Yollar Ve Hava Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'İş Başı Konuşmaları' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    YOLLAR VE HAVA
    Yağmur, kar ve rüzgar araç kullanımını son derece tehlikeli hale getirir. Aslında, kötü hava şartları iki kat tehlike yaratır. ​

    Sıkışık trafik, dönemeçli virajlar ve dik yokuşlar normal şartlarda sürüşü yeterince zorlaştırmaktadır. Fakat bu yol koşullarını rüzgar ve yağışlı hava ile birleştirirsek yepyeni bir koşullar kümesi oluşmaktadır. ​

    Sürüş tekniğimizi bu şartlara göre ayarlamalıyız. Mesafenizi koruyun. Kaygan yollarda durmak için çok daha fazla mesafeye ihtiyacınız olduğunu hatırlayın. Yavaş ve kademeli olarak duracağını tahmin edin.Kavşaklarda daha da temkinli olun.​

    Kaygan bir yüzeyde araç kullanırken asla sert fren yapmayın. Bu ani duruşlar savrulmanıza yol açabilir. Aracınızda anti-kilit fren donanımı yoksadireksiyon hakimiyetini koruyun ve fren pedalına pompalama yaparak basın.​

    Anti-kilit fren sistemleri (ABS) sert fren durumlarında sürücüye birçok avantaj sağlamaktadır. Tekerlerin kilitlenmesinden kaynaklanan savrulma olasılığını azaltmakta ve gelişmiş bir direksiyon kontrolü sağlamaktadır. Eğer aracınız anti-kilit fren donanımına sahipse, sadece sıkıca ve sabit basınçta fren pedalına ayağınızı basılı tutun. Fren pedalı daha sert hissedilebilir veya titreyebilir. Bir gürültü de duyabilirsiniz. Fren pedalını kesinlikle pompalamayın, sadece sert bir şekilde frene basılı tutun ve ABS’nin sizin için çalışmasına izin verin. Pedalın hareket etmesi durumunda daha fazla basmaya hazır olun.​

    Ani hızlanma ve çok sert fren, çok daha fazla savrulmaya neden olduğu gibi, ani bir direksiyon hareketi de aracınızın kaymasına neden olabilir. Dönüş ve kavşaklar öncesinde iyice yavaşlayın. Şerit değiştirmek için önceden plan yapın ve yavaş yavaş değiştirin. Bu amacınızı belirten sinyali verdiğinizden emin olun. ​

    Eğer bir savrulma ile karşılaşırsanız aşağıdaki kurallara uyunuz;​

    1. ​
    Frene basmayın veya direksiyonu fazla kırmayın.​

    2. ​
    Ayağınızı gazdan çekin ve arabanın arka kısmının kaydığı yere doğru sürün. Yani, aracın arkası sağa kayarsa tekerleri sağa çevirin, arka sola kayarsa tekerleri sola çevirin.​

    3. ​
    Kurtulduğunuzu hissettiğinizde tekerleri düzeltin ve yola devam edin.​

    Islak yollarda ayrıca römork makasları tehlikesi de vardır. Römorkun hızı arttırıldığında olan şey; aracın menteşe etkisi yaratmasıdır. Römork büyük bir kuvvetle fırlar ve aracı kontrol dışı bırakır.​

    Yıl boyunca yapılan rutin araç bakımları önemlidir. Bununla birlikte sert hava koşulları sırasında halihazırda bulunan araç ekipmanlarına güvenmeliyiz. Her yolculuktan önce bütün ışıkların uygun şekilde çalıştığından emin olun. Cam sileceklerini, lastik havasını, buz çözücüyü kontrol edin ve yanınızda lastik zincirleri olduğundan emin olun. Kötü havalarda araç kullanımı ile ilgili en iyi duygulardan biri; güvenli bir araçta olduğunuzu bilmektir.​

    Beklenmedik durumlara hazırlıklı olun. Aracınızın olağan koşullarını koruyun, takip mesafenizi arttırın ve hızınıza göre ayarlayın.​

    ROADS AND WEATHER
    Rain, snow and wind make driving extremely hazardous. In fact, the adverse weather conditions create double trouble. ​

    Congested traffic, winding curves and steep hills make driving difficult enough during normal conditions. But, when we combine these road conditions with wind and wet weather, a whole new set of circumstances are introduced. ​

    We must adjust our driving for these conditions. Keep your distance. Remember, you need a lot more room to stop on slippery roads. Anticipate stops and slow down gradually. Be extra cautious at intersections. ​

    When driving on a slippery surface, never slam on your brakes. These sudden stops can throw you into a skid. If your vehicle is not equipped with anti-lock brakes keep steering control and wheels rolling by pumping the brake pedal. ​

    Anti-lock brake systems (ABS) offer many benefits to the driver in hard braking situations. They reduce the possibility of skidding due to wheel lock-up and provide improved steering control. If your vehicle is equipped with anti-lock brakes, just hold the brake pedal down with a firm and constant pressure. The brake pedal may feel hard or may seem to ratchet or pulsate. You may also hear a noise. Do not pump the brake - just hold the brake pedal down with firm pressure and let the ABS work for you. Be ready to push the pedal further if it travels closer to the floor. ​

    Rapid acceleration and too hard braking cause most skids, but a sudden steering movement can also whip your vehicle into a slide. Slow down well ahead of turns and curves. Plan ahead for lane changes and move into them gradually. Be sure to signal your intentions to traffic behind. ​

    If you do go into a skid, follow these rules: ​

    1. ​
    Don't hit your brakes or over steer. ​

    2. ​
    Take your foot off the gas and steer in the direction the rear of the car is sliding. That is, if the rear of the vehicle slides right, turn your wheels right. If your rear slides left, turn wheels to the left. ​

    3. ​
    When you feel the recovery, straighten your wheels and roll on. ​

    The danger of trailer jack knifing is also present on wet roads. What happens is that the speed of trailer surpasses that of the vehicle creating a hinging effect. The trailer whips around with great force, throwing the vehicle out of control. ​

    Routine vehicle maintenance is important throughout the year. However, during inclement weather, we rely on vehicle equipment that we sometimes take for granted. Before each trip, make sure all lights are working properly. Check your windshield wipers, tire pressure, heater defroster, and be sure you are carrying a set of tire chains. One of the few good feelings about driving in bad weather is knowing that you're in a safe vehicle. ​

    Be prepared for the unexpected. Keep your vehicle in top notch condition, increase your following distance and adjust your speed accordingly. ​


    KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/
    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/



     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica