Iş Güvenliği Uzmanları Işverenden Çok Para Istiyor!!!

Konu, 'Güncel Tartışma Konuları' kısmında öz madenci tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. öz madenci

    öz madenci TÜİSAG Üyesi



    ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI, GÖREV VE SORUMLULUĞUNUN GEREĞİNİ YERİNE GETİRMELİDİR.
    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, işçi sağlığı ve iş güvenliği mevzuatını 2004 yılından itibaren bir türlü yaşama geçirememiştir. Gaziantep‘te yaşanan ve 8 vatandaşımızın ölümüyle sonuçlanan iş kazası ve daha bir ay önce yayınlanmış olan İş Güvenliği Uzmanlarının Görev Yetki Sorumluluk ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik‘in tekrar değiştirilmesi buna en güzel örnektir.
    Kazanın, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanının "iş güvenliği uzmanları işverenlerden çok para istiyorlar, bu nedenle herkesi iş güvenliği uzmanı yapacağız" diye demeç vermesinden birkaç gün sonraya gelmesi ilginçtir.
    Bilindiği üzere 6331 sayılı Kanun, iş güvenliği uzmanlarını yaşanan kazaların sorumlusu gibi göstermekte ve hukukun önüne günah keçisi olarak sunmaktadır. Bu sorumluluğun bedelini işverenler adına yok pahasına ödemek istemeyen deneyimli uzmanlara karşı işverenler daha az para ödesinler diye mevzuatı değiştirmek, iş kazalarında ölen işçilerden sonra genç mühendisleri ve uzmanları işverenler adına kurban etmekten başka bir şey değildir.
    Yazboz tahtasına dönen iş güvenliği mevzuatı denetimi yapılamaz hale getirmekle kalmayıp eğitimden denetime özel sektöre açarak tabiri caiz ise denetimi özelleştirmiştir. Oysaki Uluslararası Çalışma Örgütü‘nün (İLO) 81 sayılı sözleşmesi bu görevi devlete vermiştir ve ülkemiz de bu sözleşmeyi imzalamıştır.
    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı‘nın görevi, işverenleri korumak değil çalışma barışını sağlamaktır. Ancak bugüne kadar yapılan mevzuat çalışmalarında sadece işverenlerin talepleri karşılanmış olup, sendikalar ve meslek odaları yok sayılmıştır.
    Yaşanan süreç göstermiştir ki 6331 sayılı Kanun, Sayın Bakanın "Öyle bir kanun geliyor ki bakın görün iş kazaları nasıl bitecek" dediği gibi iş kazalarını önlememiştir.
    Sonuç olarak, yeni bir yasal düzenleme ile etkin ve güçlü bir denetim teşkilatına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle derhal yeni bir yasal düzenleme yapılmalı ve gerekli yasal düzenlemeler yapılırken tüm tarafların görüşleri dikkate alınmalıdır.
    Yasal düzenleme içerisinde insan hayatının bir maliyet unsuru olmadığı ve işverenlerin sorumluluğun para karşılığında iş güvenliği uzmanlarına devredilemeyeceği güvence altına alınmalıdır.
    Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
    TMMOB
    MADEN MÜHENDİSLERİ ODASI
    YÖNETİM KURULU
    02 Şubat 2013, Ankara




     
    mehmet3207, cem41, noradrenalin ve 23 kişi daha buna teşekkür etti.
  2. EGE81

    EGE81 TÜİSAG Üyesi



    Yorumun doğru tarafları var, fakat eleştirmek ile bir şeyleri başarmak çok farklı. Aracımın LPG dönüşümünün sızdırmazlık raporunu almak için bu konuda yetki ve görev verilen Makina Mühendisleri Odasına gittim 25 TL karşılığında raporu aldım. Fakat adam gaz kaçağını bırakın araca bile bakmadı. Her yerde problemler var....



     
    kbr bu yazıya teşekkür etti.
  3. DUAYEN18

    DUAYEN18 Banned

    O kadar hukuki sorumluluğun bedeli var.
    İşverenler istiyor ki bedava çalışalım...

     
    öz madenci bu yazıya teşekkür etti.
  4. servet yortumluk

    servet yortumluk TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar adı üstünde iş veren ( paracı) onların dediğini yapın ve takdir ettiğini kabul buyrun sizden iyisi yok.
    Onlar da anlayacaklar ama geç olmaz umarım.
    Kolay gelsin,



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    öz madenci bu yazıya teşekkür etti.
  5. erhancak

    erhancak TÜİSAG Üyesi

    Merhabalar ben bir şey sormak istiyorum Bu mühendis odaları ne iş yapar aidat toplamaktan ve muhalefet oluşturmaktan başka
    mühendislerden ve diğerlerinden toplanan aidat ile orda burda gezerler kendilerini bilirkişi zannederler ama bilim adına ve mühendisler adına yaptıkları hiç birşey yok sadece ticari faaliyetlerini devam ettirmek isteyen gereksiz mühendis topluluğu kapatılsın bu odalar gereksiz zihniyet

     
  6. SEG

    SEG TÜİSAG Üyesi

    Yok artık ya! işveren uzmanları aylık 1000 liraya çalıştırmak istiyor! uzman olmayan mühendis bile bu paraya çalışmaz. Ne istiyormuşuz acaba! bilip bilmeden konuşuyor



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    Neclamandan ve öz madenci bu yazıya teşekkür etti.
  7. teknikadam

    teknikadam TÜİSAG Üyesi

    Tehlikeli sınıf işyerinde 160 kişi çalışanı olan bir iş yeri odgb gidiyor, danışmanlık istiyor. OSGB beni arıyor ve günlüğü max. olacaka şekilde 60 tl den ayda 6 gün (toplamda 360 tl) danışmanlık vermemi istiyor. Buraya nasıl bir cevap verdiğimi yazmayacağım çünki çok uzun, şimdi genel anlamda bir yroum yazmak istiyorum öncelikle kimse yazdıklarımdan alınmasın, Öncelikle Benim verdiğim fiyat aylık 1200 tl, Bu OSGB bana bu fiyatı verdiğine göre yeni sertifka lamış işinde uzman olmayan isg uzmanlarının bir şekilde akıllarına girilerek, böyle düşük fiyatlara çalışmaları sağlanıyor. Bu arkadaşları esefle kınıyorum ve Allah yardımcıları olsun diyorum. Ben Sertifamı yeni aldım ama yıllardır bu sürecin içindeyim. Fiyatlar bu şekilde devam ettiği sürece hiçbir şekilde sertifikamı kullanmayacağım, benim gibi düşünen arkadaşlarında sayıca fazla olduğunu düşünüyorum. Artık bir standart fiyat belirlensin ve samimi bir şekilde uygulansın... saygılarımla

     
  8. öz madenci

    öz madenci TÜİSAG Üyesi

    erhan bey bey önceleri ben de senin gibi düşünüyordum, ama fikrim değişti. neden mi? nedeni bu günlerde maden mühendisleri odası tüm firmalara yazı gönderiyor . çalıştırdığın mühendisin maaşını asgari 2500 göstereceksin diye. uymayanlar için de tüm üyelerine mail gönderiyor uymayanlar varsa bize bildirin diye. bundan daha güzel ne iş yapabilirler ki. odaların görevi üyelerin hakkını savunmaktır ve aramaktır.

     
  9. servet yortumluk

    servet yortumluk TÜİSAG Üyesi

    Yapılan eylem tamamen bir dayanışmadır,
    Eğer böyle yapılır ise sonuca gidilir, aksi halde arkadaşlarımızın emekleri ve taşıdıkları yükün bir manası olmaz,
    Haklı düşüncelerinizi gönülden destekliyorum, sözlerim halden anlamayan iş verene,
    Kolay gelsin,

     
    öz madenci bu yazıya teşekkür etti.
  10. öz madenci

    öz madenci TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar çalışan tüm mühendis arkadaşlar bu yazıyı okumalı. belki haberi olmayanlar olabilir. bundan sonra hiç bir mühendisin maaşı bağlı olduğu odanın asgari ücret tarifesinin altında olamaz. ilgili yazı:

    T.C. SOSYAL GÜVENLĐK KURUMU BAŞKANLIĞI ĐLE
    TÜRK MÜHENDĐS VE MĐMAR ODALARI BĐRLĐĞĐ ARASINDA
    ĐŞBĐRLĐĞĐ PROTOKOLÜ
    Taraflar
    MADDE 1- T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı ile Türk Mühendis ve Mimar
    Odaları Birliği aşağıda yazılı şartlar dahilinde bu Protokolü imzalama konusunda anlaşmaya
    varmışlardır.
    Protokolün bundan sonraki maddelerinde T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu “SGK”, Türk
    Mühendis ve Mimar Odaları Birliği de “TMMOB” olarak anılacaktır.
    Amaç ve kapsam
    MADDE 2- Bu protokolün amacı; sosyal güvenliğin toplumun tüm bireyleri için
    temel bir hak olduğu gerçeğinden hareketle, sosyal güvenlik hakkından yoksun bırakan kayıt
    dışı istihdam ve emeklilik haklarının eksik tesisine etki eden ücretlerin SGK’ya eksik
    bildirimini önlemek, sosyal güvenlik kavramının temel bir hak olduğunu toplumumun tüm
    bireyleri tarafından bilinmesini ve bu hakkı koruyan kurumların tanıtılmasını sağlamak,
    vatandaşlarımızı yeni düzenlemeler ile ortaya çıkan hak ve yükümlülükler konusunda
    bilgilendirmek, toplumda sosyal güvenlik bilincinin oluşmasını sağlamak amacıyla işbirliği
    yapılmasıdır.
    Bu Protokol, TMMOB faaliyet alanıyla ilgili meslekleri icra eden kişilerle ilgili olarak
    asgari ücret seviyeleri belirlenmesini ve TMMOB tarafından gerçekleştirilen faaliyetler ile
    hazırlanan görsel materyallerde sosyal güvenlik bilinci ile ilgili bölümlere ve dokümanlara yer
    verilmesini içermektedir.
    Dayanak
    MADDE 3- Bu protokol; 31/05/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel
    Sağlık Sigortası Kanunun 100 üncü maddesi ile 16/05/2006 tarihli ve 5502 sayılı Sosyal
    Güvenlik Kurumu Kanununun 13 üncü maddesinin (g) bendi ve 14 üncü maddesinin (d)
    bendine dayanılarak düzenlenmiştir.

    TMMOB’nin yükümlülükleri
    MADDE 4- TMMOB, ücretlerin eksik bildirilmesini önlemek amacıyla mühendislik,
    mimarlık ve şehir planlama alanlarında meslek icra eden disiplinlere ilişkin olarak yıllık
    bazda asgari ücret seviyeleri belirleyerek SGK’ya iletecektir.
    Ayrıca TMMOB sosyal güvenlik bilincinin arttırılması ve sigortalı çalışmanın ve
    çalıştırmanın önemini vurgulamaya yönelik olarak; üyelerine yönelik gerçekleştirdiği
    faaliyetlerde ve yayınlanan bültenlerde bilgilendirici dokümanlara ve yazılara yer vermeyi ve
    kendi görev/yetki alanına giren diğer faaliyetlere ilişkin SGK ile iyi niyet ve uyum içinde
    işbirliği yapmayı kabul ve taahhüt eder.
    2/2
    SGK’nın yükümlülükleri
    MADDE 5- SGK; sosyal güvenlik bilincinin artırılması amacıyla TMMOB tarafından
    dağıtımı sağlanacak dokümanların hazırlanmasına yardımcı olmayı, mühendis ve mimarların
    ücretlerinin, TMMOB tarafından belirlenerek kuruma iletilen asgari ücretlerin altında
    olmaması için gerekli tedbirleri almayı diğer konularla ilgili olarak teknik destek sağlamayı
    ve TMMOB ile iyi niyet ve uyum içinde işbirliği yapmayı kabul ve taahhüt eder.
    Protokolün feshi
    MADDE 6- Đş bu Protokol maddelerinde belirtilen hükümleri, yasal ve idari işleri
    düzenleme gerekçesiyle yeni bir protokol yürürlüğe girdiğinde kendiliğinden feshedilmiş
    sayılacaktır. Ancak taraflar anlaşarak da bu protokolü feshedebilirler.
    Yürürlük
    MADDE 7- Đş bu Protokol, tarafların imzaladığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
    Đmza
    MADDE 8- 8 (sekiz) madde ve 2 (iki) sayfadan ibaret bu protokol 2 (iki) nüsha
    olarak düzenlenmiş olup, bir nüshası TMMOB’ye, bir nüshası da SGK’ ya verilmiştir. Đş bu
    Protokolün her iki nüshası da asıl niteliğinde olup, aşağıda adları yazılı bulunan taraflarca
    …/ …/2012 tarihinde imzalanmıştır.
    SOSYAL GÜVENLĐK KURUMU
    BAŞKANLIĞI
    TÜRK MÜHENDĐS VE MĐMAR
    ODALARI BĐRLĐĞĐ
    Cüneyt OLGAÇ
    Sigorta Primleri Genel Müdür V.
    Mehmet SOĞANCI
    Yönetim Kurulu Başkanı

     
    Fatih ÖZKAN bu yazıya teşekkür etti.
  11. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi

    Odalar ne yapıyor demişken, bugün yaptıkları ortak basın açıklamasını aşağıda paylaşayım ben de;


    AFŞİN - ELBİSTAN KÖMÜR OCAĞINDAKİ FACİADAN BU YANA İKİ YIL GEÇTİ. YETKİLİLER HALA NEDEN SUSMAKTADIR?

    Ruhsat hukuku Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı‘nın ilgili teşekkülü Elektrik Üretim Anonim Şirketi‘ne (EÜAŞ) ait olan ve özel sektöre 25 yıllığına işletilmek üzere verilen Kahramanmaraş ili Afşin ilçesindeki Çöllolar kömür sahasında, 6 Şubat 2011 ve 10 Şubat 2011 tarihlerinde iki kez şev kayması meydana gelmiştir. İlk olayda bir işçi yaşamını yitirmiştir. İkinci olayda ise bir maden mühendisi ve bir jeoloji mühendisi olmak üzere toplam 10 kişi kayan malzemenin altında kalmıştır. Bir işçinin cenazesi çıkarılmış, 9 kişiye ise hala ulaşılamamıştır.

    Meslek Odaları, değişik zamanlarda yaptıkları açıklamalarda konuyla ilgili olarak aşağıdaki tespitleri yapmıştır; "Linyit rezervlerimizin % 46‘sını oluşturan Afşin-Elbistan Linyit Havzasında ekonomik olarak üretilebilecek 4,3 milyar tona yakın linyit bulunmakta olup, bu miktar, toplam 9450 MW gücünde termik santrallere karşılık gelmektedir. Odalarımız, madenlerimizin kaynak kaybına neden olmadan rasyonel olarak değerlendirilmesi için havzanın parçalara ayrılarak işletilmesi yerine bir bütün olarak değerlendirildiği havza madenciliğini savunmaktadır. Kaynak kaybı olmaması için, havza genelinde bir planlama ve işletmecilik politikasının oluşturulması zorunludur. Oldukça geniş bir alana yayılan linyit rezervlerinin doğal sınırlar yerine yapay olarak oluşturulmuş sektörlere bölünmesi bu açıdan da yanlış bir yaklaşımdır. Saha sınırlarının tam olarak belirlenmeden üretim projesi yapılması da çeşitli sorunlar yaratmaktadır. Bu çerçevede sahada kurulan ikinci termik santralın (B Termik Santralı) yer seçimi hatalı yapılmıştır. Söz konusu santral kömür rezervinin üzerine kurulmuş olup, önemli miktarda kömür rezervinin üretilmesi engellenmiştir. Tüm bu değerlendirmeler ışığında Elbistan havzasında bu güne kadar yapılan planlama hatalarından ve sorunlu işletme anlayışından vazgeçilmelidir. İnsanı merkezine almayan, maksimum üretim ve kâra odaklanmış, bilimsel ve teknolojik altyapıdan uzak, eğitimli işgücünün ve sendikalaşmanın olmadığı, işçi sağlığı ve iş güvenliği önlemlerinin yeterince alınmadığı taşeronlaştırma uygulamaları ve işletme hakkı devri gibi özelleştirme politikaları terkedilmelidir."

    Yetkililer, bu ciddi uyarılara kulak tıkamış ve yanlış uygulamalara devam edilmiştir. Ülkemizin en büyük kömür havzası yapay sektörlere bölünerek parçalanmış, bunun sonucunda kaynak kaybına neden olunmuş, özelleştirmenin yol açtığı olumsuzlukların yanı sıra denetim görevi yeterince yerine getirilmemiştir. Yaşanan iş kazası da bu yanlışlıkların bir sonucudur.

    Bir kamu kuruluşu olan Elektrik Üretim Anonim Şirketi‘nin (EÜAŞ) ana statüsünün amaç başlığı; "Kamu yararını gözeterek, kârlılık ve verimlilik ilkeleri çerçevesinde; güvenli, sürekli, kaliteli, verimli, düşük maliyetli, çevreyi gözetir elektrik enerjisi üretimi ve satışı faaliyetinde bulunan Elektrik Üretim Anonim Şirketi‘nin çalışma usul ve esaslarının belirlenmesidir." şeklinde düzenlenmiştir. Yani kurumun asıl amacı elektrik üretmektir. Ancak kurum, kömür sahalarının ruhsat hukukunu alarak işletmek ve işlettirmek gibi bir görevi de üstlenmiştir. EÜAŞ‘ ın, çok riskli bir alan olan kömür madenciliği üretimi konusunda geçmişten gelen hiçbir deneyimi, birikimi ve yeterli kadrosu bulunmamaktadır. Hal böyleyken, toplam kömür rezervlerimizin yarıya yakınının ruhsatı bu kuruma devredilmiştir. Bu devrin asıl amacı, kömür sahalarının elektrik santralleriyle birlikte yok pahasına daha kolay özelleştirilmesidir. Nitekim, iki yıl önce şev kaymalarının meydana geldiği Çöllolar kömür sahası 2007 yılında EÜAŞ tarafından, işletilmek üzere 25 yıllığına Park Holding‘e devredilmiştir.

    Özellikle 80‘li yılların başından itibaren uygulamaya konulan özelleştirme, taşeronlaşma, rodövans (kiralama) vb. gibi yanlış uygulamalar; kamu madenciliğini küçültmüş, kamu kurum ve kuruluşlarında uzun yıllar sonucu elde edilmiş olan madencilik bilgi ve birikimini dağıtmıştır. Yoğun birikim ve deneyime sahip olan kurum ve kuruluşlar yerine üretimin, teknik ve alt yapı olarak yetersiz, deneyim ve uzmanlaşmanın olmadığı kişi ve şirketlere bırakılması, buna ek olarak kamusal denetimin de yeterli ve etkin bir biçimde yapılamaması cinayetlere dönüşen iş kazalarını artırmıştır.

    Diğer taraftan, Afşin-Elbistan kömür sahası için; 03 Ocak 2013 tarihinde Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) arasında, 12 milyar dolar yatırımla 8 bin MW‘lik elektrik santrali yapımını içeren bir anlaşma imzalanmıştır. Bu anlaşmayla, havzadan toplam 85 milyon ton/yıl kömür üretilerek karşılığında da 45 milyar kWh/yıl enerji üretileceği açıklanmıştır.

    Aşağıda imzası bulunan meslek odaları, enerjide dışa bağımlılığı azaltmak için yerli kaynaklarımızın ulus ötesi şirketler eliyle değil, kamu kuruluşlarımız tarafından kamu yararına kullanımına öncelik verilmesini talep etmekte, madenlerimizin kaynak kaybına neden olmadan rasyonel olarak değerlendirilmesi için havza madenciliğini savunmaktadır. Bu sayede; dışa bağımlılık azalacak, mevcut kaynağın tamamı değerlendirilecek ve tüketildiğinde yerine tekrar konulamayan madenlerimizden maksimum toplumsal fayda sağlanacaktır.

    Ancak, kaynaklarımız üzerinde uzun yıllarla bağıtlanan anlaşmaların içeriğinin neler olduğunun ve kömür havzasının hangi şartlarda yabancı sermayeye verildiği konusunda kamuoyunun bilgilendirilmesi bir zorunluluktur.
    Bu değerlendirmeler ışığında aşağıdaki soruların yetkililerce yanıtlanmasını kamuoyu adına önemli görmekteyiz:
    -2 yıldır göçük altında olan 9 kişi unutulmuş mudur, 9 kişinin akibeti hakkında ne düşünülmektedir?
    -11 maden emekçisinin hayatını kaybettiği faciayla ilgili bu güne kadar hangi araştırma sonuçlarına varılmış ve ne gibi yaptırımlarda bulunulmuştur?
    -Meslek Odasına "ticari sır" denilerek verilmeyen olay öncesi ve sonrasını gösteren teknik raporlar, bizlerle ve kamuoyuyla paylaşılacak mıdır?
    -Havzada gelecekte benzer iş kazalarının yaşanmaması için neler planlanmaktadır?
    -Kaza sonrası durdurulan Çöllolar projesi hakkında ne düşünülmektedir?
    -Ülkemizin en önemli doğal kaynaklarından olan Afşin-Elbistan linyit sahası, hangi şartlarla Birleşik Arap Emirlikleri‘ne verilmiştir?
    -Söz konusu anlaşmanın içeriği kamuoyuyla paylaşılacak mıdır?

    Bizler Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği‘ne (TMMOB) bağlı ilgili meslek odaları olarak, gerek kömür madenciliğimizle ilgili yürütülen yanlış politikaların gerekse enerjide dışa bağımlılığı azaltma söylemleri altında bağımlılığımızı daha da artıran hükümetler arası anlaşmaların takipçisi olacağımızı kamuoyuna bildiriyor, sorularımıza cevap bekliyoruz.

    09 Şubat 2013
    TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası
    TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası
    TMMOB Maden Mühendisleri Odası
    TMMOB Makina Mühendisleri Odası

     
  12. nado

    nado TÜİSAG Üyesi

    "TMMOB"

    imzalı bir yazı içerisinde isg ile ilgili eleştiriler okuyunca objektif olmam neredeyse mümkün değil:
    zira bu odanı iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini verme alanında hakimiyet kurma ve söz sahibi olma çabası geçmişte sonuçsuz kalmış ve bu ranttan istifade edememitir. Şimdi de bu çabasını isg uzmanlığının işleyişi üzerinde hakimiyet kurma çabasına dönüştürmüştür.
    """etkin ve güçlü bir denetim teşkilatına ihtiyaç duyulmaktadır. """"
    İfadesi bunun açık bir ispatıdır.

    "" Bu nedenle derhal yeni bir yasal düzenleme yapılmalı ve gerekli yasal düzenlemeler yapılırken tüm tarafların görüşleri dikkate alınmalıdır.""

    Bu ifadeylede haklı bir gerekçe sunarak çabalarını desteklemiş olup.
    (zira tüm risk gruplarının yetkin personelinden görüş alarak bu yasal düzenlemelerin yapılmasına zaten kimsenin itirazı olmaz)

    """Yasal düzenleme içerisinde insan hayatının bir maliyet unsuru olmadığı ve işverenlerin sorumluluğun para karşılığında iş güvenliği uzmanlarına devredilemeyeceği güvence altına alınmalıdır"""

    Son olarak bu ifadeylede konuya yaklaşımın yapıcı değil karalamaya yönelik olduğu ortaya konmuştur.
    Zira yapıcı bir ifade aşağıdaki maddeyi yok sayıp çamur at izi kalır mantığıyla yazmaz, konuşmaz...


    29 Aralık 2012 – Sayı : 28512 RESMÎ GAZETE Sayfa : 49
    (7) İşverenin; iş sağlığı ve güvenliği konusunda uzman görevlendirmesi veya hizmet
    satın alması işverenin sorumluluklarını etkilemez.

     
    Mete Aktaş bu yazıya teşekkür etti.
  13. servet yortumluk

    servet yortumluk TÜİSAG Üyesi

    Kardeşim bunların yaptığı her zaman aynı,
    Pastanın tamamını yemek istiyorlar,
    ALLAH CC gözlerini doyursun,
    Sağlam bir karşı duruş göstermez isek bunların gözünü toprak doyursun demekten başka laf kalmıyor,
    İyi niyetli arkadaşlara selam olsun, başkalarının haklarında yaşayanlara da lanet olsun,
    Kazasız günler dilerim,

     
    Mete Aktaş ve yahya üstün bu yazıya teşekkür etti.
  14. charlesdexter

    charlesdexter TÜİSAG Üyesi

    bence isg uzmanını maaşı firma risk sınıfı altında çalışan personel sayısı ile belirlenmeli bu bedel devletin oluşturucağı fon a yatırılmalı isg uzmanı fon dan maaşını almalı

     
    eski, Hakan ERSOY, teknikadam ve 3 kişi daha buna teşekkür etti.
  15. servet yortumluk

    servet yortumluk TÜİSAG Üyesi

    Kardeşim on numara bir fikir,
    İnşallah Çasgem de aynı düşünür ve uygular,
    Kazasız günler,

     
  16. SEG

    SEG TÜİSAG Üyesi

    inanamadım, ilk defa bir mühendislik odası böyle bir uygulama yaptı. tebrik ederim!

     
  17. mahircem

    mahircem TÜİSAG Üyesi

    Siz mesleğiniz için neler yaparsınız sesinizi duyurmak adına. Forumlar üzerinden eleştiri yapmak dışında. çok merak ettim gerçekten. (Bişeyler yapıyorsanız sözüm yok, yapmıyorsunuz da demiyorum sadece merak ediyorum.) iş güvenliği uzmanlarının bağlı olduğu bir oda ya da benzeri örgütleri bulunmadığından seslerini duyuramıyorlar. bu yüzden yakınmıyor muyuz yeri geldiğinde. Odaları güçlü kılan meslektaşlarıdır. Birlik ve beraberliktir.
    Tabi ki olumsuz tarafları yok değil ama meslek odaları gibi sivil toplum örgütleri olmazsa olmaz!

     
    Fatih ÖZKAN bu yazıya teşekkür etti.
  18. mahircem

    mahircem TÜİSAG Üyesi

    Bu sadece bir mühendislik odasının yaptığı bir şey değil. TMMOB ile SGK arasında imzalanan protokol. Artık bu işin takipçisi olmak ya da olmamak bizlere düşer.

     
  19. Kaan SAKA

    Kaan SAKA TÜİSAG Yönetici Admin

    Arkadaşlar,
    TÜİSAG olarak oda olma yolunda çalışmalarımız mevcut. Bunun için çeşitli çalışmalarımız var.
    Fakat çeşitli mühendislik odaları olduğu için bizim oda kurmamız zorlaşıyor. Konuyla ilgili avukatlara ve işin üstadlarıyla çalışıyoruz.
    Gelişmelerden sizleri haberdar edeceğiz.
    İyi çalışmalar.

     
  20. SEG

    SEG TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar,
    bu konu ile ilgili azıcık arqştırma yaptım. MMO 2500 lira belirlemiş, yayınlanır yayınlanmaz faliyete geçecek.
    maden mühendisleri odası şimdiden başlamış gördüğünüz gibi.
    baz mühendis maaşı 2500 olacak sanırım.
    o zaman İSG uzmanı mühendisse otomatik olarak en düşük net 2500 alacak.
    bu noktada da piyasayı düşürmeme işi diğer bölümlerden mezun arkadaşlara kalıyor.
    İş verenler, özellikle OSGBler -tam zamanlı fab. belki başka yerde de işe yarar diye müh tercih ediyor- size gelip, onlar çok para istiyor sizle çalışalım 1200-1300e çalışın diyecekler. çalışırsanız kendinizden çalarsınız. bizimle aynı işi yapıp, daha düşük ücret alırsınız ki bu haksızlık.

    işin özü:
    BELİRLENEN BAZ MÜHENDİS MAAŞINI FIRSAT OLARAK GÖRÜP, MİNİMUM O RAKAM ÜZERİNDEN KABUL ETMEYE BAŞLARSAK UZMANLAR OLARAK MAKUL VE HAKLI DÜZEYLERE GELEBİLİRİZ!

     
    Hakan ERSOY bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica