6331 sayılı yasaya göre İşveren herşeyden sorumlu olduğu gibi bu konudan da sorumludur.
Kiralama ya da hizmet satınalma denilen husus İşveren - Altişveren konusu olup, bu konu da yine yasada mevcuttur.
Kiralama ya da hizmet satınalma tamamen Ticaret Hukuku içerisinde değerlendirildiği için, tarafların imza attıkları sözleşme (Teknik Sözleşme ve İdari Sözleşme (Zaman zaman her ikisi tek bir sözleşme içinde olabiliyor) içeriğine de bakmak lazım. Dolayısı ile bu konuda İşveren şirketin avukatından yardım alın.
Gelelim sormuş olduğunuz kayıtlama konusuna:
1. İşveren hizmet satınalmış ya da kiralamış bile olsa, o hizmetten sorumludur.
2. Kullanılan ekipman her ne olursa olsun, her ne kadar sağlayıcı (altişveren, taşeron) ekipmanların bakım onarım ve arıza kayıtlarını tutmaktan sorumlu ise de, işveren de bu kayıtları tutmak ve/veya sağlayıcı durumdaki alt işverenden istemek ve muhafaza etmek zorundadır:
2.1 Sözleşme bitiminde -sözleşme içeriğine göre- ekipman iade tesliminde, taraflarca tespit edilecek hasar, bakım onarım masrafları vb. kime rücû ediyor? Bu konuda tarafların ayıpsız şekilde sözleşmeyi sonlandırmalarını sağlar. (PARA)
2.2 Kiralanmış veya hizmet satınalma ile temin edilmiş herhangi bir ekipmanın kullanımı esnasında meydana gelebilecek kaza sebebiyle (İş Kazası oluyor doğal olarak) ölüm, yaralanma vb. hususlarda Kanun Yoluna gidildiğinde İşveren'in bu ekipmana ait bilgileri ortaya koyabilmesini sağlar. (YASAL İŞLEM)
3. İSG kapsamında aklınıza gelebilecek problemleri ortaya koyup, çalıştığınız ya da hizmet verdiğiniz şirketin / ya da OSGB'nin avukatından hukuki yardım isteyin. Avukatlara bu işler için para ödeniyor.