Risk D. Şöförler İçin Risk Analizi

Konu, 'Ulaştırma Sektöründe İSG Uygulamaları' kısmında Sedat Bilgen tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Sedat Bilgen

    Sedat Bilgen TÜİSAG Üyesi



    Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan büyük bir firma risk analizi yapmamızı istedi. Yalnızca otobüs, minibüs, kamyon ve kamyonet gibi ticari araçların kullanıldığı işyerleri için risk analizi nasıl yapılır? İşçinin tek çalışma ortamı nakil aracıysa neler dikkate alınmalı?



     
  2. jeo20

    jeo20 TÜİSAG Üyesi



    Umarım bu işinizi görebilir



     

    Ekli Dosyalar:

    yasemin28, Ayten Arslan, hozant ve 46 kişi daha buna teşekkür etti.
  3. isgberra

    isgberra TÜİSAG Üyesi



    Eğer örnek bir risk analizi bulduysanız paylaşabilir misiniz ?

     
    vvvesile, mutlu durmaz ve remziye bu yazıya teşekkür etti.
  4. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Sedat bey,

    jeo20 çok güzel bir doküman paylaşmış, firmanız İSG'ye çok önem veriyor ve para harcamaktan çekinmiyorsa bazı ekler de yapılabilir. Örneğin her şöföre defansif sürüş, güvenli sürüş ve trafikte tehlikeleri tanımlama eğitimi verdirilebilir tomsfed uzmanları tarafından. Takometre dışında ATS( araç takip sistemi) tüm araçlara takılarak 7/24 yer ve hız denetlenebilir hatta ATS devreden çıkarılmasına karşı ATS ile araç elektrik bağlantısı kesilse bile 3 gün daha çalışan yeni nesil ATS cihazları var onlar takılabilir böylece şöföre minimum seviyede insiyatif bırakılır. Sürüş sırasında cep telefonu ile güvenli şekilde konuşulması için parrot denilen bluetooth ekipmanları tüm araçlara takılabilir. Şöförlerin cep telefonu araç içine girdiği an bu parrotlara yönlendirilir.Böylece şöför yol boyunca telefonu yalnızca handsfree şekilde kullanır. Şöförün yolda uyumasını engellemek için direksiyona nabız ölçer takılarak nabzın standartların altına düştüğü an titreşim ve sesli olarak şöförü uyaran sistem entegre edilebilir. Bunu sonradan görmüştüm şöförün boyun kısmına teknolojik adını tam bilmediğim değişik bir cihaz takılarak vücüt ile kafa arasındaki açı belli bir seviyenin altına veya üstüne çıktığında titreşim ve sesle şöförün uyumasını engelleyen bir cihaz takılabilir. Hatta yeni araçlarda şerit takip sensörleri var bu da takılarak ani şerit değişikliklerinde şöför titreşim ve sesli uyarılarak uyumaya engel olunmaya çalışılabilir.
    Ancak dediğim gibi bu yazdıklarım ciddi maliyetli sistemler ve işveren bunlara çok hatta hiç yanaşmayacaktır. fakat kullanılırsa ciddi anlamda iş güvenliğini arttırır.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    Orhan ÇOLAK, hserap, elifnuran ve 6 kişi daha buna teşekkür etti.
  5. ngkazak

    ngkazak TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar bir kamyoncu koop ne hazırlamıştım ancak kamyoncular yaptırmaktan vazgeçtiler bizde de bu sıkıntılar var umarım yardımcı olur size

     

    Ekli Dosyalar:

    hozant, IşınsuÇakmak, akraba54 ve 28 kişi daha buna teşekkür etti.
  6. celal

    celal TÜİSAG Üyesi





    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Murat KOÇAK

    Murat KOÇAK TÜİSAG Üyesi

    Ayten Arslan, vvvesile ve Engin Topaloğlu bu yazıya teşekkür etti.
  8. zemahser2086

    zemahser2086 TÜİSAG Üyesi

    bu sekilde sıkıntılar yasamamak için "hizmet alım sözleşmesi" imzala bastan.. hiç sıkıntı yasamazsın..

     
  9. çanakkale

    çanakkale TÜİSAG Üyesi

    şehir içi minibüsler için risk analiz örneği olan arkadaşlar paylaşırsa memnun oluruz

     
  10. yuksoo

    yuksoo TÜİSAG Üyesi

    Kamyonla yapılan yük nakliyatı (Aynı işveren tarafından yaptırılan tahmil ve tahliye işleri dahil) tehlikeli sınıfta yer aldığından "Çalışan sayısı 50’nin altında olan Tehlikeli veya Çok Tehlikeli Sınıftaki işyerleri için; İşyeri Hekimi, İş Güvenliği Uzmanı ve Diğer Sağlık Personeli hizmetini temin etme (bireysel veya OSGB’lerden) yükümlülüğü Kanun’dan 1 yıl sonra, 01.07.2013 tarihinden itibaren başlayacak iken, Torba Yasa’nın bu 56. Maddesi ile6 ay daha süre uzatımına gidilerek, 01.01.2014 ‘e ertelenmiştir" maddesine göre sigortalı şoför çalıştıran bir kamyoncu da bu kapsama dahil midir? Yani İşyeri Hekimi, İş Güvenliği Uzmanı ve Diğer Sağlık Personeli hizmetini temin etme (bireysel veya OSGB’lerden) gibi bir yükümlülüğü var mıdır yoksa sadece risk analizi yaptırması yeterli midir?

     
  11. Beyza GÜNDOĞDU

    Beyza GÜNDOĞDU TÜİSAG Üyesi

    Risk değ. yaptıracak ve OSGB lerden uzman ve hekim hizmeti de alacak, yani yalnızca risk değ. yaptırması yeterli değil tehlikeli veya çok tehlikeli sınıfta olduğu için İşyeri hekimi, iş güvenliği uzmanı hizmetini temin etmekle yükümlüdür.

     
  12. nahit

    nahit TÜİSAG Üyesi

  13. uzmancan

    uzmancan TÜİSAG Üyesi


    kaynak hatırlatma:

     

    Ekli Dosyalar:

Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica