KİMYASAL ÜRÜN SEVKİYATLARINDA KARA TANKERİ VE SÜRÜCÜ KONTROLLERİ

Konu, 'İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında' kısmında ErolD tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. ErolD

    ErolD TÜİSAG Üyesi



    Ülkemizin saygın kuruluşlarından Özel sektöre ait kimyasal depolama tesisinde Kara Tankerleri ve Sürücülerinin Kontrolleri biriminde çalışıyorum.Aynı işi yapan üyelerle Görüş alışverişi ve Bilgi birikimimi paylaşmak isterim.



     
  2. cul_de_sac

    cul_de_sac TÜİSAG Üyesi



    ben kimyasal bir alanda çalışmamaktayım ama lütfen çalışanlar paylaşsın çünkü çok hassa ve önemli bir konu.
    saygılar...



     
  3. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    yolda soğutularak götürülmesi gereken tehlikeli kimyasal taşıyan frigofirik araçlar,tankerler hangi norma uygun olması gerekiyor?

     
  4. ErolD

    ErolD TÜİSAG Üyesi

    Ersin bey merhaba,
    Türkiyemiz açısından Çok önemli bir konu,

    Türkiye'de sayıları 55 bini bulan tehlikeli madde taşıyan tankerlerin yüzde 98'i uluslararası standartlara uygun değil. 1 Ocak 2009'dan itibaren yürürlüğe giren yönetmeliğin yanı sıra Türkiye'de ADR'nin nasıl özendirileceği, eğitim ve denetimlerin hangi kuruluş tarafından yapılacağı gibi önemli noktalar da bir an önce netlik kazanmayı halen bekliyor.

    Yapıları gereği genel anlamda lojistiği çok hassas ve
    dikkatli bir şekilde yapılması gereken tehlikeli
    maddelerin bu özellikleri ve yarattıkları sonuçlardan
    elde edilen deneyimler dikkate alınarak her bir
    taşıma moduna uygun olarak konvansiyonlar
    geliştirilmiş ve bu konvansiyonlar çerçevesinde
    kurallar oluşturulmuştur.
    Bu konvansiyonlar, son dönemlerde yalnızca Uluslar
    arası düzeyde kalmamışlar, bazıları ülkelerin kendi
    iç hukuklarında da geçerli hale gelmişlerdir.(İnşallah bizdede olur bir gün).
    Türkiye bu konvansiyonlara taraftır.

    Her türlü tehlikeli kimyasal maddenin taşınması işi hangi yolla yapılacaksa ilgili normları içeren konvansiyonlar.

    Taşıma Modu - Sorumlu Kuruluş - Konvansiyon
    Denizyolu Taşımacılığı International Maritime Organisation IMO IMDG-CODE

    Demiryolu Taşımacılığı Intergovernmental Organisation for InternationalCArriage by Rail OCTI RID

    Havayolu Taşımacılığı International Civil Aviation Organisation ICAO ICAO-TI

    Havayolu Taşımacılığı International Air Transport Organisation IATA IATA-DGR

    Kanal Taşımacılığı Zentralkommission fuer die Rhein Schifffahrt ZRK ADNR-AND

    Karayolu Taşımacılığı United Nations Economic Comission for Europe UNECE -ADR

    İnsan;
    Tehlikeli maddelerin en önemli unsuru İNSAN dır.
    Hangi mod, hangi ekipman kullanılırsa kullanılsın,
    hangi önlemler alınırsa alınsın İnsan faktörü kaza
    olup olmamasını en çok belirleyen faktördür.
    Özellikle, ülkemiz gibi, eğitimin genel bir sorun
    olarak halen gündemde olduğu bir yerde İnsan
    faktörü son derece önemlidir.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    Ersin bu yazıya teşekkür etti.
  5. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    bir sorum var ;
    Bir nakliye kamyonunda karpit su bazlı boya ve tiner taşınacak.
    hangileri birlikte taşınabilir ?

    a) su bazlı boya + tiner
    b) hepsi ayrı ayrı depolanarak taşınmalı
    c) karpit + su bazlı boya
    d) hepsi bir arada taşınabilir

     
  6. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    soru 2 ;
    A uluslar arası taşımacılık firması İzmir den Fransa ya taşınmak üzere 15 ton akaryakıt teslim almıştır.Örnek olayda hazırlanması gereken belgeler nelerdir,bu belgelerden hangilerinin taşımaya taraf olanlar tarafından hazırlanması gerekir



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. ErolD

    ErolD TÜİSAG Üyesi

    Merhaba Ersin bey,
    Karpit, sıvı maddeler ile reaksiyonu sonucu patlayıcı özelliği açığa çıkan bir kimyasaldır.(a),(b) şıkkı doğru seçenek olmalı
    Ek tabloda tehlikeli maddelerin deoplanma ve taşınmasıni içeren bilgi mevcuttur.

     

    Ekli Dosyalar:

  8. ErolD

    ErolD TÜİSAG Üyesi

    soru 2 ;
    A uluslar arası taşımacılık firması İzmir den Fransa ya taşınmak üzere 15 ton akaryakıt teslim almıştır.Örnek olayda hazırlanması gereken belgeler nelerdir,bu belgelerden hangilerinin taşımaya taraf olanlar tarafından hazırlanması gerekir ?

    Ersin bey bu sorunuza cevap veremiyorum.Konu hakkında bilgim yok.

     
  9. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    bence de a ve b doğru. b şıkkı yanlış sorulmuş sanırım hepsi "kesinlikle,sadece " ayrı ayrı depolanmalıdır yazmalıydı o zaman tek doğru cevap a olurdu

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica