Mobil Vinçlerde Güvenlik Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'İş Başı Konuşmaları' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    MOBİL VİNÇLERDE GÜVENLİK
    Her üç vinç kazasından biri işçilerin kaldırılan yükün altında durmaları veya çalışmaları veya sapanların, kancaların yanlış bağlanması, yanlış işaret verilmesi sonucu yükün düşmesinden kaynaklanmaktadır.

    Çelik halatlar ve tespitlerine her çalışma gününde bakılmalı ve en az haftada bir (özellikle kullanım ömürlerinin sonuna doğru daha sık) kontrol edilmelidir. Kırık tellerin sayısı, dışarı aşınma miktarı ve korozyon işaretleri bunların durumun göstergeleridir. 6x19* ve 6x25** tipi sapanlarda bir demette altı kırık tel varsa, sapanın (çelik halat) bu bölümünde ciddi zayıflama var demektir.

    Kancalar, metal yorgunluğu ve yük kaldırmada yapılan kötü uygulamalar sebebiyle bozulurlar bu da kancanın açılmasına veya yayılmasına neden olur. Bu durumlara rastlanırsa kancanın değiştirilmesi gerekir. Döner kancalar kaldırma sırasında yükle birlikte dönmeyi en aza indirir. Güvenli kancalar yükün kancadan çıkmasını engelleyen emniyet kilidine sahiptir.

    Yumuşak veya eğimli bir arazi üzerinde vinç çalıştırmak tehlikelidir. Vinçler kaldırma işlemine başlamadan önce düz bir zemine kurulmalıdır. Ayaklar (payandalar) sadece sağlam bir zemin üzerinde güvenilir bir kararlılık verir.

    Aşırı yükleme; özellikle devrilme, bum çöküşü ve kablo arızası gibi ciddi kazalara neden olur. Her üretici değişik bum açıları için güvenli yükleri operatör kabinine asmaktadır. Kapasite levhaları üzerinde belirtilen kapasite yük limitlerinin aşılmaması gerekir ayrıca diğer talimatlara kesinlikle uyulmalıdır.

    Herhangi bir nedenle vinçten ayrılmadan önce operatör frenleri çekmeli, tekerlekleri bloke etmeli, bumu kilitlemeli, levyeleri ve kumandaları nötral pozisyonda bırakmalıdır.​

    Gerilim hatları civarında vinçle çalışma yapıyorsanız voltajı bilseniz dahi çok dikkat etmeniz gerekir. Eğer yüksek gerilim hattına yakın çalışıyorsanız elektrik firmasından izin alınmalı ve onların verdiği güvenlik önerileri kesinlikle takip edilmelidir.​

    Metal su sebilleri, işçiler için merkezi bir konum olarak kesinlikle vince konulmamalıdır. ​

    Motor çalışırken yakıt ikmali yapılmamalıdır. Yakıt ikmali bir tank ya da varilden pompa kullanarak yapılıyorsa hortum başlığı ve doldurma borusu arasında metal bağlantı sağlanmalıdır. Uygun bir yangın söndürme tüpü kabinde bulunmalıdır.​

    *6x19 halat: 6 demeti (örümü) vardır ve her demet 19 sarımdan (telden) oluşmuştur.

    **6x25 halat: 6 demeti vardır ve her demet 25 sarımdan oluşmuştur.


    MOBILE CRANE SAFETY
    Over one third of the injuries during crane accidents are the result of workers standing or working under suspended loads
    or the loss of the load because of unsafe rigging, hooks, or slings.

    Cables and fastenings should be looked at every day of operation and inspected at least weekly, more often toward the end of their useful life. The number of broken wires, the amount of wear of the outside wires, and evidence of corrosion are indications of its condition. If a 6 by 19 by 25 cable has six broken wires in one lay, that section of the rope is seriously weakened.

    Hooks deteriorate from fatigue and from the bad practice of lifting a load on the point, which causes the hook to open or spread. When these conditions are found, the hook should be replaced. A swivel type of hook minimizes turning by a load during a lift. A safety hook has a latch which prevents a sling from coming off the hook.

    Operating a crane on soft or sloping ground is dangerous. The crane should always be level before it is put into operation. Outriggers give reliable stability only when used on solid ground.

    Overloading causes particularly serious accidents, such as overturning, collapse of the boom, and cable failure. Each manufacturer posts the safe loads for various boom angles in the cab. The load limits specified on capacity
    plates must never be exceeded; furthermore, other instructions should be strictly observed.

    Before leaving the crane for any reason, the operator should set the brakes, block the wheels, lock the boom,
    and place the levers and controls in a neutral position.

    Exert the utmost of care when operating a crane in the vicinity of the overhead wires regardless of the known
    voltage. If the crane must be operated near power lines, the power company should be consulted about permission and its safety recommendations observed strictly.

    Metal water dispensers should not be placed on a crane as a central location for workers.

    Engines should not be refueled while running. If refueling is done by hose connection from a tank or from drums by means of pumps, metallic connection between the hose nozzle and fill pipe should be maintained. A suitable fire extinguisher should be kept in the cab of the rig.


    KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm
    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/



     
    hasan gökalp bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica