Risk Değerlendirmesi Yapmayın, Hele Risk Analizini Sakın Yapmayın

Konu, 'Güncel Tartışma Konuları' kısmında Mustafa ULUSOY tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş



  1. SON
    GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 6 ncı madde uyarınca oluşturulacak risk değerlendirmesi ekibinde,
    mezkur maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde sayılanların bulundurulma zorunluluğu Kanunun
    38 inci maddesinde belirtilen sürelere uygun olarak aranır.

    önemliydi



     
  2. zerrin kocabatmaz

    zerrin kocabatmaz TÜİSAG Üyesi



    Teşekkür ederim Mustafa Bey bu konuyu açtığınız için.Açıklamalarınızı 80 TL'ye risk değerlendirmesi yapan arkadaşın okumasını umuyorum.Çünkü hazırladığı risk değerlendirmesini gördüm ve hazırladığı sektöre özel riskleri içermiyor.Yani bütün işyerlerine aynı şeyi ,başlığını değiştirip 80TL'ye satıyor.Risk değerlendirmesi Yönetmeliğini irdeleyerek,anlayarak ve önemini kavrayarak çalışmak gerek.



     
    esmabaykan, alix, semra ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  3. emeb

    emeb TÜİSAG Üyesi

    40 tl ye risk analizi yapan uzmanlar duyuyoruz. Olay kopyala yapıştıra döndü. risk analizi hazırlamanın ne büyük bir risk olduğu hala bilinmiyor bence. Herhangi bir uzman arkadaş görmesi gereken riskleri yeterince göremeyip basit bir 5x5 L matrisi risk analizini hazırladı diyelim. İmzaladı firmaya teslim etti. Risk analizinin geçerli olduğu süre içerisinde firmada "görülememiş" riskten kaynaklanan kaza meydana geldi diyelim. Sizce sonuç ne olur? Uzmanın yıllar sonra bile olsa başı yanar mı? Müfettişler yaptırılan risk analizi ile ilgili inceleme yaparlar mı? Durum benim düşündüğüm kadar vahimse birkaç yıl içerisinde bir yığın uzmanı hapislerde bulur muyuz?

     
    raynold bu yazıya teşekkür etti.
  4. bahsettiğiniz risk değerlendirmesini yapan kişi, değerlendirmenin ait olduğu firmanın sözleşmeli ve bakanlıkça sözleşmesi onaylanmış İSG uzmanı değilse hiç bir şey olmaz arkadaşım.
    Ama bizim burada tartışmaya açtığımız konuda daha farklı bir bakış açısı yakalamaya çalışıyoruz. Hapis ile ilgilenmenin de sırası değil bence. Yukarıda yazmaya çalıştığım, bana göre yönetmeliğin en önemli maddelerinde böyle bir kıstas ta yok zaten. Hepimizin üzerine düşen yönetmeliğe uygun ve olabildiğince en doğru Risk Değerlendirmesini yapmaktır.

    Saygı ve sevgilerimle



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    melikealici bu yazıya teşekkür etti.
  5. emeb

    emeb TÜİSAG Üyesi

    eğer böyle bir ceza ve yaptırım yoksa herkes copy-paste risk analizi yapar çıkar o zaman...niye uğraşsın ki uzman??? İş Güvenliği ile ilgili hiç kimse tam olarak bir şey bilmiyor. Herkes böyle olması gerekir şeklinde yorum yapıyor. Az tehlikeli bir firmada 6 yıl geçerli olacak risk analizinin yönetmeliğe uygun hazırlanmış ve tüm tehlikeleri içeriyor olması işverene ne fayda getirir ki??? Ben işveren olsam bildiğim ve önlem almaktan kaçındığım şeylerin gözüme gözüme sokulmasından hiç hoşlanmam. Yanlış mı düşünüyorum?

     
  6. Temelde yanlış düşünmüyorsunuz.
    • Ben, yapılacak risk değerlendirmelerinin bu yönetmeliğe uygun olarak yapılmasına şiddetle işaret etmeye çalışıyorum
    • Şu an yapılan çalışmaların tamamı bir alt yapı oluşturulmasına yöneliktir.
    • Fakat üzülerek görüyoruz ki, sadece işverenler değil bu çalışmaların yapılmasını sağlayacak ve iş yerlerinin iş güvenliğini sağlayacak uzman arkadaşlarımızın bile pek bilgisi yok.
    • ben de işlerimden,ailemden,özel yaşantımdan fedakarlık ederek mücadele etmeye çalışıyorum.
    • 30 Haziran 2013 ten sonra tehlikeli ve çok tehlikeli grupta, 30 Haziran 2014 ten sonra az tehlikeli grupta görev alacak uzman arkadaşlar bunları işverenin gözüne sokmayacaklarsa hiç görev almasınlar.
    • Az tehlikeli iş yerlerinde, risk değerlendirmesi 6 yıl geçerli olacak ifadesi çok yalın. Meseleyi daha iyi kavrayabilmemiz gerekir.
    • Son olarak, HERKES İŞİNİ EN DOĞRU ŞEKİLDE YAPMALI.
    Kalın sağlıcakla



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. murat aytekin

    murat aytekin TÜİSAG Üyesi

    Mustafa beye katılıyorum. müfettiş teftişlerinde de yönetmeliğe uygun risk değerlendirmesi yapılması ön planda tutuluyor.. hatta yetersiz rd ler müfettişler tarafından tekrar hazırlanmalı denilerek görüş bildiriyorlar. bu durumda rd yapan ve belli bir ücret alan uzman arkadaşlarım işveren gözünde olumlu bir intiba bırakmayacakları kesindir... lütfen dikkatli ve yönetmeliklere uygun rd,acil durum planları ve temel iş sağlığı güvenliği eğitimleri verelim.. iyi günler

     
    Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  8. Mert Fatih Kesgin

    Mert Fatih Kesgin TÜİSAG Üyesi


    Mustafa Bey,

    "50 ve üzeri personeli olanları kapsamaz" fikrini nerden edindiniz? 6331 sayılı kanun 50 ve fazla işçi çalıştıran işyerlerini kapsamıyor mu? eğer böyle düşünüyorsanız lütfen önce kanunu okuyun, sonra ona bağlı yönetmelikleri okuyun. Risk değerlendirmesi ve risk analizi çok farklı şeyler mi ki "değerlendirme yapmayın hele analiz sakın yapmayın" diyorsunuz?

    6331 Sayılı Kanun
    Kapsam ve istisnalar
    MADDE 2 – (1) Bu Kanun; kamu ve özel sektöre ait bütün işlere ve işyerlerine, bu işyerlerinin işverenleri ile işveren vekillerine, çırak ve stajyerler de dâhil olmak üzere tüm çalışanlarına faaliyet konularına bakılmaksızın uygulanır.

    Yani 4857 başka bir Kanundur, 6331 başka kanun. Lütfen Normlar Hiyerarşisi ve Normlar arasındaki ilişkiler hakkında bilgi edininiz.

     
  9. Mert Fatih bey,
    Lütfen bilgilerimi sınamayınız ki ben de sizinkileri sınamayayım.
    50 ve üzeri çalışanları olanlar zaten 4857 Sayılı kanun çerçevesinde zorunlulukları başlamış ve hali hazırda bu çalışmaları zaten yıllardır yapan işyerleri idi. 6331 sayılı kanun ise sayı sınırlamasını kaldırdığı için 50 nin altında personel çalıştıranlar da bu kapsama dahil edildi. Kanun ve yönetmelikler ezberimde zaten, öneriniz için de ayrıca teşekkür ederim.
    Siz konuya çok farklı şekilde girdiğiniz için ne demek istediğimi anlayamamış olabilirsiniz ya da kuvvetle muhtemel ben anlatamamışımdır.
    Bahsettiğimiz yönetmelik olayın adını "Risk değerlendirmesi" olarak koyduğu için ve de hiç bir yerinde "risk analizi" ifadesini kullanmadığı için, ben de özellikle bütün dikkatleri yönetmelik esaslarına çekmek istediğimden dolayı böyle bir yol izledim.
    Yapıcı eleştirilerinize her zaman açığım, ki bu konuyu da sırf o yüzden açtım. Birbirimizin bilgisini sınamak veya saldırmak yerine; ben anlayamamışsam siz bana anlatın ki öğrenelim hep beraber.
    Diğer yazdıklarıma da değerlendirmelerinizi beklemekteyim.
    Saygı ve sevgilerimle

     
    Acarali bu yazıya teşekkür etti.
  10. erciyes tezcan

    erciyes tezcan TÜİSAG Üyesi

    sn.mustafa ulusoy,
    GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 6 ncı madde uyarınca oluşturulacak risk değerlendirmesi ekibinde,
    mezkur maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde sayılanların bulundurulma zorunluluğu Kanunun
    38 inci maddesinde belirtilen sürelere uygun olarak aranır.
    İşte bu madde işi koparan madde.Yani risk değ. ekibinde yeralacak hekim ve isg uzmanına, bu maddeye göre yükümlülüğü başlamamış olan işletmelerde gerek görülmüyor.işveren de kendisi yapabilir cümlesinden yola çıkarsak yeterince teknik bilgiye sahip olmadığından cesaret edemeyip dışarıdan danışmanlık almış oluyor.gel gör ki bu danışmanlığı faturalandırmadan vermeye kalkanlar vergi kaçakçısı durumuna düşmektedir.ve takipleri son derece kolaydır.iş müfettişlerinin rd kontrolü sırasında fatura görmek istemesi ve maliyeyle bu bilgiyi paylaşmasına bakar.ya da direkt olarak rd nin kabul edilmemesi sonucunu doğurur.
    selamlar.

     
    Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  11. Erciyes bey,
    Öncelikle üslubunuzdan dolayı çok teşekkür ederim. Keşke forum böyle gitse de bir şekilde doğruya ulaşabilsek.
    Aynen size katılıyorum hem de sonuna kadar. Bahsettiğiniz konu sadece iş güvenliği alanında değil her alanda geçerli. Ancak iş müfettişlerinin dikkat etmesi geren o kadar çok konu varken maliyeyi ilgilendiren bir konu ile ilgili (asli görevlerini bırakarak) araştırma yapmasının üzerinde çok durmak istemiyorum sadece. Benim özellikle vurgulamaya çalıştığım kısım yapılacak çalışmanın mevzuata uygun ve amaca yönelik olması konusunda sadece. Sizin de başka bir konuda yazdığınız " teftiş sırasında -yanılmıyorsam ölçümlere ait faturaları görmek istemelerindeki sebebin mali açıdan değil de kim tarafından yapıldığını ve tamamen resmileştirildiği hususunu öğrenmeye yönelik olduğunu tahmin ediyorum.
    30 Haziran 2013 e burada sayılı günler kaldı. Biz hala fatura-imza konusunu tartışıyoruz. Bu konuyu şu an için çözebileceğimizi de zannetmiyorum. Eğer forumda biraz zaman geçirebilirseniz o kadar üzücü ve traji-komik şeyler olduğunu görürsünüz ki. İzninizle bazı örnekler sayacağım:
    • Herhangi bir konuda risk analizi dilenciliği yapanlar. Hele bir de " staj yapıyorum " onun için lazımdı diyenler."Selam bana akaryakıt istasyonunda risk analizi lazım" gibi siparişler
    • sınav ücretini yatırmak için Ankara'ya gitmek şart mı diyenler
    • Başvuru yapmaya çalışırken jpg uzantılı istiyo, bendeki jpeg olandan, sorun olur mu diyenler
    • 50den az çalışanı olan az tehlikeli işyerleri için risk değerlendirme yapılma zorunluluğu olan tarih yönetmelikten 2 yıl sonra değil mi? diye soranlar
    • arkadaşlar msds lerle ilgili bişey sorucam, msds ler en az 3 ya da 5 sayfalık formlar bunları işletme sahasına tüm sayfalarını mı yerleştireceğiz. yoksa yangınla mücadele ya da ilk yardım önlemleri gibi hap bilgileri mi sahada bulundurmalıyım
    ve daha neler neler, kitap yazılır yani.
    Hal böyleyken bırakın üniversite mezunu olmayı, uzman olup ta işyerlerinde çalışan insanların hayatlarını ve sağlıklarını korumaya aday insanlarız biz. Dolayısıyla daha çok yolumuz var ve de esas tartışmamız gereken çok daha önemli işler var diye düşünüyorum
    Sevgi ve saygılaımla

     
    S.Güler, Ece ERHAN KUL ve pasam_25 bu yazıya teşekkür etti.
  12. tüm konsantrasyon sınava yönelik sanırım :)

     
  13. Mert Fatih Kesgin

    Mert Fatih Kesgin TÜİSAG Üyesi

    Mustafa Bey,

    Üslubum sizi rahatsız ettiyse özür dilerim. Elbette bilginizi sınamıyorum veya size saldırma niyetim de yok. Haddim de değil zaten. Ne kadar bilgili olduğunuz da sadece sizi ilgilendiren bi konudur. Eleştiriye açık olduğunuzu düşünerek gördüğüm eksikliği söylüyorum. Bu konuda gayette yapıcı olduğumu düşünüyorum. Zira yazınızda yanlış yönlendirme olduğu görüşündeyim ve sizin bu konuyu açma nedeniniz ne ise; aynı sebeple bunu dile getirme gereği hissettim.

    4857 sayılı kanunun ilgili hükümleri 6331 sayılı kanunun 37. maddesi ile İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği çıkmadan 6 ay önce kaldırılmıştır. Bu nedenle 6331 sayılı kanun ve bağlı yönetmelikleri için "50 kişi ve üzeri personeli olanları kapsamaz" ifadesi yanlış olur görüşündeyim. Eğer hukuk zemininde konuşacaksak, bu üslup da hukuki zeminde olmalıdır diye düşünüyorum. Tüm iyi niyetimle bu hususta da sizden düzeltme bekliyorum. İyi çalışmalar...

    6331 sayılı kanun - Yürürlükten kaldırılan hükümler
    MADDE 37 – 4857 sayılı Kanunun aşağıdaki hükümleri yürürlükten kaldırılmıştır:
    a) 2 nci maddesinin dördüncü fıkrası.
    b) 63 üncü maddesinin dördüncü fıkrası.
    c) 69 uncu maddesinin dördüncü, beşinci ve altıncı fıkraları.
    ç) 77, 78, 79, 80, 81, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 95, 105 ve geçici 2 nci maddeler.
    4857 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinde yer alan “İş sağlığı ve güvenliği hükümleri saklı kalmak üzere” ifadesi ile 98 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “85 inci madde kapsamındaki işyerlerinde ise çalıştırılan her işçi için bin Yeni Türk Lirası,” ifadesi metinden çıkartılmıştır.

     
    imsorryimlate bu yazıya teşekkür etti.
  14. Mert Fatih Kesgin

    Mert Fatih Kesgin TÜİSAG Üyesi

    Düzeltiyorum. 37. Madde 1 Ocakta yürürlüğe girmiştir. Yani 4857'nin bahsi geçen maddeleri 1 Ocak itibarı ile hükümsüzdür.

     
  15. Fatih Beycim,
    mesajınızı onaylayıp yayımlamasını sağlama kısmeti de bana düştü :)
    Mevzuattaki çelişkiler itibariyle bazen takılmalar olabilir. Bu konudaki yorumun tamamen bana ait olduğunu belirtmek ve görüşlerinize açmam ta tam bu sebeptendir zaten.
    Benim orada vurgulamaya çalıştığım esas konu; 50 ve üzerindekiler için tüm şartlar aynen devam ediyordu zaten. Bu çalışmaları uzun zamandır yapıyorlardı zaten. İş güvenliği konusunun bu kadar geniş manada bu kadar çok konuşulmasının sebebi zaten o firmalar değil de 50nin altındaki firmalardır ve de ayrıca kamu kurumlarıdır.
    O günkü mesajınızdan dolayı konuyu yayımdan kaldırmayı bile düşündüm. Az önce ifade ettiğiniz gibi ifade etseydiniz keşke o gün de.. Dünya kadar işim gücüm var. Kabul edersiniz ama etmezsiniz bana göre fedakarlıklar yapıp burada insanlara yardımcı olmaya çalışıyorum. Ona buna değil de tüm işaretleri mevzuata çekmeye çalışıyorum. Ben de insanım ben de hata yapabilirim. Ancak bu kadar emeğin karşılığında yazmış olduğunuz mesajı hiç hakketmediğimi düşünüyorum. İsteseydim mesajızını silebilirdim buna da yetkim var. Artık tatlıya tuzluya karışmamayı da tercih edebilirdim. Ama yapmadım.
    Taktir görmeyi de teşekkür beklemeyi de amaçlayan davranışlar değil bunlar emin olun. Ancak mesajı yazdınız ve çıktınız, yaklaşık 48 saat sonra geri dönüyorsunuz. Ben ise yaklaşık günde 18 saatimi burada geçiyorum. En azından buna saygı bekliyorum. Konuyu tartışmaya açmamın sebebini ve amacını ortadan kaldıracak düzeydeydi mesajınız. Buyrun tartışalım, buyrun beni eleştirin, yenin v.s. ancak bugün yazdıklarınızla o gün yazdıklarınızı bir kıyaslamanızı rica edecem sizden.
    İfadem yanlış veya yorumum yanlış olduysa hemen düzeltirim. Ancak işaret etmek istediğim nokta ya da dikkat etmenizi rica edeceğim sizden
    Saygı ve sevgilerimle

     
    Acarali bu yazıya teşekkür etti.
  16. Mert Fatih Kesgin

    Mert Fatih Kesgin TÜİSAG Üyesi

    Mustafa Bey,

    Öncelikle mesajıma sansür uygulamadığınız için teşekkür ederim. Bu forumda bir kaç kez başıma geldi. Hoş bir uygulama değil.

    Tektir edersiniz ki; herkesin vaktini işlerine dağıtma durumu farklıdır. Günde 18 saatim olsaydı keşke. Üslubumun sizi rahatsız ettiğini anladığım için özür diledim. Bu forumlara bu kadar seyrek girmeye başlamamın nedeni de iş yoğunluğunun yani sıra, burada okuyarak iyi niyetiyle bilgi aktarmaya çalışan, birbirinin hatasını kapatan arkadaşları tenzih ederek söylüyorum; açıp bir kez bile kanun, yönetmelik okumadan buralarda yalan-yanlış ifadeler kullanan arkadaşlarımızdır. Bunu gördükçe ülkesini seven bir Türk genci olarak kızıyorum. Siz üzerinize alınmayın lütfen.

    Bizler 4857 sayılı kanun maddelerine göre yaptığımız risk analizlerinin hepsini yeniliyoruz şu anda. Çünkü müfettişler kabul etmiyor. Yani konu Risk Değerlendirmesi olduğu için ve eski yapılan çalışmaların tüm işletmelerde yeni yönetmeliğe göre düzeltilmesini müfettişler birinci ağızdan istediği için sözü geçen ifade yanlış olur demek istiyorum. Şu an Düzce'de denetimler devam ediyor. Yol üzerindeki uğrak tesislerin denetiminden sonra Mayıs ayında Sincan-Bolu-Düzce organize bölgelerinin denetimi için bir iş müfettiş ekibi toplantı düzenledi. Önceden bu faaliyetler yapılıyordu evet, ama önceden yapılanların da yeni yönetmeliğe göre tekrar yapılmasını istiyorlar.

    Yukarıda bir arkadaşın yazdığını okudum. 40 TL risk analizi diye. Konusu buradayken yazayım istedim. Kocaeli'de imzalanan bir protokolde bu fiyat verilmiş. 40 TL. Şu kadar uğraşın bedeli bu olamaz elbette. Şahsi kanaatim bu arkadaşların analizlerinin kopyala yapıştır olacağı yönündedir. İnşallah yanılıyorumdur...

    Son olarak; kimseyi kırmak istemem. Bilgi paylaştıkça çoğalır ve faydalı olur. Bilgi aktarırken de buna özel bir kültür oluşmalıdır görüşündeyim. Naçizane tüm uzman arkadaşlarımdan arz ediyorum. Lütfen Kanun, Tüzük ve Yönetmelikleri ezberleyiniz. İş Başmüfettişinin ifadesi aynen şudur "Eskiden bu hususlarda işverenler tamamen sorumluydu. Artık Uzman ve Hekimler bu sorumluluklara ortak olmuştur."

    Bu şu demek değildir, 10 hapis cezasının 5'ini ben yatarım 5'ini işveren. Bu şu demektir. 10 yıl da siz yatarsınız.

    Kırıcı olduysam tekrar özür dilerim. İyi çalışmalar herkese...

     
    Acarali ve Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  17. Anlaştığımızı görmüş olmamın memnuniyetini ifade etmek isterim.
    Yaptığım hatanın sayenizde ben de farkına vardım. Her ne kadar anlatmak istediğim başka bir nokta olmuş olsa da.
    Fakat özellikle, o günkü üslubunuzdan dolayı yanlış yorumumu değiştirmedim ne yalan söyliim :p
    benim de anlatmaya çalıştığım ve varmaya çalıştığım nokta o 40 TL meselesi gibi noktalar. O kadar faydalı yaptığım ve yazdığım mesaja ve konuya rağmen cımbızla sadece 1 konuyu çekip, gerçekten faydalı olabilecek bilgilerinizden bizleri mahrum bırakmanız ve sert üslupla da yargılamanız beni üzmüştü zaten.
    Neyse hepsi geçti. Artık düzeltebilirim :)
    Aynı gün içinde bu kadar kez özür dileyerek te beni çok mahçup ettiniz. Benim için asıl olan anlaşabiliyor olmanızdır, özür hiç önemli değil.
    Saygı ve sevgilerimle

     
    Acarali bu yazıya teşekkür etti.
  18. vinz

    vinz TÜİSAG Üyesi

    selamlar,
    yanında 1 tane çırak çalıştıran 60 m2 dükkanı da kira olan bir oto tamiricisine, 6331 kapsamında risk analizi yapmış olan sertifikalı bir uzman var ise aramızda tüm şeffaflığı ile nasıl anlaştığını, ne kadar ücret talep ettiğini, süreci, mümkünse kestiği fatura belgesini ve attığı imzayı gösterebilir mi? risk analizi hafife alınmayacak bir iş diyorsunuz, hak veriyorum ama türkiyenin durumu ortada insanlara artık devlet inanılmaz para cezaları kesiyor ve tahmin edemeyeceğiniz şekilde sonuçlar ortaya çıkıyor. hayatında risk analizi lafını duymamış 40 senelik farzımisal mehmet usta tamirci dükkanına gelen isg uzmanına aylık 1000 tl veremeyip olması gereken değişimleri de yaratamıyor. temmuz ayında 1-9 çalışanı olan küçük işletmeler için çıkacak yönetmeliği beklemenizi öneririm.

     
    Mustafa Ulusoy bu yazıya teşekkür etti.
  19. Sayın cmysv,
    Tamamen yönetmeliğin dışına çıktığınızı anlıyorum (yanlış anlama hakkım saklı kalmak üzere).
    Yönetmelik der ki; uzman veya hekim olma şartı yok. Siz dersiniz ki sertifikalı uzman, imza fatura.
    Ben size yaptığımı söyleyeyim. 1 veya 2 tane personel çalıştıran (veya 4 fark etmez) 30-40-60 m2 dükkanı olan farzı misal Mehmet ustaya; işyerinde bir risk değerlendirme ekibi kurmasını salıklayıp kurdurmaya çalışıyorum. Esnaf ağzıyla ve sohbet tarzında. Çay içerken de temel eğitimi adı altında bilmeleri gerekenleri anlatıyorum. Özellikle Tehlikeli durum ve tehlikeli hareketler üzerinde duruyorum. Aldığım ücret te 2-3 tane çay. Çaya da fatura kesmiyorum. Ha bir de teşekkür.
    Risk değerlendirmesinin aylık ücreti yoktur, karıştırmayalım. Zaten Temmuz ayında 1 İSG uzmanı ile anlaşması gereken 1 çırak çalıştıran Mehmet usta İSG uzmanı için aylık 50 TL bile ödemez. Ayrıca o Mehmet usta büyük olasılıkla destek kapsamına girer ne hekime ne de uzmana 1 kuruş ödemez.
    Hadiseye sadece para boyutundan baktığımız sürece de bu işleri çözemeyiz ve de boşa konuşuruz.
    Sizden ricam bu konuyu taa en başından itibaren yeniden ve yavaşça okumanızdır.
    Saygı ve sevgilerimle

    Not: Bu cevap sadece şahsınıza verilmiş veya şahsınızı hedef alan bir cevap asla değildir.

     
  20. ESRA ERGİN

    ESRA ERGİN TÜİSAG Üyesi

    İyi günler Mustafa Bey;
    ben part-time çalıştığım firmalarım dışında risk değerlendirmesi yapmıyorum.Bir konuda yardımcı olursanız sevinirim.İşverene yol-yordam gösterdiniz,risk değerlendirmesini yaptı.Herşey tamam ama işveren, eğitimleri (temel İSG eğitimi)kimden aldıda çalışanına verecek.Bildiğim kadarıyla risk değ., acil eylem planı ve isg eğitimi artık tüm işyerlerine zorunlu.Bu durum işveren açısından nasıl ispat edilecek.Şimdiden çok teşekkür ederim.Saygılar..

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica