Marketlerde İSG ?

Konu, 'Güncel Tartışma Konuları' kısmında Oğuzhan YAVUZ tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Oğuzhan YAVUZ

    Oğuzhan YAVUZ TÜİSAG Üyesi



    Bir markette dizilen cam şişelerin bir müşterinin teması sonucu dökülüp cam parçacıklarının diğer bir müşterinin gözüne girmesi sonucunda iş kazası gerçekleşiyor. Bunu İSG mevzuatında nereye dayandırabiliriz. Yardımcı olursanız sevinirim.



     
  2. Mustafa ESEN

    Mustafa ESEN TÜİSAG Üyesi



    bu gerçek bir olay mı..?



     
  3. dj_shark

    dj_shark TÜİSAG Üyesi

    madde 77 deil mi işverenler her türlü önlemi almakla veya aldırmakla yükümlüdür vs.. vs.. sonuçta adam o malları dizerken etrafına şerit çekebilirdi düşse bile adamın gözüne girmezdi bunun sorumlusu işverendir tabiki çalışanın ihmali yoksa.

     
  4. BARIŞ KAYA

    BARIŞ KAYA TÜİSAG Üyesi

    Sayın Oğuzhan Bey;
    İş kazaları 5510 sayılı SSK kanununun 13. maddesinde tanımlanır. Ancak sizin anlattığınız olay bu kapsam dışında gibi yani iş kazası değil
    Ama 4857-say%C4%B1l%C4%B1-i%C5%9F-kanunu.816">4857 Sayılı İş Kanunu">iş kanunu 4857 madde 77 ye göre (aşağıda altı çizili cümleye göre) değerlendirilebilir.

    madde 77 : İşverenler işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması için gerekli her türlü önlemi almak, araç ve gereçleri noksansız bulundurmak, işçiler de iş sağlığı ve güvenliği konusunda alınan her türlü önleme uymakla yükümlüdürler.........

    yada benzer hadiselere dair mahkeme kararlarına bakılabilir

    Saygılar
    Barış KAYA



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    esat1903 bu yazıya teşekkür etti.
  5. Oğuzhan YAVUZ

    Oğuzhan YAVUZ TÜİSAG Üyesi

    Evet gerçek bir olay.

     
  6. Oğuzhan YAVUZ

    Oğuzhan YAVUZ TÜİSAG Üyesi

    Barış Bey;

    Öncelikle teşekkurederim. Mevzuatta kesin bir dayanak yok bilirkişi olarak olayı inceliyorum. Evet tanımlı bir iş kazası değil. Mevzuattaki bir çok maddeyi alıp bu olayın kıyısına köşesine koyabiliyoruz. Fakat bunlar ortadaki sıkıntıyı gideremiyor. Ben artık sabit noktalar üzerinde yoğunlaştım ve başka yönleriyle değerlendiremiyorum işte bunun için sizlerden destek bekliyorum. Yapılacak her yorum hem bu alandaki mevzuat eksikliğine değinecek hemde olayları çözümlemede bir adım olacak. Yorumlarınız bekliyorum.

    Saygılar
    Oğuzhan YAVUZ



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Oğuzhan YAVUZ

    Oğuzhan YAVUZ TÜİSAG Üyesi

    dj_shark Market çalışanı dizerken gerçekleşen bir olay değil. Daha önce raflara dizilmiş. Müşterinin temasıyla yere düşen cam şişeler parçalanarak başka bir müşterinin gözüne giriyor.

     
  8. Emre DEDE

    Emre DEDE TÜİSAG Üyesi

    3. kişilere olmuş olan bir olaydır bu ve şu ana kadar böyle birşey okumadım ben kanunda.
    Ama şu var iş yeri 3. kişilere karşı sigorta yaptırmış ise yükümlülüğü ortadan kalkar. ne kadar alakalı bilmiyorum ama aklıma gelen kısmını paylaşmak istedi.

     
  9. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    İşveren hatası olmasa dahi kusursuz sorumluluk ilkesi var.İşverenin hatası olmasa bile zarara uğrayan 3.kişinin zararını ödemek zorundadır.

     
  10. Ahmet B. DÖNMEZ

    Ahmet B. DÖNMEZ TÜİSAG Üyesi

    O zaman market denetimi yapacaksak şişe (cam eşya) yüksekliği önemli...

     
  11. Çağrıisg

    Çağrıisg TÜİSAG Üyesi

    Bana göre de iş kazası değil. İş Kazası sayılması için öncelikle kazaya uğrayanın sigortalı çalışan olması gerekiyor diye biliyorum.

     
  12. Cevre5559

    Cevre5559 TÜİSAG Üyesi

    Gerçekleşen olay iş kazası tanımına uymamaktadır. Kazaya uğrayan kişi ziyaretçi konumundadır. Sigortalı değil.

     
  13. Ahmet B. DÖNMEZ

    Ahmet B. DÖNMEZ TÜİSAG Üyesi

    Bence de pek sayılamz ama işletmemize gelen ziyaretçinin başına birşey geldiğinde de iş kazası kapsamına sayılıyor, hatta güvenlik kitapçıkları dağıtılarak "evet, eğitim verip de aldık içeriye" muamelesi yapılıyor ya. belki bu da o yönde sayılabilir. sen dava etmek iste, bi kulp bulunur :)

     
  14. DRHK

    DRHK TÜİSAG Üyesi

    Burası bir sanayii kuruluşu değil... Olaydan etkilenen müşterinin özel bir eğitim almasına gerek yok..Ama market içinde uyarıcı levhalar doğru yerde dikkat çekici ve okunabilir olmalıdır. Bence o raflardaki şişelerin düşme riski, risk analizinde tespit edilip, alınacak önlem işverene bildirilmelidir.. Tedbir almayan işveren sorumludur. Risk belirtilmemişse ve kazalanan sigortalı personel olursa iş kazası nedeniyle sorumlu isg uzmanıdır.

     
    esmabaykan bu yazıya teşekkür etti.
  15. Büşra Güler

    Büşra Güler TÜİSAG Üyesi

    raflarda ürünlerin düşmemesi için bir mekanizma var, hem arkadaki ürünü öne itiyor hemde bi seferde sadece tek ürünü çekebiliyorsunuz.ürünler düşmeyecek şekilde sıkıştırılmış vaziyette duruyor.önündede düşmesini engelleyecek şekilde seperatörler takılıyor.önlem olarak bu sistem kullanılabilir.

     
    tam35 bu yazıya teşekkür etti.
  16. SEG

    SEG TÜİSAG Üyesi

    Ben bunun iş kazası olarak sayılacağını sanmıyorum.
    Marketler müşterinin işyerinde dolaştığı alanlar,
    diyelim ki, orası bir hırdavatçı ve ben çalışanımı yolladığımda bir şey oldu.
    o zaman bu benim iş kazam oluyor hırdavatçının değil.
    eğer müşteri kendi işi için oradaysa, onun işvereni için iş kazası market için değil. o zaman bu market için de sayılamaz.
    bunu da geçelim. yurtdışında bu konu iş kazası sayılmıyor.
    iş kazası olması için kanunda ne diyor? "İşyerinde veya işin yürütümü nedeniyle meydana gelen, ölüme sebebiyet veren veya vücut bütünlüğünü ruhen ya da bedenen özre uğratan olay"
    Kazazedenin iş yeri veya işinin yürütümü nedeniyle olmuyor bu olay.
    mevzuata dayandıramazsınız malesef. eğer kazazedenin hakkını aramasını istiyorsanız başka bir yönden yaklaşmanız lazım İSGden değil.

     
  17. kabasakal

    kabasakal TÜİSAG Üyesi

    merhabalar, dediğiniz sistemi bütün ürünlere uygulayabiliyor muyuz Büşra Hanım eğer elinizde resim varsa yükleyebilir misiniz teşekkürler

     
    Cihangir bu yazıya teşekkür etti.
  18. tam35

    tam35 TÜİSAG Üyesi

    bahsettiğiniz sistem ile elinizde resim var mı büşra hanım

     
  19. Büşra Güler

    Büşra Güler TÜİSAG Üyesi

    merhaba, elimde bir resim yok malesef ben öğrenciyken part time bir kişisel bakım marketinde çalışıyordum ve orda sürekli düşen deodorant, parfum gibi kırılabilcek şeylerde kullanıyorduk..tam ismini öğrenip tekrar burdan paylaşırım..sistem şöyleydi, rafın üzerine ön tarafa yapıştrdığımız küçük bir aparat var bu aparatın içinden ürünü arka tarafa dogru itebileceğiniz bişiy çıkıyor (metre gibi düşünün yada emniyet kemeri gibi) ürünü aldığınız anda ön tarafa geri geliyor..ve iki tarafınada yüksek seperatörler taktığımız zaman düşmesi imkansız oluyordu, ürünler arası boşluk kalmıyor ve araya sıkışık vaziyette oluyordu

     
    tam35 bu yazıya teşekkür etti.
  20. esmabaykan

    esmabaykan TÜİSAG Üyesi

    Müşteri markette çalışmadığı için iş kazası değildir.İşyerini sigortasından (her yıl yenilenen işyeri sigortası) zarara uğrayanın giderleri ödenebilir. Marketin anlaşmalı olduğu sigorta şirketi eksperleri ile zararı tespit ettikten sonra gerekli işlemleri yapar diye biliyorum.Çünkü bu gibi marketlerin poliç kapsamlarında müşteriler de vardı veya olması gerekliydi.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica