Petrol Risk Analiz Örneği

Konu, 'Örnek Risk Analizleri ve Değerlendirmeleri' kısmında hidayetkaleli42 tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. hidayetkaleli42

    hidayetkaleli42 TÜİSAG Üyesi



    yapmış olduğum risk analizi umarım işinize yarar.Eksiklerim varsa belirtirseniz sevinirim. İyi çalışmalar...



     

    Ekli Dosyalar:

  2. Murat KOÇAK

    Murat KOÇAK TÜİSAG Üyesi



    Hidayet bey

    Benimde düşündüğüm bir sistem bu. Ayrı sayfalarda yapmak. Bunun yanında ayrı bir kapak sayfanız var mı ?
    Yönetmelikte önem derecesi, geçerlilik tarihi, işyeri ünvanı adı adresi gibi bilgilerin de yazılması isteniyor. Sanırım önem derecesi de 1-10 arası 11-15 arası 16-25 arası diye 3 e veya 4 e ayrılıyor



     
  3. mutlu gökçe

    mutlu gökçe TÜİSAG Üyesi


    Hidayet Arkadaşım,
    Emeğine sağlık güzel yapmışsın,fakat ayrı ayrı risk raporları oluşturmak küçük yerler için ideal olabilir, ancak riskleri çok olan yerler için ayrı ayrı yapmak karmaşaya neden olabilir.(Örneğin acaba ben bunu yazmış mıydım vs...)Çünkü bir sayfada hepsini görmek daha anlaşılır ve daha net olacağını düşünüyorum.Ayrıca elinde bir şablon olup her ayrı yere yaptığın risk analizinde bir kalıp haline gelmiş olur. Buda işini kolaylaştırır diye düşünüyorum. Herkesin yoğurt yiğişi farklıdır...

    Saygılarımla
    Mutlu GÖKÇE

     
    Murat KOÇAK bu yazıya teşekkür etti.
  4. PınarKaya

    PınarKaya TÜİSAG Üyesi

    Hidayet Bey,
    Yaptığınız değerlendirmede zaten var olanları belirtmişsiniz, aslında olması gerekip de olmayanları veya yetersiz olanları belirtmemiz gerekmiyor mu? Yani istasyonun açılması için gerekli şartları risk değerlendirmede ele almak ne kadar uygun bilmiyorum , zaten o şartlar olmazsa istasyona çalışma izni verilmez ki.. Tabi bunlar tamamen benim düşüncem..



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. hidayetkaleli42

    hidayetkaleli42 TÜİSAG Üyesi

    iyide risk olan durum bulanamıyor zaten TSE uygunluk belgesi var.eksik bişey bulunamıyorki

     
  6. mutlu gökçe

    mutlu gökçe TÜİSAG Üyesi



    Şunu unutmayalım ki , istasyon açılırken şartlar sağlanır bizimde görevimiz bu şartları sürdürüyormu sürdürmüyormu bunu inceleyip rapor haline getirmek..Unutmayalım ki petrol istasyonları olan yerler çok tehlikeli konumda olduğundan dolayı işi sıkı tutmak ve ince ayrıntıları atlamamak gerekir. Sonuçta altına imza atacak kişi A sınıfı Uzman olur.Ben şahsen 5 günde 3 istasyonun risk hazırlama raporunu hazırladım. A sınıfı uzmana gösterdikten sonra ince ayrıntıları yazman güzel olmuş dedi.Çünkü riski en çok olan bölge İstasyonlar dır dedi.Unutmayalım ki iş işten geçtikten sonra neden ben bunu yazmadım demeyelim. Sonuçta risklerden yola çıkarak tehlikeleri en aza indirmek , önlem almak gerektiğini unutmayalım..

    Saygılarımla
    Mutlu GÖKÇE



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. PınarKaya

    PınarKaya TÜİSAG Üyesi

    Mutlu Bey,
    Ben sadece kendi fikrimi söyledim..Yanlış anlaşılmasın lütfen..Amaç en doğruya ulaşmak..Benim kasdettiğim istasyonda mevcut olan yani zaten uygun olanı risk olarak belirtmek doğru gibi gelmedi..Olması gerekip olmayanları yazmak daha doğru bence..riskleri önlemekse amaç risk olmalı yani..mesela dispenserin önünde aracın park edeceği alan ışıklı zemin butonu yada sarı bantlarla belirlenmeli ama bu birçok istasyonda yok ..ya da lpg dolumu yaparken topraklama kancasının araca takılmaması..ama tanker dolum talimatnamesi dolum alanında varken yokmuş gibi risk olarak değerlendirmek çok mantıklı değil bence..bende suan akaryakıt istasyonu için rd hazırlıyorum bitince paylaşırım..
    5 günde 3 analiz demişsiniz ben bir haftadır bir analizle ugraşıyorum küçük ayrıntıları atlamamak için..
    Tekrar diyorum bunlar tamamen benim fikrim..ve yine söylüyorum en doğruyu bulabilmek için fikrimi paylaşıyorum..
    İyi Çalışmalar..

     
    uzmannn bu yazıya teşekkür etti.
  8. mutlu gökçe

    mutlu gökçe TÜİSAG Üyesi

    Pınar Hanım,

    Yanlış anlaşılma olmaz burada emin olun.Amaç burada bilgi paylaşımı. RD yaparken en doğru şekilde hazırlamaktır.risk değerlendirme yaparken de 2 önemli husus vardır bence ,
    1-Alınması gereken önlemlerin alınmaması,
    2-Tehlike durumunda meydana gelebilecek kazaları önceden düşünüp ,bunların olmaması için riskleri yazmaktır.
    Bu iki maddeyi dikkate aldıktan sonra rd yapacağımız işletme ne olursa olsun rapor kendiliğinden çıkıyor zaten...
    Şunu unutmayalım ki, Amacımız aynı riskleri min seviyeye indirmek ve bunu sürdürmektir.(Bazı riskleride 0'a indirgemektir.)
    Bilgi paylaştıkça güzeldir....

    Saygılarımla
    Mutlu GÖKÇE

     
  9. mehmet kaçar

    mehmet kaçar TÜİSAG Üyesi

    yapmış olduğun analizde düzelditici ve önleyici faaliyetten sonra sadece olasılık değeri düşer...şiddet değerinin düşmesi ve frekans değerinin düşmesi yanlıştır....

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica