Tartışma Kamuda Çalışan İş Güvenliği Uzmanları

Konu, 'Güncel Tartışma Konuları' kısmında bemiray tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Neşe Yazıcı

    Neşe Yazıcı TÜİSAG Üyesi



    Aman Dila hanım, bir de akıllarına KPSS sınavını düşürmeyin,yarın çıkar sınavı geçip belge alanlar KPSS sınavına da girecekler diye tuttururlar.:))



     
  2. Dila tekin

    Dila tekin TÜİSAG Üyesi



    Ben de ondan korkuyorum zaten :evet:



     
  3. 09Hülya

    09Hülya TÜİSAG Üyesi

    Değerli arkadaşlar 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununu " İşyeri hekimleri ve iş güvenliği uzmanları " başlıklı bölümünde 8.Maddenin 7. fıkrasında der ki "Kamu kurum ve kuruluşlarında ilgili mevzuata göre çalıştırılan işyeri hekimi veya iş güvenliği uzmanı olma niteliğini haiz personel, gerekli belgeye sahip olmaları şartıyla asli görevlerinin yanında , belirlenen çalışma süresine riayet ederek çalışmakda oldukları kurumda veya ilgili personelin muvafakatı ve üst yöneticinin onayı ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevlendirilebilir. Bu şekilde görevlendirilecek personele , görev yaptığı her saat için (200) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı tutarında ilave ödeme hizmet alan kurum tarafından yapılır. Bu ödemeden damga vergisi hariç herhangi bir kesinti yapılmaz . Bu durumdaki görevlendirmeye ilişkin ilave ödemelerde , günlük mesai saatlerine bağlı kalmak kaydıyla , aylık toplam seksen saatten fazla olan görevlendirmeler dikkate alınmaz. "
    bu durum da benim anladığım kamu da çalışan gerek işyeri hekimi ve gerekse iş güvenliği uzmanı kamudaki işinin yanın da bu işi de yapabilir.
    saygılarımla....

     
    uzmancan bu yazıya teşekkür etti.
  4. Neşe Yazıcı

    Neşe Yazıcı TÜİSAG Üyesi

    Hülya hanım,öncelikle amirinizin izni gerekiyor.Ayrıca kamuda henüz ne iş güvenliği uzmanlığı ne de işyeri hekimliği için ayrılmış ödeneği belirten bir resmi kayıt yok.En azından M.E.B için bunu söyleyebilirim.Ödenek ayrılmadığında idareci size ben bu ücreti hangi resmi yazıya ve ayrılmış ödeneğe dayandırarak vereyim diyor.Eğer kurumunuza işgüvenliği uzmanlığı ve işyeri hekimliği yapmak üzere personel çalıştırabileceği ve bunun için serbest bırakılan bir ödenek bildirir bir yazı geldiyse bu yazıya istinaden işlem yapılabilir.Ben okulumda kurulumu oluşturdum,altyapı çalışmalarının bir kısmını tamamladım,ödenek ve benzeri işlemleri içeren yazıyı bekliyorum.Daha sonra sözleşme yapıp çalışmaya başlayacağım.Elimizde şu an sadece bakanlığın gönderdiği bir Mesleki ve Teknik Okullarda İş Sağlığı ve Güvenliği Rehberi var.Bu rehber doğrultusunda kurulları oluşturduk.Siz de kurumunuzda böyle bir rehber olup olmadığını araştırarak işe başlayabilirsiniz kanımca.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. akcaoz

    akcaoz TÜİSAG Üyesi

    bir OSGB tarafından kamuda görevlendirilmek üzere 90 saatlik teklif aldım..yazılanlara göre zorunluluk 2016 ya ertelendirildiyse bu nasıl olacak

     
  6. ömr özr

    ömr özr TÜİSAG Üyesi

    ben gsb de mühendisim aynı zamanda iş güvenliği uzmanlığı yapacam daire başlakınımız ne gerekiyosa sen getir biz onaylarız dedi şimdi herhangi bir ek ücret alabilmem için ne yapmam gerekiyor



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Alp giray özdemir

    Alp giray özdemir TÜİSAG Üyesi

    kurul toplantılarını yapmamız gerekiyormu

     
  8. NeoCrown

    NeoCrown TÜİSAG Üyesi

    kamuda İSG-KATİP atamasını nasıl yaptınız? İşyeri e-devlet şifresi alamıyor, dolayısıylada isg-katip açamıyor benim bildiğim. Detaylı bilgi verirseniz sevinirim Kenan bey. Bizde de görevlendirme yapılacak ve bir türlü kurum adına e-devlet şifresi ve isg-katip açamadık.

     
  9. dnz_1981

    dnz_1981 TÜİSAG Üyesi

    kurumunuz adına sgk işlemlerini yapmaya yetkili kimse kimi bildirdiyseniz e bildirge gibi işlemleri sgk sayfasından onlıne giren kişi yanı, onu tc si ile otamatik olarak yapıyosunuz

     
  10. adem acar

    adem acar TÜİSAG Üyesi

    Kardeş bende görevliyim ve alıyorum ücret eğer 4857 sayılı kanuna istinaden çalışan işçilere ve sözleşmeli personel için hizmet veriyorsan alabilirsin ama 657 ye tabi memurlara hizmet veriyorsan alamazsın.

     
  11. tahir çayır

    tahir çayır TÜİSAG Üyesi

    arkadaşım 6111 sayılı kanunun 33. maddesi yolumuzu açıyor. dışarıda çalışma konusunda

     
  12. nitem44

    nitem44 TÜİSAG Üyesi

    Kanunun açılımını yapabilirmisiniz?

     
  13. şimşek

    şimşek TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşım bende kamuda 4857 ye tabi 220 kişi ile İSG -KATİP üzerinden 8 aydır sözleşmeliyim. Ücret konusunu Maliye ve Sayıştaya yazdım görüş bekliyorum. Kurum amirinin oluru ile alan kurumlar var. Sizinki hangi kurum ve maliye veya sayıştayın görüşü varmı. Ödemeye ait evrakların ve görüş yazılartınız var ise bizede yol göstermesi açısından taratıp mail atarsanız makbule geçer. Selamlar. ***KESİLDİ***

     
  14. dnz_1981

    dnz_1981 TÜİSAG Üyesi

    kurumunuz neredir acaba. birde merak ettiğim isg uzm ek görev olarakmı yapıp ücret alıyorsunuzz yoksa sadece isg uzm olarak görev yapıpmı alıyorsunuz?

     
  15. şimşek

    şimşek TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşım bende kamuda 4857 ye tabi 220 kişi ile İSG -KATİP üzerinden 8 aydır sözleşmeliyim. Ücret konusunu Maliye ve Sayıştaya yazdım görüş bekliyorum. Kurum amirinin oluru ile alan kurumlar var. Sizinki hangi kurum ve maliye veya sayıştayın görüşü varmı. Ödemeye ait evrakların ve görüş yazılartınız var ise bizede yol göstermesi açısından taratıp mail atarsanız makbule geçer. Selamlar. ***KESİLDİ***

     
    Last edited by a moderator: 1 Nisan 2014
  16. KEMANKEŞ

    KEMANKEŞ TÜİSAG Üyesi

    Kurum adına e-devlet şifresi alınamaz. İşyerlerinde SGK şifresi olan görevliler bulunmaktadır. Çalışanların SGK işlemlerini sadece bu şifre sahipleri yapabilir. İSG-KATİP'e bu görevlinin e-devlet şifresi ile girilecek. Şifresi yoksa adına şifre alacak.

     
  17. chemist01

    chemist01 TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar Merhaba, Kamu kurumunda memur olarak görev alıyorum. (MEB). Risk değerlendirmesi örneğine ihtiyacım var yardımcı olabilir misiniz ?

    Teşekkürler,
    Sevgiler,

     
  18. mekabe

    mekabe TÜİSAG Üyesi

    Gene bu Sitede daha önce yayınlanan
    RD Rehberleri ve birde sunum iletiyorum....

     

    Ekli Dosyalar:

    chemist01 bu yazıya teşekkür etti.
  19. chemist01

    chemist01 TÜİSAG Üyesi

    Verdiğiniz Örnekler için teşekkür ederim. Okullara ayrı ayrı mı yapılması gerekiyor peki. Yani aslında şunu sormak istiyorum. İlçe milli eğitime bağlı 50 den fazla işçi çalışıyor şuanda fakat okulda 1 veya 2 kişi SGK lı çalışan olarak görünüyor. Yönetmeliğe göre RD nin yapılması zorunlu mudur ?

     
  20. mekabe

    mekabe TÜİSAG Üyesi

    Elbette zorunludur. 30/12/2012 tarihi itibariyle tüm işyerleri için risk değerlendirmesi yapma zorunluluğu başlamış durumdadır.
    Sorunuza cevap olarak genel bilgileri özetleyeyim;

    Bilindiği üzere 6331 sayılı Kanun 30/6/2012 tarihli ve 28339 sayılı resmi gazete’de yayımlanmış ve yürürlüğe girmiş bulunmaktadır. Bunun tek istisnası ise Kanunun 6, 7 ve 8 inci maddeleri olup;
    6-İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri,
    7-İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin desteklenmesi,
    8-İşyeri hekimleri ve iş güvenliği uzmanları başlıklı bu maddeler, kamu kurumları ile 50’den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için 30/6/2014 tarihinde, (2016 tarihine ertelendi) 50’den az çalışanı olan tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için 30/6/2013 tarihinde yürürlüğe girdi. Diğer işyerleri yani 50 ve daha fazla çalışanı olan işyerleri için ise 30/12/2012 tarihinde yürürlüğe girdi. Kanunun 20 nci maddesinde ise çalışan temsilcisi görevlendirme yükümlülüğü en az iki işçi çalıştıran işyerleri için getirilmiştir.
    Ancak, risk değerlendirmesinin dayanağı olan 10 uncu madde istisnalar arasında yer almadığından, hiçbir ayrım yapmaksızın 30/12/2012 tarihi itibariyle tüm işyerleri için risk değerlendirmesi yapma zorunluluğu başlamış bulunmaktadır.

    Risk değerlendirmesi, tüm işyerleri için tasarım veya kuruluş aşamasından başlamak üzere;
    • Tehlikeleri tanımlama,
    • Riskleri belirleme ve analiz etme,
    • Risk kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması,
    • Dokümantasyon,
    • Yapılan çalışmaların güncellenmesi ve gerektiğinde yenileme, aşamaları izlenerek gerçekleştirilir. Ayrıca çalışanların risk değerlendirmesi çalışması yapılırken ihtiyaç duyulan her aşamada sürece katılarak görüşlerinin alınması sağlanır. Yukarıda belirtilen süreçler den,
    • Tehlikelerin tanımlanması Yönetmeliğin 8 inci maddesinde,
    • Risklerin belirlenmesi ve analizi Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde,
    • Risk kontrol adımları Yönetmeliğin 10 uncu maddesinde,
    • Dokümantasyon Yönetmeliğin 11 inci maddesinde, ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

    Yapılan Risk Değerlendirmesinin Geçerlilik Süresi:
    Yapılmış olan risk değerlendirmesi;
    • Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde en fazla iki yıl,
    • Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde en fazla dört yıl,
    • Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde ise en fazla altı yıl, süreyle geçerlidir. İşyerlerinin iş sağlığı ve güvenliği açısından yer aldığı tehlike sınıfları ise 26/12/2012 tarihli ve 28509 sayılı resmi gazete yayımlanan İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliği ekinde yer alan İşyeri Tehlike Sınıfları Listesi’nde belirtilmiştir.

    Risk Değerlendirmesinin Yenilenmesi:
    Yapılmış olan risk değerlendirmesinin, tehlike sınıfına göre; çok tehlikeli işyerlerinde en geç altı yılda bir, tehlikeli işyerlerinde en geç dört yılda bir, az tehlikeli işyerlerinde ise en geç altı yılda bir yenilenmesi gerekir. (Okullar, bildiğiniz gibi söz konusu Tebliğde az tehlikeli işyeri olarak sınıflandırılmıştır.)Ayrıca, geçerlilik süresi dolmamış olsa bile, aşağıda belirtilen durumlarda ortaya çıkabilecek yeni risklerin, işyerinin tamamını veya bir bölümünü etkiliyor olması göz önünde bulundurularak risk değerlendirmesinin tamamen veya kısmen yenilenmesi gerekir;
    a) İşyerinin taşınması veya binalarda değişiklik yapılması.
    b) İşyerinde uygulanan teknoloji, kullanılan madde ve ekipmanlarda değişiklikler meydana gelmesi.
    c) Üretim yönteminde değişiklikler olması.
    ç) İş kazası, meslek hastalığı veya ramak kala olay meydana gelmesi.
    d) Çalışma ortamına ait sınır değerlere ilişkin bir mevzuat değişikliği olması.
    e) Çalışma ortamı ölçümü ve sağlık gözetim sonuçlarına göre gerekli görülmesi.
    f) İşyeri dışından kaynaklanan ve işyerini etkileyebilecek yeni bir tehlikenin ortaya çıkması…

    Umarım yeterince açık ve net bir cevap olmuştur..
    Saygılarımla,

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica