Soru Işyeri Hekimi Reçete Yazabilecekmi?

Konu, 'İşyeri Hekimliği Hakkında Sorularınız' kısmında ebrukk tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. ebrukk

    ebrukk TÜİSAG Üyesi



    yeni yönetmeliklere göre 2013 yılında sözleşme yapan işyeri hekimlerine reçete yazma yetkisi veriliyormu?
    yoksa artık reçete yazma yetkisi kalktımı



     
  2. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi



    İşyeri hekimlerinin hiçbir zaman reçete yazma yetkisi olmadı ki zaten. Reçete yazmayı boş verin enjeksiyon yapma ya da çalışana ağrı kesici verme yetkisi dahi yoktu.



     
    Ali KÖKSAL bu yazıya teşekkür etti.
  3. Ferat TEKTAŞ

    Ferat TEKTAŞ TÜİSAG Üyesi

    Çalıştığım firmanın işyeri hekimi reçete yazabiliyor

     
  4. güldeniz23

    güldeniz23 TÜİSAG Üyesi

    OSGB olarak iş yeri hekimlerimiz reçete yazabiliyor ve eczaneden de sorun yaşamadan ilacını alabiliyor.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. crocodile16

    crocodile16 TÜİSAG Üyesi

    Aynen katılıyorum.Bizim iş yeri hekimimiz de yazabiliyor hatta ben hastalandığımda yazdı ve ilacımı eczaneden sorunsuzca aldım.

     
  6. drayhanuza

    drayhanuza TÜİSAG Üyesi

    İşyeri hekiminin reçete yazma yetkisinin hiç olmadığı,enjeksiyon bile yapamayacağı gibi fikirlere nerden sahip oldunuz anlayamadım. İşyeri hekimleri sizlerin görevleriniz hakkında hiç yorum yapmamalarına rağmen siz onların görevleri hakkında hemde bilmeden çok fazla yorum yapıyorsunuz arkadaşlar. Şu anda reçete yazma yetkisi var ve sgk ödüyor bunu. Aslında recete yazma yetkisi kavramı da yanlış hekim her yer ve koşulda reçete yazma yetkisine sahiptir sadece sgk nın ödeyip ödememesi olayıdır. Sgk yıllardır işyeri hekimlerine bedava muayene yaptırdı şimdi para ödeme sorun olacağı için vazgeçiyor ödemekten.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    esin kaban, mekabe, DR. DADAŞ ve 3 kişi daha buna teşekkür etti.
  7. mehmet oral kılınç

    mehmet oral kılınç TÜİSAG Üyesi



     
  8. mehmet oral kılınç

    mehmet oral kılınç TÜİSAG Üyesi

    zaten işyerihekimi reçete yazdığında eczanede doktor parası çıkıyor ve işcide bunu ödüyor.sgk bugüne kadar hangi işyeri hekimine doktor ücreti ödediki şimdi ödeme problemi çıksın

     
  9. mehmet oral kılınç

    mehmet oral kılınç TÜİSAG Üyesi



     
  10. mehmet oral kılınç

    mehmet oral kılınç TÜİSAG Üyesi

    yok böyle birşey

     
  11. drayhanuza

    drayhanuza TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşım yasal olarak işyeri hekimine sgk muayene parası ödemeli.Çünkü işyeri hekiminin görevi değil hasta muayene etmek.Onun içinde sgk işyeri hekimi sözleşmesi haricinde ayrıca reçete yazma yetkisi verir hekime kendi adına ama bunun parasını yıllardır ödemez.Şimdi mahkeme korkusundan kaldırmaya çalışıyorlar.Biz 20 yıldır bu işle uğraşıyoruz tabipler odasını devre dışı bırakma çabaları hep bu konulardan.İşyeri hekimliği konusunda 20 yıldır verilen bir mücadele var ama bunu anlamıyorsunuz siz.

     
    mehmettt bu yazıya teşekkür etti.
  12. drayhanuza

    drayhanuza TÜİSAG Üyesi

    sgk nın aldığı işcinin ödediği ama hekime verilmeyen paradır o eczanede alınan para yani sgk üste birde para kazanır işyeri hekimi muayenesinden.

     
    Muammer Yücel, DR. DADAŞ ve Naksu bu yazıya teşekkür etti.
  13. dr50

    dr50 TÜİSAG Üyesi

    Doktorların reçete yazma yetkisini hiç bir şekilde kısıtlayamazlar.Doktorluk yaptığı sürece.

     
    esin kaban ve DR. DADAŞ bu yazıya teşekkür etti.
  14. DRHK

    DRHK TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar bir şeyi karıştırmayalım. Hekim elbetteki kendisine bağlı kurum çalışanlarına reçete yazar. Ama böyle bir görev talimatı yok. İşveren talep ederse ve hekim kabul ederse reçete yazar, sgk da bunu öder. Ama işyeri hekimi görevleri arasında poliklinik yapmak yok. İş sağlığı konuları asıl görevidir.

     
    Muammer Yücel, Esin Kaban, mekabe ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  15. İbrahim

    İbrahim TÜİSAG Üyesi

    yanlış hatırlamıyorsam işyeri hekimlerinin görevleri hakkında yönetmelik taslağında "işyeri hekimi poliklinik hizmeti veremez" yazıyordu. ama değişen birşeyler olur mu bilmiyorum.

     
  16. İbrahim

    İbrahim TÜİSAG Üyesi

    İşyeri Hekimi Ve Diğer Sağlık Personelinin Görev, Yetki, Sorumluluk
    Ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik Taslağı

    İşyerlerinde poliklinik hizmeti
    MADDE 13 - İşyeri hekimleri işyerindeki çalışanlara poliklinik hizmeti veremezler, reçete
    yazamazlar.

     
    Blast bu yazıya teşekkür etti.
  17. DRHK

    DRHK TÜİSAG Üyesi

    Bu konuyla ilgili yönetmelikte bu ibare kaldırıldı.

     
  18. İbrahim

    İbrahim TÜİSAG Üyesi

    benim yazdığım taslak hali. kaldırıldığı ile ilgili bir bilgim yok.

     
  19. Ali KÖKSAL

    Ali KÖKSAL TÜİSAG Üyesi

    Böyle bir madde taslak yönetmelikte dahi yok nereden buldunız bunu?

     
  20. İbrahim

    İbrahim TÜİSAG Üyesi

    İşyeri Hekimi Ve Diğer Sağlık Personelinin Görev, Yetki, Sorumluluk
    Ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik Taslağı

    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
    Amaç
    MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli işyeri
    hekiminin ve diğer sağlık personelinin nitelikleri, eğitimleri, belgelendirilmeleri, görev, yetki ve
    sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
    Kapsam
    MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 30/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
    kapsamında yer alan işyerleri ile eğitim kurumlarını kapsar.
    Dayanak
    MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik;
    a) 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun 8 ve 30 uncu,
    b) 9/1/1985 tarihli ve 3146 sayılı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Teşkilat ve
    Görevleri Hakkında Kanunun 2 ve 12 nci, maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
    Tanımlar
    MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen:
    a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,
    b) Diğer sağlık personeli: İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevlendirilmek üzere
    Bakanlıkça belgelendirilmiş hemşire/sağlık memuru, ambulans ve acil bakım teknikerleri, acil tıp
    teknisyeni, çevre sağlık teknisyenini ve işyeri hemşiresini,
    c) Eğiticilerin eğitimi belgesi: En az 5 tam günlük eğitim sonunda kamu kurum ve kuruluşları,
    üniversiteler veya 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’na göre
    yetkilendirilen kurumlar tarafından tek bir program sonucunda verilen belgeyi,
    ç) Eğitim kurumu: İşyeri hekimi ve diğer sağlık personelinin eğitimlerini vermek üzere
    Bakanlıkça yetkilendirilen kamu kurum ve kuruluşlarını, üniversiteleri ve Türk Ticaret Kanununa göre
    faaliyet gösteren şirketler tarafından kurulan müesseseleri,
    d) Genel Müdürlük: İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğünü,
    e) İşyeri sağlık ve güvenlik birimi (İSGB): İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yürütmek üzere
    işyerinde kurulan, gerekli donanım ve personele sahip olan birimi,
    f) Ortak sağlık ve güvenlik birimi: Kamu kurum ve kuruluşları, organize sanayi bölgeleri ile
    Türk Ticaret Kanununa göre faaliyet gösteren şirketler tarafından, işyerlerine iş sağlığı ve güvenliği
    hizmetlerini sunmak üzere kurulan gerekli donanım ve personele sahip olan ve Bakanlıkça
    yetkilendirilen birimi,
    g) İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görev yapmak üzere Bakanlıkça
    belgelendirilmiş hekimi,
    h) Onaylı defter: İşyeri hekimi tarafından; görevlendirildiği işyerinde yapılan çalışmalara ilişkin
    tespit ve tavsiyeleri
    ile bu yönetmelikte belirtilen hususların yazıldığı Bakanlık yetkili birimlerince onaylanmış defteri,
    ı) Sorumlu müdür: İşyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanlığı eğitici belgesine sahip olan ve tam
    süreli istihdam edilen, eğitim kurumlarının iş ve işlemlerinden Bakanlığa karşı sorumlu olan kişiyi,
    i) Yıllık çalışma planı: İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından ortaklaşa hazırlanan ve
    işyerinde iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları ile iş kazaları ve meslek hastalıklarıyla ilgili olarak yapılan
    değerlendirme sonucunda tehlikeli olayın tekrarlanmaması için yapılan inceleme ve araştırmaların ve
    gerekli önleyici faaliyetlerin yer aldığı, bir sonraki yılda yapılması planlanan çalışmaları içeren planı,
    j) Yıllık değerlendirme raporu: İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından ortaklaşa
    hazırlanan ve işyerinde yapılan iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları ile çalışma ortamı gözetim
    sonuçlarının kaydedildiği yıllık olarak hazırlanan raporu,
    k) Eğitim programı: Uzaktan, yüz yüze ve pratik eğitim derslerinin tarih ve saatleri, asil ve yedek
    eğiticileri, katılımcıları ile eğitim mekânı gibi unsurlardan ve bu unsurlara ilişkin her türlü bilgi ve belgeden
    oluşan bütünlüğü,
    ifade eder.


    İKİNCİ BÖLÜM
    İşverenin yükümlülükleri

    İşyeri hekimi ve diğer sağlık personeli görevlendirme yükümlülüğü
    MADDE 5 – (1) Mesleki risklerin önlenmesi ve bu risklerden korunulmasına yönelik çalışmaları da
    kapsayacak, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin sunulması için işveren;
    a) Çalışanları arasından, uygun nitelikleri taşıyor ise işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli
    görevlendirir.
    b) Çalışan sayısı ve işyerinin tehlike sınıfı dikkate alınarak tam süreli işyeri hekimi ve diğer sağlık
    personeli çalıştırma zorunluluğu olmayan işyerlerinde işveren gerekli niteliklere sahip olan bir işyeri
    hekimi ve diğer sağlık personeli ile kısmi süreli iş sözleşmesi yapabilir.
    c) Çalışanları arasında belirlenen niteliklere sahip personel bulunmaması hâlinde, bu hizmetin
    tamamını veya bir kısmını ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet alarak yerine getirebilir.
    d) İşveren gerekli belgelere sahip olması ve bu Yönetmelikte belirtilen şartları yerine getirmesi
    halinde
    kendi işyerinde işyeri hekimliği veya diğer sağlık personeli görevini yerine getirebilir. İşverenin kendi
    işyerinde işyeri hekimliği görevini yerine getirmesi halinde, işyerinde yıl içinde ölüm veya maluliyete
    sebep olan bir veya birden fazla iş kazası veya meslek hastalığı meydana gelmesi durumunda işveren
    bu hizmeti kendisi üstlenemez. Bu durumda işyeri hekimi görevlendirmesi zorunludur.
    (2) Görevlendirdikleri kişi veya hizmet aldığı kurum ve kuruluşların görevlerini yerine getirmeleri
    amacıyla araç, gereç, mekân ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılar.
    (3) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetlerini yürütenler arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlar.
    (4) Görevlendirdikleri kişi veya hizmet aldığı kurum ve kuruluşlar tarafından iş sağlığı ve güvenliği ile
    ilgili mevzuata uygun olan ve yazılı olarak bildirilen tedbirleri yerine getirir.
    (5) Yerine getirilmeyen hususlar var ise gerekçesi ile birlikte talepte bulunan kişiye yazılı olarak bildirir
    ve bu yazışmaların işyerinde düzenli olarak arşivlenmesini sağlar.
    (6) Çalışanların sağlık ve güvenliğini etkilediği bilinen veya etkilemesi muhtemel konular hakkında;
    görevlendirdikleri kişi veya hizmet aldığı kurum ve kuruluşları, başka işyerlerinden çalışmak üzere
    kendi işyerine gelen çalışanları ve bunların işverenlerini bilgilendirir.
    (7) 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşları; iş
    sağlığı ve güvenliği hizmetlerini, Sağlık Bakanlığına ait döner sermayeli kuruluşlardan doğrudan
    alabileceği gibi 4734 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde de alabilir.
    (8) İşverenin; iş sağlığı ve güvenliği konusunda uygun personeli görevlendirmesi veya hizmet satın
    alması işverenin sorumluluklarını etkilemez.
    (9) İşveren, iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri ile ilgili maliyeti çalışanlara yansıtamaz.

    İşyeri sağlık ve güvenlik birimi kurma yükümlüğü
    Madde 6 – (1) İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının tam süreli görevlendirilmesi gereken
    durumlarda; işveren, işyeri sağlık ve güvenlik birimi kurar. Bu durumda, çalışanların tabi olduğu kanun
    hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununa göre belirlenen haftalık
    çalışma süresi dikkate alınır.
    (2) İşveren ayrıca tam süreli işyeri hekimi çalıştırma yükümlülüğü olmasa dahi; işyerinde görev
    yapacak olan işyeri hekimine çalışabileceği “İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği” nde
    belirlenen kriterlere uygun bir yer göstermek zorundadır.


    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    İşyeri Hekiminin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Yükümlülükleri ile Çalışma Usul ve Esasları
    İşyeri hekiminin nitelikleri
    MADDE 7 – İşyeri hekimi olarak görevlendirilecek hekimler, bu Yönetmelikte belirtilen işyeri
    hekimliği belgesine sahip olmak zorundadır.
    İşyeri hekimliği belgesi
    MADDE 8 – (1) İşyeri hekimliği belgesi;
    a) İşyeri hekimliği eğitim programını tamamlayan ve eğitim sonunda Bakanlıkça yapılacak
    veya yaptırılacak sınavda başarılı olan hekimlere,
    b) İş sağlığı ve güvenliği alanında en az beş yıl teftiş yapmış olan hekim iş müfettişleri, iş
    sağlığı bilim doktoru ile Bakanlık ve bağlı birimlerinde iş sağlığı ve güvenliği alanında en az sekiz yıl
    fiilen çalışmış hekimlerden istekleri halinde
    EK-2’deki örneğine uygun olarak Bakanlıkça verilir.

    İşyeri hekiminin görevleri
    MADDE 9 – İşyeri hekimleri, iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri kapsamında aşağıdaki görevleri
    yapmakla yükümlüdür.
    1) İş sağlığı ve güvenliği çalışmaları kapsamında işyerinde periyodik incelemeler yapmak ve risk
    değerlendirme çalışmalarına katılmak,
    2) İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri kapsamında çalışma ortamının gözetimi ve çalışanların sağlık
    gözetimi ile ilgili rehberlik ve danışmanlık yapmak,
    3) İşyerinde sağlığa zararlı risklerin değerlendirilmesi ve önlenmesi ile ilgili gece postaları da
    dâhil olmak üzere çalışanların sağlık gözetimini yapmak, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatına uygun
    olarak çalışanların yapacakları işe uygun olduklarını belirten işe giriş ve periyodik sağlık muayene
    sonuçlarını belirtilen aralıklarla ve EK-5’de verilen örneğe uygun olarak düzenlemek ve işyerinde
    muhafaza etmek,
    4) Sağlık sorunları nedeniyle işe 3 haftadan fazla süren devamsızlık durumlarında işe dönüş
    muayenesi yaparak eski işinde çalışması sakıncalı bulunanların mevcut sağlık durumlarına uygun bir
    işte çalıştırılmasını tavsiye ederek işverenin onayına sunmak,
    5) Hassas risk grupları, meslek hastalığı tanısı veya şüphesi olanlar, kronik hastalığı olanlar,
    madde bağımlılığı olanlar, birden fazla iş kazası geçirmiş olanlar gibi işçilerin, uygun işe
    yerleştirilmeleri için gerekli koruyucu sağlık muayenelerini yaparak rapor düzenlemek, meslek
    hastalığı şüphesi veya kesin tanısı almış çalışanın olması durumunda da çalışanın çalıştığı ortamdaki
    tüm çalışanların koruyucu sağlık muayenelerini tekrarlamak,
    6) Gerekli testler, laboratuar tetkikleri ve radyolojik tetkikler, bulaşıcı hastalıkların kontrolünü
    sağlamak, bağışıklama çalışmaları yapmak,
    7) Gebe veya emziren kadınları, on sekiz yaşından küçükleri, iki yaşından küçük çocuğu olan
    anneleri, meslek hastalığı tanısı veya şüphesi olanları, kronik hastalığı olanları, yaşlıları, malul ve
    özürlüleri, alkol, ilaç ve uyuşturucu bağımlılığı olanları, birden fazla iş kazası geçirmiş olanlar gibi
    özelliği olan işçileri; yakın takip ve koruma altına almak, bilgilendirilmelerine özel önem vermek,
    yapılacak risk değerlendirmesinde özel olarak dikkate almak,
    8) Sağlık gözetimi sonuçlarına göre, iş güvenliği uzmanı ile işbirliği içinde çalışma ortamının
    gözetimi kapsamında gerekli ölçümlerin yapılmasını önermek, ölçüm sonuçlarını değerlendirmek,
    9) Bulunması halinde iş sağlığı ve güvenliği kuruluna katılarak çalışma ortamı gözetimi ve
    çalışanların sağlık gözetimi ile ilgili danışmanlık yapmak ve alınan kararların uygulanmasını izlemek,
    10) İş sağlığı, hijyen, genel olarak sağlığı geliştirme ve sağlıklı yaşam tarzları ile toplu koruma
    yöntemleri ve kişisel koruyucu donanımlar konularında tavsiyede bulunmak,
    11) Sağlık sorunları nedeniyle işe devamsızlık durumları ile işyerinde olabilecek sağlık tehlikeleri
    arasında bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmek, gerektiğinde çalışma ortamı ile ilgili ölçümler
    yapılmasını planlayarak işverenin onayına sunmak ve alınan sonuçların çalışanların sağlığı yönünden
    değerlendirmesini yapmak, 12) İş sağlığı ve güvenliği alanında yapılacak araştırmalara katılmak, ayrıca işin yürütümünde
    ergonomik ve psikososyal riskler açısından çalışanların fiziksel ve zihinsel kapasitelerini dikkate alarak
    iş ile çalışanın uyumunu sağlamak ve çalışma ortamındaki stres faktörlerinden korunmaları için
    araştırmalar yapmak,
    13) İşyerinde iş sağlığı ve güvenliğinin geliştirilmesi amacıyla gerekli aktiviteler konusunda
    işverene tavsiyelerde bulunmak,
    14) Sağlık gözetimi konusunda çalışanları bilgilendirmek ve onların rızasını almak, sağlık riskleri ve
    yapılan sağlık muayeneleri konusunda çalışanları yeterli ve uygun şekilde bilgilendirmek,
    15) İşyerinde ilkyardım ve acil müdahale hizmetlerinin organizasyonu ve personelin eğitiminin
    sağlanması çalışmalarını ilgili mevzuat doğrultusunda yürütmek,
    16) İşyeri ve eklentilerinin genel hijyen şartlarını sürekli izleyip denetleyerek tavsiyelerde
    bulunmak, çalışanların sağlıklı bir ortamda ve yürütülen işin gerektirdiği kaloriyi karşılayacak nitelikte
    yemek verilmesi ve uygun içme suyu imkanının sağlanması konusunda tavsiyelerde bulunmak,
    17) İş sağlığı, hijyen ve ergonomi alanlarında bilgi ve eğitim sağlanması için ilgili taraflarla işbirliği
    yapmak,
    18) İş kazaları ve meslek hastalıklarının analizi, iş uygulamalarının iyileştirilmesine yönelik
    programlar ile yeni teknoloji ve donanımın sağlık açısından değerlendirilmesi ve test edilmesi gibi
    mevcut uygulamaların iyileştirilmesine yönelik programların geliştirilmesi çalışmalarına katılmak,
    19) İşyerindeki sağlık gözetimi ile ilgili çalışmaları kaydetmek, iş güvenliği uzmanı ile işbirliği
    yaparak iş kazaları ve meslek hastalıkları ile ilgili değerlendirme yapmak, tehlikeli olayın
    tekrarlanmaması için inceleme ve araştırma yaparak gerekli önleyici faaliyet planlarını hazırlamak ve
    bu konuları da içerecek şekilde yıllık çalışma planını hazırlayarak, işverenin onayına sunmak ve
    uygulamaların takibini yapmak ve EK-2’de belirtilen örneğine uygun yıllık değerlendirme raporunu
    elektronik ortamda Bakanlığa göndermek,
    20) Meslek hastalığı tanısında yetkili hastaneler ile işbirliği içinde çalışmak, iş kazasına uğrayan
    veya meslek hastalığına yakalanan çalışanların rehabilitasyonu konusunda da ilgili birimlerle işbirliği
    yapmak,
    21) Yöneticilere, bulunması halinde iş sağlığı ve güvenliği kurulu üyelerine ve çalışanlara genel
    sağlık, iş sağlığı ve güvenliği, hijyen, bağımlılık yapan maddelerin kullanımının zararları, kişisel
    koruyucu donanımlar ve toplu korunma yöntemleri konularında eğitim vermek, sürekliliğini sağlamak,
    bu bilgi ve eğitimlerin verilmesi için ilgili taraflarla işbirliği yapmak.

    İşyeri hekiminin yetkileri
    MADDE 10 – (1) İşyeri hekiminin yetkileri aşağıda belirtilmiştir.
    a) İşyeri bina ve eklentilerinde, çalışma metot ve şekillerinde veya iş ekipmanında çalışanlar
    açısından yakın ve hayati tehlike oluşturan bir husus tespit ettiğinde onaylı deftere yazmak suretiyle
    işverene bildirmek, gerekli tedbirler işveren tarafından alınmadığı takdirde durumu Bakanlığa rapor
    etmek,
    b) İşyerinde belirlediği yakın ve hayati tehlike oluşturan hususun acil müdahale gerektirmesi
    halinde işveren veya işveren vekilinin onayını almak kaydıyla işi geçici olarak durdurmak,
    c) Görevi gereği işyerinin bütün bölümlerinde iş sağlığı ve güvenliği konusunda inceleme ve
    araştırma yapmak, gerekli bilgi ve belgelere ulaşmak ve çalışanlarla görüşmek,
    ç) Görevinin gerektirdiği konularda işvereni bilgilendirerek ilgili kurum veya kuruluşlar ile
    iletişime geçmek ve işyerinin iç düzenlemelerine uygun olarak işbirliği yapmaktır.
    (2) Tam süreli iş sözleşmesi ile görevlendirilen işyeri hekimleri çalıştıkları işyeri ile ilgili mesleki
    gelişmelerini sağlamaya yönelik eğitim, seminer ve panel gibi organizasyonlara katılma hakkına
    sahiptir. Bu gibi organizasyonlarda geçen sürelerden bir yıl içerisinde toplam beş iş günü kadarı
    çalışma süresinden sayılır ve bu süreler sebebiyle işyeri hekiminin ücretinden herhangi bir kesinti
    yapılamaz.


    İşyeri hekiminin yükümlülükleri
    MADDE 11 – (1) İşyeri hekimleri, bu Yönetmelikte belirtilen görevlerini yaparken, işin normal
    akışını mümkün olduğu kadar aksatmamak ve verimli bir çalışma ortamının sağlanmasına katkıda
    bulunmak, işverenin ve işyerinin meslek sırları, ekonomik ve ticari durumları hakkındaki bilgiler ile
    çalışanın kişisel sağlık dosyasındaki bilgileri gizli tutmakla yükümlüdürler.
    (2) Çalışanın ölümü veya maluliyetiyle sonuçlanacak şekilde vücut bütünlüğünün bozulmasına
    neden olan iş kazası veya meslek hastalığının meydana gelmesinde ihmali tespit edilen işyeri
    hekiminin yetki belgesi 3 ay süreyle askıya alınır. Bu konudaki ihmalin tespitinde kesinleşmiş yargı
    kararı esas alınır.
    (3) İşyeri hekimi, görevlendirildiği işyerinde yapılan çalışmalara ilişkin tespit ve tavsiyeleri ile işyeri
    hekiminin görevleri başlıklı 9 uncu maddede belirtilen hususlara ait çalışmalarını, iş güvenliği uzmanı
    ile birlikte yapılan çalışmaları ve gerekli gördüğü diğer hususları onaylı deftere yazar.
    a) Onaylı defter bir asıl ve 2 suret olacak şekilde düzenlenir. Onaylı defter işyerinin bağlı
    bulunduğu çalışma ve İşkur İl Müdürlüklerince veya Genel Müdürlükçe her sayfası mühürlenmek
    suretiyle onaylanır.
    b) Asıl suret işveren tarafından muhafaza edilir. Onaylı defterin suretlerden birini iş güvenliği
    uzmanı, diğerini işyeri hekimi saklar. Teftişe yetkili iş müfettişlerinin her istediğinde işveren onaylı
    defteri göstermek zorundadır.
    c) Onaylı defter; işyeri hekimi ile işveren veya işveren vekilince, gerektiğinde iş güvenliği uzmanı
    ile eş zamanlı olarak imzalanır. Defterin imzalanması ve düzenli tutulmasından işveren veya işveren
    vekili sorumludur.

    İşyeri hekiminin çalışma süreleri
    MADDE 12 – (1) İşyeri hekimleri, bu Yönetmelikte belirtilen görevlerini yerine getirmek için
    aşağıda belirtilen sürelerde görev yaparlar.
    a) Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerine; yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek
    üzere çalışan başına ayda en az 9 dakika,
    b) Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerine; yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek üzere
    çalışan başına ayda en az 12 dakika,
    c) Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerine; yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek
    üzere çalışan başına ayda en az 18 dakika,
    (2) Az tehlikeli sınıfta yer alan 1000 ve daha fazla çalışanı olan işyerlerinde her 1000 çalışan için
    tam gün çalışacak en az bir işyeri hekimi görevlendirilir. Çalışan sayısının 1000 sayısının tam
    katlarından fazla olması durumunda geriye kalan çalışan sayısı göz önünde bulundurularak birinci
    fıkrada belirtilen kriterlere uygun yeteri kadar işyeri hekimi eklenir.
    (3) Tehlikeli sınıfta yer alan 750 ve daha fazla çalışanı olan işyerlerinde her 750 çalışan için tam
    gün çalışacak en az bir işyeri hekimi görevlendirilir. Çalışan sayısının 750 sayısının tam katlarından
    fazla olması durumunda geriye kalan çalışan sayısı göz önünde bulundurularak birinci fıkrada
    belirtilen kriterlere uygun yeteri kadar işyeri hekimi eklenir.
    (4) Çok tehlikeli sınıfta yer alan 500 ve daha fazla çalışanı olan işyerlerinde her 500 çalışan için
    tam gün çalışacak en az bir işyeri hekimi görevlendirilir. Çalışan sayısının 500 sayısının tam katlarından
    fazla olması durumunda geriye kalan çalışan sayısı göz önünde bulundurularak birinci fıkrada
    belirtilen kriterlere uygun yeteri kadar işyeri hekimi eklenir.
    (5) İşyeri hekiminin görevlendirilmesinde sözleşmede belirtilen süre kadar işyerinde hizmet
    sunulur. Birden fazla işyeri ile kısmi süreli iş sözleşmesi yapıldığı takdirde bu işyerleri arasında yolda
    geçen süreler haftalık kanuni çalışma süresinden düşülür.
    (6) Kısmi süreli hekim görevlendirilen işyerlerinde çalışmalar tek hekim tarafından yürütülür.
    (7) Bu Yönetmelikte belirtilen çalışma sürelerinin tespitinde Sosyal Güvenlik Kurumu kayıtları
    esas alınır.


    İşyerlerinde poliklinik hizmeti
    MADDE 13 - İşyeri hekimleri işyerindeki çalışanlara poliklinik hizmeti veremezler, reçete
    yazamazlar.

    Özelliği olan sektörler
    MADDE 14 - (1) İl sınırları içerisinde bir merkez ve farklı adreslerde şubeleri olan veya şubeler
    şeklinde örgütlenmiş, aynı SGK sicil numarası ile işlem gören işyerlerinde işyeri hekimi
    görevlendirmede il sınırındaki işyerine ait merkez ve şubelerin toplamı tek bir işyeri olarak kabul edilir
    ve işyeri hekimi çalıştırma yükümlülüğü buna göre belirlenir. Çalışma süreleri ve görev yapılacak
    merkez ve şube adları ve adresleri sözleşmede belirtilir.
    (2) Bölge şeklinde örgütlenmiş merkez dışında farklı birkaç ilde görevli çalışanı bulunan
    işyerlerinin bu maddenin 1 nci fıkrası hükmünden yararlanması Bakanlığın onayına bağlıdır.

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Diğer Sağlık Personelinin Nitelik ve Görevleri ile Çalışma Usul ve Esasları

    Diğer sağlık personeli belgesi
    MADDE 15 – Diğer sağlık personeli belgesi; diğer sağlık personeli eğitim programını tamamlayan
    ve eğitim sonunda Bakanlıkça yapılacak veya yaptırılacak sınavda başarılı olan diğer sağlık personeli
    tanımında yer alan meslek gruplarındaki kişilere EK-13’deki örneğine uygun olarak Bakanlıkça verilir.

    Diğer sağlık personelinin görevleri
    MADDE 16 – Diğer sağlık personelinin görevleri aşağıda belirtilmiştir:
    1) İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin planlanması, değerlendirilmesi, izlenmesi ve
    yönlendirilmesinde işyeri hekiminin talimatları doğrultusunda çalışmak, veri toplamak ve gerekli
    kayıtları tutmak,
    2) işyeri hekimi tarafından işyeri hekimliği hizmeti için yapılan fizik muayene sırasında işyeri
    hekimine yardımcı olmak,
    3) İşyeri ve eklentilerinin genel hijyen şartlarını sürekli izleyip denetlemede işyeri hekimine
    yardımcı olmak,
    4) Hassas grupları takip etmek ve gerekli sağlık muayenelerinin yaptırılmasını sağlamak,
    5) İlk yardım hizmetlerinin organizasyonu ve yürütümünde işyeri hekimi ile birlikte çalışmak,
    6) Çalışanların sağlık eğitiminde görev almak,
    7) İş sağlığı, hijyen ve ergonomi alanlarında bilgi ve eğitim sağlanması için ilgili taraflarla
    işbirliğinde işyeri hekimine yardımcı olmak,
    8) İşyeri yöneticilerine, iş sağlığı ve güvenliği kurulu üyelerine, çalışanlara ve temsilcilerine genel
    sağlık konularında verilecek eğitimde görev almak,
    9) İşyerinde, bağımlılık yapan maddelerin kullanımının zararları konusundaki eğitimde görev
    almak,
    10) İş kazasına uğrayan veya meslek hastalığına yakalanan çalışanların rehabilitasyonu
    konusunda işyerindeki ilgili birimlerle, meslek hastalığı tanısında yetkili hastaneler ile işbirliğinde
    işyeri hekimine yardımcı olmak,
    11) İhtiyaç halinde iş sağlığı ve güvenliği alanında yapılacak araştırmalara katılmak,
    12) İşyerindeki ilkyardım eğitimi almış görevli çalışanlarla işbirliği halinde çalışmak,
    13) İşyeri hekiminin vereceği diğer işleri yapmak.

    Diğer sağlık personelinin çalışma süreleri
    MADDE 17 – Diğer sağlık personeli, bu Yönetmelikte belirtilen görevlerini yerine getirmek için
    aşağıda belirtilen sürelerde görev yapar.
    (1) Diğer Sağlık Personeli, bu Yönetmelikte belirtilen görevlerini yerine getirmek üzere;
    a) Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerine; yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek üzere
    çalışan başına ayda en az 18 dakika, b) Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerine; yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek üzere
    çalışan başına ayda en az 24 dakika,
    c) Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerine; yönetmelikte belirtilen görevleri yerine getirmek
    üzere çalışan başına ayda en az 36 dakika görevlendirilir.
    (2) Az tehlikeli sınıfta yer alan 500 ve daha fazla çalışanı olan işyerlerinde 500 çalışan için tam gün
    çalışacak bir diğer sağlık personeli görevlendirilir.
    (3) Tehlikeli sınıfta yer alan 300 ve daha fazla çalışanı olan işyerlerinde 300 çalışan için tam gün
    çalışacak bir diğer sağlık personeli görevlendirilir.
    (4) Çok Tehlikeli sınıfta yer alan 200 ve daha fazla çalışanı olan işyerlerinde 200 çalışan için tam
    gün çalışacak bir diğer sağlık personeli görevlendirilir.
    (5) Diğer sağlık personellerinin görevlendirilmesinde sözleşmede belirtilen süre kadar işyerinde
    hizmet sunulur. Birden fazla işyeri ile kısmi süreli iş sözleşmesi yapıldığı takdirde bu işyerleri arasında
    yolda geçen süreler haftalık kanuni çalışma süresinden düşülür.

    BEŞİNCİ BÖLÜM
    Sağlık gözetimi

    Madde 18 – (1) İşveren; çalışanların işyerinde maruz kalacakları sağlık ve güvenlik risklerini
    dikkate alarak sağlık gözetimine tabi tutulmalarını sağlamak zorundadır. İşveren, çalışanların
    yapılacak muayenesinden sonra mevcut sağlık durumlarının yapacakları işe uygun olduğunu belirten
    EK-5’de verilen örneğe uygun sağlık raporu almak zorundadır.
    (2) İşveren, bu sağlık gözetiminde yapılacak işin niteliğine göre çalışma ortamındaki tehlike ve
    riskler dikkate alınarak gerekli tetkik, analiz ve ölçümleri yapar. Bulgular, muayene sonuçları ile
    birlikte değerlendirilir.

    Madde 19 - İşveren, aşağıdaki hallerde çalışanların sağlık gözetimini;
    a) İşe girişlerinde,
    b) Periyodik olarak,
    c) İş değişikliğinde,
    ç) İş kazası veya meslek hastalığından sonra işe başlamalarda,
    d) Sağlık nedeniyle en az üç hafta işten uzaklaşmalardan sonra işe dönüşlerinde,
    e) Meslek hastalığı tanısı konulan çalışanla birlikte aynı ortamı paylaşan diğer çalışanlarda
    periyodik sağlık gözetim süresi beklenmeden yapılmasını sağlamak zorundadır.

    Madde 20 - İşveren, çalışanların sağlık gözetiminin periyodik olarak en fazla aşağıdaki sürelerde
    yapılmasını sağlamak zorundadır.
    1) Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için en az üç yılda bir yapılacaktır.
    2) Çalışma ortamı risk değerlendirmesine göre tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta yer alan
    işyerlerinde en az yılda bir yapılacaktır.
    3) Kimyasal maddelere, gazlara veya buharlara maruz kalan çalışanlara maruz kaldığı kimyasal
    maddeye yönelik ve kimyasal maddenin sağlık etkilerine göre gerekli sağlık gözetimi en az altı ayda
    bir yapılacaktır.
    4) Çalışma ortamı risk değerlendirilmesi sonuçlarına ve çalışanın sağlık durumuna göre işyeri
    hekimi tarafından sağlık gözetim süresi beklenilmeden gerektiği kadar periyodik sağlık gözetimi sıklığı
    artırılacaktır.
    5) Hamileler, genç çalışanlar, göçmenler, engelliler, yaşlılar, kronik hastalığı, madde bağımlılığı
    olanlar gibi hassas risk gruplarının uygun işe yerleştirilmeleri ve uygun işte çalıştırılmaları amacıyla
    işyeri hekiminin gerekli gördüğü aralıklarla sağlık gözetimi yapılacaktır.


    Madde 21 - İşveren, sağlık gözetiminde işin tehlike ve risklerine göre en fazla aşağıdaki sürelerde
    göğüs grafisi çektirmek zorundadır.
    1) Çok tehlikeli ve tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde çalışanlara en fazla iki yılda bir 35x35 cm
    veya daha büyük boyutta ILO sınıflandırması kriterlerine uygun birinci ve ikinci kalitede göğüs
    radyografisi veya ILO sınıflandırması kriterlerine uygun birinci ve ikinci kalitede dijital göğüs
    radyografisi çektirecektir.
    2) Tozlu işlerde çalışanlara yılda bir kez ILO standartlarına göre göğüs radyografisi veya dijital
    göğüs radyografisi çektirecektir.

    Madde 22 - İşveren, sağlık gözetiminde işin tehlike ve risklerine göre kimyasallara maruz kalan
    çalışanlarda maruziyet etkenlerine özgü altı ayda bir laboratuvar tetkiki yaptıracaktır.

    Madde 23 - İşveren, sağlık gözetiminde işin tehlike ve risklerine göre gaz ve toz, irritan ve allerjik
    kimyasal maddelere, maruz kalan çalışanlara yılda bir solunum fonksiyon testi yaptıracaktır.

    Madde 24 - İşveren, sağlık gözetiminde işin tehlike ve risklerine göre gürültülü ortamlarda
    çalışanlarda en fazla iki yılda bir gerektiğinde daha erken işitme testi (odyogram) yaptıracaktır.

    Madde 25 - İşveren, sağlık gözetiminde işin tehlike ve risklerine göre ekranlı araçlar ve göz
    sağlığını etkileyecek işlerde çalışanlara en fazla iki yılda bir göz muayenesi yaptıracaktır.

    Madde 26 – (1) Gıda işi ile uğraşanlarda ve sıhhi müesseslerde çalışanlarda bulaşıcı hastalıklar
    yönünden portör taraması yapılacaktır. Bu amaçla aşağıdaki çalışmalar yapılacaktır;
    a) En az yılda bir gaita kültürü, (salmonella ve shigella yönünden)
    b) En az altı ayda bir dışkının mikroskobik incelenmesi (entamoeba, histolytica kistleri, giardia
    lamblia kistleri ve helmint yumurtaları yönünden)
    c) En az yılda bir boğaz ve burun kültürü (staphylococcus aureus yönünden)
    ç) En az yılda bir akciğer grafisi (tüberküloz yönünden) tetkikleri yapılacaktır
    (2) Bu tetkikler, işe giriş muayenesi ile birlikte, periyodik olarak yapılması ve sonuçlarına göre
    kaynak ve bulaşma yolları çalışmaları yapılmalıdır.
    (3) Portörlüğü tespit edilenlerin geçici işten uzaklaştırılması veya işyerinde yaptığı işin geçici
    olarak değiştirilmesi de dahil olmak üzere hastalık yayılımını engelleyecek tedbirler alınmalıdır.

    Madde 27 - Sağlık gözetimi, çalışma ortamı risk değerlendirmesine göre işyeri hekimi tarafından
    daha kısa sürelerde uygulanabilir. Çalışanlarla ilgili yapılacak sağlık gözetimindeki ayrıntılı usul ve
    esaslar Sağlık Bakanlığı ile birlikte oluşturulan ortak komisyon tarafından belirlenir.

    Madde 28 - Çalışanların sağlık raporları, işyeri sağlık ve güvenlik biriminde veya hizmet alınan
    ortak sağlık ve güvenlik biriminde görevli olan işyeri hekiminden alınır. Raporlara itirazlar Sağlık
    Bakanlığı tarafından belirlenen hakem hastanelerce yapılır, verilen kararlar kesindir.

    Madde 29 - İşyeri hekimi mesleki bağımsızlık ve etik kurallara uymak zorundadır. Sağlık
    muayenesi yaptırılan çalışanın özel hayatı ve itibarının korunması açısından sağlık bilgileri gizli tutulur
    ve sağlık gözetim kayıtları kilitli dolapta saklanır.

    Madde 30 - Sağlık gözetiminden doğan maliyet ve bu gözetimden kaynaklı her türlü ek maliyet
    işverence karşılanır, çalışana yansıtılamaz.




    Kayıt ve istatistik
    Madde 31 – (1) İşveren, çalışma ortamı ve çalışanların sağlık gözetimine ait aşağıdaki
    konulardaki verileri kayıt altına almakla ve muhafaza etmekle yükümlüdür.
    a)Çalışanların genel sağlık kayıtları
    b)İncelenen tespit edilen ve ölçülen mesleki maruziyetler ile yapılan risk değerlendirme verileri
    c)Meslek hastalıkları ve iş kazaları ile ilgili istatistikler
    d)Sağlık gözetimi ile ilgili veriler
    e)Önleyici ve kontrol tedbirleri ile ilgili önerilerin belgeler
    (2) Çalışanların sağlık bilgileri, yaptığı işler ve çalıştığı ortamdaki maruziyet bilgileri ile bu
    maruziyetlerin değerlendirme sonuçları kişisel sağlık dosyalarında saklanır.
    (3) İşveren, çalışanların kişisel sağlık dosyalarını işten ayrılma tarihinden itibaren on beş yıl
    boyunca saklamak zorundadır. Yükümlülük süresi bu süreyi aşan meslek hastalığı riski bulunan
    işyerlerinde, belirlenen risklerle ilgili evrakların saklanması yükümlülük süresine kadar uzar.
    (4) Çalışanın işyerinden ayrılarak başka bir işyerinde çalışmaya başlaması halinde, yeni işveren
    çalışanın kişisel sağlık dosyasını ister. Eski işveren, kişisel sağlık dosyasının onaylı bir örneğini
    gönderir.

    ALTINCI BÖLÜM
    İşyeri Hekimliği Eğitim Kurumu

    İşyeri hekimliği eğitim kurumlarının başvuru işlemleri
    Madde 32 – (1) Eğitim kurumu olarak faaliyet göstermek isteyenler, Bakanlığa dilekçe ve
    aşağıda belirtilen ekleri ile başvururlar:
    a) Ticari şirketler için tescil edildiğini gösteren Ticaret Sicil Gazetesi,
    b) Şirket adına imza yetkisi olanları gösteren imza sirküleri,
    c) Eğitim kurumunun sorumlu müdürünün eğitici belgesi ile;
    1) Ticari şirketler için tam süreli iş sözleşmesi ve kabul şerhli görevlendirme yazısı,
    2) Kamu kurum ve kuruluşları ve üniversiteler için tam süreli ve kabul şerhli görevlendirme
    yazısı,
    3) Şirket ortağı olanlar için tam gün görev yapacağına dair ayrıca sorumlu müdür olarak da
    görev yapacaklar ise sorumlu müdür olarak görev yapacağına dair taahhütname.
    ç) Tam süreli olarak görevlendirilen eğiticilerin iş sözleşmeleri ve eğitici belgeleri,
    d) Faaliyet gösterilecek yere ait yapı kullanma izni belgesi,
    e) Faaliyet gösterilecek yere ait kira sözleşmesi veya tapu senedi veya intifa hakkı belgesi,
    f) Faaliyet gösterilecek yere ait olan ve yetkili makamlarca verilen numarataj veya adres tespit
    belgesi,
    g) Faaliyet gösterilecek yere ait olan ve bu yönetmelikte belirtilen bölümler ile ölçülerinin yer
    aldığı 1/50 ölçekli plan,
    h) Tapu kütüğünde mesken olarak kayıtlı bir ana gayrimenkulün bağımsız bölümlerinde eğitim
    kurumunun faaliyet gösterebileceğine dair kat malikleri kurulunun oybirliğiyle aldığı karar,
    ı) İlgili mevzuata göre faaliyet gösterilecek yerde yangına karşı gerekli tedbirlerin alındığına ve
    bu yerde eğitim kurumu açılmasında sakınca olmadığına dair yetkili merciler tarafından verilen belge.
    (2) Kamu kurum ve kuruluşları için, yalnızca birinci fıkranın (c) bendinin 2 numaralı alt bendi, (ç),
    (g) ve (ı) bentlerinde belirtilen belgeler istenir. Ancak eğitim verilecek mekân kamu kurumuna ait
    değilse (a) bendi hariç diğer bentlerde belirtilen belgeler istenir.
    (3) Üniversitelerin eğitim kurumu olarak yetkilendirilme taleplerinde başvuru rektörlükçe yapılır.
    (4) Bu madde uyarınca istenen belgelerin aslı ile birlikte bir örneğinin getirilmesi halinde,
    Bakanlıkça tasdiki yapılır.



    Eğitim kurumu yeri ve yerleşim planında aranacak şartlar
    Madde 33 – (1) Eğitim kurumunun yer alacağı binada; meyhane, kahvehane, kıraathane, bar,
    elektronik oyun merkezleri gibi umuma açık yerler ile açık alkollü içki satılan yerler bulunamaz.
    (2) Eğitim kurumlarının bütün birimlerinin;
    a) Aynı binanın birbirine bitişik daire veya katlarında veya bitişik binaların birbirine bağlantılı
    aynı katlarında,
    b) Kuruma ait olan bir arsa içinde ve birbirine uzaklığı en fazla 100 metre olan müstakil
    binalarda olması gerekir.
    (3) Bakanlıktan izin alınmadan, onaylanmış yerleşim planlarında herhangi bir değişiklik
    yapılamaz ve yerleşim planında belirtilen bölümler, amaçları dışında kullanılamaz.
    (4) Eğitim Kurumlarınca, kurumun girişinin bulunduğu kısma EK-12’de örneği yer alan ve kurum
    unvanına göre hazırlanan tabela asılır. Aynı binada, aynı işverene ait Bakanlıkça yetkilendirilen birden
    fazla kurum bulunması durumunda, kullanılacak tabela için Bakanlık onayının alınması şartıyla; tüm
    unvanları gösteren tek bir tabela kullanılabilir. Bu Yönetmeliğin yayım tarihinden önce
    yetkilendirilmiş eğitim kurumları, bu fıkrada yer alan şartları, Yönetmeliğin yayımından itibaren altı ay
    içinde yerine getirir.

    İdari bölümlerde aranacak şartlar
    Madde 34 – (1) Eğitim kurumlarında bulunması gereken bölümler aşağıdaki gibidir:
    a) Sorumlu müdür odası, en az 10 metrekare,
    b) Eğitici odası tek derslik için en az 25 metrekare, birden fazla derslik olması durumunda
    eğitici odaları en az 30 metrekare,
    c) Büro hizmetleri, arşiv ve dosya odası en az 15 metrekare; ayrı ayrı olmaları hâlinde toplamı
    en az 20 metrekare,
    ç) Her derslik için erkek ve kadın ayrı olmak üzere en az birer tuvalet ve lavabo,
    d) Dinlenme yeri, kurum içinde bağımsız bir bölüm hâlinde veya ayrı ayrı bölümlerden
    meydana gelebilir ve tek derslik için en az 30 metrekare, ilave her derslik başına en az 10 metrekare
    olmalıdır. Alan hesabında yönetim ve eğitime ayrılan diğer bölümler ile koridorlar dikkate alınmaz.
    (2) Bölümlerin, alan (metrekare) veya hacim (metreküp) ölçümü sonucu çıkan küsuratlı
    rakamlar ile kontenjanlar belirlenirken 0,5 ve daha büyük çıkan küsuratlı rakamlar bir üst tam sayıya
    yükseltilir.

    Derslik ve diğer bölümlerde aranacak şartlar
    Madde 35 – (1) Derslikler en fazla yirmi beş kişilik olur ve dersliklerde Bakanlıkça belirlenen
    kontenjandan fazla kursiyer bulundurulamaz.
    (2) Dersliklerde kursiyer başına en az 10 metreküp hava hacmi olması ve derslikler ile diğer
    bölümlerin tavan yüksekliklerinin en düşük olduğu noktada 2,40 metreden az, dört metreden fazla
    olmaması esastır. Dört metre üzerinde olan yükseklikler ve eğitim amaçlı kullanılan ekranın
    görülmesinin mümkün olmadığı kısımlar hacim hesabında dikkate alınmaz.
    (3) Derslik ve diğer bölümlerde bulunan pencerelerde; doğal havalandırmaya müsaade
    edecek şekilde binanın dış cephesinde olması, pencere alanının bulunduğu bölümün taban alanının
    %10’undan az olmaması ve yerden yüksekliğinin 90 santimetreden fazla olmaması, şartları aranır.
    Binanın dış cephesinin tamamen veya kısmen camla kaplı olması durumunda uygun havalandırma
    sistemi şartı aranır.
    (4) Derslik kapılarının genişliği kapı kasasının içten içe ölçülmesiyle belirlenir ve 80
    santimetreden az olamaz. Derslik kapıları dışa doğru açılmalı ancak çift taraflı derslik bulunan
    koridorlarda karşılıklı açılmamalıdır.

    Aydınlatma, gürültü ve termal konfor şartları
    Madde 36 – Eğitim kurumlarının bölümlerinde yeterli aydınlatma ve termal konfor şartları
    sağlanır, gürültüye karşı gerekli önlemler alınır. Genel Müdürlükçe gerekli görülmesi halinde,
    durumun tespitine yönelik ölçümler yaptırılması istenebilir.
    Eğitim kurumlarının yetkilendirilmesi
    Madde 37 – (1) Eğitim kurumları tarafından hazırlanan başvuru dosyası Bakanlıkça incelenir,
    posta yoluyla yapılan başvurularda eksiklikler yazılı olarak, şahsen yapılan müracaatlarda ise derhal
    bildirilir. Dosya üzerinde incelemesi tamamlanan başvurular için yerinde inceleme yapılır. İnceleme
    işlemlerinde tespit edilen eksikliklerin giderilmesi için her defasında 30 günden fazla olmamak üzere
    en fazla iki defa süre verilir. Belirlenen sürelerde eksiklikler giderilmez ise dosya iade edilir ve bir yıl
    içinde tekrar başvuru yapılamaz. Dosya üzerinde ve yerinde incelemeleri tamamlanan başvuruların,
    bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşımaları halinde, dosyasında belirtilen adres ve unvana
    münhasıran, en geç on gün içinde Bakanlıkça EK-4’deki örneğine uygun eğitim kurumu yetki belgesi
    düzenlenir. Başka bir adreste şube açılmak istendiği takdirde, aynı usul ve esaslar dâhilinde, bu
    bölümde belirtilen şartların yerine getirilmesi kaydıyla şube için ayrıca yetki belgesi düzenlenir.
    (2) Bu Yönetmelikte belirtilen şartları yerine getirmeyen eğitim kurumlarına yetki belgesi
    düzenlenemez.
    (3) Yetki belgelerinin, eğitim kurumu tarafından beş yılda bir vize ettirilmesi zorunludur.
    (4) Eğitim kurumları, işyeri hekimliği eğitim kurumu yetki belgesini almadıkça eğitim için
    katılımcı kaydı yapamaz ve eğitime başlayamazlar.
    (5) Eğitim kurumları, eğitim hizmetlerinin bir kısmını veya tamamını başka bir kişi veya
    kuruma devredemezler.
    (6) İşyeri hekimliği eğitim kurumları, aşağıda belirtilen hususlara uymak zorundadırlar.
    a) İsim ve unvanlar Türkçe olarak tescil ettirilir, tabela, basılı evrak, broşür, afiş ve internet ile
    diğer medya ortamlarında herhangi bir amaçla kullanılan her türlü yazılı ve görsel dokümanda sadece
    yetki belgesinde belirtilen isim ve unvanlar yazılır. İsim ve unvanların uygunluğunun belirlenmesinde
    Türk Dil Kurumunca yayınlanan Büyük Türkçe Sözlük esas alınır. Kurumun unvanında birden fazla
    kelime bulunması durumunda, bu kelimelerin anlamlı bir bütünlük oluşturması şartı aranır.
    b) Özel kuruluşlar tarafından, kamu kurum ve kuruluşlarına ait olan isimler ticari isim olarak
    kullanılamaz.
    (7) Eğitim kurumlarında eğitici olarak, sadece işyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanlığı eğitici
    belgesine sahip olanlar görev alabilirler.
    (8) Yetki alan Eğitim kurumları, yetki aldıkları yerde Bakanlıkça yetkilendirilmedikleri
    konularda hizmet veremez ve faaliyette bulunamazlar.
    (9) Bakanlık, hizmetin etkin ve verimli bir şekilde verilip verilmediğinin izlenmesi amacıyla
    kendi görev ve yetki alanına giren konularda, eğitim kurumlarını, eğiticileri ve sorumlu müdürleri
    yetki alınan mekânda, elektronik sistem veya evrak üzerinde kontrol eder ve denetler.
    Sorumlu müdürün görev ve sorumlulukları
    Madde 38 - (1) Eğitim kurumu sorumlu müdürünün görev ve sorumlulukları aşağıda
    belirlenmiştir.
    a) Bakanlığa elektronik ortam, e-posta, yazı veya faks gibi araçlar vasıtasıyla gönderilen her
    türlü bilgi ve belgeyi hazırlamak, göndermek ve imzalamak,
    b) Eğitim programlarının onaylanmış şekliyle uygulanmasını sağlamak,
    c) İkamet adresi ile tüm sabit ve mobil telefon numaralarını ve kendisine ulaşılamaması durumunda
    iletişime geçilecek en az bir kişinin iletişim bilgilerini Genel Müdürlüğe bildirmek,
    (2) Sorumlu müdürün kurumda bulunmadığı durumlarda, tam süreli iş sözleşmesiyle
    görevlendirilen eğiticilerden birisinin sorumlu müdüre vekâlet amacıyla aynı süreler boyunca
    kurumda bulunması sağlanır. Vekâlet eden eğitici, sorumlu müdür tarafından yapılması gereken her
    türlü iş ve işlemin yapılmasını sağlar ve görevi süresince Bakanlıkça sorumlu müdür olarak kabul
    edilir.
    (3) Sorumlu müdür veya vekilinin mevzuat hükümlerine aykırı davranışlarından ve görev ve
    sorumluluklarını yerine getirmesinden eğitim kurumu tüzel kişiliği sorumludur.


    İşyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanlığı eğiticileri
    Madde 39 – İşyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanlığı eğitici belgesi;
    a) Eğiticilerin eğitimi belgesine ve iş sağlığı ve güvenliği alanında en az sekiz yıllık mesleki
    tecrübeye sahip; işyeri hekimleri ile Bakanlık ve bağlı birimlerinde iş sağlığı ve güvenliği alanında
    çalışmış hekimlere, iş sağlığı ve güvenliği, iş sağlığı veya iş güvenliği lisansüstü eğitimine sahip
    hekimlere,
    b) Üniversitelerde, Bakanlıkça ilan edilen eğitim programlarına uygun alanlarda en az dört
    yarıyıl ders veren hekimlere,
    başvurmaları halinde, EK-3’deki örneğine uygun olarak düzenlenir.

    Eğitim kurumlarının eğitici kadrosu
    Madde 40 – (1) Eğitim kurumları, işyeri hekimliği eğitim programı için işyeri hekimliği ve iş
    güvenliği uzmanlığı eğitici belgesine sahip; olanlardan en az iki hekim ile tam süreli, müfredatta
    belirtilen konulara uygun işyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanlığı eğitici belgesine sahip diğer
    eğiticiler ile kısmi süreli iş sözleşmesi yapar.
    (2) Eğitim kurumlarında tam veya kısmi süreli iş sözleşmesiyle görevlendirilen eğiticilerle ilgili
    sosyal güvenlik mevzuatından doğan bildirim ve prim ödeme gibi yükümlülüklerin yerine getirilmesi
    eğitim kurumlarınca sağlanır. Eğitim kurumlarında görev alan eğiticilerin listesi Genel Müdürlükçe
    Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirilir.
    (3) Eğitim kurumlarında, bu maddenin 1 inci fıkrası gereğince ve İş Kanunu’nun 63 üncü
    maddesine göre tam süreli iş sözleşmesiyle görev alan eğiticiler, tâbi oldukları özel kanunlardan
    doğan hakları saklı kalmak üzere, 5510 sayılı Kanuna göre başka bir yerde sigortalı olarak görev
    alamazlar.
    (4) Tam süreli iş sözleşmesiyle çalışan eğiticilerden biri, aynı zamanda sorumlu müdürlük
    görevini de yürütebilir.
    (5) Eğitim kurumlarında tam süreli olarak görevlendirme zorunluluğu bulunan personelin
    işten ayrılması halinde üç işgünü içinde durum Genel Müdürlüğe yazı ile bildirilir. Otuz gün içerisinde
    bu kişilerin yerine aranan niteliklere sahip personel görevlendirilmesi ve Genel Müdürlüğe bildirilmesi
    zorunludur. Bu işlemler Genel Müdürlükçe kullanılan elektronik sisteme eğitim kurumlarınca ayrıca
    işlenir.
    (6) Eğitim kurumlarınca, görevlendirilen her bir eğitici için bir dosya oluşturulur. Bu dosyada,
    yapılan iş sözleşmesinin aslı ile sorumlu müdür tarafından onaylanmış eğitici belgesi örneği
    bulundurulur. Bu belgelerin doğruluğundan eğitim kurumları sorumludur.
    (7) Genel Müdürlüğe bildirilen eğitici sözleşmeleri sözleşme hükümlerine aykırı olmayacak
    şekilde, eğitim kurumlarınca veya eğiticilerce noter kanalıyla tek taraflı feshedilene kadar, sözleşme
    süresince geçerlidir. Süresi dolan sözleşmelerin elektronik sistem üzerinden yenilenmesi durumu
    yazılı bildirim olarak kabul edilir.
    (8) Eğiticiler, görev aldıkları kurumlarca düzenlenen eğitim programlarında, söz konusu kurumla
    imzalayarak Genel Müdürlüğe gönderilmiş olan sözleşmede belirtilen toplam görev süresinden fazla
    görev alamazlar. Bu hükmün uygulanması eğiticiler tarafından, takibi ise kurumun sorumlu müdürü
    tarafından yürütülür.
    (9) Eğiticiler, eğitim programı katılımcılarının, Bakanlıkça belirlenen müfredatta her ders için yer
    alan konunun genel amacı ve öğrenme hedeflerine ulaşmasını sağlar ve bu amaçla aynı dokümanda
    yer alan alt başlıklardan faydalanır.
    (10) Bakanlıkça belirlenen müfredatta yer alan ve eğiticilerce uygulanması gereken hükümler,
    eğiticiler tarafından yerine getirilir.





    Eğitim programlarına başvuru
    Madde 41 – (1) İşyeri hekimliği eğitim programına katılmak isteyen adaylar eğitim
    kurumlarına aşağıdaki belgeler ile başvururlar:
    a) Başvuru yapılan eğitim kurumuna hitaben yazılan ve adayın işyeri hekimliği programına
    katılacağını belirten ve T.C. kimlik numarası ile iletişim bilgilerini içeren adayın ıslak imzasının
    bulunduğu başvuru yazısı,
    b) Adayın hekim olduğunu gösteren lisans diploması veya mezuniyet belgesi,
    c) İşyeri hekimliği yenileme eğitim programlarına katılacaklar için mevcut geçerli işyeri
    hekimliği belgesi.
    (2) Diğer sağlık personeli eğitim programına katılmak isteyen adaylar eğitim kurumlarına
    aşağıdaki belgeler ile başvururlar:
    a) Başvuru yapılan eğitim kurumuna hitaben yazılan ve adayın Diğer sağlık personeli
    programına katılacağını belirten ve T.C. kimlik numarası ile iletişim bilgilerini içeren adayın ıslak
    imzasının bulunduğu başvuru yazısı,
    b) Adayın diğer sağlık personeli tanımında ki mesleklere uygun diploma veya mezuniyet
    belgesi,
    c) Diğer sağlık personeli yenileme eğitim programlarına katılacaklar için mevcut geçerli diğer
    sağlık personeli belgesi.
    (3) Yukarıda belirtilen belgelerin aslı ile birlikte örneğinin getirilmesi halinde eğitim kurumları
    tarafından tasdiki yapılır. Başvuru sırasında gerçeğe aykırı belge ve beyanda bulunduğu tespit
    edilenlerin başvuruları reddedilir. Bu durumun sonradan tespiti halinde eğitim, sınav belgeleri
    geçersiz sayılır.
    (4) Eğitim kurumlarınca her bir katılımcı için oluşturulacak aday dosyalarında, katılımcı
    tarafından imzalanan ve T.C. kimlik numarası yazılı olan başvuru dilekçesi ve adayın katılacağı eğitim
    programına uygun bölümlerden mezun olduğunu gösteren diploma örneği bulundurulur. Eğitim
    kurumları bu aday dosyalarını beş yıl süreyle her bir aday için saklamak zorundadır. Bu belgelerin
    doğruluğundan eğitim kurumları sorumludur.
    (5) Bu Yönetmelik kapsamında talep edilen çalışma sürelerinin tespitinde Sosyal Güvenlik
    Kurumu kayıtları, diploma veya mezuniyet belgelerinin doğruluğunun tespitinde Yükseköğretim
    Kurulu kayıtları esas alınır.

    Eğitim programları
    Madde 42 – (1) Eğitim kurumları eğitime başlayabilmek için; Bakanlıkça belirlenen müfredat
    esas alınarak hazırlanan ve eğitim verilecek konulara uygun eğiticiler ile birden az üçten fazla
    olmamak üzere eğiticilerin yedeklerinin de yer aldığı teorik eğitim programını ve eğitime
    katılacakların listesini Genel Müdürlükçe belirlenen süre öncesinde Bakanlığa yazılı ve elektronik
    ortamda bildirirler.
    (2) Eğitim kurumları, pratik eğitimin yapılacağı işyerlerinin listesi ve eğitim tarihlerini
    Bakanlığa yazılı ve elektronik ortamda bildirir.
    (3) Bakanlıkça onaylanmamış programlarla eğitime başlanamaz.
    (4) Teorik ve uygulamalı dersler haftanın günlerine dengeli olarak dağıtılır. Adayların, teorik
    eğitimin %90’ına ve uygulamalı eğitimin tamamına katılımı zorunludur. Eğitim kurumlarınca, adayların
    derslere devam durumunu gösteren çizelge EK-11’dekine uygun olarak düzenlenir.
    (5) Eğitimlerde kullanılacak araç ve gereçler günün teknolojisine uygun olacaktır.
    (6) İşyeri hekimliği eğitim programı Bakanlık ve Sağlık Bakanlığı tarafından birlikte hazırlanır.
    (7) Eğitim programı; uzaktan, yüz yüze ve pratik eğitim derslerinin tarih ve saatleri, asil ve yedek
    eğiticileri, aday dosyaları, katılım listeleri, katılım devam çizelgeleri ve eğitim mekânları ile birlikte bir
    bütündür. Bu bütünlüğün hiçbir unsuru değiştirilemez, iptal edilemez. Ancak, mücbir bir nedenin
    varlığı ve bu nedenin geçerli bir belgeye dayandırılarak Bakanlığın onayının alınması şartıyla
    programda görevli eğiticilerde değişiklik yapılabilir.
    (8) Eğitim programları, eğitim kurumu içerisinde katılımcılar tarafından kolaylıkla görülebilecek bir
    şekilde ilan edilir. (9) Uzaktan eğitim tamamlanmadan yüz yüze eğitim, yüz yüze eğitim tamamlanmadan pratik
    eğitim başlatılamaz. Pratik eğitimler, yüz yüze eğitimin tamamlanmasından itibaren en geç bir ay
    içerisinde tamamlanır.

    YEDİNCİ BÖLÜM
    Eğitim ve Sınavlar

    İşyeri hekiminin eğitimleri
    Madde 43 – (1) Bakanlıkça belirlenecek eğitim programları teorik ve uygulamalı olmak üzere
    iki bölümden oluşur. Eğitim süreleri, teorik kısmı 180 saatten, uygulama kısmı 40 saatten ve toplamda
    220 saatten az olamaz. Teorik eğitimin en fazla yarısı uzaktan eğitim ile verilebilir. Uygulamalı
    eğitimler işyeri hekimi bulunan bir işyerinde yapılır.
    (2) İşyeri hekimleri belgelerini aldıkları tarihten itibaren beş yıllık aralıklarla eğitim kurumları
    tarafından düzenlenecek bilgi yenileme eğitimine katılmak zorundadırlar. Bu eğitimin süresi 30
    saatten az olamaz.

    Diğer sağlık personelinin eğitimleri
    Madde 44 – (1) Bakanlıkça belirlenecek eğitim programları yüz yüze eğitim şeklinde
    uygulanacaktır. Eğitim programlarının süresi 60 saatten az olamaz.
    (2) Diğer sağlık personelleri belgelerini aldıkları tarihten itibaren beş yıllık aralıklarla eğitim
    kurumları tarafından düzenlenecek bilgi yenileme eğitimine katılmak zorundadırlar. Bu eğitimin süresi
    18 saatten az olamaz.

    Eğitim katılım belgesi
    Madde 45 – Eğitimi tamamlayan adaylara eğitim kurumları tarafından, EK-7’deki örneğine
    uygun eğitim katılım belgesi düzenlenir. Bu belgeler, Genel Müdürlükçe belirlenecek süre içerisinde
    Bakanlığa gönderilir.

    Sınavlar
    Madde 46 – (1) Eğitim programlarını tamamlayan adayların sınavları Bakanlıkça yapılır veya
    yaptırılır.
    (2) Girdiği ilk sınavda başarılı olamayan aday takip eden sınavlardan birine daha katılabilir.
    Ancak iki sınavda da başarılı olamayanlar yeniden eğitim programına katılmak zorundadırlar.
    (3) Sınavlarda 100 puan üzerinden en az 70 puan alan adaylar başarılı sayılır, itirazlar sınavı
    düzenleyen kurum tarafından sonuçlandırılır.

    Belgelendirme
    Madde 47 – (1) İşyeri hekimliği veya diğer sağlık personeli belgesi almak isteyen ve sınavda
    başarılı olan adayların belgelendirme başvurularının değerlendirilmesi amacıyla, her aday için açılacak
    dosyanın elektronik ortamda veya yazılı olarak eğitim kurumları tarafından, eğitim programlarına
    katılmadan doğrudan sınava girecek olan adayların ise Yönetmeliğin ilgili maddelerinde belirtilen
    niteliklere haiz olduklarını gösteren belgelerin şahsen veya posta yoluyla Genel Müdürlüğe ibraz
    edilmesi gerekmektedir.
    (2) İşyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanlığı eğitici belgesi almak isteyenlerin
    belgelendirilmesinde aşağıda belirtilen belgelerin şahsen veya posta yoluyla Genel Müdürlüğe ibraz
    edilmesi gerekmektedir.
    a) Geçerli işyeri hekimliği belgesine sahip olanlar için; eğiticilerin eğitimi belgesi ile iş sağlığı
    ve güvenliği alanında en az sekiz yıl tecrübeye sahip olduklarını gösteren belge,
    b) Bakanlıkça ilan edilen eğitim programlarına uygun alanlarda üniversitelerde ders vermiş
    olanlar için; hekim olduklarını gösteren lisans diplomaları ve Bakanlıkça ilan edilen eğitim
    programlarına uygun alanlarda en az dört yarıyıl ders verdiklerini gösteren rektör onaylı resmi
    yazıların asılları. (3) Yukarıda belirtilen belgelerin aslı ile birlikte örneğinin getirilmesi halinde eğitim kurumları
    tarafından tasdiki yapılır. Başvuru sırasında gerçeğe aykırı belge ve beyanda bulunduğu tespit
    edilenlerin başvuruları reddedilir. Bu durumun sonradan tespiti halinde eğitim, sınav ve belgeleri
    geçersiz sayılır.

    Belge alma ve vize işlemleri
    Madde 48 – (1) Belge almak veya vize işlemlerini yaptırmak isteyen kişi ve kurumların;
    a) Bu Yönetmeliğin ilgili hükümlerine uygunluk sağlamaları,
    b) Bakanlıkça belirlenen belge veya vize ücretini ödemeleri
    gereklidir.
    (2) Yetkilendirilen kurumlar beş yılın tamamlanmasına en fazla altmış, en az kırk beş gün kala
    vize işlemleri için Genel Müdürlüğe müracaat eder. Eksikliği bulunmayan kurumların vize işlemleri
    vize süresinin bitiminden önce Genel Müdürlükçe sonuçlandırılır. Yukarıda belirtilen süreler içinde
    müracaat etmeyen ve vize süresi sona erdikten sonra vize işlemlerini tamamlamamış olanların yetki
    belgeleri iptal edilerek durum on gün içinde yazı ile bildirilir.
    (3) Yetki belgesi sahipleri, herhangi bir sebeple faaliyetlerini bırakmaları halinde otuz gün
    içerisinde yetki belgelerinin asıllarını Genel Müdürlüğe iade ederler.

    SEKİZİNCİ BÖLÜM
    Mesleki Bağımsızlık, İhtar ve İptal

    Mesleki bağımsızlık ve etik ilkeler
    Madde 49 – (1) İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevlendirilenler;
    a) Bu kişiler, görevlerini mesleğin gerektirdiği etik ilkeler ve mesleki bağımsızlık içerisinde
    yürütür. Bu kişilerin hak ve yetkileri, görevlerini yerine getirmeleri nedeniyle kısıtlanamaz. Mesleki
    bilgilerini uygularken işveren ve çalışanlardan mesleki anlamda bağımsız olarak çalışır ve işverenden
    talimat almazlar,
    b) Özellikle sağlık ve güvenlik riskleri konusunda, işveren ve çalışanlara önerilerde bulunurken
    hiçbir etki altında kalmamalıdırlar,
    c) Hizmet sundukları kişilerle güven, gizlilik ve eşitliğe dayanan bir ilişki kurar ve ayrım
    gözetmeksizin tüm çalışanları eşit olarak değerlendirirler,
    ç) Çalışma ortamı ve koşullarının düzenlenmesinde kendi aralarında ve yönetici ve çalışanlarla
    iletişime açık ve işbirliği içerisinde hareket ederler.
    (2) Mesleki bağımsızlığın sonuçları hiçbir şekilde iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde
    görevlendirilenlerin aleyhine kullanılamaz ve yapılan sözleşmelere mesleki anlamda bağımsız
    çalışmayı kısıtlayabilecek şartlar konulamaz.


    DOKUZUNCU BÖLÜM
    Çeşitli ve Son Hükümler

    Mevcut sertifika ve belgeler
    Geçici Madde 1 – 6331 sayılı Kanunun yayımı tarihinden önce iş sağlığı ve güvenliği alanında
    görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hemşireliği belgesine sahip kişilerden, mevcut
    belge veya sertifikalarını bu Kanunun yayımından itibaren bir yıl içinde Bakanlıkça düzenlenecek diğer
    sağlık personeli belgesi ile değiştirmeleri şartıyla bu Yönetmelikte diğer sağlık personeline verilen
    bütün hak ve yetkileri kullanabilirler. Hak sahipliğinin tespitinde Bakanlık kayıtları esas alınır.

    Geçici Madde 2 – 6331 sayılı Kanunun yayımı tarihinden önce iş sağlığı ve güvenliği alanında
    görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş mevcut geçerli işyeri hekimliği belgesine sahip olanlar
    bu Yönetmelikte işyeri hekimine verilen bütün hak ve yetkileri kullanabilirler. Hak sahipliğinin
    tespitinde Bakanlık kayıtları esas alınır.
    Mevcut eğitim kurumlarının durumları
    Geçici Madde 3 – Bu Yönetmeliğin yayımından önce işyeri hekimliği ve iş güvenliği uzmanlığı
    eğitim kurumu yetki belgesi almış olan kurumlar, bu Yönetmelikte belirlenen yer ve donanımla ilgili
    şartları bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren en geç altı ay, diğer şartları ise otuz gün içinde
    yerine getirir. Belirlenen süreler içinde şartları yerine getirmeyen eğitim kurumlarının yetki belgeleri
    iptal edilir.

    Yürürlük
    Madde 52 – Bu Yönetmelik 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun, yürürlüğü
    düzenleyen 38 inci maddesinde belirtilen süreler esas alınarak yürürlüğe girer.

    Yürütme
    Madde 53 – Bu Yönetmelik hükümlerini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.


    İlk çıkan taslak halinde var sanırım. Sn. hüseyin kurt' un dediği gibi taslaktan çıkarılmış galiba.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :

  1. işyeri ilaç alma yetkisi

    ,
  2. isyeri hekimi viagra yazarmi

Yandex.Metrica