Toolbox Yüksekteki Yükler Hakkında Iş Başı Konuşması

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
YÜKSEKTEKİ YÜKLER
Genç bir inşaat işçisi eşinin ilk doğumunu yapıp eve geldiği gün hayatını kaybetti. Bu nasıl oldu? Ağır, hantal bir yük mobil vinç tarafından diğer nesnelere çarpmamak için altı yedi feet yukarıdan taşınmaktaydı. Yük, bu genç adam dışında diğer tüm çalışanlar tarafından dikkat edilen işaretli bir alanda taşınmaktaydı. Ustabaşının uyarısına rağmen, adam yük çalışma alanı dışında durmadı. Kaldırma yükü boşaldı ve adam öldü.
EĞER YÜKSEKTEYSE TEHLİKELİDİR​
Bu olay bana daha önce gördüğüm bir sloganı hatırlattı: “ Yüksekteyse tehlikelidir” Bu mekanik ekipman iyi durumda olsa bile her zaman hatırlamamız gereken bir şeydir.​
İNCELEYELİM​
Düşen yüklerden korunmak için bazı kuralları inceleyelim:​
Yere yakın taşınan yükler her iki tarafından da birer kişi tarafından sabitlenebilir. Bu kişiler her zaman açıkta olmalıdır ve zemin yüzeyi pürüzsüz ve makul düzeyde olmalıdır. Gerekli yerlerde uyarı levhaları bulunmalıdır. Ve kesinlikle bu yerden beş feet yukarda taşınabilir yükler için uygulanacaktır. Bazı durumlarda, bir şeylerin üzerine dolanabilecek uzun ve işi çevreleyen hatlar yerine, alçaltılmış ve kaldırılmış yüklere rehberlik etmek için on feet etiketleri kullanılmalıdır.​
Tüm işlerde olduğu gibi, sadece bir kişi vinç operatörüne sinyal vermelidir. Vinç yönlendirme işine atandıysanız, şu temel kuralları uygulayın.​
  1. Vinç operatörünü yönlendirmek için standart el hareketlerini kullanın.
  2. Operatörün sizi, sizin de operatörü rahatça görebileceğiniz bir yere yerleşin.
  3. Eğer yükü görmüyorsanız ve siz de başka bir kişiden sinyal alıyorsanız, sinyali operatöre iletmeden evvel aldığınız sinyalden emin olun. Unutmayın, bu sinyaller zaman alır.
  4. Hiçbir zaman bir yükün bir işçinin başının üzerinden geçmesine, alçaltılmasına ya da yükseltilmesine izin vermeyin. Operatör yükü görebiliyorsa, bu tamamen onun sorumluluğudur ve istisnasız bir şekilde bu kuralın uygulandığını kontrol edin.
UNUTMAYIN​
Eğer havadaysa, tehlikelidir.​

OVERHEAD LOADS
A young construction worker was killed the same day his wife was coming home from the hospital with their first child. How did this occur? A heavy, bulky section was being transported by a crane, which had to carry it six or seven feet in the air to clear other objects. The load was equipped with tag lines, which were being used to guide it by all of the workers except this young man. Although warned by his foreman to use the line, he didn't. A lifting pad gave way and he was killed instantly.​
IF IT'S IN THE AIR, IT'S DANGEROUS​
This incident reminds me of a slogan I once saw: "if it's in the air, it's dangerous." This is something to remember even if the mechanical equipment seems to be in good condition.​
LET'S REVIEW​
Let's review some of the rules that can help keep us from getting injured by failing loads:​
A load that can be carried close to the ground can be stabilized by a person at each end. These individuals must stay in the clear at all times, and the ground surface must be unobstructed and reasonably level. Taglines should always be used where needed. And definitely where the load is to be carried more than five feet above the ground. In some cases, ten-foot taglines should be used to guide loads being raised and lowered, rather than using extremely long lines that drag around the job and can snag on some- thing.​
On all jobs, only one person, generally the lead person, should give signals to the crane operator. If you are assigned the job of directing the crane, follow these basic rules:​
1. Always use standard hand signals to direct the crane operator.​
2. Stand in the clear and place yourself where the operator can plainly see you and you can see the operator.​
3. If you can't see the load and another person is signaling to you, be sure every-one is in the clear before you give the signal to the operator. Remember, it takes time to relay signals.​
4. Never permit a load to be lowered, raised, or swung over a worker's head. If the operator can see the load, it's the operator's responsibility -without exception -to see that this rule is followed.​
REMEMBER​
"If it's in the air, it's dangerous."​
KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm
Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.