Toolbox Yükleri Doğru Kaldirma Ve Taşima Kurallari Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'Elle ve Mekanik Yük Taşıma' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    [SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][B][FONT=Times New Roman]-109- YÜKLERİ DOĞRU KALDIRMA ve TAŞIMA KURALLARI[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE=15px] [/SIZE]
    [FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yaralanmadan ve fıtık olmadan (kas iskelet sistemi hastalıklarına yakalanmadan) nasıl yükleri doğru bir şekilde kaldırmamız gerektiğini biliyoruz. Fakat gelin yük kavrarken, kaldırırken ve taşırken nelere dikkat etmeliyiz bir inceleyelim.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü kontrol edin ve güvenli bir şekilde nasıl kaldırmanız gerektiğine karar verin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün tek başınıza kaldırılamayacak kadar ağır olup olmadığından emin olun.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün üzerinde size zarar verebilecek ya da kesiğe neden olabilecek çıkıntıları, çapakları, tırnakları, keskin yüzeyleri vb olup olmadığını iyice kontrol edin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün tam karşısına geçin – vücudun başka bir yöne dönük halde belinizi döndürerek yükü almaya çalışmayın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün ağırlık merkezini belirleyin ve buna göre yükü kaldırmaya başlayın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Ayaklarınızı dengeli ve rahat bir konuma getirin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Dizlerinizi çömelme pozisyonunda bükün.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Sırtınızı dik tutun ancak kasmayın – dimdik ve rahatsız bir şekilde olmasın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü güçlü olan bacak kaslarınız ile kaldırın, zayıf olan sırt kaslarınızla değil.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü mümkün olduğunda vücudunuza yakın tutun.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü yukarı rahat bir şekilde kaldırın, sürüklemeyin; sürüklediğinizde yük ağırlaşacaktır.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Eğer yük tek başınıza kaldırabileceğinizden ağır görünüyorsa yardım istemekten çekinmeyin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü taşıdığınız yolun boş ve engelsiz oldup olmadığını kontrol edin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü taşırken daima önünüze bakın, çevrenizden size doğru yaklaşan bir şey ya da biri olup olmadığını kontrol edin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü indirmek için ise aynı temel kuralları tersten uygulayın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü indirdiğinizde, bir tutma noktası oluşmuştur. Parmaklarınıza, ellerinize ve ayaklarınıza bakın.Yük kaldırma ve taşıma kurallarını hatırlar ve uygularsanız kas iskelet sistemi hastalıklarına yakalanma olasılığınızı önlemiş olursunuz.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [SIZE=15px][COLOR=#212121][FONT=Times New Roman]PROPER LIFTING[/FONT][/COLOR][/SIZE]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]We know how to lift properly to prevent back injuries and hernias. But let's review what we should [/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]watch out for when lifting, handling and carrying loads.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Size up the load and decide how to grasp it securely.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Make sure the load is not too heavy for you to lift alone.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Carefully examine the load for sharp edges, nails, metals strips or bands, splinters or anything that could [/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]pierce or cut you.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Face the load squarely — don't attempt to raise the load if your body is twisted.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Determine the center of gravity of the load and grasp it accordingly.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Place your feet in a stable and comfortable position.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Bend at the knees in a squatting position.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Keep your back straight, but in a comfortable position — not fully vertical.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Lift with your strong leg muscles, not your weaker back muscles.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Position the load as close to your body as possible.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Ease the load up; don't jerk it because inertia makes it heavier.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- If the load seems to be too heavy to lift alone, don't hesitate to get help.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Determine the path you will take to move the load and make sure it is free of all obstructions.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- While carrying the load, always look where you are going, watching for anyone or anything that is approaching [/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]you, even from the sides.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]

    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- To lower the load, use the same basic lifting steps in reverse.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- When the load is lowered, a pinch point is created. Watch your fingers, hands, and feet. Remembering and using proper lifting procedures will help prevent back injuries and hernias.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][/SIZE]
    [SIZE=15px][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman] [/FONT][/SIZE][/LEFT][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]

    KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm
    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır. http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/



     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica