Ramak Kalalar Hakkinda Ne Yapilmali Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'İş Başı Konuşmaları' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    [SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][B]-39- “RAMAK KALA”LAR HAKKINDA NE YAPILMALI?[/B][/SIZE]

    [LEFT][SIZE=15px]Ciddi kazalar gerçek ıstıraba sebep olabilir ve gerçekten ızdırap çektirebilir. Olayın içinde yer alan veya yakın mesafeden seyreden hayat dolu insanlar kan akışını, kırık uzuvları, ezilmiş vücutları veya acı feryatları unutmazlar. Yaralanmasız bir kazayı, muhtemelen kansız, acısız televizyon “film şiddeti” hilebazlığını unutmak çok kolay olabilir.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]Gerçek yaşamda yaralamayan, incitmeyen veya zarar vermeyen kazaların baştan savılması tehlikesi vardır. Bu kazalar –belki de bunları Ramak-kala diye nitelemeliyiz- olduğunda derhal zor durum işareti olan kırmızı alarmı çalıştırmalıyız. Çünkü yaralanma olmayan bir kaza tıpkı 104 derece ateş gibidir.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]Bazen yanlış teşhis koyarız veya ramak-kala belirtilerini teşhis ederken tamamen başarısız oluruz, çünkü şans veya kör talih bizi yaralanmaktan kurtarır. Bunu önemsememeye meyledebiliriz ve bir çeşit ihmal ile ramak-kala’yı unutabiliriz. Bu yüzden, inşallah herkez, etkili bir kaza önlemeyi şansa bel bağlamanın iyi bir uygulama olmadığı fikrine katılıyordur.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]Yakın zamandaki paçayı zor kurtarma olasılığını bertaraf etmenin en iyi yöntemlerinden biri ramak-kala üzerinde etkili kök analizi ve etkili düzeltici önlem alınmasıdır. Ramak-kala listesi neredeyse sonsuz olabilir: yetersiz uygun makina güvenliği; uygun olmayan bakım veya ekipmanın topraklaması; trabzanları veya korkulukları unutma; zayıf tertip-düzen; uygun olmayan malzeme depolaması; iş ayakkabısının metal ucunun çıkarılması; keskin nesnelere vurmak; veya yığınlara takılarak düşecek gibi olmak. Bu ramak-kala’lardan gerçek derlseri öğrenmek bir kaza oluşuncaya kadar tekrar tekrar devam edebileceği için en iyisidir.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]Raporlanan her ciddi veya sakat bırakan yaralanmayla ilgili yıllar once yapılmış bir çalışma vardı, daha az ciddi bir olaydan 10 yaralanma, 30 mülkiyet hasarlı olay ve yaralanma veya mülkiyet hasarı olmayan 600 atlatılmış kaza ve 3600 ramak-kala olayı vardı. Bu çalışma, geniş kitlelerce kabul edilmiş kaza önleme teorisi olan “oluşma sıklığı daha ciddi kazaya götürür” için temelin bir parçasıydı.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]Nasıl yardımcı olabilirsiniz? Her ramak-kala olayını ön araştırmaya yardımcı olmak ve ilerdeki potansiyel ramak-kala’ları azaltmak için derhal amirinize rapor edin. Amirler kısmen size veya iş arkadaşlarınıza herşeyi onlar göremeyeceği için rapor edeceğinize dair itimat etmeli.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]Eğer bir ramak-kala olayının içerisinde yer aldıysanız veya kurbanı iseniz, ikinci kez sizin veya iş arkadaşlarınızın o kadar şanslı olamayacağını unutmayın. Herkesin çalıştığı işyerinin güvenli olmasına yardımcı olun.[/SIZE][/LEFT]
    [SIZE=15px][B]Bu [/B][B]ramak-kala’ları derhal amirinize rapor ediniz![/B][/SIZE]

    [SIZE=15px][B]WHAT TO DO ABOUT "NEAR MISSES?"[/B][/SIZE]
    [LEFT][SIZE=15px]Unlike a western gunfight "shoot out" at the corral on television, serious accidents can cause real anguish and suffering so real and vivid that persons involved or nearby bystanders rarely forget the flow of blood, broken limbs, crushed bodies, or screams of pain. An accident without injury though is more like the bloodless, painless fakery of television "violence"-perhaps without real purpose in the drama, and therefore easy to forget.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]In real life there is a danger in brushing off accidents that do not hurt, harm, or damage. When these accidents, or perhaps we should refer to them as near misses, happen we should immediately run the red warning flag up the pole. Because a non-injury accident is like a 104 degree fever, it's a positive sign or symptom that something is wrong.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]Sometimes we misdiagnose or completely fail to diagnose the symptoms of near misses, because luck or blind chance saved us from injury. We may tend to shrug it off and forget the near miss with a casual kind of ignorance. Hopefully everyone agrees that it is not a good practice to rely on luck for effective accident prevention.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]One of the best ways to eliminate the likelihood of future close calls is through effective root cause analysis and effective corrective action taken on near misses. A list of near misses can be almost endless: lack of proper machine guarding; improper maintenance or grounding of equipment; missing handrails or guardrails; poor housekeeping; improperly stored material; stubbing a toe on a protruding floor object; bumping up against a sharp object; or tripping over clutter and almost falling down. It's best to learn the real lessons from these near misses, since they are very likely to continue to occur repeatedly until an injury occurs.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]There was a study done many years ago that found for every serious or disabling injury reported, there were about 10 injuries of a less serious nature, 30 property damage incidents, and about 600 incidents (near misses) with no visible injury or property damage. This study was part of the foundation for the widely accepted accident prevention theory that "increased frequency leads to severity."[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]How can you help? Report each and every near miss incident to your supervisor immediately in order to help prompt investigation and follow up actions that will reduce the potential for future near misses. Supervisors must partially rely upon you and your fellow workers to report these to them as they just can't see everything.[/SIZE][/LEFT]
    [LEFT][SIZE=15px]If you are involved with or witness a near miss incident, remember that you or your co-worker may not get a second injury free chance to hoist that red warning flag up the pole. Do your part to help make the workplace safe for everyone involved.[/SIZE][/LEFT]
    [SIZE=15px]Report those near misses to your supervisor immediately![/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]


    KAYNAK:
    http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm

    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır. http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/



     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica