptığınız işletmenin sizin adınıza yatıracağı SGK prim ve süresi ile ÇSGB nin İSGKatip programında görülecek sürenin maalesef bir ilişkisi yoktur. İSGKatip programına sözleşme girişi yapılırken zaten tarafların süre bildirimi gibi bir girdi söz konusu değildir. İSGKatip, SGK sisteminden çalışan sayısını ve tehlike sınıfını alarak aylık görevlendirme süresini sistemsel olarak otomatik şekilde belirlemektedir.
    Uzman veya hekimin iş yerleri ile yapacakları YAZILI sözleşmeler başka bir kapsamda değerlendirilirken, ÇSGB herzaman İSGKatip üzerinde görülen süreyi baz alarak değerlendirecektir. Sözleşme içeriği-detayları ve şartları zaten yasal mevzuatla ilişkilidir.
    Saygı ve sevgilerimle



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica