- Katılım
- 27 Eyl 2015
- Mesajlar
- 13
- Tepki puanı
- 14
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (C)
Arkadaşlar bitime ödevimim 5.bölümünü paylaşıyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.
İş Güvenliği Uzmanlığı Uygulamaları Etkenlerinden Dördüncüsü Çalışanlar
Bilindiği gibi ve doğal olarak iş güvenliği mevzuatı , çalışanların hayatlarını ve sağlıklarını korumak için çıkarılmıştır. Bu konuda en çok konuşması gereken çalışanların, ne yazık ki düşüncelerinin yeteri kadar alındığını görülememektedir. Mevzuat iş güvenliği önlemlerini alma adına işveren ile çalışanı eşit şartlar altında karşı karşıya getirmektedir ancak çalışanların rahatça fikirlerini belirtebileceği bir ortam oluşmamaktadır.
Çalışanların İSG konusunda fikrini söylememesi veya çalışanlara fikirlerinin sorulmamasının başlıca nedenleri aşağıda listelenmiştir.
• İSG çalışmalarında çalışanların görüşlerinin sorulmasına gerek duyulmamaktadır. Çalışanlardan, sadece verilen işleri yapmaları beklenmektedir. Yöneticiler yapılması gerekenleri bilmektedirler. Ancak çalışanların özümsemediği hiçbir uygulamanın başarılı olma şansı olmadığı gerçeği ile kesinlikle çalışanların görüşleri alınmalıdır.
• Çalışanların ISG vd konularda öneri vermeleri şikayet , işi yapmak istememe , firmayı beğenmeme veya kişisel eksikleri olarak algılanmaktadır. Çalışanlara, yapıcı eleştiri ve önerilerinin beklendiği ve kesinlikle değerlendirileceği konusunda net mesaj verilmelidir.
• Kullanımı en son değerlendirilmesi gereken KKD’ler , ilk önlem olarak çalışanlara verilmek ve kullandırılmak istenmektedir.
• Maliyeti düşük tutmak için yeterli araştırma yapılmadan karar verilen KKD’ ler çalışanlarda hoşnutsuzluk ve ergonomik problemlere neden olmaktadır.
• İşveren veya yöneticilerin tutarlı olmayan talimatları ve kök nedenlere inilmeden belirlenen önlemleri, çalışanların uygulamalara inancını kırmaktadır.
İş kazalarının önlemek adına kök nedenlerin veya proaktif önlemlerin belirlenmesi ve etkin uygulanması için, çalışanların görüşleri alınmalı , değerlendirilmelidir.
İş Güvenliği Uzmanlığı Uygulamaları Etkenlerinden Dördüncüsü Çalışanlar
Bilindiği gibi ve doğal olarak iş güvenliği mevzuatı , çalışanların hayatlarını ve sağlıklarını korumak için çıkarılmıştır. Bu konuda en çok konuşması gereken çalışanların, ne yazık ki düşüncelerinin yeteri kadar alındığını görülememektedir. Mevzuat iş güvenliği önlemlerini alma adına işveren ile çalışanı eşit şartlar altında karşı karşıya getirmektedir ancak çalışanların rahatça fikirlerini belirtebileceği bir ortam oluşmamaktadır.
Çalışanların İSG konusunda fikrini söylememesi veya çalışanlara fikirlerinin sorulmamasının başlıca nedenleri aşağıda listelenmiştir.
• İSG çalışmalarında çalışanların görüşlerinin sorulmasına gerek duyulmamaktadır. Çalışanlardan, sadece verilen işleri yapmaları beklenmektedir. Yöneticiler yapılması gerekenleri bilmektedirler. Ancak çalışanların özümsemediği hiçbir uygulamanın başarılı olma şansı olmadığı gerçeği ile kesinlikle çalışanların görüşleri alınmalıdır.
• Çalışanların ISG vd konularda öneri vermeleri şikayet , işi yapmak istememe , firmayı beğenmeme veya kişisel eksikleri olarak algılanmaktadır. Çalışanlara, yapıcı eleştiri ve önerilerinin beklendiği ve kesinlikle değerlendirileceği konusunda net mesaj verilmelidir.
• Kullanımı en son değerlendirilmesi gereken KKD’ler , ilk önlem olarak çalışanlara verilmek ve kullandırılmak istenmektedir.
• Maliyeti düşük tutmak için yeterli araştırma yapılmadan karar verilen KKD’ ler çalışanlarda hoşnutsuzluk ve ergonomik problemlere neden olmaktadır.
• İşveren veya yöneticilerin tutarlı olmayan talimatları ve kök nedenlere inilmeden belirlenen önlemleri, çalışanların uygulamalara inancını kırmaktadır.
İş kazalarının önlemek adına kök nedenlerin veya proaktif önlemlerin belirlenmesi ve etkin uygulanması için, çalışanların görüşleri alınmalı , değerlendirilmelidir.