- Katılım
- 26 Şub 2012
- Mesajlar
- 802
- Tepki puanı
- 5,507
- Meslek
- Uzman (B)
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN YARARLARI
Toplam kalite yönetimi işletmenin rekabet gücünü artırabilmesi için en önemli yaklaşımlardan biridir. Küreselleşme ile setleşen rekabet koşullarında işletmeye sağladığı yararları şöyle sıralayabiliriz:
-Mal ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesi
-Müşteri tatmininin artması
-Kaynak israfının azalması
-Ürün geliştirme süresinin kısalması
-Verimliliğin artması
-Pazar talebinin karşılanmasında esnekliğin artması
-Süreç içi işlem sayısının azalması
-Müşteriye hizmet ve mal teslim sürelerinin kısalması
-İşçi ve işveren ilişkilerinin düzeltilmesi
Yukarıda saydığımız bu görünür yararların dışında toplam kalite yönetimi ile örgütün kendini geliştirmesi geleceğe hazırlanabilmesi daha da kolaylaşmaktadır. Toplam kalite yönetimi ile işletmeler hem kalite üstünlüğü hem de maliyet üstünlüğü elde edebilmektedir. Özellikle çalışanların katılımıyla gerçekleştirilen yeni öneriler ve yeni tekniklerle rekabet gücünün artırılmasında önemli kazanımlar sağlanabilmektedir.
Toplam kalite yönetimi işletmenin rekabet gücünü artırabilmesi için en önemli yaklaşımlardan biridir. Küreselleşme ile setleşen rekabet koşullarında işletmeye sağladığı yararları şöyle sıralayabiliriz:
-Mal ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesi
-Müşteri tatmininin artması
-Kaynak israfının azalması
-Ürün geliştirme süresinin kısalması
-Verimliliğin artması
-Pazar talebinin karşılanmasında esnekliğin artması
-Süreç içi işlem sayısının azalması
-Müşteriye hizmet ve mal teslim sürelerinin kısalması
-İşçi ve işveren ilişkilerinin düzeltilmesi
Yukarıda saydığımız bu görünür yararların dışında toplam kalite yönetimi ile örgütün kendini geliştirmesi geleceğe hazırlanabilmesi daha da kolaylaşmaktadır. Toplam kalite yönetimi ile işletmeler hem kalite üstünlüğü hem de maliyet üstünlüğü elde edebilmektedir. Özellikle çalışanların katılımıyla gerçekleştirilen yeni öneriler ve yeni tekniklerle rekabet gücünün artırılmasında önemli kazanımlar sağlanabilmektedir.