Tersanelerde Yangin Nöbeti Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'İş Başı Konuşmaları' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    -147- TERSANELERDE YANGIN NÖBETİ
    Yangın nöbeti son derece önemli bir görevdir. Seattle’da gemilerde çalışan ekipler için bu görev zorunlu kılınmıştır. Bu görev, şayet hiçbir şey yapmadan, öylece bir yangın çıkar mı bekleyişi ile zaman öldürmek şeklinde yapılır ise şevk kırıcı, hatta can sıkıcı bir hal dahi alabilir. Ancak, yangın nöbetinin bu şekilde tutulması da gerekmemektedir.​

    Yangın nöbeti görevinin oynadığı hayati önem taşıyan rollerden biri de emniyet konusundadır. Kaynak ya da kesim işlemlerinin yapıldığı alanlar, kontrol edilmesi gereken ve emniyet açısından tehlike teşkil eder nitelikte durumların ortaya çıkma ihtimalinin yüksek olduğu alanlar arasındadır. Örneğin:​

    • Sıcak işlerin yapıldığı kısımda havalandırma yok diyelim. Onca dumanın arasında alevleri görmek kolay olmaz, değil mi!!! Bu tür alanların iyi bir şekilde havalandırılmakta olduğundan emin olun, sonuçta birilerinin bu ortamda çalışması gerekiyor!
    • Oksijen ve Asetilen tüpleri alt güvertelere bırakılmış olabilir. Bu felakete davetiye çıkartmanın ta kendisidir! Bu alanlara hiç kimsenin girmesine müsaade etmeden ÖNCE ehil birisinin bu mekânları değerlendirmesini temin edin.
    • Kötü ışıklandırma: Işıklandırmanın kötü olması halinde, birisinin takılıp sendelemesi ya da düşmesi an meselesi demektir. Peki, karanlıkta gerekli aletleri nasıl bulacaksınız?
    • Köpük Yalıtım: Köpük ve plastik malzemeler, Seattle’da meydana gelen büyük çaplı gemi yangınlarında bir şekilde rol oynamışlardır. Sıcak işe başlamadan önce, tüm köpük yüzeylerin talimatlar gereğince yeteri kadar soyulmuş olmasını ya da açıkta kalan tüm kenarların No-Char ya da onaylanmış eşdeğer bir malzeme ile boyanmış olduğunu temin edin.
    • Dağınıklık: Bu herkesin şevkini kıran bir durum aslında. Kaynak kabloları karman çorman, her yer atık malzeme ve pislik içinde ve ortalık leş gibi olduğu için herkesin morali bozuk. Dağınık ortamlarda kazalar hep bir köşede saklanıp ortaya çıkacakları zamanı kollarlar.
    • Ancak, tüm yangın tehlikelerinin pabucunu dama atacak bir yangın tehlikesi daha var: Bir kaynakçının, kapalı bir alanda dikine dikiş kaynağını 20 LİTRELİK BİR BENZİN BİDONUNUN ÜZERİNE OTURUP yaptığı görülmüştü. Benzin, güvertede bulunan basınçlı yıkama makinesi için getirilmiş, biri de bakmadan alıp, üzerine otursun diye kaynakçıya getirmiş. Kaynakçının, bidonun üzerindeki etiketi fark ettiğinde yüzünün aldığı şekli görmeliydiniz!
    İyi bir yangın nöbeti görevi bu tür yangın tehlikelerini zamanında yakalayıp rapor etmeyi gerektirir. Bu şekilde, yaralanma, sakatlanma, hasar zarar ve hatta ölüm vakalarının dahi önüne geçilebilir. ​

    Bu tür sorunları sıcak iş başlamadan önce tespit edebilmek amacı ile inisiyatif kullanın. Sadece birkaç dakikanızı alabilecek bu ayrıntı, en küçük yangından sonra oluşacak ve saatler, hatta günler sürebilecek iş durması ve temizlik operasyonlarının yanında lafı bile edilmez durumdadır. Diğer yandan, yangın nöbeti esnasında bulunduğunuz alanın temizliği ve herkesin işini daha emniyetli bir şekilde yapabilmesine olanak verecek türden görevler konusunda yardımcı olun. Zamanınızı mümkün olan en iyi ve verimli şekilde kullanmış olacaksınız. ​

    FIRE WATCH IN SHIPYARDS
    The duty of a fire watch is extremely important. In the City of Seattle, it is mandatory for crews when working aboard vessels. This role can be frustrating or boring if the person does nothing but stand around waiting for a fire to occur. But this doesn't have to be the case.​

    A vital role for a fire watch is also a safety role. The area in which the welding or cutting takes place will most likely have several safety hazards in need of control. For example:​

    • No ventilation in the space where the Hot Work s being done. Hard to see a fire for all the smoke!!!!! Make sure there is good ventilation in those spaces--someone has to work there!
    • Oxygen and Acetylene cylinders may be placed below decks. This is always an invitation to disaster. Get a Competent Person to evaluate the space PRIOR to allowing anyone in.
    • Bad Lighting: If the lighting is poor, it is just a matter of time until a trip or fall occurs. And how can anyone find tools in the dark?
    • Foam Insulation: Most of the large shipboard fires in Seattle involved foam/plastics. Insure that all foam is stripped back to the proper guidelines or all exposed edges painted with No-Char, or the approved equivalent, prior to performing hot work.
    • Poor Housekeeping: This is frustrating for everyone...the leads are spaghetti, debris is everywhere, and everyone is in a bad mood because it's a pig sty. Bad housekeeping leads to bad accidents.
    • But here is a fire hazard to end `em all: A welder was observed running a vertical skip weld in an enclosed space--WHILE SITTING ON A FIVE GALLON CAN OF GASOLINE. The gasoline was for the pressure washer on deck and somebone brought it down for the welder to sit on!!! Boy was he surprised once he read the label on the the can!
    A good fire watch should catch and report these safety hazards. Injury, damage and even death can be avoided. Take the initiative to identify problems before the hotwork starts. It may only take a few minutes to do so, but the work stopage and cleanup after a small fire will take hours--or even days. Also, while on fire watch, help with the area housekeeping and assist with other tasks that enable everyone to perform their job more safely. The time will be well spent.​


    KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm
    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/



     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica