Osgb Fiyat Listesi

Konu, 'Ortak Sağlık Güvenlik Birimleri (OSGB) Hakkında' kısmında Volkan ERDEM tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. GökayAydogan

    GökayAydogan TÜİSAG Üyesi



    Yahu devlet hem torba yasa ile iş güvenliği uzmanı bulundurulmasını engelliyor, hem de görevli mühendis diyor..
    1 günlük SSK ile kimi kandıracağız kendimizi, kimi zengin etmeye çalışıyor OSGB'yi, Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri hk. yönetmeliğe göre verin eğitimlerinizi size kim karışacak.. Eğitimini ver sertifikalandır.. Hiçbirşey olmaz..



     
  2. Altar VATANSEVER

    Altar VATANSEVER TÜİSAG Üyesi



    Ben burada uzman arkadaşlarımın takıldığı hususu anlayamıyorum. Yönetmelik gayet açık gibi geliyor. Eğitim vermek için SADECE OSGB'de çalışmak gerekmiyor. İlgili işyerinin part time yada tam zamanlı isg uzmanı olmanız halinde de eğitimlerinizi verebilirsiniz. Buradaki problem nedir?
    Talep edilen şey; ben uzman olarak o işyerinde görev yapmayayım ama eğitim verebileyim mi? Bu ne kadar sağlıklı arkadaşlar, sizler işyerlerindeki riskleri gözlemlemedikten sonra, çalışanların çalışma koşullarını gözlemlemedikten sonra neyin eğitimini nasıl vereceksiniz? Amacımız sadece yeni kanun budur, yeni kanun şudur, haklarınız bunlardır, yangında 110'u arayın, acil toplanma bölgesine gidin demek ve bu anlattıklarınızla para kazanmak mı OSGB'lerden farkımızı kalıyor mu?



     
    kizilsu, Erol Bayrak, HÜSEYİN TUTAL ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  3. roncevarlik

    roncevarlik TÜİSAG Üyesi

    Sayın Alper Vatansever
    İş verenler yasa ertelendiğinden dolayı sadece yükümlü olduğu noktaları ( rik analizi ve eğitim) hizmetlerini alıyorlar. Her ay niye para ödeyeyim diye düşünüyorlar. Böyle olunca riskanalizini bağımsız uzman yapıyor fakat eğitimi kim verecek? Birtek OSGB'ler kalıyor. Başka bir tercih olarak 1 günlüğüne uzman atanıp eğitimi verip yükümlülüklerini yerine getirerek işi biitiriyorlar.
    Talep edilen şey işverenlerin bir uzman bulundurmanın yasal zorunluluğu ertelenmesiyle ortaya çıkmıştır.

    Sayın femida
    Sertifika verin hiçbirşey olmaz demişsiniz. Büyük ihtimal sertifika verdiğinizden dolayı size birşey olmaz. Fakat geçersiz sertifikaları iş müfettişine gösteren işveren için aynı şeyi söylüyemiyeceğim. Eğitim almamış personel başına alacağı ceza yönetmeliklerde yazıyor.

    Sonuçta yasa ve yönetmelikler bulunuyor. Hepimiz bunlara tabiyiz. Eğer bunlar doğrultusunda çalışırsak ilerleme kaydedebiliriz. Geçersiz işler yaparak ve belgeler vererek sektöre darbe vurmamalıyız.

     
  4. misg

    misg TÜİSAG Üyesi

    İyi de OSGB de sadece eğitim verince gözlemlemiyor ki. Eğitimini verip gidiyor. Oysa bağımsız uzmanların risk analizini yaptıktan sonra eğitim vermeleri gayet sağlıklı bir çalışma görünüyor. Risk analizini bağımsız uzman yapsın, eğitimi de OSGB gelsin versin, bağımsız uzman eğitim v eremiyorsa neden risk analizi yapabilsin ki... derken zaten çelişki ve çelişki ötesinde de ayırımcııkla dolu bir işin içindeyi maalesef.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. Altar VATANSEVER

    Altar VATANSEVER TÜİSAG Üyesi

    Öncelikle ismim Altar (dikkat edilmesini önemsiyorum:)

    İşte bu noktada bizlere bir görev düşüyor. İşverene bu durumu anlatmak, eğitimlerin içeriğinden bahsetmek bunun bu kadar basit bir olay olmadığını anlatmak gerekiyor diye düşünüyorum en azından ben bu şekilde yapıyorum. Gerekirse 1 ay boyunca bünyelerinde çalışarak gerekli çalışmaları yapabileceğimizi anlatabiliriz. Bölyece illegal bir durum da oluşmaz ve eğitimlerimiz kabul edilebilir kılınabilir diye düşünüyorum.

     
  6. roncevarlik

    roncevarlik TÜİSAG Üyesi

    Uyarınıza teşekkür ederim Altar bey.
    Yazım hatamdan dolayı özür dilerim.
    İyi çalışmalar.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. texas16

    texas16 TÜİSAG Üyesi

    yeni mezunum mekanik tesisat sektöründe çalışmak istiyorum ama c sınıfı isg belgesini alıp yarı zamanlı veya danışmanlık olarak nasıl değerlendirebilirim acaba?teşekkürler

     
  8. GökayAydogan

    GökayAydogan TÜİSAG Üyesi

    OSGB'de çalışıyorsun sanırım....

     
  9. roncevarlik

    roncevarlik TÜİSAG Üyesi

    Sayın femida
    Geçen hafta aşağıdaki soruyu sormuştum.
    Buradanda bağımsız çalıştığım anlaşılıyor diye düşünüyorum.

    Biliyorsunuz 15-05-2013 tarihinde eğitim hakkı bireysel uzmanlardan alınmış oldu.
    Şimdi bireysel çalışan arkadaşlar bireysel olarak eğitim veremiyorlar.
    Bakıyorsunuz yıllarca eğitim vermiş, ders vermiş kişiler bireysel çalıştıkları için eğitim veremiyor.
    Fakat bir OSGB'de kayıtlı olan yeni mezun bir arkadaşımızın eğitim verme hakkı var.
    Bunun yeni bir düzenleme ile tekrar ayarlanması lazım diye düşünüyorum.

    Peki şuan için eğitimi bireysel olarak vermenin bir çıkar yolu yokmu?
    Yani ÇSG bakanlığından alınabilecek bir sertifika veya eğitmen belgesi varmı?
    Bu konuda bilgisi olan varsa yol gösterebilirmi?

     
  10. GökayAydogan

    GökayAydogan TÜİSAG Üyesi

    Yapabilecek 3 şey var;

    1. Eğitim vereceğin gün kendini o işyerinde SSK'lı göstereceksin.. Buna da kimse inanmaz, komik duruma düşersin..
    2. Bir OSGB firması ile anlaşacaksın, fatura kesecek, sertifika çıkartacak, sen bedelini o firmaya ödeyeceksin.. Bu da mesleğine saygısızlık..
    3. Yasa 15.05.2013 de çıktı, sertifikayı bundan önceki tarihe düzenleyeceksin.. O da hileye girer...
    4. Yapabileceğin hiç birşey yok , ellerin kolların bağlı bekleyeceksin..

     
  11. Altar VATANSEVER

    Altar VATANSEVER TÜİSAG Üyesi

    İşyeri ile görüşerek 1 aylık SGK girişinin yaptırılmasını sağlayarak 1 ay boyunca vereceği tüm eğitimleri ve yapacağı çalışmaları yapamaz mı? İşyerini ikna etmesi önemli bir detay tabi.

     
  12. roncevarlik

    roncevarlik TÜİSAG Üyesi

    Sayın Altar Vatansever
    Tek işyeri olsa tamam. Ama ay içerisinde birden fazla iş yapıyorsanız bu olmaz. Firmalar farklı.

    Sayın Femida
    Beklemek çözüm değil bu sırada nasıl geçineceksin?

    Arkadaşlar birlikte bir çözüm bulabilirmiyiz diye konuşuyoruz.
    Bu olumsuzlukları yazıyorum. Kimse üzerine alınmasın.
    Ortak bir çözüm arayışındayız.
    İyi çalışmalar.

     
  13. GökayAydogan

    GökayAydogan TÜİSAG Üyesi

    İyi güzel de yazdıkların arasında ben hiç çözüm göremedim.. İkimize de soru sorup kaçmışsın...

     
  14. roncevarlik

    roncevarlik TÜİSAG Üyesi

    Çözümü bilsem zaten burada araştırmaya uğraşmam.
    Sadece ikiniz konuşmaya katılıyorsunuz o yüzden sizinle konuşuyorum.
    Belki bunları okuyan kişilerden farklı bir yorum alabiliriz.

    Ayrıca kaçma yazman yanlış bir ifade bunuda belirtmek isterim.
    Seninde bir yorumun yoksa sadece okuyup izlersin.
    Cevap yazıp zamanını harcama.

     
  15. seyfullah

    seyfullah TÜİSAG Üyesi

    lpg sorumlu müdürlük yaptığım istasyonda risk analizini ve eğitimi ben verdim sorun olmaz herhalde teknik elemanım orda çünkü

     
  16. Beka Kavgaoglu

    Beka Kavgaoglu TÜİSAG Üyesi

    Kimse yönetmeliğin durdurulması için bölge idare mahkemesine başvurmayı düşünmüyor mü .? Mesela ben.

     
    d g bu yazıya teşekkür etti.
  17. GOKBİLGE ATA

    GOKBİLGE ATA TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar yönetmelik açıkça belirtmiş İSG hizmetlerinin kimlerden alınabileceğini.Yönetmeliğe göre bir İGU bireysel olarak hizmet veremez.Yani İGU işverene veya OSGB ye bağımlı olmak zorunda.Bir İGU danışmanlık şirketi kurarsa danışmanlık hizmeti ve eğitim verebilir ama işyerlerine İGU'luk yapamaz.

     
  18. R.jongat

    R.jongat TÜİSAG Üyesi

    İyi hoş herkez osgblere çalışmayın fabrik bulun diyor da 1. İşveren hala bu işin ciddiyetnde değil en ucuza kapatmayamumkun olduğunca ertelemeye çalışıyo 2. Bilimcinde olann zaten uzamnı var veya tecrübesz istemiyo osgblere çalşmicam iki frmaya çalşp daha az çalş daha çok kazan mantığı şuan birçoğumuz için zor gözüküyor ayrıca bunu yapıcam işi kapıcam derken fiyatı aşağa çekip piyasayi öldürmemekte gerekir

     
  19. Ayla Güven

    Ayla Güven TÜİSAG Üyesi

    Akreditasyon için müracaat edildiğinde ödenmesi gereken harçtan bahsediliyor. Bu aynen diğer akreditasyon konularında olduğu gibi belgelendirme için tek sefer ödenen bir rakam ve şu anki bedeli 9.440 TL.

     
  20. Ayla Güven

    Ayla Güven TÜİSAG Üyesi

    Çok daha fazlası olacak. Atılan imzaların sorumluluğu çok yüksek. Hem uzmanlar, hem işçi, hem de işveren hala işin ciddiyetinin farkında değil !!!

     
    markara bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica