Haber Patlayan Kamyon Lastiği 1 Cana Mal Oldu

Konu, 'İş Kazası Haberleri' kısmında Gamze tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Gamze

    Gamze TÜİSAG Yönetim Yardımcısı Yönetim Yardımcısı



    PATLAYAN KAMYON LASTİĞİ 1 CANA MAL OLDU
    Çalan Telefon Ustanın Hayatını Kurtardı, Çırağı Öldürdü
    PATLAYAN LASTİK 1.png
    Akşam saatlerinde Küçük Sanayi Sitesi çalışanları kuvvetli bir patlama sesiyle irkildi. Sesin geldiği oto lastik dükkanına gidenler yerde kanlar içinde yatan İsmail Kaya’yı (23) gördüler. Olay yerine hemen 112 ekipleri çağrıldı ancak ağır yaralanan genç için artık çok geçti.

    PATLAYAN LASTİK 2.png

    Kaza meydana geldiğinde İsmail Kaya ustası Necmi Yılmaz’la birlikte tamir ettikleri kamyon lastiği şişiriyordu. O sırada dükkanın içindeki telefonu çaldı. Yılmaz, telefonla konuşmak için lastiğin başından ayrıldı. Tam o anda meydana gelen patlama İsmail Kaya’nın canına mal olurken, Necmi Yılmaz ölümden kıl payı kurtuldu. İşe yeni girdiği öğrenilen çırak İsmail Kaya, lastiğin jantının yüzüne sert şekilde çarpası ile olay yerinde yaşamını yitirdi. Talihsiz gencin ekmek teknesi mezarı oldu. Kazanın şokunu üzerinden atamayan usta Necmi Yılmaz emniyet güçlerine olayı güçlükle anlattı.

    PATLAYAN LASTİK 3.png

    Askerden yeni geldiği ve Bursa Yenişehir nüfusuna kayıtlı olduğu öğrenilen İsmail Kaya’nın yakınları olay yerine geldiklerinde gözyaşlarını tutamadılar. Kayanın cansız bedeni Bursa Adli Tıp kurumuna sevk edildi. Olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

    PATLAYAN LASTİK 4.png

    Kaynak: http://www.yarin11.com/bilecik/patlayan-kamyon-lastigi-1-cana-mal-oldu-h2303.html



     
  2. trapezuslu

    trapezuslu TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    Allah rahmet eylesin:(



     
  3. Öznur Buldu

    Öznur Buldu TÜİSAG Üyesi

    Allah ailesine sabır versin..

     
  4. MNG

    MNG Guest

    Allah rahmet eylesin!
    Uzmanların konuya ilişkin söyleyeceği bu mu olmalı?
    İstisnasız bu eğitimi alan her uzman kazaların % 98 inin önlenebilir olduğunu bilir.
    Şimdi habere konu olan kazayı "Takdiri ilahi" olarak mı niteleyeceğiz?
    Hala iş güvenliğini gereksiz gören zihniyete söyleyecek bir sözümüz yok mu?:k_kızgın:



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. trapezuslu

    trapezuslu TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Ne diyelim, beddua mı edelim? Yoksa masa başından rapor mu düzenleyelim? Yoksa yine ekran karşısından risk analizini mi yenileyelim?

     
  6. Öznur Buldu

    Öznur Buldu TÜİSAG Üyesi

    Evet uzmanız ama bir can gittikten sonra söylenecek söz yok biz haklıyız desek ne olacak o can dirilecek mi???



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. doğa34

    doğa34 TÜİSAG Üyesi

    Böyle haberleri her gördüğümde acaba yanlış işimi yapıyorum diyorum,vicdani sorumluluğu da çok ağır,çok üzücü.....

     
  8. MNG

    MNG Guest

    Anladığımız kadariyle uzmanlarımız;
    -Vicdan ve cüzdanları arasında kalmışlar,
    -İşi Allah'a havale etmişler

     
  9. uzmancan

    uzmancan TÜİSAG Üyesi


    Öncelikle teşekkürler sayın, MNG ,Ddüşüncelerime tercüman oldunuz...
    Bu günlerde sık sık lastik tamir ederken olan kaza haberleri duyuyor ve videolarını izliyoruz.
    -Kazaların ,genellikle lastiğe hava basarken olduğunu görüyoruz.Peki niye böyle oluyor?
    ...Lastik değiştiren elemanlar bu işin tehlike arz eden detaylarından bihaber mi?
    ...Kamyon-Traktör-Otobüs lastikleri için özel tedbirlerin alınması ve çok sıkı denetleme yapılması gerekmez mi?
    ...Hava saatleri belli basınçta otomatik olarak By-pass a geçecek bir sistem ile daha emniyetli hale getirilemez mi?
    ...Janta dış lastiği takarken bulunan yan yüzdeki çember olarak adlandırılan kısım tam oturmayınca fırlayarak rahatlıkla çarptığı kişiyi yaralayabiliyor hatta öldürebiliyor.(haber arşivlerinde bolca bu tür haberler mevcut)
    ...Ağır vasıta ehşliyeti aalan sürücülere ,lastik tamirinin daha detaylı olarak anlatılması,mümkünse tatbikat bile yaptırılmalı.
    ...Lastik tamirhanelerinde kullanılan,hava basma hortumlarının ucunda genellikle basınç gösterge saati yok ve göz kararı yapılıyor,arada bir de ayrı bir hava saati ile işin sonuna yakın ölçüyorlar.Hortumlar pek sağlam da değildir.Oluşan kontrolsüz basınç şambyel veya dış lastiğin dayanım sınırlarını rahatlıkla aşabilmektedir.Bu da gümleme ve infilaka sebep olmaktadır.
    ...Lastik tamirhanelerinde ,çoğunlukla çalışanların KKD lerinin olmadığını görebilmekteyiz.Eldiven,baret(tam yüz koruyuculu),Kaymaz -burnu demirli ayakkabıya ,iş tulumuna da v.b pek rastlanılmaz.
    ...Benzin istasyonlarının ,Araba yıkama bölümlerinin en karanlık,zemini engebeli-kaygan bölümleridir genellikle lastik tamirhanesi dediğimiz yerler.
    ...Temizlik hijyem...onlar da neki bu istasyonlar için..Çay tezgah üstü gazete manzaralı her türlü yiyecek içecek atıştırma rahatça yapılır.
    ...Sigara içmek özellikle serbesttir buralarda...her ne kadar bazı fitilli tip tamirat yapılırken( tubeless lastiklerde) bolca solventli malzemede bulunur ama ortalıkta serbestçe dururlar, kutu kutu...bidon bidon...
    ...Tamir edilen dış ve iç lastiğin ömrü zorlandıkça zorlanmıştır.belki de standardına uygun yapılmamış kaplama lastiktir veya bolca yatmış-ambarda beklemiş , lastik olduklarından,fiziksel özelliklerinin yanında kimyaları da bozulmuştur aslında,adeta patlamaya hazır bomba olmuşlardır ama biçare çırakların ve çok bilir ustalar için önemli değildir..parayı al sesini çıkarma .bu gün gitsin yarın yine gelsin..İŞTE BÖYLE..
    Yazacak o kadar şey var ki...
    Sayın MNG.
    konuya ,gösterdiğiniz hassasiyet ve yaklaşıma bir kez daha içtenlikle teşekkür ediyorum...engellenebilecek.teknik ..%98...Proaktif... BİZLERE BİRŞEYLER İFADE ETMEYE BAŞLASIN ARTIK...Biraz uzun oldu kusura bakmayın...daha çook yazacak şeyler var aslında ya ,neyse..!
    Lastik sektöründe çalışan bu konuda daha derin teknik bilgileri olan,araştırmalar yapan ve tecrübelerini bizlerle paylaşacak arkadaşlara şimdiden TEŞEKKÜR ler.

    Saygılarımla..


    ...

     
    MNG bu yazıya teşekkür etti.
  10. MNG

    MNG Guest

    Samimiyetiniz ve duyarlılığınız için teşekkür ederim,
    sevgi ve saygılarımızla,

     
    uzmancan bu yazıya teşekkür etti.
  11. Öznur Buldu

    Öznur Buldu TÜİSAG Üyesi



     
    cdm ve uzmancan bu yazıya teşekkür etti.
  12. MNG

    MNG Guest

    İstenirse benzer kazaların önüne geçmek için çözüm bulunabiliyormuş.
    Kazanın ardından rahmet okumak değilmiş çözüm..
    Paylaşımı için Öznur'a teşekkür borcumuz var.
    Bizim uzmanlıktan anladığımız budur.
    Problemin değil,çözümün bir parçası olmak.

     
    uzmancan bu yazıya teşekkür etti.
  13. uzmancan

    uzmancan TÜİSAG Üyesi


    Sayın Öznur Buldu,
    Soyadınıza yakışır şekilde,yaptığınız araştırma ve neticesini," buldu" ğunuz ve paylaştığınız için sizi tebrik ediyorum.
    Bizde, sizi "buldu"k.
    İyi çalışmalar.

     
  14. Öznur Buldu

    Öznur Buldu TÜİSAG Üyesi

    Teşekkür ederim.
    Size de iyi çalışmalar.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica