Başarı Sırları

Konu, 'Toplam Kalite Yönetimi' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    Toyota'nın Başarı Sırları

    Sirketlerini saglikli sekilde güçlendirerek bir dünya markasi haline getirmek isteyenler Toyota'yi dünya markasi yapan yoshi'nin tecrübelerini rehber edinebilirler. .

    Uzun tecrübesinden süzdügü ilkelerle dünya devi Toyota'nin basarisina katkida bulunan, sirketin eski baskan yardimcisi Yoshi Ishizaka geçtigimiz günlerde Türkiye'deydi. Sabanci Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesinin konugu olarak bir konusma yapan Ishizaka Toyota way' diye adlandirdigi yönetim felsefesini anlatti.

    4O yili askin bir süredir Toyota ailesinde görev yapan, sirketin yönetim kurulu eski baskan yardimcisi Yos-liio Isbizaka, Sabanci Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi ve MBA Kulübü tarafindan düzenlenen 'Yöneticilerle Söylesiler' dizisinin ilk konugu oldu.Ishizaka, 2 Ekim günü Sabanci Center'da düzenlenen konferansta Toyota'nm denizasiri ülkelerde milyonlari bulan satis rakamlarinin ardindaki felsefe olan 'Toyota Way hakkinda dinleyicilere bilgi vererek, 1963'te Toyota'da ise basladiginda sadece

    bin adetlerde olan satisiyla kendi halinde bir Uzakdogu sirketi olan Toyota'nin, 2005 yilinda 5,5 milyonluk bir satis rakamina ve dünya çapinda 7.300 adet bayiye ulasarak bir dünya devi olmasinin tesadüf olmadigini belirten Ishizaka, bunun ardindaki gerçeklerin Toyota Way’i olusturdugunu söyledi.

    SÜREKLI GELISIM

    Konferansta Toyota Way felsefesinin iki temele dayandigini söyleyen Ishi-zaka, bunlari söyle siraladi: sürekli gelisim ve insanlara saygi...

    Sürekli gelisim sayesinde sirketin yerinde saymayacagini ve böylece rakipleri gelisirken kendisinin geride kalmayacagini ifade eden Ishizaka, sürekli gelisim için üç düsünceye ihtiyaç oldugunu belirtti. Bunlar Tatminsizlik' , 'Kaizen' ve 'Genchi Genbutsu.'

    Tatminin insan ve sirketin freni oldugunu söyleyen Ishizaka. 'sürekli iyiyi arama çabasi' olarak özetlenebilen Kaizen sayesinde, bir yandan sorunlara meydan okuyup -hatta sorun yaratip asarak- yola devam ederken, bir yandan da en iyiyi ortaya çikarmayi amaçlandiklarini belirtti.

    'Gerçegi görmek için kaynagina inmek' seklinde özetlenebilecek Genchi Genbutsu ise dinlemekle ilgili bir felsefe. Otomotiv sektörünün her seyden önce bir 'insan' sektörü olduguna dikkat çeken Yoshio Ishizaka müsteriyi, ürünü, dagiticiyi ve pazari dinlemenin onlarla konusmaktan daha çok yarar sagladiginin altini çizdi. "Tatmin duygusu, kisi ve sirketlerin gelisimini engelleyen bir frendir"

    INSANA SAYGI

    Ishizaka, saygi sayesinde insanlari kazanabileceg imizi düsünüyor "Müsteriye saygi, çalisana saygi, dagitana saygi... Her kiminle muhatapsaniz ona saygi." Böylelikle, karsinizdakinin kendisine önem verildigini hissetmesi saglaniyor ve ayni sekilde, ayni oranda size saygi besliyor. Kisacasi dinleyip, anlayip, çözüm için elinizden gelenin en iyisini yaptiginizda karsinizdakini kazanmis oluyorsunuz.

    Ayni sirkette 40 yili askin sûre boyunca görev yapan ve deneyimlerinden süzdügü kurallarla sirketin evrimine katki saglayan bir liderin kurallarina kulak vermek gerekiyor. Ishizaka'nin kurallari çok kati da degil. Ishizaka, bir soru üzerine "40 yil boyunca düsmanimiz Toyota'ydi" derken gözümüzün önünde acimasiz bir is dünyasi canlandi ama çikarken verdigi nasihat, gerçege dönmemize yardima oldu: "Isinize biraz hayat katmayi ihmal etmeyin."

    Yoshi'nin 8 kurali

    Iyi liderligin iyi sonuçlar yarattigini söyleyen Yoshi Ishizaka, liderlerin mutlaka uymasi gereken kurallar oldugunu belirtti.

    Iste liderienr ve lider olmak isteyenlerin akillarinda ya da basuçlarinda bulundurmasi gereken 8 Yoshi kurali...

    Kural 1: Açik fikirli olun ve seyahati sevin

    Global is sahnesini daha iyi anlamak için, liderler dünyanin her kösesine seyahat etmeye hazir olmalidir, iyi bir seyyah olmanin en önemli parçasi ise açik fikirli olmak ve gittiginiz yerin dilini bilmezseniz bile oradaki insanlarla iletisim kurabilmektir.

    Kural 2: Iyi bir dinleyici olun

    Iyi liderler, konustuklari kadar dinleyerek de iletisim kurmalidirlar. Dinleyerek, digerlerinin görüsünü tam anlamadan karar verme tuzagina düsmekten kurtulurlar. Dinlemeye zaman ayirmak, söylenmek istenenin ardindaki anlamlari da ortaya çikar.

    Kural 3: Pozitif bir tavir takinin

    Yeni bir kültüre ya da is ortamina girdiginiz zaman, pozitif bir tavir çok çabuk yol almanizi saglar. Iyi liderler

    organizasyondaki performans ve moral durumuna zarar veren bariyerlen bulmali ve onlari ortadan kaldirmak için ne gerekiyorsa yapmalidir. Böylelikle, negatif düsünce döngüsünü kirmis olurlar ve isler tekrar pozitif bir raya oturur.

    Kural 4: Vücudunuzu ve zihninizi saglikli tutun

    Liderlerin zihinsel ve fiziksel olarak saglikli olmasi çok önemlidir. Önemli kararlar verme asamasinda olusan zihinsel baski, bir insanin fiziksel sagligini etkileyebilir. Mümkün oldugunca odaniza veya evinize erken dönün ki, ertesi günkü olaylar için bo bol dinlenmeye vaktiniz kalsin. Dengeli bir hayat, sagliniz ve alacaginiz kararlar için çok faydali olacaktir.

    Kural 5: Hayatin ögrencisi olun

    Iyi bir lider olmak için, hayatta hep Ögrenci olarak kalmalisiniz, is dünyasi hakkmda kitaplar okuyun ve çalismaya gideceginiz ülkenin kültür ve tarihini iyi çalisin. Sans-: oldukça da meslektaslarini zla sohbet edip onlarin fikir ve tecrübelerinden bir seyler ögrenmeye çalisin.

    Kural 6: Baskalarina saygi gösterin

    Büyük liderler, basarili insani iliskileri yürütmenin anahtarinin saygi oldugunu fark etmislerdir. Bu liderler karsilarinüakileri dinleyerek, görüslerine açik fikirli bir tutumla yaklasarak ve yerel adetlere uyarak, saygi görmek için saygi göstermek gerektigini çabucak ögrenmislerdir.

    Kural 7: Bir takim kurun ve takiminizdakilere destek verin

    Gerçek liderler sadece kendilerini degil, tüm ekibi gelistirmek için büyük bir çaba göstermelidir. En zor is, güven insa etmektir.

    Ekibinizden biri hata yaptiginda ona yardim ederek, onu dinleyip ilgi göstererek hiçbir maasin ya da primin saglayamayacagi bir motivasyon saglarsiniz.

    Kural 8: Eglenin

    Insanlar, sevdikleri insanlari takip ederler. Ve eglenmeyi bilen insanlar sevilir. Hayat, isinize ölüm kalim mücadelesiymis gibi bakmak için çok kisa. Eglenmek, isi çekilir ve hayati yasanir kilmak için özel bir bag yaratma potansiyeline sahiptir.

    www.basariyolu.com



     
    ezgi çevik ve mühendis85 bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica