Kaza Maliyetleri Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'İş Başı Konuşmaları' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon ISGfrm Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi



    -136- KAZA MALİYETLERİ
    Zorunlu sağlık sigortaları, sağlık faturalarını, ücret kaybının belli bir yüzdesini, belki seyahat giderlerini ve reçete masraflarını doğrudan maliyet kapsamında öder. Bu sigorta dolaylı maliyetleri kapsamaz. Örnek olarak: Üretim durur, insanlar ne olduğunu görmek ve yardım etmek ister. Kazadan sonra temizlik yapmak gerekebilir, bu da belli bir kısmının geçici olarak kapatılmasını gerektirebilir. Kayıp işçi, bu biraz hileli olabilir. Yeni birini alıp eğitmek zorunda olabilirsiniz ya da başka bir bölümden birilerini çalabilirsiniz. Kalite zarara uğrar, müşteri ilişkileri zarar görür, satış bölümü daha fazla çalışmak zorunda kalır. Nereye gittiğimizi görüyor musunuz? Bu böyle devam edebilir. ​

    Dolaylı maliyetler, kaza maliyetinin 3 ila 5 katı kadar olabilir. Geçen sene şirketimiz işçi kazalarına 423.423,00$ harcadı. Bu sigortanın ödediği para değil, şirketimizin ödediği paradır. Basit bir hesapla bunun 4 katının dolaylı maliyetlere gittiğini düşünelim ki bu da 1.693.692,00$ yapar. Buna medikal masrafları da eklersek, maliyet 2.117.115,00$ olur. Bu önlenebilir bir şey için harcanan çok büyük bir maliyettir.​

    Ürün kaybı: 159.633,00$ maliyetinde 3225 adet paketin üzerinde ürünümüz kayboldu. Aynı işçilerde olduğu gibi endirekt maliyet direkt maliyetin 3 ila 5 katıdır. Aktarmalar, fazla mesai, müşteri memnuniyeti ve özel ziyaretler bunlardan birkaçıdır. Özel ziyaretlerin maliyeti günlük 500$ ila 1.300$ arasında değişmektedir. Ve bunlar sadece km olarak hesaplanan maliyetlerdir, buna sürücü tazminatı dâhil değildir. Hesabı yapabilirsiniz… Sadece bu maliyetler ile neler yapabileceğimizi hayal edin. Bütün yapı projeleri tamamlanabilirdi. Maaş artışlarının nasıl olabileceğini düşünün. Kazancı paylaşmak??? Bu maliyetleri en iyi şekilde kontrol altına alabilmek için yapabileceğimiz bir şey.​

    Güvenlik ve kalite, içeri girdiğiniz ilk andan, park yerinden çıktığınız son ana kadar, el ele yürür. Herkesin bu gemide bizimle birlikte olmasını istiyoruz. Sadece tek bir bölüme ya da her bölümden sadece bir kişiye güvenemeyiz. Fark yaratmak için herkesin yardımına ihtiyacımız var.

    Jay Rader


    ACCİDENT COSTS
    Workers comp insurance only pays Direct costs, which include medical bills, a percentage of lost wages, maybe some travel expenses and prescription cost's. It does not cover the indirect costs. Some examples are: Production suffers, people want to see what happened, want to help. There may be a need to clean up after an accident, this could shut an area of the building down temporally. Lost worker, this one can get tricky. Could need to train an new person, hire a temp or steal someone from another department. Quality suffers, customer relations suffer, sales has to work harder. See where we are going? This could go on and on. ​

    Indirect cost are equal to three to fives times the cost of the original accident! Last year Our Company shelled out over $423,423.00 in workers comp cost's. This is not what the insurance paid, this is what we the company paid. Lets split the difference and go with four times that, $1,693,692 that is our indirect cost. Add that to the medical, $2,117,115.00. Large amount of money spent for something so preventable. ​


    Missing product: We had over 3225 packages missing with a price tag of $ 159,633.00 . Now much like the workers comp example indirect cost's are at least three to fives times as much as the direct cost. Repicks, overtime, customer satisfaction, sales and special trips to name a few. Special trips run from $500 a day to over $1,300 per day! And that's only mileage cost's for company
    ,
    those figures do not include the compensation for the driver. You can do the math........ Just imagine what we could be doing with that extra profit. All the building projects that could be completed. Imagine what type of salary increases would be possible. Win Share???? It's in our best interest to control these cost the best we can. ​


    Safety and Quality go hand and hand, from the moment you walk in the door till the time you pull out of the parking lot. We need everyone to be onboard with us. We Can not depend on one department, or one person from each department. We need everyone's help to make a difference.
    Jay Rader

    KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm
    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/



     
    hasan gökalp bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica