Toolbox Trafiği Yönlendirme Hakkında Iş Başı Konuşması

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
TRAFİĞİ YÖNLENDİRME
Otomobil sürücülerinin sizi sinirlendirmek için dışarıda olduğunu hissediyor musunuz? Yolun dışına yeterince hızlı çıkmazsanız sizi ezecekler mi? Muhtemelen birçok sürücü bizim onları görmemiz ve yolları üzerinde durmamamız için aynı davranışı sergilerler. Bu trafik yönlendirme işinde var olan tehlikelerden sadece biridir. Trafiği yönlendirirken bir kazayı önlemek için elimizden gelen her şeyi yapmak isteriz. Çünkü bir kaza meydana geldiğinde sürücüler, şirketimiz ve kendimiz olmak üzere herkes acı çeker. Kaza demek hasarlı araç ve ekipmanlar, kişisel yaralanmalar ve ölümler anlamına gelebilir.
İŞARETLER DÜŞÜNEMEZ
İşaretler normalde mesajları iletme ve yönlendirme işini iyi yaparlar. Ama bir dezavantajları var. Onlar (işaretler) düşünemezler. Ve koşulların aniden değişmesi durumunda işaretlerimiz otomatik olarak ayarlanamazlar. Burada konuya giriyoruz. Koşullar sürekli değişiyor ve trafik talimatlarının da değişmesi gerekiyorsa bu durumlarda bayrakçı kullanılır. Etkili bir trafik kontrolü için işin doğru şekilde yapılması gerekir. Biz inşaat alanına giren sürücüleri önceden uyarmak için gerekli işaretleri yerleştiririz ve bir bayrakçının onları yönlendireceğini bilmelerini sağlarız.
SİZİ GÖRDÜĞÜNDEN EMİN OLUN
Sürücüler kendilerine vaat edilen bayrakçı kişiye bakacakları için sizi kolaylıkla görmelidirler. Bu yansıtıcı yelek giymeniz için bir nedendir. Bu yüzden dikkat çekeceksiniz (görünür olacaksınız). Ama bu yeleğin giyiliş amacını bozmayın. Diğer çalışanların etrafınızda grup olarak toplanmasına izin vermeyin çünkü görülmeyebilirsiniz. Ya da sürücülerin yolları üstünde ellerini sallayan bir grup gördüklerini, hepsinin ellerindeki inşaat malzemelerini salladığını ve hiçbirinin sürücüleri yönlendirmediğini gördüklerinde ne düşünmelerini beklersiniz? Bazen sürücüler kendilerine çelişkili yönleri gösteren iki kişi bulabilirler. Aşağıdaki birkaç temel kurala uyarak böyle durumları önleyebiliriz.
1. Bayrakçı olarak trafiği yönlendirirken önceden ne yapacağımızı bilmek için işimizin neleri kapsadığını anlamalıyız.
2. Düzgün giyinmeli ve genel görünüşünüz düzgün olmalıdır. Ayakkabılar önemlidir. Hava şartlarına bağlı olarak asfaltın aşırı sıcak veya soğuk olacağını unutmayın. Sağlam ayakkabı veya bot uygundur.
3. Resmi gereksinimlerine bağlı olarak doğru boyutta işaret çubukları veya bayraklar kullanılmalıdır. Bayraklar en az 150 santimetre kare olmalıdır
4 Trafik yönlendirmede çok sayıda yanlış yol varken sadece tek bir doğru yol vardır. Hepimiz standart sinyallerden oluşan bir set kullanmalıyız.
5 Acil durumlar dışında sadece belirlenen bayrakçılar trafiği yönlendirmelidir. Bireyler her zaman trafik koşulları ve inşaat faaliyetlerine karşı tetikte olmalıdırlar.
6. Trafiğe (araçlara) asla arkanızı dönmeyin. Çoğu işaretçi araçlara arkalarını döndüklerinde çarpılmışlardır.
7. Bayrakçılar insanlara karşı sıkı ama nazik olmalıdır. İnsanlar sizden aldıkları izlenim ile bir bütün olarak inşaat sektörü hakkında bir fikir oluşturabilir.
ONLARIN KARAYOLU
Karayollarının halkın malı olduğunu, şirketinize ait olmadığını unutmayın. Bizler işinizde nazik olmanızı istiyoruz. Ama aynı zamanda bir kaza olmayacağından emin olmak istiyoruz. Biz sizden özellikle kendilerine veya başkalarına zarar vermekten korumak için bazı sürücülere karşı nazik olmanızı istiyoruz. Bayrakçı olmak çok önemli bir iştir, çünkü halkı, çalışma arkadaşlarınızı ve kendinizi koruma sorumluluğunuz var.

FLAGGING TRAFFIC
Do you feel that the motoring public is out to get you? That if you don't hop out of the way quickly enough, they will run you down? It is probably because many drivers take the attitude that we should see them and keep out of their path. Just one of the hazards of flagging traffic. When f lagging traffic, we want to do everything we can to prevent an accident. Because when an accident occurs, everyone suffers: the motorist, our Company, and us. An accident can mean damaged vehicles and equipment, personal injury, and fatalities.
SIGNS CAN'T THINK
Signs normally do a good job of giving messages or direction. But they have one disadvantage. They can't think. And if a situation changes suddenly, our signs can't automatically adjust. That is where we come in. A flag person is used where conditions are constantly changing and traffic instructions must change, too. For traffic control to be effective, the job has to beset up properly. We put out the necessary signs in advance to warn motorists they are entering a construction area, and to let them know that a flag person will be giving directions.
MAKE SURE THEY SEE YOU
Motorists will be looking for the promised flag person, and should be able to spot you quickly. That is one reason you wear a fluorescent vest. So you will stand out. But let's not defeat its purpose. Don't let a bunch of other employees gather around you, so that you can't be seen at all. Or what do you suppose motorists think when they come upon a whole group of us waving our arms, all of us directing various pieces of construction equipment and no one directing the driver? Sometimes motorists find two persons giving them conflicting directions. We can avoid such situations by following these few basic rules:
1. As a flag person, you should understand what our operation involves, so that you know what to anticipate when directing traffic.
2. You should be properly dressed and neat in appearance. Foot wear is important. Remember that pavement can get mighty hot or cold, depending on the weather. Sturdy shoes or boots are advisable.
3. Depending on state requirements, paddles or flags of the correct size must be used. Flags should be at least 24" square.
4. There is only one right way to signal traffic, while there are many wrong ways. We all should be using one standardized set of signals.
5. Only designated flag persons should be directing traffic, except in emergency situations. These individuals must be alert to traffic conditions and the construction operations at all times.
6. Never turn your back on traffic. Many a flag person has been knocked for a loop.
7. Flag persons should be firm but courteous with the public at all times. The general public could well form an opinion of the construction industry as a whole by the impression they receive from you.
THEIR HIGHWAY
Always remember that it's the public's high-way, not the Company's. So, we do want to be courteous. But at the same time, we want to make sure that an accident doesn't happen. We may have to be especially firm with some motorists to keep them from hurting themselves or others. Being a flag person is a very important job, because you have the responsibility of protecting the public, your fellow workers, and yourself.
KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm
Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.