Isletmelerde Risk Analizi Zorunlulugu...

Konu, 'İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında' kısmında erdemacar tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. erdemacar

    erdemacar TÜİSAG Üyesi



    Arkadaslar merhaba,
    3-5 kisinin calistigi kucuk isletmelerde ya da henuz isg uzmani calistirilma zorunlulugu olmayan 50 kisi alti az tehlikeli yerlerde risk analizi su anda yapilmali mi yoksa 2014 haziran sonu beklenebilir mi? Cunku is guv genel muduru kasim bey apartmanlar icin bile surec basladi dedi o yuzden kafam karisti normal olarak onlarin da temmuz 2014 te bAslamasi gerekmiyor mu? Ve bu risk analizi de bakanliga gonderiliyor mu?
    Kismi olarak calisan isg uzmani apartmanda risk analizi yapsa da bunlar bakanliga gidecek mi? Bunu gider makbuzu keserek yapabiliriz miyiz?
    Son olarak kismi calisan isg uzmani farkli sehirlerde birkac firma baglayabilir mi?



     
  2. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi



    Bakanlığın sayfasındaki uyarı;

    "Tüm işyerlerinde; iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesinin yapılmış olması 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun yürürlük maddesi uyarınca 30.12.2012 tarihi itibari ile zorunlu bulunmakta olup bu tarih dışında belirlenen bir tamamlama süresi bulunmamaktadır. Uygulamaya ilişkin düzenlemeler 29.12.2012 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan “İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği” ile hüküm altına alınmıştır. Ayrıca; Bakanlığımızca, işyerlerine yapılacak risk değerlendirmelerine yol gösterecek ve bu değerlendirmenin işverenlerin kendileri tarafından yapılması konusunda yol gösterecek kontrol listelerinin hazırlık çalışmaları devam etmektedir. "

    Saygılarımla



     
  3. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi

    İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ RİSK DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ
    ...
    Dokümantasyon
    MADDE 11 –(1) Risk değerlendirmesi asgarî aşağıdaki hususları kapsayacak şekilde dokümante edilir.
    a) İşyerinin unvanı, adresi ve işverenin adı.
    b) Gerçekleştiren kişilerin isim ve unvanları ile bunlardan iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi olanların Bakanlıkça verilmişbelge bilgileri.
    c) Gerçekleştirildiği tarih ve geçerlilik tarihi.
    ç) Risk değerlendirmesi işyerindeki farklı bölümler için ayrı ayrı yapılmışsa her birinin adı.
    d) Belirlenen tehlike kaynakları ile tehlikeler.
    e) Tespit edilen riskler.
    f) Risk analizinde kullanılan yöntem veya yöntemler.
    g) Tespit edilen risklerin önem ve öncelik sırasını da içeren analiz sonuçları.
    ğ) Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi.
    (2) Risk değerlendirmesi dokümanının sayfalarınumaralandırılarak; gerçekleştiren kişiler tarafından her sayfası paraflanıp, son sayfası imzalanır ve işyerinde saklanır.
    (3) Risk değerlendirmesi dokümanı elektronik ve benzeri ortamlarda hazırlanıp arşivlenebilir.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica