Soru Özel Okullarda İş Sağlığı Ve Güvenliği

Konu, 'Eğitim Sektöründe İSG Uygulamaları' kısmında Ali KÖKSAL tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. gulkubra

    gulkubra TÜİSAG Üyesi



    Önce ekipleri belirle kimlerden oluşacak, sonrasında bu ekiplerin eğitimlerini almalarını sağlamalısın ki en uzun işlem bu oluyor teklif al gün belirle fabrika gibi olmuyor bugün ders yapmayın diyemiyorsun ondan sonra da formatına bilgilerini işlersin.

    Dokümanın bitince basıp tüm çalışanlara dağıtırsın arkasından acil durum eğitimi ve tatbikat bitmiş olur yazarken kısa da 3aydır uğraşıyorum daha bitmedi:)



     
  2. Aslı Ermurat

    Aslı Ermurat TÜİSAG Üyesi



    çok teşekkürler. prosedür anlamınd ayapmam gerekenler hakkında bilgi verebilecek misiniz acaba ?



     
  3. Aslı Ermurat

    Aslı Ermurat TÜİSAG Üyesi

    dediğiniz gibi fabrikadaki gibi olmuyor ve ne yazıkki bu konuda fabrika ve iş yerlerindeki gibi örnek ve bilgilendirme mevcut değil

     
  4. onder balun

    onder balun TÜİSAG Üyesi

    Ankara Ulus EML risk analizi ve acil durum planları üzerinde çalışma yapıp siteye atmıştık uluseml yazıp dökümanlardan bazı risk analizlere ulaşabilirsiniz (geliştirilmesi gerekir)



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. fizhan

    fizhan TÜİSAG Üyesi

    merhabalar.. bende ozel okulda ısg uzmanı olarak ıse baslıcam bana yardımcı olur musunuz rıca etsem bırkac konu var aklıma takılan.. ***KESİLDİ***

     
    Last edited by a moderator: 29 Eylül 2014
  6. Genco

    Genco TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Buyurun Sayın Fizhan, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. klbkbr

    klbkbr TÜİSAG Üyesi

    merhaba bende özel okulun iş güvenliğine bakıyorum fabrika veya işyeri gibi olmadığı için çalışan temsilicisi,destek elemanı,acil durum ekipleri felan atamakta sıkıntı çekiyorum. hepsi öğretmen insan kaynakları başka bir birime atıyor onlar bşka birime resmen 1 aydır bir yol katedemedim. Öncelikle elinde güncel risk analizi örneği olan varsa paylaşırsa sevinirim cidden.

    Yönetmelikteki kanun ziyaretçileri bile kapsıyor biliyorsunuz.çocukların başlarına gelen yaralanma olayları beni cidden düşündürüyor. tabiki de iş kazası gbi SGK ya 3günde bildirmeyeceğiz ama kaza tutanağı yapıp tutmalı mıyız acaba bilemedim :l

     
  8. imran özcan demir

    imran özcan demir TÜİSAG Üyesi

    okul içerisinde oluşabilecek her türlü kaza kimin başına gelirse gelsin isg kapsamındadır .Öğrencil eğitiminde işletmeye giden öğrencilere verilmesi isteniyor

     
  9. pinarodabasi

    pinarodabasi TÜİSAG Üyesi

    merhaba arkadaşlar ;
    okullarda risk analizi çalışmam için kafama takılan birkaç soru için yardımlarınıza ihtiyacım var.
    1-okullarda her kata yada her bölüme ilkyardım dolabı koymamız gerekiyormu? mesela okulda zemin katta revir var üst katta yemekhanede kendine ait ilkyardım dolab var. bunun dışında havuzda, yada diğer her katlarda veya ayrı konumlandırılmış fakat yakın olan binalarda ayrı ayrı olmalımı?
    2- okullarda tekerlekli maksimum 1 metrelik dolaplar varyada ters V şeklinde kitaplıklarımız var her sınıfta bunlarında duvara monte edilmesi gerekirmi?
    herkese şimdiden çok teşekkür ederim.

     
    ALKAN BAYKAL bu yazıya teşekkür etti.
  10. Genco

    Genco TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Merhaba;
    1- İlkyardım dolabı özellikle laboratuvarlarda ve atölyelerde bulunmalı. Çok uzak olmamak kaydı ile risk gördüğünüz bölümlere koydurmanızda fayda var.
    2- Dolapların monte edilmesi deprem yönetmeliği ve olası bir devrilme ya da düşme riski nedeni ile isabetli bir karar olur.

     
  11. pinarodabasi

    pinarodabasi TÜİSAG Üyesi

    Çok teşekkür ederim cevabınız için. Yüksek kitaplık dolapları, koridorlardaki öğrenci dolapları için bunun yapılmasını söyledim fakat alçak olan şekli itibari ile ters V seklinde olan 1 mt den alçak olan dolapları sabitleyelim dersem isveren çok fazla abarttığımı düşünüp reddetmesinden çekindim.Çünkü ters V seklinde olan konumu ve şekli itibari ile devrilmeye müsait değil gibi tekerlekli olanlarda sürekli yer değiştirmeleri için temin edilmiş. resim yükledim birde sizidüşüncelerinizi tekrar alabilirsem sevinirim.

    Bir diğer sorum çalışan mutfak personeli tamamına hijyen eğitimi aldırdım 2 yıl önce birde çay ocagı gibi ufak bir yerimiz var ordada genelde temizlik personeli sefi bulunuyor onada aldırdım . Fakat temizlik personelleri arada sırada bile olsa bazen cay ocagında bulunabiliyor. Bu durumda onların tamamınada aldırmalımıyım.Aynı şekilde okulumuzda görevli elektrikçi ,tesisatçı,bahçivan, havuzcu gibi işleri yapan personelimiz var az tehlikeli sınıfa giriyoruz ama ben 2015 yılında bunlara mesleki eğitim aldırmamız gerektiğini syledim ancak bunu alabilecekleri bir kurumbulamadılar. halk eğitim ve çıraklık eğitim merkezine yönlendirmiştim onları bu kurumlarda yeterli kişi olmadığı toplanamadığı için alamadılar.Bulunduğumuz bölgede myk nın yetkilendirdiği kurumlarda yok ayrıca görüştüğüm myk kurumu bu gibi mesleklere veremeyeceklerini söylediler. bu konuda bilgisi olan arkadaşlarımdan yardımlarını bekliyorum.

     

    Ekli Dosyalar:

  12. Genco

    Genco TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Merhaba;
    Dediğiniz gibi ters V şeklinde olan dolapların birinin üzerine devrilme gibi bir riski görünmüyor. Tekerlekli dolaplar kreşte bulunuyor sanırım ve devrilmeye müsait ancak yanlış görmedi isem tekerleklerinde fren mekanizması var o yüzden dediğiniz gibi tolore edilebilir görünüyor. Bir deneyin kolayca devrilmiyorsa sorun olmaz. Ancak o beyaz dolap sabitlense iyi olur, karton kutuya da dikkat :)

    Hijyen eğitimine gelirsek benim görüşüm aldırmanız yönünde olur, ya da ekstra orada bulunabilecek 2-3 kişi alabilir, onlar haricinde kimsenin girmemesi sağlanır.

    Mesleki eğitim ile ilgili de sanırım sayı 25 kişi idi sınıf açılması için. Çevredeki diğer okullar ile temasa geçip sayıyı tamamlama yoluna gidebilirsiniz. Ben böyle bir durumda bu yola başvurmuştum.

     
  13. pinarodabasi

    pinarodabasi TÜİSAG Üyesi


    Ters V şeklindeki dolabın devrilme olasılıgı çok az bu durumda bunu tolere edebilirim.

    Tekerlekli dolaplar kreş, sanat odaları,müzik odaları, sınıflar gibi muhtelif yerlerde mevcut devrilme risklerini deneyim sonra kararı oşekilde vereyim ohalde.
    Karton kutu gibi durumları yazıp söyledim ama bunu engellemem zor gibi görünüyor çünkü sınıflarda aktivite çok yapılıyor.
    İlçede 5 tane özel okul var bu sayıyı sağlamam çok zor olacak sanırım.devlet okullarında bu personeller bulundurulmuyordur sanırım.

    Birde acil durum ekiplerinizi ve destek elemanlarınızı sayılarını nasıldüzenlediniz? ortalama 120 personelimiz var ve ben en son mart ayında ekteki şekilde revize ettim.eksik yada atladığım birşey varmı birde sizlerin gözünden görmek istiyorum.
    Fikirleriniz için teşekkür ederim.

     

    Ekli Dosyalar:

  14. Genco

    Genco TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Merhaba;

    Acil durum ve ilk yardım ekiplerinin sayısını ilgili yönetmelikler uyarınca tehlike sınıfına göre ( arama-kurtarma-tahliye-yangınla mücadele 50 çalışana için 1 kişi), ilk yardımcı sayısı 20 çalışana 1 kişi olacak şekilde düzenlendi.
    Sizin ekip listenizde arama ve tahliye ekiplerini oluşturulmamış sanırım. Söndürme ekibi ve yangınla mücadele ekibi birleştirilebilir diye düşünüyorum. Koruma ekibiniz var fazladan. Ayrıca diğer oluşturduğunuz ekipler güzel olmuş. Ellerinize sağlık.
    Benim bilgim doğrultusunda gözlemlediğim noktalar bunlar. Bir hatam var ise affola.

     
  15. mekabe

    mekabe TÜİSAG Üyesi

    Ecza Dolaplarına bir katkıda bulunayım...

     

    Ekli Dosyalar:

    pinarodabasi bu yazıya teşekkür etti.
  16. mekabe

    mekabe TÜİSAG Üyesi

    Acil Durum Ekipleri listesinde İşyeri Hekiminin de imzası bulunması gerekmez mi?
    "İŞYERİ HEKİMİ VE DİĞER SAĞLIK PERSONELİNİN GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK VE EĞİTİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK resmi gazete Tarihi/Sayısı: 20.07.2013/28713
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    İşyeri Hekiminin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Yükümlülükleri ile Çalışma Usûl ve Esasları İşyeri hekimlerinin görevleri
    MADDE 9 –

    ç) Eğitim, bilgilendirme ve kayıt;
    1) Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin ilgili mevzuata uygun olarak planlanması konusunda çalışma yaparak işverenin onayına sunmak ve uygulamalarını yapmak veya kontrol etmek.
    2) İşyerinde ilkyardım ve acil müdahale hizmetlerinin organizasyonu ve personelin eğitiminin sağlanması çalışmalarını ilgili mevzuat doğrultusunda yürütmek"


     
  17. pinarodabasi

    pinarodabasi TÜİSAG Üyesi

    Daha önce düzenlediğim ekip listesi arama kurtarma-tahliye -yangınla mücadele ve ilk yardım şeklinde idi yanlış hatırlamıyorsam forumlardan birinde araştırırken bu şekilde yapılacağı ile ilgili yazıları okudum o yüzden 2016 da bu şekilde revize ettim. Ancak revize ederken diğer ekipleri de iptal etmedim. Kurtarma ekibini arama kurtarma olarak revize edersem daha doğru olacak sanırım. Ekipleri 50 çalışana 1 kişi olarak belirlerlerdir bende bir Okan'dan da yedek bulundurmaya çalıştım tabi.
    Bu arada bu ekiplerden imza alıyormusunuz? Bu ekiplerde olduklarına dair.

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

     
  18. pinarodabasi

    pinarodabasi TÜİSAG Üyesi

    Aslında doğru söylüyorsunuz işyeri hekiminde imza açılmadı gerekiyor. Ben genelde buyur raporlarda pek açmadım. Sanırım açmam gerekşyor.

     
  19. Genco

    Genco TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Ben ekipleri "İŞYERLERİNDE ACİL DURUMLAR HAKKINDA YÖNETMELİK" in 11. maddesi uyarınca hazırladım.

    MADDE 11 – (1) İşveren; işyerlerinde tehlike sınıflarını tespit eden Tebliğde belirlenmiş olan çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 30 çalışana, tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 40 çalışana ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 50 çalışana kadar;
    a) Arama, kurtarma ve tahliye,
    b) Yangınla mücadele,
    konularının her biri için uygun donanıma sahip ve özel eğitimli en az birer çalışanı destek elemanı olarak görevlendirir. İşyerinde bunları aşan sayılarda çalışanın bulunması halinde, tehlike sınıfına göre her 30, 40 ve 50’ye kadar çalışan için birer destek elemanı daha görevlendirir.
    (2) İşveren, ilkyardım konusunda 22/5/2002 tarihli ve 24762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İlkyardım Yönetmeliği esaslarına göre destek elemanı görevlendirir.

    Yine aynı maddenin 2. fıkrası uyarınca ilkyardım ekipleri için "İLKYARDIM YÖNETMELİĞİ" nin 19. maddesine göre belirledim.

    MADDE 19 – (1) İş sağlığı ve güvenliği kapsamında;
    a) Az tehlikeli işyerlerinde, her 20 çalışan için 1 ilkyardımcı,
    b) Tehlikeli işyerlerinde, her 15 çalışana kadar 1 ilkyardımcı,
    c) Çok tehlikeli işyerlerinde, her 10 çalışana kadar 1 ilkyardımcı,
    bulundurması zorunludur.
    (2) Özel güvenlik ve sürücü kursları gibi ilkyardım eğitiminin zorunlu olarak verildiği kurslarda ilkyardım eğitimlerinin, bu Yönetmeliğe göre yetki belgesi almış eğitimciler tarafından verilmesi zorunludur.
    (3) Milli Eğitim Bakanlığı eğitim programı dahilinde, ilkyardım eğitimi verecek öğretmenlerin 16 saatlik ilkyardım eğitimini almaları zorunludur.

    İmza konusunda ise sadece hazırlayanların imzası bulunması gerekiyor diyor yönetmelikte. Dökümantasyonda da dikkat edilecek hususlar şunlar.

    MADDE 12 – (1) Acil durum planı asgarî aşağıdaki hususları kapsayacak şekilde dokümante edilir:
    a) İşyerinin unvanı, adresi ve işverenin adı.
    b) Hazırlayanların adı, soyadı ve unvanı.
    c) Hazırlandığı tarih ve geçerlilik tarihi.
    ç) Belirlenen acil durumlar.
    d) Alınan önleyici ve sınırlandırıcı tedbirler.
    e) Acil durum müdahale ve tahliye yöntemleri.
    f) Aşağıdaki unsurları içeren işyerini veya işyerinin bölümlerini gösteren kroki:
    1) Yangın söndürme amaçlı kullanılacaklar da dâhil olmak üzere acil durum ekipmanlarının bulunduğu yerler.
    2) İlkyardım malzemelerinin bulunduğu yerler.
    3) Kaçış yolları, toplanma yerleri ve bulunması halinde uyarı sistemlerinin de yer aldığı tahliye planı.
    4) Görevlendirilen çalışanların ve varsa yedeklerinin adı, soyadı, unvanı, sorumluluk alanı ve iletişim bilgileri.
    5) İlk yardım, acil tıbbi müdahale, kurtarma ve yangınla mücadele konularında işyeri dışındaki kuruluşların irtibat numaraları.
    (2) Acil durum planının sayfaları numaralandırılarak; hazırlayan kişiler tarafından her sayfası paraflanıp, son sayfası imzalanır ve söz konusu plan, acil durumla mücadele edecek ekiplerin kolayca ulaşabileceği şekilde işyerinde saklanır.
    (3) Acil durum planı kapsamında hazırlanan kroki bina içinde kolayca görülebilecek yerlerde asılı olarak bulundurulur.



     
    mekabe, pinarodabasi ve Ziya yigit 55 bu yazıya teşekkür etti.
  20. pinarodabasi

    pinarodabasi TÜİSAG Üyesi

    Merhaba;
    Öncelikle çok teşekkür ederim Destek elemanını oluşturduğum arama,kurtarma,tahliye yangın ve ilkyardım ekipleri için herbirine ayrı ayrı birer özel eğitimli destek elemanı mı atamam gerekiyor ? Bırde bunların özel eğitimini nasıl halledicem bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim sayın Genco.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica