Loader Risk Analizi Hakkında

kyo...

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
5
Değerli üyeler,

Ekte loader kullanımı ve bakım onarımı ile ilgili hazırlamış olduğum risk analizi mevcuttur. İnceleyen arkadaşlar eksik, hata, veya eklenmesi gerekenler konusunda yardım ederlerse çok sevinirim.


İyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

  • LOADER RİSK ANALİZİ -.xlsx
    934.2 KB · Görüntüleme: 696

tuncayatakuru

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Ocak 2012
Mesajlar
4
Tepki puanı
9
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
İlk olarak uzun yıllar açık işletmede çalışmış bir maden mühendisi ve 2005 yılından beri A sınıfı İş Güvenliği Uzmanı aynı zamanda İşyeri Hekimi ve İş Güvenliği Uzmanı Eğitimcisi arkadaşınız olarak;
1-Loader yerine lastik tekerlekli yükleyici ifadesi kullanılmalıdır.
2-Her iş makinesi, ekipman veya faaliyete ait risk analizi ve değerlendirmesi kendine özgüdür. Ismarlama risk analizi ve değerlendirmesi olmaz. Yani 2 adet lastik tekerlekli yükleyiciyi yan yana koysanız, ikisinin de risk değerlendirmesi birbirinden farklı olacaktır.
3-Tehlike tanımlarken hep olumsuzlukları (aslında alınacak önlemleri) yazmışsınız. Örneğin; lastik tekerlekli yükleyicinin geri manevra yapması bir tehlike tanımıdır. Risk ise; geri manevra sırasında çalışma alanındaki kişilerin sesli ve görsel olarak uyarılmaması sonucu ezilme/çarpma nedenli hasar-yaralanma-ölümdür. Mevcut durum olarak geri vites sesli ikaz sisteminin olmaması-sisin yetersiz olması-tepe lambasının olmaması/yanmaması durumlarıdır. Buna göre lastik tekerlekli yükleyicide vites geri sesli ikazın ve tepe lambasının olmadan çalışması sonucu, geri manevralarda kişilerin ezilerek ölmesi riskinin (5X5 matris sistemi) hesabında; şiddet/ciddiyet puanlaması en yüksek 5 olacaktır. Olasılık/ihtimal puanlaması ise geri vites sesli ikazının bulunmaması/bulunsa da çalışmaması/ çalışsa bile sesin yetersiz olması ve tepe lambasının bulunmaması/bunsa da çalışmaması/çalışsa bile çamur-toz nedeniyle faredilememesi durumunda en yüksek puanlama yani 5 olacaktır. Buna göre risk puanı 5X5=25 yani çok yüksek riski ifade edecektir. Alınacak önlemler kısmında ise bahsedilen uygulamaların yapılması istenecek, termin ve sorumlu tayin edilecektir. Bu aksiyonların gerçekleştirilmesi halinde ise; artık risk dediğimiz değerlendirme yapılmalıdır. Önerilen önlemlerin hepsi alındı ise; lastik tekerlekli yükleyicinin geri manevrası sırasında ezilme/çarpma sonucu hasar-yaralanma-ölüm yani şiddet/ciddiyet puanı 5 olarak kalacaktır. Ancak önlemlerin tümünün veya bir kısmının alınması durumuna göre olasılık/ihtimal puanı 5'de 1'e veya 2'ye düşecektir. Sonuç olarak da bu nedenli risk puanı 5 veya 10 olacaktır. Bu ise artık risk değeri olacaktır.
4-Tabi tüm bu değerlendirmeler yapılırken ilgili mevzuatların istediği koşulları/şartları içeren deneyimlerden de yararlanılarak hazırlayacağınız kontrol föyleri ile tespitlerin yapılması gerekmektedir.
Umarım yararlı olmuşumdur, yapacağınız çalışmalarda kolaylıklar ve başarılar dilerim.
TUNCAY ATAKURU
Maden Mühendisi
İş Güvenliği Uzmanı (A)
İH-İGU Eğitimcisi
 

kyo...

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
5
Tuncay bey

Vermiş olduğunuz değerli bilgiler için çok teşekkürler

İyi çalışmalar.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.