- Katılım
- 17 Ara 2010
- Mesajlar
- 3,014
- Tepki puanı
- 3,509
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (B)
LASTİK İMALAT SEKTÖRÜ GENEL BİLGİ
Kimyasal maddeler, renklendiriciler ve değişik kauçuk türleri ile diğer hammedeler çok yüksek ısı ve basınç altında çalışan Banbury adı verilen karıştırıcılarda işleme tabi tutulur. Bunun sonucunda ortaya esneyabilen, sakıza benzeyen bir kauçuk bileşiği çıkar.
Daha sonra bu karışım soğtulur ve çeşitli işlemlerden geçirildikten sonra dilimlere ayrılır ve ezicilere aktarılır. Bu ezicilerde hazırlana değişik hamur bileşimleri farklı şekiller verilerek kesilir ve buna göre lastik yanağı, sırtı ve diğer parçaları oluşturulmuş olur. Bir başka kauçuk türü ise lastiğin gövdesini oluşturan polyester veya naylon kumaşı kaplar.
Bundan sonra tekerlek jantından gelen sürtünmelere karşı koruyucu görevi gören tellerden yapılan kumaş kat yapılır ve Chafer Şeridi eklenir.
Lastiğe yol tutuş kabiliyeti veren ve delinmeleri engelleyen çelik kuşaklar en son eklenir ve lastiğin sırtı tamamlanmış olur. Ardından otomatik merdaneler tüm parçaları birbirine presleyerek yapıştırır.
Bunun ardından sıcak kalıplar lastiği şekillendirir ve vulkanizasyon yolu(kükürt) ile sertleştirir. Bu kalıplar, imalatçının sırt deseni ve yanak işaretleri ve yasaların gerektirdiği işaretleri içerir. Lastikler, ebatlarına bağlı olarak 300 derecede pişirilir.
Eğer lastiklerde, dikkate alınması gerekmez diye düşünülen en ufak bir leke dahi olsa bu lastikler hatalı kabul edilir. Bazı kusurlar, bir kontrol memurunun eğitimli gözleri veya elleriyle tespit edilirken, diğerleri özel makineler tarafından tespit edilir. Bu muayeneler, yüzeyle sınırlı kalmaz. Bazı lastikler, gizli zayıf noktaları veya iç kısımlarındaki kusurları belirlemek amacıyla üretim bandından çekilip, X-ışınlarından geçirilir. Buna ek olarak, kalite kontrol mühendisleri, rastgele seçilen lastikleri düzenli olarak kesip, bunların performans, kullanım veya güvenliği olumsuz yönde etkileyen yapılarını tüm ayrıntılarıyla incelerler
Kaynak : http://www.isguvenligi.net
Kimyasal maddeler, renklendiriciler ve değişik kauçuk türleri ile diğer hammedeler çok yüksek ısı ve basınç altında çalışan Banbury adı verilen karıştırıcılarda işleme tabi tutulur. Bunun sonucunda ortaya esneyabilen, sakıza benzeyen bir kauçuk bileşiği çıkar.
Daha sonra bu karışım soğtulur ve çeşitli işlemlerden geçirildikten sonra dilimlere ayrılır ve ezicilere aktarılır. Bu ezicilerde hazırlana değişik hamur bileşimleri farklı şekiller verilerek kesilir ve buna göre lastik yanağı, sırtı ve diğer parçaları oluşturulmuş olur. Bir başka kauçuk türü ise lastiğin gövdesini oluşturan polyester veya naylon kumaşı kaplar.
Bundan sonra tekerlek jantından gelen sürtünmelere karşı koruyucu görevi gören tellerden yapılan kumaş kat yapılır ve Chafer Şeridi eklenir.
Lastiğe yol tutuş kabiliyeti veren ve delinmeleri engelleyen çelik kuşaklar en son eklenir ve lastiğin sırtı tamamlanmış olur. Ardından otomatik merdaneler tüm parçaları birbirine presleyerek yapıştırır.
Bunun ardından sıcak kalıplar lastiği şekillendirir ve vulkanizasyon yolu(kükürt) ile sertleştirir. Bu kalıplar, imalatçının sırt deseni ve yanak işaretleri ve yasaların gerektirdiği işaretleri içerir. Lastikler, ebatlarına bağlı olarak 300 derecede pişirilir.
Eğer lastiklerde, dikkate alınması gerekmez diye düşünülen en ufak bir leke dahi olsa bu lastikler hatalı kabul edilir. Bazı kusurlar, bir kontrol memurunun eğitimli gözleri veya elleriyle tespit edilirken, diğerleri özel makineler tarafından tespit edilir. Bu muayeneler, yüzeyle sınırlı kalmaz. Bazı lastikler, gizli zayıf noktaları veya iç kısımlarındaki kusurları belirlemek amacıyla üretim bandından çekilip, X-ışınlarından geçirilir. Buna ek olarak, kalite kontrol mühendisleri, rastgele seçilen lastikleri düzenli olarak kesip, bunların performans, kullanım veya güvenliği olumsuz yönde etkileyen yapılarını tüm ayrıntılarıyla incelerler
Kaynak : http://www.isguvenligi.net