Iş Kazası Bildirim

Onur Eşsizoğlu

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
Arkadaşlar elde ezilme sonucu açık yaraya dikiş uygulanan bir iş kazası geçirdik. Çalışan geçici rapor aldı. Bakanlığa internetten bildirim yapılsa yeterli oluyor mu artık ? Bunun süreci nasıldır eskiden emniyete falan da bildirmek gerekiyordu genel olarak adımları yazabilir misiniz acaba ? İş yerinde de saklanmak üzere bir tutanak hazırlanması gerekiyor mu ayrıca ? Yoksa o internet bildiriminin çıktısını saklasak olur mu ? Aklımdaki sorular genel olarak bunlar ama siz işlemi bana şuraya gideceksin şunu yapacaksın şeklinde özetlerseniz daha kolay olur. Teşekkürler. İyi çalışmalar.
 

K.Onur

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
27 Ocak 2013
Mesajlar
182
Tepki puanı
112
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (A)
İş kazalarında tek bildirim
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun 'iş kazası ve meslek hastalıklarının kayıt ve bildirimi' başlıklı 14'üncü maddesinde, 'kayıt ve bildirim' yükümlülükleri düzenlenmiştir. Buna göre, işverenler, bütün iş kazalarının ve meslek hastalıklarının kaydını tutacak, gerekli incelemeleri yaparak bunlar ile ilgili raporları düzenleyecek; işyerinde meydana gelen ancak yaralanma veya ölüme neden olmadığı halde işyeri ya da iş ekipmanının zarara uğramasına yol açan veya çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayları inceleyerek bunlar ile ilgili raporları da düzenleyecektir. Ve işveren, aşağıdaki hallerde belirtilen sürede Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimde bulunacaktır:

a) İş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü içinde.

b) Sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde.

Buna göre, iş kazalarının Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ve bağlı birimlere bildirimi, 30.12.2013 itibariyle kalkmıştır. Şöyle ki, 4857 sayılı İş Kanunu'nun 77. maddesine göre, işverenler işyerlerinde meydana gelen iş kazasını ve tespit edilecek meslek hastalığını en geç iki işgünü içinde yazı ile ilgili bölge müdürlüğüne bildirmek zorundaydılar. Ancak 4857 sayılı İş Kanunu'nun 77'nci maddesi, 6331 sayılı İşSGK'nun 37'nci maddesi ile yürürlükten kaldırıldığından bu zorunluluk sona ermiştir. Böylece SGK'ya tek bildirim ilkesi yasal hale gelmiş olup bildirim yapılmadığı takdirde, 2000.-TL İPC uygulanacağı düzenlenmiştir.

Bilginize.Saygılarımla.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.