- Katılım
- 15 Eyl 2013
- Mesajlar
- 8
- Tepki puanı
- 0
- Meslek
- Uzman (C)
Merhabalar,
Evlerde çalışan temizlikçilerin sigortalı yapılması durumunda, risk değerlendirmesinin ve çalışan isg eğitiminin verilmesi gerekiyor.
Ev hizmetleri için risk değerlendirmesi yaparken nelere dikkat edilmeli? fikir olması amacıyla bir örneği olan paylaşrsa çok sevinirim..
Temizlikçi aynı kişinin evi ve işyeri ile kardeşinin evi olmak üzere 3 yere temizliğe gidiyor, bu durumda 3 ayrı yer için ayrı ayrı risk değerlendirmesi yapılmalı diye düşünüyorum, fakat sigorta yapılma durumu nasıl olmalı? her büro/ev sahibi çalışanın sigortasını ayrı ayrı mı yatırmalı? Ev hizmetlerinde işveren olarak evde yaşayan herhangi biri mi yoksa tapu sahibi mi görünmeli?
Ayrıca ofislere haftanın bir günü vb. gelen temizlikçiler sigortalı gösterilmiyor, dolayısıyla risk değerlendirmesi prosedürüne bu durum nasıl yansıtılmalı?(temizliğe gelen bayanın maruz kaldıgı durumlar -kimyasallar, fiziksel risk etmenleri, cam silme vb- tehlike olarak göz önüne alınmalı ve bu bayanın sgk sının olmadığı durumu belirtilmeli mi yoksa mevcut çalışanların temizlikten sorumluymuş gibi mi aynı maddelerden bahsedilmeli ?)
Lütfen bilgilerinden emin olanlar yanıtlasın, vakit ayırdığınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Evlerde çalışan temizlikçilerin sigortalı yapılması durumunda, risk değerlendirmesinin ve çalışan isg eğitiminin verilmesi gerekiyor.
Ev hizmetleri için risk değerlendirmesi yaparken nelere dikkat edilmeli? fikir olması amacıyla bir örneği olan paylaşrsa çok sevinirim..
Temizlikçi aynı kişinin evi ve işyeri ile kardeşinin evi olmak üzere 3 yere temizliğe gidiyor, bu durumda 3 ayrı yer için ayrı ayrı risk değerlendirmesi yapılmalı diye düşünüyorum, fakat sigorta yapılma durumu nasıl olmalı? her büro/ev sahibi çalışanın sigortasını ayrı ayrı mı yatırmalı? Ev hizmetlerinde işveren olarak evde yaşayan herhangi biri mi yoksa tapu sahibi mi görünmeli?
Ayrıca ofislere haftanın bir günü vb. gelen temizlikçiler sigortalı gösterilmiyor, dolayısıyla risk değerlendirmesi prosedürüne bu durum nasıl yansıtılmalı?(temizliğe gelen bayanın maruz kaldıgı durumlar -kimyasallar, fiziksel risk etmenleri, cam silme vb- tehlike olarak göz önüne alınmalı ve bu bayanın sgk sının olmadığı durumu belirtilmeli mi yoksa mevcut çalışanların temizlikten sorumluymuş gibi mi aynı maddelerden bahsedilmeli ?)
Lütfen bilgilerinden emin olanlar yanıtlasın, vakit ayırdığınız için şimdiden çok teşekkür ederim.