işverene yazılı bildirim

Konu, 'İş Güvenliği Uzmanlığı Hakkında' kısmında LemeL tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. LemeL

    LemeL TÜİSAG Üyesi



    merhabalar,
    Genel olarak fikrinizi almak istediğim bir konu var. Yeni kanunda da belirtildiği gibi uzmanların işletmeye dair eksiklikleri yazılı olarak bildirmesi şart. Yazılı olarak bildirme derken iş güvenliği öneri defterine mi (noter onaylı olarak kullandığımız) yazmak gerekiyor? Bunun dışında sahadaki eksiklikleri fotoğraflayıp şu durumun düzeltilmesi gibi firmada bu konu ile ilgili yetkiliye mail atsak kanunda yer alan yazılı olarak bildirmeyi karşılamış oluyor muyuz?
    Bu konuda daha önce yazılmış bir mesaj var mıydı bilmiyorum ama bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.



     
  2. nesim

    nesim TÜİSAG Üyesi



    Ben ikisinide yapıyorum.Çünkü tespit öneri defterini bazı işverenler okumuyor.Hatta imzalamıyorlar.



     
  3. LemeL

    LemeL TÜİSAG Üyesi

    Evet öneri defteri firmalar için belli ki ürkütücü bir kavram, yazmamızda veya imzalanmasında sıkıntı çıkarabiliyorlar. O nedenle bazı eksiklikleri giderilmesini bırakın bildiremiyoruz bile. Mail bu anlamda daha rahat çalıştığımız bir ortam ancak kanundaki yazılı bildirme görevini yerine getirmiş oluyor muyuz orada şüphem var.

     
  4. tuncernet

    tuncernet TÜİSAG Üyesi

    onun için elektronik imza şart ozaman resmi oluyor



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. gökhan Timur

    gökhan Timur TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar burada bir hata var sanırım,Noter onaylı tespit ve öneri defterinin İşveren tarafından onaylanması gerekmiyor.6331 den evvel mahfuzu işverene aitti,Kanundan sonra Uzmana ait oluyor.Bu sebeple tavsiyem sakın olaki bu defterleri matbuu halde alıp tutmayın.Kırtasiye veya matbaadan kendinden 3 nüsha kopyalı halde alın ve o şekilde notere onaylatın.Çünkü matbu halde olursa işverenin imzası olmadan hiçbir anlam taşımıyormuş gibi gelir.

     
  6. gökhan Timur

    gökhan Timur TÜİSAG Üyesi

    Şöyle bir durum daha var imzalı olmayan evrakları kabul edilebilirlik sınırı nedir.Yani mahkeme bu durumda mailleri kabul etmeyebilir,çok da sağlıklı bir yöntem değil.Peki bu iş nasıl çözülecek derseniz,öyle cümleler kurulmalı ki işveren ve uzman zor durumda kalmamalıdır.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. nesim

    nesim TÜİSAG Üyesi

    Şimdi şöyle bişe diyim ben müfettiş denetlemesinden geçtim. 3 nüshalı noter onaylı bir defter var bunu sürekli tutuyorum ve bunu müfettişler beğendi.bir nüshasını ben alıyorum.Ama mailinde kanuni dayanağı olduğu için deftere yazdıklarımın aynısı mail olarakta atıyorum.

     
  8. dilekaltinok

    dilekaltinok TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Peki maillerinizde elektronik imza kullanıyor musunuz? Sadece emaillerle bildirimler geçerli midir peki? Hoş sizde defterde var danışmanlık hizmeti verdiğim firma almıyor defteri

     
  9. ali yıldırım

    ali yıldırım TÜİSAG Üyesi

    ARKADAŞLAR TESPİT ÖNERİ DEFTERİ DIŞINDA FOTO VE GEREKLİ YAZILARINIZI RİSK REÇETESİ HALİNE GETİRİP DOSYALAMANIZI ÖNERİRİM..

     
  10. ATURAN

    ATURAN TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar işverene yazılı olarak bildirim eski yönetmeliklerde bölge çalışma veya noter onaylı 3 nüsha olan bir deftere yazılması olarak geçiyordu. Yeni kanuna göre yönetmelikler henüz yayınlanmadı. Bu yönetmelikleri bekleyip göreceğiz...

    İş güvenliği uzmanı olarak hakim karşısında kendimizi koruyabilmek için de bence her türlü yazılı dökümanı saklamakta fayda var. Özellikle kurul toplantılarında konuşulan konuları toplantı tutanağına yazarak katılanlara imzalatmamız bizim bu konuda uyarılarda bulunduğumuzu kanıtlayacaktır. Bu durumu şahitler önünde kurul başkanına ( işveren / işveren vekili ) tebliğ etmiş olursunuz. Unutmayın noter onaylı defteri 3 nüsha olarak tuttuğunuzda işveren veya vekili imzalamasada ( imtina etmiş oluyor ) 1. nüsha sizde 2. nüsha ise işyeri hekiminde olacağından bu konuda iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi hakim karşısında birbirlerinin şahidi olacaktır. Ben ayrıca bütün uyarılarımı yasal mevzuattan alıntılar da yaparak e-mail yoluyla bütün kurul üyelerine yayınlıyorum. İşveren veya işveren vekilinin e-maili okumadan silmesi dahi sizin tebligat yaptığınız gerçeğini ortadan kaldırmaz. Yasaya göre de defterin tutulmasından ve taraflarca imzalanmasından zaten işveren sorumludur.

    Bu konuda farklı düşünen var mı?

     
  11. ATURAN

    ATURAN TÜİSAG Üyesi

    Ayrıca yaptığınız çalışmaları bilgisayar ortamında saklamayı hatta ortadan kaybolması ihtimaline karşı ;) kendi e-mailinize de yollamanızı ve evde de saklamanızı tavsiye ederim. Başınıza gelebilecek büyük bir belada ancak kendi kendinizi kurtarabilirsiniz, arkanızda sizi kurtaracak birileri olmayacaktır.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica