Bilgilendirme Masa Başında Sağlıklı Kalmanın 10 Yolu/ Ofis Çalışanlarını Bekleyen Ölüm Riski!

Konu, 'Ergonomi ve İlkeleri' kısmında Hüseyin KORKMAZ tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Hüseyin KORKMAZ

    Hüseyin KORKMAZ TÜİSAG Üyesi



    Gününü bilgisayar kullanarak geçiren ofis çalışanlarının yarısından fazlası kas ve iskelet sistemi hastalıklarıyla karşılaşırken, uzmanlar çözümün küçük önlemlerde gizli olduğunu belirtiyor. Medical Park Tarsus Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Sevilay Eriş, yapılması gerekenleri anlattı...

    • Bilgisayar ekranı göz hizanızda olsun.

    • Mouse’u çok sıkmayın. Klavye kullanırken çok az güç sarf edin.

    • El bileğinizin düz olmasına dikkat edin. Bu sinir sıkışması riskini azaltır.

    • Dirsek, ön kol ve bilekleri sert yüzeylere dayamayın.

    • Çalışırken uzun süre oturmayın. Bu omurga üzerine fazla baskıya neden olur.

    • Dik oturmaya özen gösterin. Bel-kalça açısı 90 derece olmalı, ayaklar yere değmeli. Gerekirse ayağınızın altına destek koyabilirsiniz.

    • Gün içinde kısa molalar verin. Böylece kas ve eklemlerinizi dinlendirebilirsiniz.

    • Zaman zaman mouse’un bulunduğu yeri değiştirin. Farklı elleri kullanmak ve farklı kasları çalıştırmak sakatlanma riskini azaltır.

    • Düzenli biçimde farklı duruşlar deneyin. Aynı pozisyonda uzun süre kalmayın.

    • Gün boyunca 2 saatte bir 30-60 saniye süreli yapacağınız germe egzersizleriyle kendinizi daha rahat hissedebilir, boyun, omuz, sırt ve bel ağrılarından kurtulabilirsiniz.
    Tüm gün kapalı bir kübün içerisinde, bir koltuk tepesinde, bilgisayar ekranına kitlenmiş bir şekilde oturuyorsunuz. Avusturalya’da yapılan bir araştırma ise, çok fazla oturmanın ölüm riskini artırdığı sonucunu ortaya çıkardı.

    Sax Entitüsünde yapılan araştırmaya göre, 45 yaş ve üstü insanların 11 saat veya daha fazla oturması, ölüm risklerini nedeni ne olursa olsun %40 artırdığı ortaya çıktı. Günde 8 ve 11 saat arası oturanlarda ise bu riskin %15 olduğu söyleniyor.

    Uzmanlar uzun süreli oturmanın metabolizmayı dolayısıyla da damar sağlığını olumsuz yönde etkilediğini söylüyorlar.

    Archives of Internal Medicine yazarlarına göre “Fiziksel aktivitesiz, uzun süreli oturma, tüm ölüm nedenleri riskini artırıyor” diyorlar.

    Sydney Üniversitesi'nden doktor Dr. Hidde van der Ploeg "Sabah işe gitmeden kesinlikle yürüyüş ya da koşu yapılmalı ve gün içerisinde uzun süreli oturmadan kaçınmalı. Fiziksel olarak aktif olmayan insanların, aktif olan insanlara oranla 2 kat daha fazla ölüm tehdidi altındalar. Bu nedenle günde yetişkinler en az 30, çocuklar ise 60 dakika fiziksel egzersiz yapmalılar" diyor.

    Avusturalyada 222,497 insanın cevapladığı sorular, 2006 ve 2010 yıllarında her gün ne kadar oturdukları kaydedilerek gerçekleştirilmiş ve daha sonra bu adaylar arasındaki ölüm oranları araştırılmış.

    Sydney Üniversitesine bağlı, Sydney Halk Sağlığı Okulu’ndan yapılan açıklamaya göre, gün içerisinde uzun süreli oturmak katılımcılardaki ölüm oranının % 6.9 olduğu saptanmış.

    Bir diğer araştırma sonucu ise, uzun süreli oturmanın kalp krizi, diyabet ve diğer hastalık risklerini artırdığı yönünde.

    Uzmanlar uzun süre masa başında oturmak yerine gün içerisinde elinizden geldiğince yürümeye çalışmanızı, mesela iş arkadaşınıza telefon ya da e-posta atmak yerine yanına gitmenizi, asansör yerine merdiven kullanımasnızı tavsiye ediyorlar.

    Dr. van der Ploeg "Bir yetişkin boş zamanının %90'nını oturarak geçiriyor. Tabii ki boş zamanınızın %100'ünü koşarak ya da yürüyerek geçirmeyin ama yarısında hareket edin. Yani oturmak ve fiziksel hareketler arasında bir denge kurmaya çalışın" diyor.


    http://www.hthayat.com/saglikli-hay...004949-ofis-calisanlarini-bekleyen-olum-riski



     
  2. okko

    okko TÜİSAG Üyesi



    Hepimizin bildiği ama maalesef uyuglamakta zorluk çektiği bilgiler.

    Teşekkürler



     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica