C Sınıfı Uzman Iş Bulma Problemi

Konu, 'İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında' kısmında merve tekin tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. sld_41

    sld_41 TÜİSAG Üyesi



    hayır tabiki de bu işte pişmeden ekmeğini yiyemiyorsunuz malesef ve oturduğunuz yerden de tecrübe kazanılmıyor..bende düşük bir fiyatla başlamıştım ve şuanda azmim ve isteğim sayesinde kurumsal bir firmadayım..Uzmanlığınızı ilk başlangıçta iyi bir şekilde kullanamazsanız bile sonrasında gerçekten üzülmüyorsunuz. ve istanbulda gerçekten çok ciddi İSGU arayışı var bnde Kocaeli'deyim..



     
  2. bbss

    bbss TÜİSAG Üyesi



    Ankara için de durum aynı iş bulmak çok zor. inşallah ayaklar altına düşen bir meslek olmaz. Çalışma bakanı el atsa bu olaya iyi olacak.



     
  3. bbss

    bbss TÜİSAG Üyesi

    Faruk Çelik Bugün saat 13:15'te CNN Türk'e, 18:15'te ise Kanal 24'e canlı yayın konuğu olacak.

     
  4. fizikci01

    fizikci01 TÜİSAG Üyesi

    bende sizinle aynı durumdayım sağlık sektöründe memur olarak görev yapıyorum aynı zamanda fizik mezunuyum, müdürlükte mühendis kadrolarında çalışanlarda var. onlar mühendis kadrosunda oldukları için olası bir işte acaba mühendislere mi verilir bu iş, bende almayı düşünüyorum. işime yararmı diye de düşünüyorum.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. merve tekin

    merve tekin TÜİSAG Üyesi

    1300 liraya yapı denetimde kontrol mühendislği mi yoksa osgbde çalışıp 3 sene sonra b sınıfı olmak mı dersiniz?
    not:şaşırma:sgb 2000 tl

     
    Fasih Fatih DEMİRTAŞ bu yazıya teşekkür etti.
  6. volkancoskun

    volkancoskun TÜİSAG Üyesi

    sana 1300 tl yapı denetim için fiyat veren bi yer zaten emeğinin karşılığını vermiyo demektir o parayı vasıfsız meslek grupları alıyor bence kesinlikle isg. OSGB de başlarsın tecrübe kazanırsın sonra tam zamanlı biyerde çok güzel paralara çalışırsın isgnin önü çok açık



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    sld_41 ve merve tekin bu yazıya teşekkür etti.
  7. merve tekin

    merve tekin TÜİSAG Üyesi

    yapı denetimlerde piyasa bu kadar malesef

     
  8. erhancak

    erhancak TÜİSAG Üyesi

    Bence abartıyorsunuz Üstad makina görmemiş bir adamın makina üzrinde risk değerlendirmesi yapması zaten olanaksızdır. tüm OSGB ler c sınıfı uzmanların neredeyse hepsini tecrübesiz olarak niteliklendirilmektedir. Devlet bu ünvanı bana vermiş ben sanayinin içinde büyüyen bir insanım tecrübesiz olarak görülmek zoruma gider Burda atomu falan parçalamıyoruz. Sorun tam olarak şu bizim OSGB lerimiz genelde fırsatçı olduğu için c sınıfı uzmanları 1000- 1500 arası çalıştırmak istemektedir. C sınıfı uzmanlar üzerinden para kazanılmak istenmektedir. Bu hiç te etik birşey değildir. Bu nedenle c sınıfı uzmanlar kendilerini kullandırtmak istememektedir. 1500 liraya c sınıfı uzmanlık yapacağıma gider simit satarım daha iyi işin ucunda hapis cezası yok hem simitciler de 1500 lisara kazanıyorlarmış...

     
    FUALME, gencay3959 ve sld_41 bu yazıya teşekkür etti.
  9. mustafademir2002

    mustafademir2002 TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar iş bulmak niçin zor size şöyle özetleyim işini iyi yapanları ayrı tutuyorum ama piyasa bişeyden anlamayan OSGB sahiplerinin elinde ben daha önce bir OSGB de çalıştım nasıl biyer olduğunu şöyle özetleyeyim, işte biz istanbulun şubesiyiz diyem ama sadece ortaklarından birinin 2 ayda bir istanbuldan geldiği başkada bir bağlantısının olmadığı bir OSGB idi. Şimdi kendilerinde çalıştığım için teşekkür edecem!! Şimdi ise çok iyi bir firmada tam zamanlı çalışmaktayım kendi alanında Türkiyenin en iyi firmalarından biri daha önce çalıştığım OSGB de tanıştığım bir firma bunları niçin söyledim bir OSGB bişeyden anlamayanda olsa, işini iyi yapanda gidin çalışın ve burada kendinize bişeyler katın müşteri firmalarla aranızı iyi tutun sonra firmaya geçin. OSGB de 1000 liraya çalışıp 6 firmaya bakacağınıza tek firmaya 1000 liraya bakın sizi kapa kapa alsınlar ( tabii ki 1000 liraya çalışmayı kabul eden arkadaşlar için bunu yazdım.) Eğer bişeyler bildiğinizi karşı tarafa hissedirirseniz kesinlikle ve kesinlikle hakkınızı vereceklerdir. Umarım sizde kısa zamanda benim gibi hakkınızı verecek firmalara kavuşursunuz. Hepinize saygılarımla umarım bişeyler katabilmişimdir.

     
    yusufaydinkm, erhancak ve Fasih Fatih DEMİRTAŞ bu yazıya teşekkür etti.
  10. İbrahim

    İbrahim TÜİSAG Üyesi

    katılıyorum. işinizi iyi yaparsanız kaparlar tabi. ama iyi yapamazsanız üzerinize sizi denetleyecek, size yol gösterecek bir danışman getirirler.

     
  11. Basri Güler

    Basri Güler TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar tabiki burada bilgilerimizi ve deneyimlerimizi paylaşarak herkesin faydalanmasını sağlamalıyız. Ama yanlış bir davranışı doğru olarak anlatmak hoş değil. Yaptığımız iş ne kadar önemli ise iş ahlakı da o kadar önemli. Buna önem gösterekrek yarum yazılması gerektiğini düşnüyorum.

     
  12. mustafademir2002

    mustafademir2002 TÜİSAG Üyesi

    ibrahim çok doğru söylüyorsun ama işini bilmeyen o kadar danışman var ki aman onlarada dikkat...

     
  13. mustafademir2002

    mustafademir2002 TÜİSAG Üyesi

    tabii bazı arkadaşlarda var emek verip biyerlere gelmek yerine başkalarının üstüne basarak yürümeye çalışan değil mi ibrahim...

     
  14. " Mesleğin saygınlığı = parasal değeri " !!! böyle saçma bir anlayış olmamalı. "Çalışmanın ve başarının karşılığı = parasal değeri" olmalı. Aradaki nüansı anlayabilmişsindir umarım. Arkadaşım bugün mesleğe yeni adım atmış birinin 1500 - 2000 lira almasını küçümseme. Hangi tecrübesiyle, hangi başarısı ya da o iş yerine katkısı ile yüksek paralar talep edebilir ki?!!! Daha hiç bir tecrübesi olmayanın yüksek maaş talebi kendini kandırmaktır. Ama işinde başarılı olursan zaten şartlar senin maaşının yükselmesini kendiliğinden sağlar...

     
    isgdemc2216 bu yazıya teşekkür etti.
  15. volkancoskun

    volkancoskun TÜİSAG Üyesi

    yeni işe başladınmı adam demiyo ama sen yenisin diye direk sorumluluk yükleniyor üzerine. minimum 4 sene okul okuyosun artı süreni emeğini paranı verip sertifikanı alıyosun e başlangıcınında bi değeri olmalı dimi ipleri verirsen işverene bi kere gevşersen başta olmaz 2000 hadi biderecede inanın 1500 tl ye teknikerler bile yapmıyo artık bu işi . diğer arkadaşa katılıyorum meslek değeri = para değeri yada iyi iş = iyi para haksızsam düzeltin siz hiç inşaat işçisiyle aynı ücretle işe başlayan iş yeri hekimi gördünüzmü ?

     
    Mete Aktaş ve isgdemc2216 bu yazıya teşekkür etti.

  16. Volkan, bilemiyorum ne derece iş tecrüben var ancak şunu sana söyleyeyim ben 20 yıllık kimyagerim ve şunu sana söyleyeyim 1'i 2001 devalüasyonu (doların bir geceden 600'den 1200'e çıktığı ekonomik krizi) diğeri de 2005 ve 2008 büyük global krizlerin mağdurlarındanım. Sana şunu söyleyeyim öyle 4 yıl okul artı üzerine belge al ben kralım diyemezsin. Kendini hekimlerle bir tutma. Hekimler 6 yıl okuyup mezun oluyor sonrasında da TUS sınavı için insanüstü çalışmaya devam ediyorlar. Öyle senin gibi 1 aylık eğitimle uzman olmuyorlar. Üstelik Tıp fakültesi ile senin branşın zaten Türkiye'de hiç kimse tarafından aynı ayarda tutulmaz. Sen Tıp fakültesini tutturacak puanı almış olsaydın şimdi işe gireyim diye sıkıntı yaşamazdın... Neyse demek istediğimi anladın daha fazla canını sıkmayayım... Daha toy ve fazla iş tecrüben olmadığı verdiğin cevaptan belli. Türkiye'de senin istediğin ücreti alabilmen için çalıştığın yere bir katkın (getirin) olmalı ki benim fiyatım şu kadar diyebilesin... Eğer çalıştığın yere bir katkın yoksa senin mühendisliğinin de belgenin de işverenin gözünde fazla itibarı olmaz. Senin oraya katkın olursa sen değerli olursun, katkın yoksa işverenin gözünde sıradan işçiden hiç farkın olmaz. O diploman sadece seni avutur o kadar. Yeni başlayan arkadaşlarımızın da ne derece başarılı olabileceği çalışmaya başladıktan sonra ortaya çıkar. Yoksa ben mühendisim bir de belgem var öyle düşük fiyata çalışmam diyemezsin... Haa yok ben derim diyorsan iş aramaya devam edersin. Kimse de kolay kolay bu mantığınla sana iş vermez. Zira sana şunu diyen de çıkar "bulunmaz hint kumaşımısın da bu fiyatı istiyorsun, hangi tecrübene dayanarak bunu isteyebiliyorsun..." gibisinden. Ben sana amirinin (sorumlu mühendis) 1,5 misli maaş alan onlarca ustabaşı gösterebilirim. Çünkü o ustabaşılar o fabrikayı ayakta tutuyor ve patron da ona göre maaş veriyor... Bir de aman teknisyenleri öyle hakir görme onlar fabrikaların bel kemiğidir... Bak Mevlana'nın bir sözü var; "hamdım, piştim, oldum". Önce hamsın, çalışıp tecrübeni arttıracaksın, sonrasında artık tecrübem de var, piştim ve oldum ben bu işin uzmanıyım bu işi en iyi yapanlardanım diyeceksin... Umarım bana kırılmamışsındır. Yoksa tüm bu mesleği yapan arkadaşlarımın hepsinin maddi yönden çok çok iyi olmasını tabi ki isterim. Ama hayatın gerçeklerini de görmemezlikten gelmeyelim... Selamlar..

     
    Esat ÜN bu yazıya teşekkür etti.
  17. huuleeaan

    huuleeaan TÜİSAG Üyesi

    söylediğiniz birçok şey doğru ama işveren ne verirse tamamdır mantığı da anlamsız herkesin kendine biçtiği düşündüğü bir rakam vardır ısg uzmanlığı yeni oluşan meslek şu anda herkes ücret polıtıkasını 1750 lerın 2000 liraların üstünde tutarsa piyasa düşmez 'ama ben 1000 liraya çalışırım' demesin kimse biraz kendi değerinizin farkında olun...

     
  18. Evet, haklısın ben de aynı şeyden bahsediyorum. Ben 1000 liraya da çalışılmalı demedim... Ancak işverene benim fiyatım şu kadar diyebilmen için artılarının olduğunu göstermelidir dedim... Ki sonrasında rezil olmak ta var. Hiç kimse ücret aşamasında hak ettiğinden fazla yukarılardan uçmamalı zira patronlar o konuda daha uyanıktır. 20 yıllık iş deneyimime göre konuşuyorum bunu yabana atmayın... Çalışma hayatına yeni başlayan arkadaşlar ayakları yere bassın. Çok fazla uçarlarsa kendileri zarar görür. Ama kanaatkar davranıp işe girip işi iyice öğrendikten sonra zaten ister istemez fiyatı kendiliğinden çok yukarılara doğru ivmeli bir şekilde artar... Selamlar..

     
    Esat ÜN bu yazıya teşekkür etti.
  19. volkancoskun

    volkancoskun TÜİSAG Üyesi

    teşekkür ederim abi değerli yorumun için dediğin gibi tecrübeye paralel olarak yükselicez ivmeli bi şekildede ücretimiz artacaktır tabikide bi hekimle aynıyız demiyorum ama vasıfsız işciyle aynı maaş başlangıcıyla başlamaya karşıyım ben çünkü imzayı attığın an iş sağlığı ve güvenliğinden sen sorumlusun yan, yük sende yanlışım varsa düzelt bu noktada ben tabiki işe yeni başlandığında 5000-10000 uçuk fiyatlar teklif edelim demiyorum ama bu işinde bi taban fiyatı olmalı ve tüm isg uzmanları bilinçli olmalı zaten kimse çalışmadan a sınıfına yükselemiyor. yeni mezunuz diye işverene ezilmeyelim dimi. saygılar

     
  20. Doğan Aktaş

    Doğan Aktaş TÜİSAG Üyesi

    Doğruları söylemekten büyük yardım nasıl yapılabilir ki insanlara? Mühendislik, örtbas etmek değil hataları açığa çıkartmaktır. Arkadaş doğru yaklaşmış konuya, benim devam ettiğim kursta işletmelerden gelenler için özel derslik vardı.
    OSGB konusuna gelince, taşeron işçilikten farkı yok. Kendinizi pazarlayabiliyorsanız bile daha ucuza anlaşmak zorundasınız, sonuçta sizin gideriniz KDVden fazla. Yani OSGB 40 lira/saat ile yaklaşırken siz 30 lira derseniz işi alamazsınız, kesinlikle brüt fiyat vermeyin, siz üzülürsünüz.

     
    Muhammed Bahaeddin ÇETİN bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica